Gönderen Konu: Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?  (Okunma sayısı 1555 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« : Eylül 02, 2016, 14:49:11 »

Merhaba,

2014 Verso aracımı yaklaşık 2 yılı aşkındır kullanıyorum. Süreçte yetkili servisle çeşitli deneyimlerim oldu. Forumlarda en itibarlı ve kurumsal sayılan yetkili servislerden birine gidip gelmekle birlikte, yetkili servis ortamındaki yoğunluk koşullarında bakımlarda olsun, hasar tamirinde olsun aracıma istediğim özenin gösterilip gösterilmediğinden doğrusu şüphe ediyorum.

Hepimiz biliyoruz yetkili servislerde siz aracınız üzerindeki çalışmayı yapacak ustalarla, teknisyenlerle muhattap olamıyorsunuz, aracınız üzerinde yapılan çalışmayı görme imkanınız yok, dolayısıyla neyin nasıl kim tarafından yapıldığı konusunda hiçbir fikriniz yok. Benim tahminim: muhtemelen yetkili servisteki az sayıda uzman personel daha zor işlerle ilgileniyor; bakım ve basit tamir tipi işleri muhtemelen yetişme sürecindeki genç personel yapıyor; işleri yetiştirme baskısı altında belki de bakımda elden geçmesi gereken her şey elden geçmiyor, sıkılması gereken bütün cıvatalar sıkılmıyor, vs.  Dolayısıyla ben örneğin 30 000 bakımından sonra aracımın gereken her noktasına özenle bakılmıştır, gereken her türlü tedbir alınmıştır diyemiyorum; hatta yağ değiştirme, sıvıları tamamlama gibi işlerde dahil eksik bırakma, ya da maliyetleri düşürmek için olabilecek en ucuz ürünleri kullanma gibi olmaması gereken işler olmuş olabilir diye düşünüyorum.

Oysa işi bilen iyi özel servislere giden arkadaşların nasıl herşeyin büyük özenle yapıldığını, bütün süreçleri izleme sorular sorma fırsatları olduğunu ve sonuçta araçları üzerinde yapılacak işler ve sarf edilecek malzeme için çok daha makul fiyatlar ödediklerini anlatıyor. Doğrusu daha düşük fiyatlar unsurundan ayrıca, özel serviste işlerin daha şeffaf ve  titiz yapıldığı değerlendirmesi bana cazip geliyor.

Diğer yandan, Toyota markasının ürünü araçlarda garanti kapsamına giren büyük elemanlar ve sistemlerle ilgili zaten ilk 2 yıl içinde bir sorun çıkmamışsa, bundan sonra da çıkması çok küçük ihtimal diyenler var. Yani acaba marka zaten güvenilir ve sorunsuz araçlar üreten Toyota olunca, acaba yetkili servis / özel servis kararını verirken aman garantim bozulmasın mülahazasına fazla mı ehemmiyet veriyoruz?

Bütün bunları düşününce, bundan sonra aracımın bakımlarını ve tamirlerini yetkili servis yerine methini duyduğum bir özel servise taşımak gibi bir düşüncem oluştu. Ancak önce sizlere danışmak istedim. Çünkü aracımı alırken Garanti Ekstra sigorta ürününü de satın aldığım için, eğer aman garanti bozulmasın diye düşünmeye devam edeceksem daha 3 sene daha bu beni memnun etmeyen yetkili servislere gidip gelmeye devam etmem gerekecek.

Tavsiye ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« : Eylül 02, 2016, 14:49:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • toyosan alternatif otomotiv hizmetleri
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« Yanıtla #1 : Eylül 02, 2016, 15:04:23 »
Merhaba Erol bey,
Ben uzun yıllar toyota yetkili servisinde çalışan ve daha sonrasında kendi özel servisini açarak hizmete devam eden birisi olarak bildiğim kadarıyla sizi aydınlatmak isterim.
AB uyum yasaları çerçevesinde ülkemizde de 2005 yılında kabul edilen otomotiv blok muafiyeti ile serbest ticaretin önü açılmıştı.Bununla birlikte artık garanti kitapçıklarında yer alan önemli hususlar bölümünde araç satın almış kullanıcıya aracın bakımları ile ilgili 2005 öncesinde yetkili servislerimizde yaptırmanız zorunludur yazarken 2005 sonrasında yetkili servislerimizde yaptırmanızı tavsiye ederiz cümlesi kullanılmaya başlamıştır.Bu cümleden de anlaşılacağı üzere tüketici bakımlarını yaptırmakla zorunlu ama istediği yerde yaptırma istediği parçayı kullandırma hakkına sahip
Yasal olarak bakımlarını yaptırdığını belgeledikten sonra aracın garantiden çıkması mümkün değil gibi görünüyor.Ancak;
ülkemizde yetkili servis görevlileri bu durumu hiçe sayarak aracın garanti kapsamına çıkacağını söyleyip bakımların kendi servislerinde yapılması için bir çeşit dayatma yapıyorlar hiç bir tüketici de yargıyla uğraşmak istemediği için bu duruma mecburen uymak zorunda kalıyor.

ALTERNATİF OTOMOTİV ÖZEL SERVİS....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« Yanıtla #2 : Eylül 02, 2016, 15:47:17 »
Bu cümleden de anlaşılacağı üzere tüketici bakımlarını yaptırmakla zorunlu ama istediği yerde yaptırma istediği parçayı kullandırma hakkına sahip
 
...yetkili servis görevlileri bu durumu hiçe sayarak aracın garanti kapsamına çıkacağını söyleyip bakımların kendi servislerinde yapılması için bir çeşit dayatma yapıyorlar hiç bir tüketici de yargıyla uğraşmak istemediği için bu duruma mecburen uymak zorunda kalıyor.

O zaman biz yetkili servise parçalarımızı alıp gidersek sorun olmayacaktır. yağımı filtremi alıp gidebilir miyim?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« Yanıtla #3 : Eylül 03, 2016, 00:41:00 »
O zaman biz yetkili servise parçalarımızı alıp gidersek sorun olmayacaktır. yağımı filtremi alıp gidebilir miyim?
Yasal olarak gidebilirsin Kaan, hatta orijinal parça kullanılması zorunluluğu da yok.Burada tek sorun garanti kapsamında değişmesi gereken bir şey olduğunda kullanıcının karşısına çıkarılan zorluklar, bu da ülkemizde adaletin tecelli süresi ile yakından alakalı maalesef.

Bir diğer konu da, aracınıza garanti kapsamında gerçekten yapılanlar ve gerçekten yapılması gereken ama yapılmayanlar :) Kampanya vs. gibi konular müşteriye "bak iyi ki servise gidiyormuşuz" düşüncesini empoze etmek için olabilir mi? :islik:

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Garantiyi bozmak / bozmamak? Yetkili / Özel Servis?
« Yanıtla #4 : Eylül 03, 2016, 00:43:33 »


Merhaba

Merhaba,

Bu arada sizinle "kaybedenler kulübü" filminde tanışmış olabilir miyiz? :)


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi