0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hoş geldiniz tekrar. Hemen soruya geçeyim. Lpg enjeksiyon süresi rölantide 3.30ms benzin enj süresi ise 1.92 civarı. Sorum şu lpg enjeksiyon süresi rölantide kaç olmalı. Bir de open loop yani tam yükte en fazla kaç olmalı. Araç 1.6 132 hp valvematic avensis. Sistem romano fast. Enjektörler romano 3ohm Basınç 1.20
Hoş geldiniz. Keyifli forumlar.Skoda Fabia 1.4 101 bg için uyumlu lpg kiti hangisidir acaba ?
hoş geldiniz ben birkaç soru sorayım, İmzamdaki Aracıma brc seq 32 taktırdım Sizce araç alırken hangi kombinasyon fp maksimum faydası mevcut?Daha pahalı olan dizel otomatik mi, yoksa lpg otomatik mi?Lpg araçlarda kullanılan komple kitin ömrü nedir!? Hangi km lerde kitdeki parçaların değişimi normaldir?Lpg li araçlarda kullanımıda dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Sorum Çok genel oldu ancak uzun yazarsanız keyifle okuruz.Motor performans ve ömrünü lpg kiti kısaltır mı? Benzinde kaç km lpg de kaç km Kadar kullanılabilir?Kaç devirde nekadar nekadar benzin takviyesi açılabilir?açılmalı mı?Piyasada ucuz lpg satan firmalara nekadar güvenilir?Mogaz, koçgaz, güvenalgaz, alpet lukoil vs vsLpg takılmış araçlarda belirli kmlerde benzinle kullanılmalı motor iyiliği için?Yedek lastik taşımıyorum, Lastik tamir kitleri güvenilir mi? Patlak durumunda kimyasalın lastiğe zararı oluyormu?
İlker bey aracımda prins silverline mevcut. Depo olarak ta 40lt silindir depo var. Araç gaza geçtiğinde silindir tanktan ara ara (her zaman değil) metalin metale sürttüğü gibi bir ses geliyor. Acaba bu sesin sebebi nedir? Ses mekanik olarak tankın hareketinden dolayı değil çünkü araç dururken de bazen geliyor bu ses. Tank bir senelik, geçen sene eylülde takıldı.
Benim araçta stepne yeri olmadığından bagaj halısının üzerine delik açılarak montaj yapıldı. Bu ses araç hareket halinde olmasa da bazen geldiğinden ben de herhalde şamandıradan geliyordur diye düşündüm ama ses sürekli değil. Anlayamadım. Ses şamandıradan gelse sürekli olması gerekmez mi? Çünkü devamlı bir gaz akışı mevcut.
Lpg kiti ömrü takılan ürünün kalitesi ile alakalı bir durum. Son iki yıldır lpg sektöründeki firmalar yoğun bir şekilde tank değiştirmektedir. Çünkü tankların ömrü 10 yıldır. Buradan şuna varmak istiyorum. Bu araba. da lpg sistemi 10 senedir çalışıyor. Bu süreç içinde 500000 km yol yapan taksiden çıkma araçlar da var. Filtre dışında hiç bir parça değişmemiş. Hala sorunsuz çalışıyor. Genelleme yapmak gerekirse, lpg sisteminde arızaya en açık parça enjektördür. Piyasada bulunan lpg markalarının yarısından fazlası için de söylenmesi gereken, arızaya açık 2. parça da regülatördür. Özellikle su diyaframı bulunan regülatörler en ufak bir hararet durumunda, hele ki araçta antifiriz de yoksa, anında su diyaframını patlatır. Yine aynı parçada emiş diyafram patlaması da rastlanılan bir durum. Piyasanın en çok bilinen ve montajı yapılan iki markası ne yazık ki bu diyaframlar yönünden çok zayıf ve sıklıkla regülatör değişmesi gerektirebiliyor. Lpgli araç kullanımında en çok dikkat edilmesi gereken durumlardan birisi araçta benzin bulunmasıdır. Piyasadaki tüm marka lpg sistemlerinde yetersiz gaz durumunda benzin takviyesi ile aracın performansını yüksekltme durumu mevcuttur. Bazı marka lpg programlarında bu özellik açılıp kapatılır durumda iken, bazılarında kapatılamaz durumdadır. Araç böyle bir takviyeye ihtiyaç duyarsa ve araçta benzin yoksa araç benzin pompası arıza yapabilir. Aracın sabah çalışmalarında benzinde gaza çok erken geçmesi istediğimiz bir durum değil. Düzgün ısınmamış lpgnin motora %100 gaz formunda gitmesini sağlayamayız, çiğ gaz adını verdiğimiz durum olur, bu da uzun vadede araçta yaşanan sibop sorununun ilk sebebidir. Sibop sorununun diğer sebepleri de araca yapılan yanlış lpg montajı ve yanlış ayarla alakalıdır. Şahsen kendim TSI motor araç kullanıyorum, motor ustalarına sorun %99u bu motora lpg olmaz der, bana sorun 156000 kilometredir sorunsuz kullanıyorum Ne oksijen sensörü bozuldu ne sibop kesti, gel de bunu ustalara anlat Aynı aracıma daha geçtiğimiz hafta firmamızda bulunan dyno cihazında motor güç ölçümü yaptım. Araç 156000 kilometrede ruhsatta 125 PS, ölçümde hala 125 PS. Hiç bir problem yok. Verdiğimiz ekspertiz hizmeti gereği, 80000de 110 PS'e düşmüş bir çok benzinli TSİ araç gördüm. Lpg mi motora zarar veriyor, yoksa düzenli bakım yaptırmamak, bakımlarda ucuz ve orijinal olmayan parçalara yönelmek mi, bunu sizin takdirinize bırakıyorum.Benzin takviyesini ekstra bir önlem gibi düşünüyorum. Ancak bir araca lpg subap yağlama!!!! taktırmak gibi bir düşünceniz varsa, hiç taktırmayın, benzin takviyesi açtırın daha iyi. Genelde takviye açtığım araçlarda 3500 devir üstü, 10ms gaza 2 ms benzin gibi bir ayar açarım. Bu aracını 4000-4500 devir aralığına kadar kullanan kişiler için ideal bir ayardır. Bunun dışında özellikle uzun yolda durmadan gidilen güzergahlarda kısa sürede olsa aracı benzinde kullanmak motor için faydalıdır, önerilir.Ucuz gazdan uzak duralım, hiç yanaşmayalım Yedek lastik ben de taşımıyorum. Lastik yarılması dışında piyasada bulunan tamir setleri işe yarıyor. Kullanan bir çok müşterimiz var. Airman lastik tamir seti son derece başarılı, firmamda soranlara göstermek için bulundurduğum bir ürün. Mini stepne de bir seçenek ancak neredeyse normal stepne kadar yer kapladığı için bu tarzdaki kompressorlu çakmaklıktan çalışan setler hem lastik havası basımı hemde olası lastik patlaması durumlarında son derece kullanışlı bir ürün.Şimdilik bu kadar Saygılar efemMesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2016, 15:56:54Tankta durduğu yerde böyle ses yapabilecek bir parça yok. Tankınızın altında yalıtım şiltesi var mı acaba? Eğer durduğu yerde geliyorsa bence şamandıradan ya da şamandıra valfinden gelen sesi duyuyorsunuz.Saygılar
Normalde prins markasının şamandırası yoktur aksam listesinde bir çok marka şamandıra mevcuttur. Hangi marka şamandıra olduğunun bilgisini paylaşabilir misiniz??
İlker bey, teşekkürler detaylı deneyimler için kısaca yazarsak...- Hararet çok önemli, zaman zaman soğutma suyunu sviyesini kontrol edelim - yarım depo benzin hep olsun araçta- kışın (soğuk havalarda) bir miktar motoru ısıtıp yola çıkalım.- düzenli filtre bakımlarını aksatmayalım-3500 devir üstü için 10ms gaza -2 ms benzini açtıralım-uzun yollarda arada sırada benzine geçiş yapalım.Birde ben mogazdan alıyorum evime yakın ve ekonomik.. lpg dolum yerinde aynı zamanda aygaz yazıları da var, aygazın ürünü sanırım, bir sıkıntısını görmedim.. Bu gazdan devam edeyim mi sizce?
Merak ettiğim bir soru daha var,52 litre tank takıldığı söylendi, %80 güvenlik için dolum yapılabiliyormuş sanıyorum yani 41.6 lt alması lazım, bugün lpg bitti benzine geçti aracım ve bende lpg fulledim, 36 lt civarı lpg aldı, sizce normalmidir?..daha fazla alması gerekmez mi?
tank atiker, sanırım şamandıra da atikerdir.
Erdem hocam, aracı ısıtmak için beklemenize gerek yok herşey lpg kitinizden ayarlanabilir. İstenen sıcaklık ve devire göre benzinden lpg ye geçer sistem otomatik olarak. Ama bazı arkadaşlar bu sıcaklık ve deviri minimum seviyede tutuyorlar hemen lpg ye geçsin diye. Bu olay zararlı
Bu soruya cevap veremeyeceğim çünkü bendeki durumda sizinkinden farklı değil bizimkinde güvenlik payı maksimum herhalde şikayetçi değilim bu konudan, her yerde lpgci var zaten 5-8 litre eksik olmasını kafama takmadım. Şimdi giderim bu eksik olabilecek litre için çalışan sistemide bozarlar diye korkuma hiç gitmiyorum malesef Mesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2016, 21:39:51Prinsin bünyede Atiker hazımsızlık yapıyor herhalde
Çok sorun değil tabi de sonuçta 450 km civarı yapıyorum, yinede tam sebebi nedir ? Bilen varmı?Lpg ye geçiş sıcaklığını servis iyi ayarlamıştır sanırım, benim yapabileceğim bir durum yok bu durumda