Gönderen Konu: i30 ve i20 needen pahalı  (Okunma sayısı 3464 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
i30 ve i20 needen pahalı
« : Ağustos 11, 2016, 15:17:30 »
Hyundai modelleri yıllardır genelde diğer ön markalara göre daha ucuz olurdu.Fakat bu i30 ve i20 neden sınıf/markasına göre bu kadar pahalı anlamadım.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye

i30 ve i20 needen pahalı
« : Ağustos 11, 2016, 15:17:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2016, 15:23:51 »
Cevap çok basit aslında,çünkü pazarda kendine yer edindi..  Aynı şey leon'lar için de geçerli mesela.. bundan 10 yıl önce burun kıvırılan bir arabaydı,şimdi o da piyasada yer edinmiş durumda..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '11
  • 33 kere teşekkür etti
  • 81 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2016, 15:57:54 »
piyasayı da anlamak mümkün değil. otomatik benzinli full leon un sıfırı 79,500 . pazarlıkla en az 2-3 bin düşer, ancak malüm sitede 15-20 bin km deki araçlara 80.000 liranın üstünde bile isteyen var.

bende corollayı satıp otomatik hacpek düşünüyorum ( c segment)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #3 : Ağustos 11, 2016, 16:02:04 »
Cevap çok basit aslında,çünkü pazarda kendine yer edindi..  Aynı şey leon'lar için de geçerli mesela.. bundan 10 yıl önce burun kıvırılan bir arabaydı,şimdi o da piyasada yer edinmiş durumda..

Mekanik aksam kalitesi aynı mı diğer modeller ile.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2016, 16:09:06 »
Bu sıralar bende İ30 ve leonlara fena sardım.Otomatik turbo araç arayışı içindeyim.İlk tercihim 2015 yeni nesil motor ve otomatik şanzımanlara bakıyordum fakat yeni kasanın sinyalleri gelince şimdilik İ30 dan vazgeçtim.1.2 tsi leon bile bana yetecek gibi.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2016, 16:17:32 »
Bu sıralar bende İ30 ve leonlara fena sardım.Otomatik turbo araç arayışı içindeyim.İlk tercihim 2015 yeni nesil motor ve otomatik şanzımanlara bakıyordum fakat yeni kasanın sinyalleri gelince şimdilik İ30 dan vazgeçtim.1.2 tsi leon bile bana yetecek gibi.

--Leon fiyatlarını bilmiyorum ama i30 yüksek geldi bana.

--Avensis i neden bırakıyorsun abi,sıkıldın mı yoksa başka bi neden mi?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2016, 16:21:25 »
--Leon fiyatlarını bilmiyorum ama i30 yüksek geldi bana.

--Avensis i neden bırakıyorsun abi,sıkıldın mı yoksa başka bi neden mi?

Aracımdan çok memnunum kızım büyük geldiğinden kullanamıyor ikinci bir araçta şimdilik düşünmediğimden otomatik bir araca geçmeyi düşünüyorum.Geçmişkende turbo olsun istiyorum.Şimdilik düşüncem böyle kızımı araca alıştırabilirsem değiştirme taraftarı değilim.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2016, 16:51:23 »
Mekanik aksam kalitesi aynı mı diğer modeller ile.

hiç test etmedim o yüzden fikir beyan edemem. Ford da çalışan bir mühendis arkadaşımdan duyduğum kadarıyla çok yol kat ettiler ama daha dengeli oturmuş bir araç için daha zamana ihtiyaçları var demişti Hyundai için.. Leon'un eski kasasını  uzun yıllar kullandık, golf tadında bir arabaydı.. yeni kasasını bilmiyorum ama daha iyi olduğunu tahmin ediyorum..

Ayrıca sonuçta serbest piyasa ekonomisi, fiyatlar belli, modeller belli.. seçim sizin :)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2016, 16:52:25 »
i30 ve i20 nin malzeme kalitesi hyundai nin kendi uretimi diger modellere gore 1 - 2 sinif daha kaliteli. Birde artik marka algisini bu iki model de asmis durumda. Yani kimse piyasada ki yeni Auris yada Yarisin yeni i30 ve i20 den daha ustun oldugunu soyleyemez. Bugun bir arkadas daha 1.2 tsi style Leona bakiyordu bayi 57 ye veririm demis.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #9 : Ağustos 11, 2016, 17:08:24 »
İ30 ile ilgili bir drive test vardı şimdi hatırlayamadım, ben olsam Leon'u tercih ederdim.  Aynı segmentteki farklı marka araçların fiyatları birbirine çok yakın, eskisi gibi değil, Kia'da aynı şekilde.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #10 : Ağustos 11, 2016, 17:41:24 »
i30 ve i20 nin malzeme kalitesi hyundai nin kendi uretimi diger modellere gore 1 - 2 sinif daha kaliteli. Birde artik marka algisini bu iki model de asmis durumda. Yani kimse piyasada ki yeni Auris yada Yarisin yeni i30 ve i20 den daha ustun oldugunu soyleyemez. Bugun bir arkadas daha 1.2 tsi style Leona bakiyordu bayi 57 ye veririm demis.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hyundai 'ın Japonlar ile bir ortaklığı var mı acaba? Sanki bir kısım mekanik bölümleri motor/şanzıman Japonlar yaptılar diye okumuştum,yanlış hatırlıyor da olabilirim.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2016, 18:03:52 »
Hyundai'ın piyasada yer edindiği doğrudur. Marka algısı nispeten daha yüksek olan diğer markalara göre daha mı kalitelidir veya değildir onu da bilemiyorum.
Ancak yüksek fiyat politikası, bir pazarlama stratejisidir. Diğer rakip firmalara nazaran daha rekabetçi bir fiyat, tüketicinin gözünde, ürünün diğerlerine nazaran daha kalitesiz olduğu algısı uyandırabilir. Aramızda birçok kişide "pahalıysa iyidir" kuralına inanıyordur diye tahmin ediyorum.
Benim tahminim, diğer köklü markalarla aynı fiyat politikası uygulayarak nihai tüketicide kaliteli algısı yaratmak.

Bunun güncel bir örneği Torku markası. Birçok ürünle piyasada yeni sayılmasına rağmen, pazarda yer edinmek için ucuz fiyat politikası gütmemiş, pazara tepeden girmiştir. Kısa bir araştırma sonucu Torku ürünlerinin diğer köklü rakiplerine nazaran en pahalı ürünlere sahip olduğunu göreceksiniz.
Bu da tüketicide kaliteli algısı yaratmaktadır. (Torku ürünleri gerçekten de kalitelidir, orası ayrı konu.)

Hyundai ve Kia gibi markalar da böyle bir pazarlama stratejisi yürütüyor olabilir. Benim şahsi düşüncem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2016, 20:12:07 »
Toyota dan sonra Hyundai markasina geçen biri olarak söz sahibi oldugumu dusunuyorum.Bazi konularda gercekten tuketici odakli dusunursek Garanti olayi(5 yil),Bakimlari 15 bin km de bir,Servisleri ucuz(Dizel ve Vw,Toyotaya Kiyasla)Mazot filtresi 60 bin km de bir degisiyor.Bunlar da onem bi kriterdi benim için.Tam otomatik 6 ileri dizelini kullaniyorum.Gayet memnunum Uzun yolda 5.5 şehir icinde 6.5 7 litre arasi yakiyor.Aytac abinin belirttigi direksiyon olayi sadece Slovakyaya gonderilen 1000 arac icin gecerliymis.Zaten boyle bisey olsa illaki geri cagirma olur.

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #13 : Ağustos 11, 2016, 20:20:28 »
Toyota dan sonra Hyundai markasina geçen biri olarak söz sahibi oldugumu dusunuyorum.Bazi konularda gercekten tuketici odakli dusunursek Garanti olayi(5 yil),Bakimlari 15 bin km de bir,Servisleri ucuz(Dizel ve Vw,Toyotaya Kiyasla)Mazot filtresi 60 bin km de bir degisiyor.Bunlar da onem bi kriterdi benim için.Tam otomatik 6 ileri dizelini kullaniyorum.Gayet memnunum Uzun yolda 5.5 şehir icinde 6.5 7 litre arasi yakiyor.Aytac abinin belirttigi direksiyon olayi sadece Slovakyaya gonderilen 1000 arac icin gecerliymis.Zaten boyle bisey olsa illaki geri cagirma olur.

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sağolasın verdiğin bilgiler için. Hangi modelini aldın .
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #14 : Ağustos 11, 2016, 21:48:47 »
Sağolasın verdiğin bilgiler için. Hangi modelini aldın .

i30 aldı :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #15 : Ağustos 11, 2016, 22:00:27 »
Hyundai 'ın Japonlar ile bir ortaklığı var mı acaba? Sanki bir kısım mekanik bölümleri motor/şanzıman Japonlar yaptılar diye okumuştum,yanlış hatırlıyor da olabilirim.
Hyundai'nin geçmişten Mitsubishi ile gelen ve "i" serisi ile Toyota ile de devam eden iş birlikleri mevcut.

Ayrıca "i" serisi ile araçların üretiminde kullandığı "made in japan" mühendisliği ve bu mühendisliklere ait parça sayısında artış olmuştur.

Fark ettiyseniz nispeten ucuz olan "excel" ve "accent" serilerine göre "i" serisi araçlar 10 yıl sonra bile hala gayet iyi durumda, piyasa tabiri ile "diri" kalabiliyor.

Sanırım sorunuzun asıl cevabı da burada yatıyor.

Ek bilgi: Hyundai firması Dünyanın en büyük üçüncü, Asya'nın en büyük ikinci, otomotiv sektörü içerisinde ise en büyük "metal ham madde" tedarikçisidir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #16 : Ağustos 11, 2016, 23:09:41 »
Hyundai'nin geçmişten Mitsubishi ile gelen ve "i" serisi ile Toyota ile de devam eden iş birlikleri mevcut.

Ayrıca "i" serisi ile araçların üretiminde kullandığı "made in japan" mühendisliği ve bu mühendisliklere ait parça sayısında artış olmuştur.

Fark ettiyseniz nispeten ucuz olan "excel" ve "accent" serilerine göre "i" serisi araçlar 10 yıl sonra bile hala gayet iyi durumda, piyasa tabiri ile "diri" kalabiliyor.

Sanırım sorunuzun asıl cevabı da burada yatıyor.

Ek bilgi: Hyundai firması Dünyanın en büyük üçüncü, Asya'nın en büyük ikinci, otomotiv sektörü içerisinde ise en büyük "metal ham madde" tedarikçisidir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sağolasın kardeşim.Esas cevap bu oldu.Diğer arkadaşlarda değerli yorumları için sağolsunlar.

Bi farklılık olduğu belli o modellerde Ufuk Bey. Japon amcalar burda da çalışmışlar.

Her zaman olduğu gibi kalitenin bir bedeli oluyor.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: i30 ve i20 needen pahalı
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2016, 09:46:07 »
Özellikle 2006 yılından sonra Hyundai/Kia markalı araçlar kalite/sağlamlık veya F/P olarak piyasada yerini aldı. Son 5 sene içerisinde de Kia ve Hyundai "piyasada" layık olduğu yere geldi. Sadece bu markalar için değil olarak bakacak olursak da; artık donanımı zayıf olan göze hitap etmeyen araba kalmadı. Bu da bir maliyet sebebi. Her araba tip olsun, motor/mekanik olsun birbirine çok yakın yada ortak malzeme kullanıyor. Bu da fiyat ve kalitenin de çok yakın olma sebeplerinden biridir.