Gönderen Konu: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı  (Okunma sayısı 17038 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« : Temmuz 18, 2016, 14:01:16 »
 Merhaba arkadaşlar merak ettiğim bir konu var.
 Diyelim ki aynı ağırlığa ve aerodinamiğe sahip iki araçtan birinde 1.6 karbüratörlü motor, diğerinde ise 1.6 enjeksiyonlu bir motor yer alıyor. Bu iki araçtan hangisi devir çevirme, hızlanma, kalkış, yokuş performansı gibi durumlarda diğerine göre daha iyi sonuçlar verir ?
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Toyota Club Türkiye

Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« : Temmuz 18, 2016, 14:01:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2016, 15:33:54 »
Onlar (yokuş, kalkış) sonuçtur, işi tork açıklar. Enjeksiyonluda asıl fark, aynı yanma için karbüratörlüden daha az yakıta ihtiyaç duymasıdır. Enjeksiyon sistemleri geliştikçe, bu etki de artmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2016, 16:03:24 »
Bence enjeksiyon sisterminin araçlarda kullanılma amacı silindire püskürtülen yakıtın eşit olması ve daha az yakıtla aynı performansın alınması . Karbüratörlü  1.6 mootor 90 bg bir araçla  enjektörlü 90 bg bir araç hemen hemen aynı güce sahiptir tabi aktarma organları şanzıman dişli yapısı  , aracın ağırlığı farklı etkenler var ama burdaki fark karbiratörlü bir araç 100 km mesafede  11-12 litre yakıt tüketirken aynı yolu aynı hızda enjektörlü bir araç 8-9 litre yakıt ile gider buda enjektör sisteminin en güzel yanıdır tabi kışın ilk çalışmadaki  kolaylık hali zengin karışımın elle ayarlanması manuel jikle felan oralara girmeyim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2016, 14:12:09 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim :)
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2016, 15:51:10 »
Tabi bı da içinde ayrılıyor. Manifolt yerine direk silindir içine püskürtme, silindir iç harareti kontrolü için birden çok sayıda püskürtme, püskürtme basıncı vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #5 : Temmuz 20, 2016, 09:02:17 »
1,6 motorlu 1993-4 model AE101 kasanın hem 114 bg enjeksiyon, hem 94(veya 97) beygir karbüratörlü olan motor seçeneği olduğunu biliyoıruz. Buralardaki yazan arkadaşlardan anlaşıldığı üzere  (ve bizlerde yanlış bilmiyorsak aynı motor bloğu vb. parçaları kullanan hemen hemen aynı olan motor sistemi için) enjeksiyonlu motor olan araç performans olarak daha üstün.

  *Herhangi bir motor müdahalesi olmadan, kolay tabirle modifiye yapılmamış motor olan fabrikadan çıkan 'stock' olarak tabir edilen motordan bahsediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #6 : Temmuz 20, 2016, 09:14:24 »
Merhaba arkadaşlar merak ettiğim bir konu var.
 Diyelim ki aynı ağırlığa ve aerodinamiğe sahip iki araçtan birinde 1.6 karbüratörlü motor, diğerinde ise 1.6 enjeksiyonlu bir motor yer alıyor. Bu iki araçtan hangisi devir çevirme, hızlanma, kalkış, yokuş performansı gibi durumlarda diğerine göre daha iyi sonuçlar verir ?

Arkadaşların dediği gibi yakıt sistemi farkı. Performans motorun torku ve beygiri ile alakalı. Verdiğiniz örnekte eğer motor verileri de sabitse performans farkı olmaz diye düşünüyorum. Karbüratörlü olan aynı değerlere ulaşmak için daha fazla yakıta ihtiyaç duyacak.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #7 : Temmuz 20, 2016, 13:10:35 »
1,6 motorlu 1993-4 model AE101 kasanın hem 114 bg enjeksiyon, hem 94(veya 97) beygir karbüratörlü olan motor seçeneği olduğunu biliyoıruz. Buralardaki yazan arkadaşlardan anlaşıldığı üzere  (ve bizlerde yanlış bilmiyorsak aynı motor bloğu vb. parçaları kullanan hemen hemen aynı olan motor sistemi için) enjeksiyonlu motor olan araç performans olarak daha üstün.

  *Herhangi bir motor müdahalesi olmadan, kolay tabirle modifiye yapılmamış motor olan fabrikadan çıkan 'stock' olarak tabir edilen motordan bahsediyorum.

bunu öyle karşılaştırmak yanlış çünkü 114bg olanda katalatik konvertör yoktu ozamanlar zorunlu değildi. sonra zorunlu olunca kat eklediler ve motor çıkışı sıkıştı ve araç beygiri düştü. kat olan bi aracın katını iptal ederseniz BG artışı olur ancak doğayı kirletir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #8 : Temmuz 20, 2016, 13:51:44 »
Karbüratör ayarı ile oynayıp, ya da farklı tip ve sayıda karbüratör ekleyip araç gücü arttırılabilir, eski amerikan araçlarda çok vardır böyle. Ama iş ne kadar yakıt sarfiyatına katlanacağonız ile ilgili.
Aracı hortumla da yıkarsın, basınçlı su tabancası ile de (su hava karışımı), hortumda çok daha fazla su gider aynı işte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Karbüratör-Enjeksiyonlu performans farkı
« Yanıtla #9 : Temmuz 20, 2016, 14:15:18 »
bunu öyle karşılaştırmak yanlış çünkü 114bg olanda katalatik konvertör yoktu ozamanlar zorunlu değildi. sonra zorunlu olunca kat eklediler ve motor çıkışı sıkıştı ve araç beygiri düştü. kat olan bi aracın katını iptal ederseniz BG artışı olur ancak doğayı kirletir

  Ne farkedecek ki? Biz aynı motorun aynı kasada karbüratör ve enjeksiyon olanı için bakıyoruz. Önceki mesajda da herhangi bir modifiye yoksa diye belirttiğimi de tekrar etmekte fayda görüyorum.
  Kat eklenmiş olanı bile baz alsak; 105 BG olan Enjeksiyonlu Corolla gene karbüratörlü olana göre çok az bir farkla önde kalıyor.
   
   *Benim; sorup, araştırıp, öğrendiğime göre de benim 1998 Model ve aralık 1999 trafiğe çıkışlı aracımın motoru 114 BG olan modelmiş. Bu motor için 1995-1997 arası 105 BG ve 1997 ikinci yarısından sonra ise 114 BG olarak devam etmiş. Lakin doğruluğu net olmayıp tam emin olamasalar da bir iki kişi de 110 BG dedi bunu da belirtelim.
   *Benden çok daha iyi bildiğiniz konu olan katalizör sistemi ile ilgili çok fazla söze gerek yok. Bu katalizör standart motorlu normal/günlük kullanım için üretilmiş arabalarımızda ne çok büyük güç kaybı ne de çok ciddi bir güç kazancını ortalama devirler için değiştirmez vaat edemez. Pek çok kişini hoşuna giden bir ses değişikliği var o aşikar.