-Araç: 2008 d4d manuel yaris. (170.000 km)
-Araç hızlanmıyordu. Yani turbo devreye girmiyordu. Çok ağır hızlanma ve rampalarda bayılma sorunu vardı.Motor üflemesi var. turbo söküldü kontrol edildi ve sağlam olduğu için tekrar takıldı. 4 adet enjektör takıldı. sonuç aynı.
-Ustalar kompresör düşük olduğu için motor gücü oluşmuyor ve bu yüzden turbo devreye girmiyor dedi.
-Dün ilginç bir gelişme oldu. Bu konuda bir arkadaşıma bahsettim. senin sorunun motorun hava almaması dedi. Ve emme manifoldu ve turboya giden karter havalandırma hortumunu yerinden çıkararak turboya giden kısmı tıkadı motor üst kapağına başka bir hortum takarak aşağı saldı.
-Ardından test sürüşüne çıktık ki araba uçuyor. Normal değerlerine gelmiş. turbo devreye giriyo.
-Ancak bu şekilde sorun çözülmüyor. çünkü 1 saat içinde aşağı saldığımız hortumdan motordaki tüm yağ yollara aktı ve sarı yağ lambası yandı.
-Bunun üzerine karter havalandırma sistemini yerine geri taktık. ve her şey eskisine döndü.
-sorum şu: sizce sorun neden kaynaklanıyordur ? karter havalandırma hortumunu normal girmesi gereken yerden söküp boşa bırakmadan bu sorunu nasıl çözeriz ile ilgili bir fikriniz var mıdır acaba )