Gönderen Konu: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?  (Okunma sayısı 9029 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '08
  • 19 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« : Ağustos 29, 2016, 09:05:47 »
Selamlar, arkadaşlar aşağıdaki resimlerden baskı balatanın ömrü hakkında bilgi sahibi olabilirmiyiz ?
Yaris 1.3 Terra Siyah- Satıldı
Auris 1,4 D MM Comfort 2008 - Füme

Toyota Club Türkiye

Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« : Ağustos 29, 2016, 09:05:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #1 : Ağustos 29, 2016, 09:25:25 »
Balataya bakacak olursak bitmemiş gibi görünüyor .Tam bitmiş veya bitmeye yakın balata da balatayı tutan perçinler var o seviyeye kadar gelir ama sizin tırnaklar olduğu gibi duruyor . Nasıl bir sorun vardı da değişti .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '08
  • 19 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #2 : Ağustos 29, 2016, 09:30:22 »
Öncelikle teşekkürler bilgi için, durum şu şekilde arkadaşın özel servis ustası baskı balata bitik diyor arkadaşta sıfır set alıp getiriyor açınca görüyorlarki kalibrasyonda sıkıntı varmış balata sağlammış yani. Setide aldığı için mecburen değiştirmişler.
Yaris 1.3 Terra Siyah- Satıldı
Auris 1,4 D MM Comfort 2008 - Füme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #3 : Ağustos 29, 2016, 13:33:35 »
Keşke aldığı yere iade etseler mişti. Baskı balata kolay kolay bitmez zaten bitince de dik rampalarda direk kendini belli eder kaçırma yapar . Devir boşa çevirir devir yükselir ama araç hızlanmaz çok belirtileri var yani hissedersiniz o zamana kadar elletmemek lazım . Birde her usta ya baskı balata değiştirtilmez .Baskı balatadan sonra Volan tornası yapıyorlar Volanda sıkıntı mı var yok 50 lira torna parası ondan sonra kavram ve ayırmanın arası açılıyor bu seferde vitesler dişli geçiyor  .Sanayi demek para tuzağı demek hele anlamıyorsan milyarların gider ama sorunun gitmez o kadar deyim .

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2016, 13:34:29
Ayrıca resimdeki baskı balatada çok rahat 50-60 bin veya daha fazla gidermişti zaten yeni aldığı balatanın bundan hiçbir farkı yoktur .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '08
  • 19 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2016, 09:01:03 »
Teşekkürler bilgiler için usta :)
Yaris 1.3 Terra Siyah- Satıldı
Auris 1,4 D MM Comfort 2008 - Füme

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #5 : Ağustos 30, 2016, 10:53:51 »
dostum peki benim durum nedir acaba? ben de dik dağ yollarında 1.33 corolla da 5 kişi ile dur kalk yaparak yazın balatayı sıyırdım (muhtemelen). en son araç geri kaçıyordu çünkü. vesselam istanbula dönünce sorun yok gibi ama.. işte soru burda geliyor ; çok dur kalk yapınca, dik yokuşlarda, sık dur kalkta, ısınınca devir yükseliyor kaçırma yok ama sanki daha fazla trafik devam etse olacak.. sence durum nedir doktor.?
araç daha 9500km de  :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #6 : Ağustos 30, 2016, 13:00:36 »
Manuel bir sanzimanda debriyaj kalibrasyonunu ilk kez duyuyorum. Debrijayi sadece balata olarak degil set olarak dusunmek gerek. Demekki bazi ozelliklerini kaybetmis olabilir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #7 : Ağustos 30, 2016, 14:05:49 »
Balata bitmesi demek sadece Hamur kısmının bitmesi demek değildir.Bunu da teşhis etmek resimden mümkün değildir.

1: Debriyaj balatasının yaprak yayları tansiyonun yitirmiş olabilir.

2:Balata yüzeyi veya baskı yüzeyi  camlaşmış olabilir. (bu durumda balata tutunamayıp kayar)

3:Debriyaj ayarı (Kalibrasyondan kasıt bu olsa gerek) bozuk olabilir.

Normal şartlar altında sadece hamur kısmının aşınması sonucu baskı kaçırmaya başlar.Çoğu durumda da bu olur ama debriyaj seti için sadece bu arızayı veriyor demek doğru değildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #8 : Ağustos 30, 2016, 15:19:51 »
Diğer forumdaşların dedikleri çok doğru. Hamza beyin denilenleri gayet güzel açıklamış, dediklerini birazcık açayım.
Eğer arkadaşınızın aracının km.si 100bin km.yi geçtiyse, debriyaj pedalı çok sertleştiyse değişmekle iyi olmuş. Yaylar, debriyaja sürekli basıldıkça esnekliğini yitirir, yaylar sertleşir, bu da debriyaj pedalını sertleştirir. Konforu çok kötü etkilediğinden balata setinin değiştirilmesi daha iyidir.
Balata yüzeyi camlaşsa, yokuşlarda kayma yapar, kavrama yapamaz, ama bu durum yoktu galiba arkadaşınızın aracında.
Debriyaj ayarı ise genelde üretici firmalar önermez. Debriyajın daha çabuk bitmesine yol açar derler, bir de hidrolik sistem olduğundan kendi ayarlıyor deniyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #9 : Ağustos 30, 2016, 16:39:10 »
Çok fazla dur kalk trafiğe girmek baskı balatayı yoran unsurlardır . Özellikle rampalı yerlerde dur kalk yapmak yarım debriyaj kalmak balatayı haddinden fazla ısıtır ve yakar balata bitmese de tutunma kavrama azalır bunu debriyaj pedalında hissedersiniz . Çok fazla ısınan balata kaçırır soğuyunca kavraması daha iyi olur . Sürekli bu şekilde kullanılan bir baskı balata normal ömrü  100 bin km ise  daha az gider araçtan verim alamaz hale gelirsiniz . Baskı balata nın kmre ile alakası yoktur kullanım tarzı ile alakası çoktur  1000 km de biter  100 bin km dede biter
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #10 : Ağustos 30, 2016, 22:32:48 »
Bir de debriyaja tam basmadan vites değiştirenler var. Bu da balata ömrünü etkiler sanırım. Ek olarak neden değiştirmek zorunda kalmışlar anlamadım. Koysaydı köşeye yeni seti. Zamanı gelince değiştirselerdi. Tekrar işçiliğe para ödememek için açılmışken değişsin bari mi denildi acaba?
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2020, 19:45:35 »
Yarisi (76000 km de )1 yil once servise goturdum. Debriyajda sıkıntı var dediler. Bu yil servise goturdum yine sıkıntılı dediler.
Bazen kalkislarda titreme yapiyor. Ancak şu debriyaj testini yaptim. Frene basili gazi 3000 devire getirdim. Debriyaji biraktigimda motor stop ediyor..acaba saglam mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2020, 11:38:30 »
Artık eskisi kadar değildir bu testi yaptıysanız.
Doğru şekilde nasıl test edileceğini sitemizde detaylı şekilde açıkladık çok kez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2020, 13:39:13 »
Artık eskisi kadar değildir bu testi yaptıysanız.
Doğru şekilde nasıl test edileceğini sitemizde detaylı şekilde açıkladık çok kez.

biliyorum balataya zarar veriyor ama kafa karisik....yolda 2. Vitesteyken ani gaza bastigimda arac hemen kendini atiyorsa saglam midir?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2020, 13:46:22 »
biliyorum balataya zarar veriyor ama kafa karisik....yolda 2. Vitesteyken ani gaza bastigimda arac hemen kendini atiyorsa saglam midir?
Mahmut bey fazla test falan kurcalamayın olmayacak arızayıda çıkarırsınız en belirgin anlama yolu devir saati ve hız kadranı doğru orantılı yükseliyorsa veya sizin bahsettiğiniz gibi 2.viteste dip veya yarım gaz yaptığınızda araç ivmelenme gösteriyorsa daha sıkıntı aramayın araç küçük motor olduğu için kalkışlarda bir miktar gaz vermek gerekir aksi halde silkeleme titreme yapabilir,her titremeyi bitik veya sıkıntılı balata diye yorumlamak yanlış olur zaten bitik balata özellikle rampalarda kalkış yaparken çok bağırır motor devri yükselir araç kalkış yapmaz veya vites arasında hızlanmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #15 : Ocak 13, 2020, 16:46:47 »
Mahmut bey fazla test falan kurcalamayın olmayacak arızayıda çıkarırsınız en belirgin anlama yolu devir saati ve hız kadranı doğru orantılı yükseliyorsa veya sizin bahsettiğiniz gibi 2.viteste dip veya yarım gaz yaptığınızda araç ivmelenme gösteriyorsa daha sıkıntı aramayın araç küçük motor olduğu için kalkışlarda bir miktar gaz vermek gerekir aksi halde silkeleme titreme yapabilir,her titremeyi bitik veya sıkıntılı balata diye yorumlamak yanlış olur zaten bitik balata özellikle rampalarda kalkış yaparken çok bağırır motor devri yükselir araç kalkış yapmaz veya vites arasında hızlanmaz.

ümit bey bugun testi yaptim. 2. Vites hiz 35 civari. Gaza bastim 4-5 saniye icinde devir 2000 den 3500 e hiz 35 civarindan 65 civarina cikti..
5. Vites te iken hiz 115 civari .. Gaza bastim aracin onü kalkma egilimi gosterip hizi ve devri artti...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata bitip bitmediğini nasıl anlarız ?
« Yanıtla #16 : Ocak 13, 2020, 17:24:27 »
ümit bey bugun testi yaptim. 2. Vites hiz 35 civari. Gaza bastim 4-5 saniye icinde devir 2000 den 3500 e hiz 35 civarindan 65 civarina cikti..
5. Vites te iken hiz 115 civari .. Gaza bastim aracin onü kalkma egilimi gosterip hizi ve devri artti...
Güzel işte araç her devirde gaz pedalına basmaya olumlu tepkiler vermiş daha ne yapsın bundan iyisi Şam'da kayısı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.