Gönderen Konu: E12 Yol Tutuşu  (Okunma sayısı 3429 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
E12 Yol Tutuşu
« : Temmuz 06, 2016, 00:38:57 »
Selamın aleykum arkadaşlar öncelikle bayramınız mübarek olsun.  Aracı alalı 1 Hafta oldu bugün de bayram sebebiyle uzun yol yapma fırsatım oldu. Ankara - Söğüt istikametinde ilerlerken özellikle Polatlı - Eskişehir arasında orta şiddette rüzgar vardı ağaçlar hafif eğimli durumdaydı. Aracı yolda tutmakta biraz zorlandım hızım 120 - 140 aralığında iken. Bende hızı kontrollü şekilde yolculuğu tamamladım. Ancak merak ettiğim bu araç için sizce normal mi ? Direksiyonda boşluk olmasından şüphe ediyorum fakat diğer bölgelerde yaşamadım.  Daha önce aynı yolu farklı araçlarla da geçtim yine rüzgarlı havalarda ama bu kadarı hissetmedim aracın gezmesini. Diğer araçlar da pek karşılaşmadım yolda seyrederken. Düşünceleriniz nedir bilginize ve tecrübenize ihtiyaç duyuyorum. 

Toyota Club Türkiye

E12 Yol Tutuşu
« : Temmuz 06, 2016, 00:38:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 24500
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2016, 01:00:23 »
Selamın aleykum arkadaşlar öncelikle bayramınız mübarek olsun.  Aracı alalı 1 Hafta oldu bugün de bayram sebebiyle uzun yol yapma fırsatım oldu. Ankara - Söğüt istikametinde ilerlerken özellikle Polatlı - Eskişehir arasında orta şiddette rüzgar vardı ağaçlar hafif eğimli durumdaydı. Aracı yolda tutmakta biraz zorlandım hızım 120 - 140 aralığında iken. Bende hızı kontrollü şekilde yolculuğu tamamladım. Ancak merak ettiğim bu araç için sizce normal mi ? Direksiyonda boşluk olmasından şüphe ediyorum fakat diğer bölgelerde yaşamadım.  Daha önce aynı yolu farklı araçlarla da geçtim yine rüzgarlı havalarda ama bu kadarı hissetmedim aracın gezmesini. Diğer araçlar da pek karşılaşmadım yolda seyrederken. Düşünceleriniz nedir bilginize ve tecrübenize ihtiyaç duyuyorum. 
 

Öncelikle aracınız hayırlı olsun, ben 12 yıldır e-12 kullanıyorum çok şükür çok memnunum hatta bir tık öteye gideyim e-16 ları cebinden çıkarır.  Araç 120'ye kadar normal 120-140 arası kendinden geçen bir ses ve 140 sonrası tekrar normal bir motor sesine dönüyor, sanırım hız arttıkça ağırlık azaldığından rüzgar tepkisi fazla oluyor ve özellikle sizin belirttiğiniz istikamet için de sanırım ayrı bir olay var ve bende de aynı husus oluyor. Siz bahsedince ilgimi çekti, bence Polatlı yolunda sıkıntı var :) ,, teknik bilgisi olan arkadaşlar size detaylı olarak yardımcı olacaktır. Son olarak sürat felakettir yavaş gitmekte fayda var. ;)
2005 Corolla HB
2015 Avensis D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2016, 01:01:56 »
Araçta hiçbirşey yok gayet normal

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2016, 01:26:23 »
Selamın aleykum arkadaşlar öncelikle bayramınız mübarek olsun.  Aracı alalı 1 Hafta oldu bugün de bayram sebebiyle uzun yol yapma fırsatım oldu. Ankara - Söğüt istikametinde ilerlerken özellikle Polatlı - Eskişehir arasında orta şiddette rüzgar vardı ağaçlar hafif eğimli durumdaydı. Aracı yolda tutmakta biraz zorlandım hızım 120 - 140 aralığında iken. Bende hızı kontrollü şekilde yolculuğu tamamladım. Ancak merak ettiğim bu araç için sizce normal mi ? Direksiyonda boşluk olmasından şüphe ediyorum fakat diğer bölgelerde yaşamadım.  Daha önce aynı yolu farklı araçlarla da geçtim yine rüzgarlı havalarda ama bu kadarı hissetmedim aracın gezmesini. Diğer araçlar da pek karşılaşmadım yolda seyrederken. Düşünceleriniz nedir bilginize ve tecrübenize ihtiyaç duyuyorum.
Emrah Abi Japon araçlarında bu daha çok olur hondalarda toyotalarda falan. Camların hafif açık olması bile etkiler savrulmayı ve tabi ki de lastik hava basınçları.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2016, 07:08:00 »
Sürat yaptığımdan değil de yani bi araç sollarken felan yükseltiyorum illaki. Dönüş yolunda kontrollü giderek bi kaç deneme yapayim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2016, 10:18:22 »
araç hızlandıkça rüzgar a karşı hassaslaşır,yani 20 knot esen rüzgarda 150 ve 100 km ile giderken ki hissiyat aynı değildir.birde rüzgar dümdüz hızda esmez,ara ara yükselir anlık o anlarda daha çok hissedilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2016, 11:00:58 »
E12 çok yüksek bir araç. Corolla sınıfının en yüksek aracı yol tutuşu, yüksekliklikten dolayı  belkide serilerin en zayıfıdır. Ancak  şehir içi yüksekliği çok hoşuma gidiyor. Uzun yolda rüzgar hissediyorsun bazen araç yolda geziyor gibi oluyor.Arka tarafının  yüksek  oluşu aracın toplamasını çok etkiliyor.. Motor homurtusu 110kmden sonra başlıyor , keşke 120de başlasaydı.   
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2016, 21:33:29 »
Aracınızda bir problem yok. Uzun yolda rüzgarlı havada E12'ler geziyor maalesef yolda.
Ben spor yay taktırdım, yolda gezinmesi azaldı ama kesilmedi.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #8 : Temmuz 07, 2016, 00:19:52 »
Toyota icin buna değer katlanicaz artık☺

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #9 : Temmuz 08, 2016, 09:51:39 »
Aracın karakteristik yapısı böyle virajlarda erken yatma viraja hafif sert girerseniz araç savrulacak hissi verir 100 km üstü hızlarda hele de hava rüzgarlı ise veya viyadüklerde falan hiç şansınız yok yolda gezer  yan rüzgârların tamamını hiç kaçırmadan yakalar ve alır . Üst hızlarda güven vermez üst hızlara çıksanız da çok kısa sürer hemen yavaşlarsınız çünkü araç sizin kontrolünüzde değil gibi gider . Sürekli uzun yol yapıyor ve sürati seviyor iseniz kesinlikle başka araca geçersiniz .Şehir için mükemmel bir araçtır seri atak ve konforludur . Yakıt tüketimi orta seviyededir . Ama yan rüzgar olayı gerçekten Toyota serisinin bence en kötüsü olabilir .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '17
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #10 : Temmuz 08, 2016, 11:54:06 »
Yanal rüzgarlardan oldukça fazla etkilenen 2008 model Corollamı sürekli şehirler arası yol yaptığım için 2004 model Astra H hatcback ile değiştirdim.Yeni aracım rüzgarlardan etkilenmiyor mu oda etkileniyor ama corollaya göre daha az etkileniyor ve  çok daha net bir direksiyona sahip olduğu için beni tedirgin etmiyor.Zannetmeyinki öyle çok yüksek süratlerde seyrediyorum şehirler arası yollarda hız sınırı ne ise o sınırlar içerisinde seyehat ediyorum.
Corolla 2017 1.6 Advance 1.6 MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #11 : Temmuz 08, 2016, 22:19:34 »
Bende ayni sekilde seyrediyorum lakin sanirim birazda yolların azizligi dengesizlik oluyor araçlarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #12 : Temmuz 09, 2016, 09:51:50 »
Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama araçta kışlık lastikler varken yol tutuş çok daha iyi oluyor kışın da çevre yolunda  deneme şansım oldu kesinlikle daha iyi yol tutuyor araç ben bunu eski yazlık lastiklerime bağlıyordum ama geçen yaz goodyear efgrp yeni alıp denediğim dede sonuç değişmeyince anladım durumu . Kışlık lastiklerim 195-65 - 15 yanak farkında mı yoksa lastikler vakumlu ve daha yumuşak ondan mı bilemedim ama alenen yol tutuş farkı var .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #13 : Temmuz 09, 2016, 10:13:29 »
Bridgestone turanza t001 lastik aldim gecen hafta. 195 65 15. 2200km yaptim.  yol tutusum cok iyi fakat ruzgarlardan 60 yanaga gore daha fazla savruluyorum. Er300 eski lastigim idi.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #14 : Temmuz 09, 2016, 12:59:07 »
İlke aracın şase yapısı gereği rüzgar almaya çok megilli nerdeyse topluyor gibi bir hali var mesela efsane kasalara bak hem yere yakın hem kasa daha yayvan ve hatları yuvarlak kasa 1 ton olmasına rağmen bizim araçların yarısı kadar yan rüzgardan etkilenmiyor yol tutuş ona keza virajlar desen ona keza . Bizim araçlar tamam konfor olarak güzel araç fakat bu konuda kesinlikle sınıfta kalır . Ben honda ve ford un yol tutuş ve viraj kabiliyetine bayılıyorum .Birde Toyota bağımsız süspansiyon neden ısrarla kullanmıyor anlamıyorum sedan araçlarında hala bağımlı "muhterem aks kafasi" .Honda - Ford bu konuda çizgisini hiç bozmuyor ve bağımsız süspansiyon olayını bırakmıyorlar buda yol tutuş ve konfor olarak geri dönüyor . Sırf bu yüzden bir sonraki aracım Toyota olmayabilir .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #15 : Temmuz 09, 2016, 15:00:06 »
Bu yuzden passati seviyorum abi:)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #16 : Temmuz 09, 2016, 16:26:18 »
İlke aracın şase yapısı gereği rüzgar almaya çok megilli nerdeyse topluyor gibi bir hali var mesela efsane kasalara bak hem yere yakın hem kasa daha yayvan ve hatları yuvarlak kasa 1 ton olmasına rağmen bizim araçların yarısı kadar yan rüzgardan etkilenmiyor yol tutuş ona keza virajlar desen ona keza . Bizim araçlar tamam konfor olarak güzel araç fakat bu konuda kesinlikle sınıfta kalır . Ben honda ve ford un yol tutuş ve viraj kabiliyetine bayılıyorum .Birde Toyota bağımsız süspansiyon neden ısrarla kullanmıyor anlamıyorum sedan araçlarında hala bağımlı "muhterem aks kafasi" .Honda - Ford bu konuda çizgisini hiç bozmuyor ve bağımsız süspansiyon olayını bırakmıyorlar buda yol tutuş ve konfor olarak geri dönüyor . Sırf bu yüzden bir sonraki aracım Toyota olmayabilir .

Auris ve Avensis'te arka süspansiyon bağımsız. Ama Corolla'da yok niyeyse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Yol Tutuşu
« Yanıtla #17 : Temmuz 09, 2016, 19:20:22 »
Bu konuda onceden yazmistim sanirim arac gercekten cok yuksek ufak bir 3,5 luk yay cok ideal bir seviye kazandiriyor ve surtmede olmuyor. Siddetle tavsiye ederim. Benimki biraz asiri alcak hic ruzgar almiyor ama bu kadari fazla aile arabasi icin

HTC One A9 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2002 corolla sol vvt-i