Gönderen Konu: Klima  (Okunma sayısı 3705 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Klima
« : Ağustos 11, 2006, 13:28:04 »
Selamlar, yürür durumdaki (2500-3000 devir/dk) bir araçta klimayı açıp kapatmanın zararı olurmu?

teşekkürler...

Toyota Club Türkiye

Klima
« : Ağustos 11, 2006, 13:28:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.eymirim.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2006, 17:38:33 »
nasıl yani anlamadım ben olayı
2005 Corolla Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2006, 18:06:43 »
ben de anlamadım, giden arabada klimayı açmak zararlı olsaydı klima koymazlardı zaten...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2006, 09:42:01 »
Yüksek devirlerde zarar görüyor diye biliyorum ama oda çok değildir yani.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Klima
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2006, 10:39:37 »
Peki dijital klimalı araçlarda bu açıp kapama nasıl oluyor? sonuçta termometre ayarlanan ısıya ulaştığı zaman klimayı kapatıyo.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2006, 11:13:20 »
o devirlerde klima açmanın bir zararı olmaz. ama klima açıkken yüksek devir çevirtirmekten kaçının.

motorun dayandığı kompresyona klima bağlantıları dayanamıyor ve hidrolik hortumlar patlıyabiliyor. Peugeot 206 ların kronik sorunlarındandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #6 : Ağustos 12, 2006, 11:53:23 »
Alıntı yapılan: Burak Yıldırım
Peki dijital klimalı araçlarda bu açıp kapama nasıl oluyor? sonuçta termometre ayarlanan ısıya ulaştığı zaman klimayı kapatıyo.
[/quote]

Dijital klimalar hakkında bir not: Dijital klimalı araçlarda çok saçma bir sistem kullanılıyor. Klima her zaman için en soğuk havayı üretiyor, zaten klimanın soğukluk derecesini ayarlamak mümkün değil. Ancak istenilen ısıya ulaşması için bu soğuk hava daha sonra ısıtılıyor. Yani ekonomi ile alakası olmayan bir yöntem
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2006, 11:33:03 »
E zaten bizde autoya almıyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Klima
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2006, 13:23:24 »
Tüm klima kompresörleri çalıştıklarında maksimum soğuk hava üretirler. Yani herhangi bir soğutma kademesi yoktur. Manuel klimalı modellerde, yapmış olduğunuz sıcaklık ayarı ile bir hava klepesine kumanda ederek klimadan gelen soğuk hava ile dışarıdan (veya iç sirkülasyondan) gelen havanın oranını değiştirirsiniz ve 'AC' düğmesine basmadığınız sürece de klima kompresörü devrede kalır.

Otomatik klima sistemlerinde ise panelden ayarladığınız sıcaklığa gelinceye kadar klima devrede kalır, bu sıcaklığa ulaştıktan bir süre sonra da kompresör devreden çıkar. İç sıcaklık yükseldiğinde de tekrar devreye girer.

Sonuç olarak otomatik klimalar -eğer çok soğuk ayarlanmazsa- manuel klimalara göre daha az yakıt sarfiyatına yol açar. Bazı araçlarda -örneğin vw- klimatik denen yarı otomatik sistemler de vardır. Bu sistemlerde manuel olarak sıcaklık ayarı yapılır ve otomatik klimalar gibi istenen sıcaklıklarda kompresör devreden çıkar.

Denemesini şöyle yapabilirsiniz: Sabit hızla düz bir yolda dijital klimanız açık ve düşük bir sıcaklığa -veya maksimuma- ayarlı olarak giderken yol bilgisayarından anlık tüketimi izleyin. Anlık tüketimi sabit bir değere yaklaştırdıktan sonra sıcaklığı yüksek bir değere mesela 30C'ye ayarladığınızda anlık tüketimin düştüğünü göreceksiniz.
2004 Corolla HB 1.6 Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #9 : Ağustos 15, 2006, 08:38:35 »
Hava çok sıcak olduğunda arabanında içinde fazla kişi varsa zaten autoyu seçsek klima hep çalışacak  O açıdan hissedilir bir fark olacağını hiç sanmıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #10 : Ağustos 20, 2006, 20:40:24 »
Arkadaşlar kafam karıştı yaww. 1000 d/dk üzerinde giderken klimayı hiç açmayacak mıyız yoksa direk 2-3. kademeden mi açmayıp  önce 1. kademeyi mi açacağız.
Auris'11 A/T
Passat B8'15 TSI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #11 : Ağustos 20, 2006, 23:31:28 »
Alp anladığım kadarı ile evet öyle.Yani yük birdenbire binmesin(Zaten motor devirli).Motora gerekli yük yüklenmiş klimayı birdenbire 2 veya 3. devirde açarsan zorlanabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Klima
« Yanıtla #12 : Eylül 05, 2006, 17:59:43 »
deniz sulara teşekkürarif olan anlar heralde
ne de güzel izah etmişsin


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Klima
« Yanıtla #13 : Eylül 05, 2006, 20:24:50 »
arkadaşlar işin özeti mümkün olduğunca klima açıkken marşa basmayın marş motorunu klimanınzın kompresörü ile yormayın ve daima klimanın çalıştırma  (ac) düğmesine basmadan önce arabanızın rölantide olmasını sağlayın düşünsenize duran bir kompresörün birdenbire dakikada 3000/4000 d/d ile dönen motorunuza adapte olmaya çalıştığını ve motorunuza verdiğiniz zararı değil mi??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #14 : Eylül 05, 2006, 22:15:41 »
Eski sistemlerde dediklerinizde haklısınız ama özellikle japonlarda pek bu şekilde çalışmıyor sistem. Bunu HRV ve Corolla.da Valeo Climtest cihazıyla izledim, klima sabit sıcaklıkta olsa dahi, evaparatör de sıcaklık aşırı düştüğü anda kompresör devre dışı kalıyor, bunu bir sensör algılıyor ve böylece evaparatörde donma olmasını engelliyor. Bu şekilde klima düğmesi basılıyken kompresör defalarca devreye girip devreden çıkıyor, bunu görmeden önce bende mümkün olduğunca rolantide falan açıyordum klimayı ama artık sallamıyorum. Ancak opel ve pug gibi arabalarda özellikle 2002 öncesinde eski tip klima kompresörleri kullanılmış olabiliyor onlarda durum farklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Klima
« Yanıtla #15 : Eylül 15, 2006, 20:05:23 »
senin açıp kapatmana gerek yok o zaten zaman zaman kendini kapatıp açıyor
LPG GİBİ motor sistemine etki edecek sistemleri japon arabaları kabul etmez (saki uygun olmayan doku ve organ nakli gibi) bu sebepten lpg ye hayır!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Klima
« Yanıtla #16 : Ekim 04, 2006, 17:51:54 »
konu açmadan sorayım bir klima sorum var kafama takılan umarım biri cevap verir.

Araçlardaki klima havayı soğutuyor ama hava zaten soğuksa ve ben klimayı açmışsam ve dereceyi sıcağa (25 derece mesela) ayarlamışsam klimanın bir anlam ve önemi var mı, varsa nedir?
Yoksa klimayi kapatip sadece sicakliğı açmak mantıklı birşey mi soğuk havalarda. Klima açıkken hava biraz daha temiz geliyor sanki belki filtre ediliyor bunun dışında başka bir şey varsa lütfen söyleyin herkese selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #17 : Ekim 04, 2006, 21:42:18 »
benim bildiğim kadarı ile sıcağa çekince kompresör de çalıştığı için önce havayı soğutup sonra rezistanslar aracılığı ile ısıtıyor. Böylece buğu oluşumunun da önüne geçiliyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Klima
« Yanıtla #18 : Ekim 04, 2006, 22:19:52 »
Klima kışında soğutma işlemini yapar ve arabanın içindeki nemi evaparatörde sıvı hale çevirip arabanın dışına verebildiği için havayı kurutur, ferahlatır, tabi bu arada buğuyuda çözer.  Eğer siz sıcak havayı seçerseniz soğumuş hava size ulaşmaz ama nemi yinede çözer, bu genelde klimanın iklimlendirme özelliği olarak adlandırılır. Buğu çözmek için en iyi yol klimadır.