Gönderen Konu: Karter havalandırma sistemi  (Okunma sayısı 4063 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Karter havalandırma sistemi
« : Eylül 06, 2016, 09:58:14 »
-Araç: 2008 d4d manuel yaris. (170.000 km)

-Araç hızlanmıyordu. Yani turbo devreye girmiyordu. Çok ağır hızlanma ve rampalarda bayılma sorunu vardı.Motor üflemesi var. turbo söküldü kontrol edildi ve sağlam olduğu için tekrar takıldı. 4 adet enjektör takıldı. sonuç aynı.

-Ustalar kompresör düşük olduğu için motor gücü oluşmuyor ve bu yüzden turbo devreye girmiyor dedi.

-Dün ilginç bir gelişme oldu. Bu konuda bir arkadaşıma bahsettim. senin sorunun motorun hava almaması dedi. Ve emme manifoldu ve turboya giden karter havalandırma hortumunu yerinden çıkararak turboya giden kısmı tıkadı motor üst kapağına başka bir hortum takarak aşağı saldı.

-Ardından test sürüşüne çıktık ki araba uçuyor. Normal değerlerine gelmiş. turbo devreye giriyo.

-Ancak bu şekilde sorun çözülmüyor. çünkü 1 saat içinde aşağı saldığımız hortumdan motordaki tüm yağ yollara aktı ve sarı yağ lambası yandı.

-Bunun üzerine karter havalandırma sistemini yerine geri taktık. ve her şey eskisine döndü.

-sorum şu: sizce sorun neden kaynaklanıyordur ? karter havalandırma hortumunu normal girmesi gereken yerden söküp boşa bırakmadan bu sorunu nasıl çözeriz ile ilgili bir fikriniz var mıdır acaba )

Toyota Club Türkiye

Karter havalandırma sistemi
« : Eylül 06, 2016, 09:58:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter havalandırma sistemi
« Yanıtla #1 : Eylül 06, 2016, 10:05:51 »
PCV valfi alarak eskisinin yerine takarak olur heralde,adresin @Ufuk Sönmez (16363).
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Karter havalandırma sistemi
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2016, 14:02:44 »
Bugün TEM Toyota'ya mail atmıştım bu durumu anlatan. Geri dönüp benim araçta PCV valfi olmadığını sistemin open loop olarak çalıştığını muhtemelen aracımda bir kurum sorunu olduğunu belirttiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter havalandırma sistemi
« Yanıtla #3 : Eylül 06, 2016, 23:27:33 »
Bugün TEM Toyota'ya mail atmıştım bu durumu anlatan. Geri dönüp benim araçta PCV valfi olmadığını sistemin open loop olarak çalıştığını muhtemelen aracımda bir kurum sorunu olduğunu belirttiler.

kusura bakma kardeşim bizim araçta vardı yeni değişmiştik, sizinkinde de olur diye düşündüm.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f