Gönderen Konu: ACİL YARDIM ! Baskı balata değişimi sonrası kalkışlarda aşırı titreme  (Okunma sayısı 17890 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Herkese iyi günler forumdaşlar. Aracım 2012 model mmt c.plus auris. 82.000 kmde baskı balata seti ve 80.000 bakımı ankara dörtnalda yapıldı. Söz konusu bakımın ve baskı değişiminin üzerinden 4000 km geçti. Sıkıntım ise şu araç baskı değişiminden 2000 km sonra kalkışlarda aşırı derecede titreme ve silkeleme yapıyor. Ankara dışında ikamet ettiğim için dörtnala kontrole götüremedim. Şimdi ankaradayım ve bugün ancak gidebildim dörtnala. Aracı kontrol için teste çıktılar ki çok uzun sürmedi çünkü aracı kaldırır kaldırmaz silkelemeyi farkettiler. Sonrasında ise konuştuğumuzda baskı değişimi esnasında volan taşlandığı için volanın alışma sürecinde silkeleme normaldir dendi ve 10.000 km bin alışma süreci tamamlanacaktır ve sıkıntı kalmayacaktır diye söylendi. İşin doğrusu pek içimi ferahlatmadı bu açıklamaları başlarından savılmış gibi hissettim. Sonuçta değişim yapılmış ve üzerinden 4000 geçmiş bu sürede alışma tamamlanmamışsa 10000 de tamamlanması bana saçma geldi. 1 hafta kadar daha ankaradayım ne yapmalıyım nasıl bir yol izlemeliyim ve bu sorun sizce neden kaynaklanıyor olabilir fikirlerinize ihtiyacım var şimdiden cevaplarınız için herkese teşekkür ederim

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
1 hafta içinde 6000 km yol yapmaya bak, yoksa ikna olmayacaklar gibi  :rofl: :rofl:

Geçmiş olsun hocam, değişim ne demek sıfır ayarında yapmak demek değil mi?  Sıfır arabada bu olay oluyor mu da böyle bir 10000 km alışsın diyorlar amma saçma geldi bana. Hayır 1000 falan da değil 10bin bu benim için 1 yıl demek.  1 yıl sonra böyle kullanıp kullanıp geçmeyince servise gidince garantisi bitti derlerse ne olacak en kötüsü de 1 yıl sonra aaaa şundanmış deseler ne olacak  :olu:
Yazık günah ya
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
@Murat Köse (28015) dediğiniz gibi 10000 km 1 yıl demek. Takılan balata aisin marka ve volanda taşlandı. Bugün gittiğimde bu cevabı aldım dediğim gibi 1 hafta daha ankaradayım sizce nasıl bir yol izlemem gerekli :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
İşcilik veya malzemede kusur var.
Kontrol edilmesi ve kuvvetli muhtemel degiştirilmesi lazım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Multimod debriyaj sistemlerinde volant taşlama önerilmez, zımpara paso dedikleri temizleme yapılabilir ancak volant üzerindeki aşınma fazla ve üzerine torna yapılır ise strok sensörü hatalı ölçüm yapar, araç kalkışta ve vites değişimlerinde silkeleme yapar.

Diğer bir detay debriyaj seti (baskı+balata) ve aktüatör konusudur.Ben şu ana kadar aracınızda kullanılan Aisin KT-356 model debriyaj setinin hatalı çıktığını hiç görmedim zira 5 ileri MM-T debriyajı gibi aşırı spesifik bir set değildir.

Aktüatör konusunda ise aracınızın kilometesi itibariyle sorun olacağını sanmıyorum ancak yine de kontrol edilmesinde fayda var.Sonuç olarak yüksek oranla sorun değişmesi gereken volant'ın tornalanmış olması sebebiyle oluşmuş gibi görünüyor.Kat ettiğiniz yol itibariyle şu an volant değişimi yapılır ise debriyaj setininde değişmesi bir gereklilik olacaktır.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
@Ahmet Güve (8047) işçilik veya malzemede sorun olursa zaten garantiden değişim yapılacağını söylediler.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2016, 20:17:02
@Ufuk Sönmez (16363) abi alışma süreci gibi bir durum söz konusumu ? Eğer böyle birşey yoksa kontrol amaçlı gittiğimde değişim kararı verilirse baskı+balata gaantiden değişeceğini söylediler. Peki hatanın kendilerinde olduğunu kabul ettiklerinde acaba volant değişimini kendilerini karşılayacak acaba ? Birde abi parça sıkıntısı haricinde aküatör motorunun arızalanma ihtimalinden söz ettiler bunun değişimi maliyetlimidir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi


@Ufuk Sönmez (16363) abi alışma süreci gibi bir durum söz konusumu ? Eğer böyle birşey yoksa kontrol amaçlı gittiğimde değişim kararı verilirse baskı+balata gaantiden değişeceğini söylediler. Peki hatanın kendilerinde olduğunu kabul ettiklerinde acaba volant değişimini kendilerini karşılayacak acaba ? Birde abi parça sıkıntısı haricinde aküatör motorunun arızalanma ihtimalinden söz ettiler bunun değişimi maliyetlimidir?

Birlikte çalışan, iki veya daha fazla aksamdan oluşan her sistemde olduğu gibi bir "alışma süreci" var tabi, ancak bu süre debriyaj seti için 4000km. değil :)

Bu tür durumda etik olan, değişen parça (debriyaj seti) ve işçiliğin ücretsiz olması, ancak değişmesi gereken ve değiştirilmeyen volantın ücretinin kullanıcı tarafından karşılanmasıdır, tabi kaybedilen vakit vs. gibi konuları da hoşgörülü karşılamanız önemli, neticede sizin için tasarruf sağlamak amacıyla bir işlem uygulanmış, ancak sonuç verimli olmamış.

Volant'da, aktüatör de gayet maliyetli parçalar, volant takribi 1000TL, sizin aracınız için aktüatör ise yaklaşık 2300TL civarındadır.



SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ya Ufuk hocam, 4000 yetmemiş bir 6000 daha gez gel demişler ama  :lol:

Hadi bakalım hayırlısı,  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Cumartesi veya pazartesi günü tekrar gidicez inşallah durum vahim değildir. @Ufuk Sönmez (16363) abi birde bugün gittiğimde kalibrasyon yapılır ama baskı ömrünü kısaltır dediler. Kalibrasyonla kurtulma gibi bir durum söz konusumu sizce ?