Gönderen Konu: D4D MMT Şanzıman yardım (Sorun Çözüldü)  (Okunma sayısı 4663 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
D4D MMT Şanzıman yardım (Sorun Çözüldü)
« : Ağustos 17, 2016, 18:27:56 »
merhabalar tct ailesi daha önceden ihtiyaç nedeniyle 2010 1.6 oto.elegant corollamızı satmak zorunda kaldık şimdi 2008 d4d mmt şanzımanlı corollaya geri döndük fakat bu araç 273000 kmde biraz uyguna aldık baskı balata falan değişmiş ama neyse sorularıma geçiyorum aracın gidişinden falan çok memnunum ve mmt ile bi sorunum yok kavradım olayını şimdi durum şu manuel modda 5. son viteste iken gaza yüklendiğimde devir yükseliyor hızlanmıyor ve vites düşmüyor yani baskı balatası bitik bir manuel araç gibi gidiyor (aracı aldığımız kişi tanıdık ve yeni değiştirmiş baskı balatayı) birde 5. vites 2000 devirde 90 yapıyor bu değerler normalmidir yüksek hızlarda çok bağırıyor haliylede cevaplarınızı bekliyorum iyi forumlar
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Toyota Club Türkiye

D4D MMT Şanzıman yardım (Sorun Çözüldü)
« : Ağustos 17, 2016, 18:27:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #1 : Ağustos 17, 2016, 18:45:14 »
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. MM-T şanzımanlarda, manuel modda kick-down yoktur, yani manuel modda vitesi siz düşürmelisiniz, gaza sonuna kadar bastığınızda vites düşürmez.

"Manuel Mod" adındaki kullanım için sizce de uygun olan bu değil mi? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #2 : Ağustos 17, 2016, 19:09:20 »
Kick down olayını biliyorum daha önceki corollamız tam otomatikti benim bahsettiğim olay devir yükseliyor araç gitmiyor yani debriyaj sıyırır gibi oluyor birde araştırıyorum mmtlerde kalibrasyon ayarı falan oluyormuş bununla bi ilgisi olabilir mi ? çünkü kalkışlarda aşırı titreme oluyor otomaitk moddada geçişerl sarsıntılı 1 ve 2. viteslerde
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #3 : Ağustos 17, 2016, 20:21:04 »
Kick down olayını biliyorum daha önceki corollamız tam otomatikti benim bahsettiğim olay devir yükseliyor araç gitmiyor yani debriyaj sıyırır gibi oluyor birde araştırıyorum mmtlerde kalibrasyon ayarı falan oluyormuş bununla bi ilgisi olabilir mi ? çünkü kalkışlarda aşırı titreme oluyor otomaitk moddada geçişerl sarsıntılı 1 ve 2. viteslerde
Oncelikle debriyaj seti orjinal degilse kalibrasyon tutmamis olabilir soylemis oldugunuz sorun baski yeni degistiyse buyuk ihtimal kalibrasyon sorunu
Serviste 100 tl ye yapiyorlar

TURKCELL T40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #4 : Ağustos 17, 2016, 21:21:46 »
Siz "devriyaj seti yeni değişmiş" ve "gidişinden çok memenunum, mmt ile sorunum yok" dediğiniz için kalibrasyonu göz ardı ettim.

Debriyaj seti değişirken kullanılan ürünü ve kalibrasyonu incelemek gerekebilir

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #5 : Ağustos 18, 2016, 09:40:36 »
Yani memnunluktan kastım nasıl kullanılması gerektiğini biliyorum geçişleri sarsıntısız hale getiriyorum tabi manuel modda ilk 2 vites ve kalkıştaki vuruntu haricinde sıkıntım yok bakalım bugün götürüp baktıracağım sonucu paylaşırım iyi forumlar
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 296
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım (sorun çözüldü)
« Yanıtla #6 : Ağustos 19, 2016, 17:54:14 »
dün izmirde 6.sanayideki japon otoya gittim daha önce toyota tokullar servisinde çalışan işinin ehli bir usta baktı baskı balatayı değiştiren yer kesip biçerek debriyaj çatalının orda bi çubuk var onu kesip üzerine vida gibi birşey kaynatıp elle kalibrasyon yapmaya çalışmış yani mahvetmiş ve bu yüzden debriyaj yarım basılı şekilde gidiyormuş  kalibrasyon ayarı yaptı birde debriyaj motorunun kömürlerini değiştirdi 300 lira tuttu şuan gidişi harika tavsiye ederim
1996 Corolla Gli A/T                   (SOLD)
2004 Corolla Sol A/T                  (SOLD)
2010 Corolla Elegant A/T           (SOLD)
2008 Corolla Elegant D-4D MM/T 2016 VW Polo Lounge Man.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2016, 12:31:42 »
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. MM-T şanzımanlarda, manuel modda kick-down yoktur, yani manuel modda vitesi siz düşürmelisiniz, gaza sonuna kadar bastığınızda vites düşürmez.

"Manuel Mod" adındaki kullanım için sizce de uygun olan bu değil mi? :)

ufuk bey manuel modda sıkışık trafıkte ,dur kalklarda boşa almamız gerekırmı acaba?.
-NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D MMT Şanzıman yardım (Sorun Çözüldü)
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2016, 12:49:40 »
ufuk bey manuel modda sıkışık trafıkte ,dur kalklarda boşa almamız gerekırmı acaba?.

Hayır, frene 2 saniyeden uzun süre bastığınızda sistem otomatik olarak siz debriyaja basmışsınız gibi ayırma işlemi gerçekleştirir.