0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar selam. Daha önce de Check VSC hatasıyla ilgili durumu bildiren bir mesaj atmıştım. Usta bana oksijen sensörünün değişmesi gerektiğini söylemişti. Tabi bu önerisini tamamen varsayım üzerine yapıyor. O da arızalı olabilir bu da arızalı olabilir. Şunu da değiştirelim tarzında deneme yanılma şeklinde ilerliyor olay. Tabi ne kadar masrafa girdiğiniz ustanın umurunda değil. Şimdi benim bir sorum olacak. Oksijen sensörü araştırırken şase numarasıyla parça kodu sorgulattım ve hem oksijen sensörü hem de hava/yakıt sensörü diye iki parça kodu çıktı. Bunlardan hangisini almam gerektiğini bilemedim. Aracımın şase numarası NMTDE26R10R001447 almam gereken parça hangisi. Bir de bu oksijen sensörü ön ve arka olarak iki adetmiş sanırım. Usta önce öndekini değiştirmek gerek dedi. Ya arkadaş bu parçanın sağlam olup olmadığını ölçmenin bi yolu yok mu ? Durduk yerde 300-350 tl sıkıştıracak bize adam.
Baskı değişiminden sonra olduysa direksiyon yönü hatasından dolayı check vsc system hatası çıkıyor. Elektronikçiler direksiyon açı ayarını sıfırladığında sorun geçer. Tabi rot ayarı vs yapıldıysa
4 sene sonra aynı hata mesajı yine çıktı. Check vsc. Macera tekrar başladı. Bu sefer boğaz kelebeği temizliği ve buji değişikliği ile işe başlayıp devamında lpg yi ayarlatacağım. Sonrasında inşaAllah iş sensör değişimine varmaz.
Evet Afr ayarı önemli. Daha önce de seyir halindeyken ayarlamışlardı. Bujileri en son 53000 km de filan değiştirmiştim. Şimdi neredeyse 146 bin km oldu. Zamanı gelmiş olabilir. Her yağ değişiminde filtreleri değiştiriyorum. Hava filtresini de yeni değiştirdim. Tavsiye için teşekkürler.
Eyvallah. İstanbulda oturmuyorum. Orjinal buji temin etmeye çalışırım. Önemli bir parça.