Gönderen Konu: Elektrikli otomobilin geleceği  (Okunma sayısı 1438 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Elektrikli otomobilin geleceği
« : Temmuz 12, 2016, 20:30:16 »
Merhaba arkadaşlar
Bugün Fatih altaylının ingilterede bir etkinlikte Mazda tasarımcısı ve yanında ceo su ile yaptığı sohbetten kesintileri buraya aktarıyorum
ilginç yazı olmuş;

MAZDA MX5’E MAKYAJ YAPTIM
Karşımda ise MX5’in proje başkanı Nobuhiro Yamamato oturuyordu. Masashi Nakayama ve Yamamato’ya Mazda MX5’i daha şık gösterecek bir iki öneride bulundum ve bunları çizdim. Yamamato bana ters ters baktı ve şöyle dedi: “Ne işe yarayacak bu?” “Güzel görünecek” dedim. “Tamam güzel görünüyor da, bir işe yaramayacak. Boşuna” dedi. “Ama daha güzel görünüyor” dedim. “Kabul daha güzel görünüyor ama bir işe yaramayan güzellik gereksiz bir güzelliktir. Önemli olan hem işe yaraması hem güzel olması” dedi. Bunun üzerine ben de önerdiğim birkaç dış detayın işlevsel olması için yeni öneriler yaptım. “Böyle bir işleve gerek yok” dedi. Mesela bunun motorun soğutulması için iyi olacağını söyledim. “Motor zaten soğuyor, gereksiz” dedi. Böylelikle Japon otomobil felsefesini ya da Mazda felsefesini anlamış oldum. MX5’in daha büyük bir motorla 3 litrelik daha güçlü bir motorla ya da 2 litre turbo bir motorla yapılıp yapılmayacağını sordum. Yamamato San, “Yapılmayacak” dedi. “Niye?” dedim. “Çünkü bu bir keyif otomobili yarış otomobili değil. Gerek yok. 2 litre 150 beygir bu otomobil için çok keyifli. Fazlası lüzumsuz” dedi. Sustum ve şef tasarımcı Nakayama ile sohbete geçtim. Otomobil çizimleri yaptık ve gelecek konseptleri konuştuk. Bu arada benim oracıkta mönünün arkasına çizdiğim bir otomobil resmini çok beğendi ve imzalatıp aldı, cebine koydu. CEO Jeff Guyton’la ise daha çok otomobilin geleceği üzerine konuştuk. Mazda’nın otonom otomobiller konusunda fazla bir çalışması olmadığını iddia ettim. “Evet yok. Çünkü kimsenin yaptığı ciddi bir şey yok” dedi.
ALTYAPI OLMADAN OTONOM ARAÇ HAYAL
Guyton şöyle devam etti: “Tüm markalar başkalarının ürettiği lisansları alarak otomobillere monte ediyor ama hiçbiri otonom değil. Otonom için gereken birçok şey var. Her şeyden önce uluslararası anlaşmalar, tüm üreticilerin üzerinde anlaşacağı bir ortak bilgisayar dili, kamunun hukuksal düzenlemeleri ve otonom sürüşe göre hazırlanmış altyapılar gerekiyor. Bunlar olmadan otonom sadece hikâye. Bugün biz de istesek bu lisansları alır otomobillerimize takarız ama bu tüketiciyi kandırmak başka bir şey değil.”

ELEKTRİKLİNİN İŞİ ZOR
Elektrikli otomobilin çok parlak bir geleceği olduğunu da düşünmüyor. Guyton bu teknolojinin çevreci olduğuna da inanmıyor. “Sonuçta o enerjiyi bir yerde üretiyorsunuz ve çevreye zarar veriyorsunuz. Dünya siz o enerjiyi nerede ürettiğinize bakmıyor, sonuçta kirlilik aynı kirlilik” diyor. Buna karşın işten patlamalı motorların verimliliğinin artırılmasının çevreye daha büyük hizmet olacağını düşünüyor. “İçten patlamalı motorlarda şu an tekerleğe dönme enerjisi olarak harcanan enerjinin sadece yüzde 30’u gidiyor. Biz şimdi bunu yüzde 35’e çıkardık. Bunu yüzde 50’ye çekeceğiz 5 yıl içinde. Asıl çevrecilik bu. Bunu 70’lere çekmek lazım” diyor. Ben de bunun üzerine “Çok yakıt harcayan Wankel motorda niye hâlâ ısrarlısınız o halde” diyorum. Artık Wankel motorlu otomobil üretmiyor Mazda ama lisans onlarda ve hâlâ çalıştıklarını biliyorum. “Çünkü çok hafif ve küçük bir motor. Eğer tüketim sorununu aşabilirsek çok daha az metal harcayarak çok daha güçlü motorlar yapacağız. Sadece otomobil değil. Mesela çok elektrik üreten ama küçücük jeneratörler üretebileceğiz” diyor.

yorumlarınızı beklerim:)


Toyota Club Türkiye

Elektrikli otomobilin geleceği
« : Temmuz 12, 2016, 20:30:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #1 : Ağustos 14, 2016, 10:45:00 »
Bir yanlışlık var.  Rüzgar ve güneşten elde edilen elektrik enerjisi ile elektrikli otomobiller kullanılırsa sürüş esnasında doğayı kirletmeyiz. Bunu Mazda yöneticileri düşünememiş olamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2016, 13:41:36 »
Koca Mazda yöneticisi " zaten elektrik üretirken emisyon ortaya çıkıyor" diye olaya bakıyorsa Mazda'nın geleceğini sorgulamak lazım.

Günümüzde elektrik üretimi bir kaç yoldan yapılıyor ve bunların üretiminde gerçekten de emisyon ortaya çıkıyor. İçten yanmalı motorlar bu üretilen emisyona ek olarak kendileride emisyon üretiyor.Eğer Elektrikli arabalara geçilirse en azından araçların ürettiği emisyon ortadan kalkacak.Sadece Türkiye'de 20 milyon araç var ve bunların bir çoğu 15 yaş civarında.Bunların ürettiği emisyonu ortadan kaldırmak az iş mi?

Üstüne elektrikli araçların geleceğini parlak görmemekten bahsetmiş.Tesla 2 yıl sonra üreteceği model için şimdiden 400 bin sipariş almış vaziyette.BMW İ serisini dahada geliştirme peşinde WAG grubu  E-golf E-up  Eco-up gibi modelleri satışa sunmuş,Subaru 2021 gibi tam elektirkli araç çıkarmaya niyetlenmiş,Faraday Future gibi şirketler Elektrikli araç işine milyar dolarlık yatırım yapmış gibi onlarca örnek varken nasıl gelecek göremiyor hayret ettim?

Batarya teknolojisi enerji yoğunluğunu çok değil 2 -3 katına çıkarsın o gün içten yanmalıların bittiği gündür ve bu konuda muazzam miktarda araştırma ve yatırım var.2025 lerden sonra hem menzil olarak hemde fiyat olarak elektrikli otomobiller içten yanmalıların yerini alırsa şaşmamak lazım.Hiç kimse tel şarjla 1500 km yol gidecek bir araç varken dönüp benzinli yada dizel araca para vermez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2016, 19:25:49 »
Kapasitör de bu işin içine girdiğinde önemli gelişmeler olacak. Diğer yandan elektrikli otomobil ve batarya mevzusunu burada kaç yıl önce ortaya koymuştuk, Japonca vb dillere çevirmek faydalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2016, 19:59:14 »
Kapasitör de bu işin içine girdiğinde önemli gelişmeler olacak. Diğer yandan elektrikli otomobil ve batarya mevzusunu burada kaç yıl önce ortaya koymuştuk, Japonca vb dillere çevirmek faydalı olabilir.

Süper kapasitörlerden bahsediliyor.Teknik olarak bunların yakın zamanda gerçekleşme ihtimali var mı? Yada şöyle sorayım bunları yapıp elektrikli araçları uzun mesafelere götürecek şekilde  imal etmek  mümkün mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #5 : Ağustos 15, 2016, 10:25:45 »
Süper kapasitörlerden bahsediliyor.Teknik olarak bunların yakın zamanda gerçekleşme ihtimali var mı? Yada şöyle sorayım bunları yapıp elektrikli araçları uzun mesafelere götürecek şekilde  imal etmek  mümkün mü?
Bazı çalışmalar var gerçekten, pratikanlamda da. Asıl amaç ise batarya sistemine yardımcı olmak. Sonuçta bataryaların bir şarj süresi var her ne kadar kimileri. yarım şarj ya da deşarja izin verse de. Kapasitör olunca, çok kısa zamanda, yüksek enerji ile dolabilecek ve buna neden olan kısa inişler bile etkili enerji kazanımı sağlayacak gibi görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '15
  • 53 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #6 : Ağustos 15, 2016, 12:05:59 »
rüzgar, güneş vs.. bunlar çok verimli elektrik üretim kaynakları değil.. özellikle güneş panelleri hali hazırda en çok monokristal olarak üretiliyor ve çok verimli değil. Bu elektriğin depolanması için akü vs. maliyetleri çok yüksek dolayısıyla. Japon un orda bahsettiği termik ve Japonyada olan 54 tane olan Nüklüer santral kirliliği.. pil teknolojisi de aynı şekilde halâ yeterince gelişmiş değil ve maliyetleri çok yüksek. yani yapmaları sorun değil ama geri dönüş çok zarar verecek. kullanıcılar 3 yıl sonra pil bitti diye geri döndüğünde pil 30.000tl derseniz kimse bir daha bu araçların yüzüne bakmaz.. yada bunu garanti kapmasında değişim kabul edip akü kirası olarak insanların cebinden taksitle alabilirsiniz ama bu sefer de benzinliden farkı kalmadığı için tercih nedeni olmayacaktır. adam haklı benzinli araç teknolojisi hala verimli değil verimi artırınca emisyon da kirlilik de düşecektir. bence Amerika araçlarındaki 3.000 ve 5.000cc motorları kaldırmasıyla dünya kirliliğine ve petrol krizine ciddi bir katkıda bulunabilir.. VW e yapılan emisyon baskısından da biraz olsun utanırlar belki.. Amerikan araçları soba bacası gibi kirletiyor dünyayı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #7 : Ağustos 15, 2016, 13:21:23 »
acaba orada araç için pillerin üretimi sırasında oluşan kirlilikten mi bahsediliyor?
yanlış hatırlamıyor isem Siemens de bu güneş enerji işini bıraktı maliyetlerin yüksekliği ve verimliliğinden dolayı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli otomobilin geleceği
« Yanıtla #8 : Ağustos 15, 2016, 17:57:02 »
Bölgelere göre değişiyor güneş enerjisindeki verimlilik. Gerçi. dünyadaki hemen herşeyin enerjisi zaten güneşten aslında. Entropi ilginç bir olay sonuçta.
Akü kimyasalları farklı farklı, kimileri geri dönüşüme çok müsait, çok uzun ömürlü aküler de mevcut, onlarda ise geri dönüşüm maliyetli ve başka riskleri de var. Bir de şarj-deşarj döngüsü durumu.
Bisiklet alışkanlığı olsa farklı şeyler konuşurduk ama insanlar o bagajı, koltukları hep yanında istiyor. Demek  enerji sistemi yanında modüler araçlar da gelişmeli.