Gönderen Konu: Frenleme ve Park hk.  (Okunma sayısı 1455 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Frenleme ve Park hk.
« : Ağustos 26, 2016, 21:47:43 »
Merhabalar,

2016 Corolla 1.4 d-4d M/M aracımı yaklaşık bir haftadır şehir içi trafiğinde kullanıyorum ve birkaç sorum olacak;

1. Kırmızı ışığı uzaktan gördüğüm durumlarda ani fren olmaması için 50-100 metreden itibaren hafif fren yapıyorum, fren pedalına yaptığım baskı miktarını değiştirmediğim halde araç bir süre sonra pedala daha fazla basmışım gibi frenliyor ve ileri yığılma yapıyor. Bu bir sorun mu, normal bir durum mu? Ayrıca ben yanlış bir yöntem mi uyguluyorum? Yani ışığa yaklaştığımda mı frenlemeliyim?

2. Aracım yaklaşık 600 km'de ve bugün arabadan inince jantlardaki balata tozunu farkettim, bana fazla gibi geldi. Freni çok kullandığım için midir yoksa sıfır balatalar ilk başlarda böyle mi yapar?

3. Aracınızı nasıl park ediyorsunuz? Yani el frenini çektikten sonra vites N' deyken mi yoksa E' deyken mi kontak kapatıyorsunuz? Kullanım kılavuzunda vites E veya R' deyken kontak kapatın diyor ama forumda okuduklarımda N' deyken kontak kapatıldığını söylüyor.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Toyota Club Türkiye

Frenleme ve Park hk.
« : Ağustos 26, 2016, 21:47:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenleme ve Park hk.
« Yanıtla #1 : Ağustos 26, 2016, 22:30:17 »
1- fren destek sistemi. Araç sizin frene ihtiyacınız olabileceğini düşünüp o an daha fazla fren gücü uyguluyor. Bu normal bir durum sizin aracınızdaki
2-kısaca genelde böyle olacak diyeyim siz devamını anlayın :)
3- ilk olarak aracı N konumuna alın. Sonra el frenini çekip freni bırakın ki yük el frenine binsin. Sonrasında frene basıp E veya R konumuna alıp kontağı kapatabilirsiniz

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenleme ve Park hk.
« Yanıtla #2 : Ağustos 26, 2016, 22:36:41 »
Öncelikle aracınız hayırlı olsun, İyi günlerde kullanın Hakan bey,

1- Yaptığınız frenleme şekli doğru, aracınız, lastikleriniz ve güvenliğiniz için doğru şekilde kullanıyorsunuz.Frenleme sonrası yaşadığınız "yığılma", yavaşlamanıza bağlı olarak MM şanzımanın vites düşürmesi ve motor kompresyonu sebebiyledir, normaldir.

2- Aracınızın fabrikasyon yarı metalik fren balatalarının içierisinde bulunan yoğun karbon sebebi ile jantlarınızın "karbon tozu" ile kaplanması normal, OEM ürün kullanacaksanız bu görüntüye alışmanız gerekli yada seramik pigmenti ihtiva eden bir fren balatası kullanabilirsiniz.

3- Aracınızı düz bir zeminde park ediyorsanız ve fren sisteminizin (özellikle arka fren tertibatı) sağlığına güveniyorsanız N konumunda park edebilirsiniz, dik bir yokuş aşağı park ediyorsanız E, dik yokuş yukarı park ediyorsanız R konumumda park etmeniz uygun olur.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Frenleme ve Park hk.
« Yanıtla #3 : Ağustos 27, 2016, 00:30:51 »
Öncelikle aracınız hayırlı olsun, İyi günlerde kullanın Hakan bey,

1- Yaptığınız frenleme şekli doğru, aracınız, lastikleriniz ve güvenliğiniz için doğru şekilde kullanıyorsunuz.Frenleme sonrası yaşadığınız "yığılma", yavaşlamanıza bağlı olarak MM şanzımanın vites düşürmesi ve motor kompresyonu sebebiyledir, normaldir.

2- Aracınızın fabrikasyon yarı metalik fren balatalarının içierisinde bulunan yoğun karbon sebebi ile jantlarınızın "karbon tozu" ile kaplanması normal, OEM ürün kullanacaksanız bu görüntüye alışmanız gerekli yada seramik pigmenti ihtiva eden bir fren balatası kullanabilirsiniz.

3- Aracınızı düz bir zeminde park ediyorsanız ve fren sisteminizin (özellikle arka fren tertibatı) sağlığına güveniyorsanız N konumunda park edebilirsiniz, dik bir yokuş aşağı park ediyorsanız E, dik yokuş yukarı park ediyorsanız R konumumda park etmeniz uygun olur.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Detaylı cevaplandırdığınız için teşekkür ediyorum Ufuk Bey, 3. madde için verdiğiniz cevap kafamı karıştırdı. Yokuş aşağı park ederken vitesin R' de olması gerekmez mi?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 27, 2016, 00:35:48
1- fren destek sistemi. Araç sizin frene ihtiyacınız olabileceğini düşünüp o an daha fazla fren gücü uyguluyor. Bu normal bir durum sizin aracınızdaki
2-kısaca genelde böyle olacak diyeyim siz devamını anlayın :)
3- ilk olarak aracı N konumuna alın. Sonra el frenini çekip freni bırakın ki yük el frenine binsin. Sonrasında frene basıp E veya R konumuna alıp kontağı kapatabilirsiniz

Aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın :)

Teşekkür ediyorum Kaan Bey, kazasız belasız hepimiz inşallah :)
Tavsiye ettiğiniz park yöntemini bugün denemiştim de sanki el frenini çekince fren sertleşmişti diye hatırlıyorum. Fren sertleşince de haliyle vites konumu değişemiyor. Emin değilim ama, yarın ilk iş denemek olacak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenleme ve Park hk.
« Yanıtla #4 : Ağustos 27, 2016, 02:35:50 »
Şu anda iyi ki manuel şanzıman almışım diyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenleme ve Park hk.
« Yanıtla #5 : Ağustos 27, 2016, 06:01:05 »
Merhabalar,

2016 Corolla 1.4 d-4d M/M aracımı yaklaşık bir haftadır şehir içi trafiğinde kullanıyorum ve birkaç sorum olacak;

1. Kırmızı ışığı uzaktan gördüğüm durumlarda ani fren olmaması için 50-100 metreden itibaren hafif fren yapıyorum, fren pedalına yaptığım baskı miktarını değiştirmediğim halde araç bir süre sonra pedala daha fazla basmışım gibi frenliyor ve ileri yığılma yapıyor. Bu bir sorun mu, normal bir durum mu? Ayrıca ben yanlış bir yöntem mi uyguluyorum? Yani ışığa yaklaştığımda mı frenlemeliyim?

2. Aracım yaklaşık 600 km'de ve bugün arabadan inince jantlardaki balata tozunu farkettim, bana fazla gibi geldi. Freni çok kullandığım için midir yoksa sıfır balatalar ilk başlarda böyle mi yapar?

3. Aracınızı nasıl park ediyorsunuz? Yani el frenini çektikten sonra vites N' deyken mi yoksa E' deyken mi kontak kapatıyorsunuz? Kullanım kılavuzunda vites E veya R' deyken kontak kapatın diyor ama forumda okuduklarımda N' deyken kontak kapatıldığını söylüyor.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
yaptiginiz frenleme normal fakat aracin yigilma sebebi deviri dusunce vites kucultmesinden dolayi.
balata tozu butun orjinal balata kullanan toyotalarda ayni benim corollada oyle cok siyahlik birakiyor. ufuk beyin dedigi gibi icinde kullanilan malzemelerden dolayi.
ben araci park ettigimde yol duz ise n konumunda birakiyorum. aracin onu yokus yukari duruyor  ise geri kacirmamasi icin e rampa assagi bakiyorsa r konuma alip stop ediyorum. hatirlatmakta fayda var calistirirken mecbur n konumuna almak lazim yoksa calismiyor  :D

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 27, 2016, 06:04:16
Şu anda iyi ki manuel şanzıman almışım diyorum.
bence yanlis dusunuyorsunuz. bunca yil manuel arac kullanan biri olarak diyorum ki egerki aracinizi yaris yapar gibi kullanmiyorsaniz otomatik gibisi yok. bizim toyotanin dizel motorlarindaki mmt sanziman her ne kadar yari otomatik bile olsa o vites degistirmemenin verdigi rahatlik hele ki buyuk sehirde yasiyorsaniz bence manuele 5 basar.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu