Gönderen Konu: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği  (Okunma sayısı 5078 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« : Temmuz 01, 2016, 17:23:39 »
Merhaba,
2013 Model Auris lerde gaz kelebeği temizliği yapılıyor mu? Hızel Servisi aradığımda yapılmadığını söylediler. Yetkili servislerde bu model araçların gaz kelebek temizliği yaptıran var mı? Bilgilendirirseniz memnun olurum.

Toyota Club Türkiye

2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« : Temmuz 01, 2016, 17:23:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2016, 19:14:49 »
Yetkili servisler ellemez. Özel serviste temizletin kesinlikle fark eder.  Zor bir olay değil. Bir süre rolanti yüksek gidebilir. Sonra sistem kendi kendine düzenleme yapar eski haline gelir
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2016, 20:08:40 »
Km kaç? Araç yeni, gerek var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2016, 21:08:59 »
Araç 36000 km'de. Gerek olup olmama konusunu da sorunun başından anlatarak açıklamak istiyorum. Aracı 6 ay önce ilk sahibinden aldım. Aldığımdan beri egzozundan kalın ve yankılı bir ses geliyordu. İlk başta normal olduğunu düşündüm. Daha sonra herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol ettirmek için egzozcuya gösterdim. Egzozcu kontrol etti ve egzozda bir şey olmadığını motorun düzensiz çalıştığını, bilgisayara bağlatıp kontrol ettirmemi önerdi. Bu durumda araç özel serviste bilgisayara bağlandı ve gaz kelebeği adaptasyonu yapılarak ses giderildi. Fakat usta ayrıca gaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiğini söyledi. Araç yeni olduğu için kendisi sorumluluk almak istemedi. Yetkili serviste temizletmemin daha doğru olacağını söyledi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #4 : Temmuz 01, 2016, 22:11:48 »
Sizin araçlarda egzoz sesi öyle, çok ciğerli bi sesi var arabanın. gaz kelebeğinden değildir. Bence şimdilik hiç elletmeyin aracınızı
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #5 : Temmuz 01, 2016, 22:20:38 »
Geçmiş olsun gerekiyorsa temizlik yaptırın boğaz kelebeği tabiki de temizlenir fakat ben daha 36.000 km'deki bir aracın boğaz kelebeği nasıl o derece kirlendi onu anlayamadım. Yakıt temizliğiyle hava filtresi bakımlarına dikkat edin.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #6 : Temmuz 01, 2016, 22:35:17 »
Hocam lpg varda asiri zenginse olabilir. Ariza isigida yakmiyor.
Benzinliyse yine ateşlemede sıkıntı olmazsa kurum o boyutta olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #7 : Temmuz 01, 2016, 22:35:29 »
arkadaslar benzinli de bogaz ile maf sensoru temizligi oluyor da dizellerde  temizlwnmesine gerek varmi.
özel servise egr temizligi yapalim abi dedigimde gerek yok toyotada kirlenmez dediler

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #8 : Temmuz 01, 2016, 23:08:18 »
Aracım 1.6 Benzinli Valvematic. Lpg yok. Aracın 30000 bakımı Ocak'ta yapıldı. Birkaç filtre değişmişti ama tam hatırlayamıyorum. Ayrıca enjektör temizleyici de uygulandı. Yakıtı da her zaman Shell - Fuel Save alıyorum. Bakıma gittiğimde servis danışmanına rölantide zaman zaman motor devrinin değiştiğini göstermiştim. Klima açıkken devirde oynamanın normal olduğunu söylemişti. Motor devrindeki oynama gaz kelebeğinden kaynaklanabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #9 : Temmuz 01, 2016, 23:24:15 »
devir saati klima acik veya kapali iken asagi yukari hareket ediyorsa bogaz kelebegini temizlerseniz iyi olur.
klima kapali iken ornegin 700 rpm ise klima acik iken  900 rpm de sabit olue.
Bir 1000 e cikiyor  geri asagi düşüp tekrar cikarsa bogaz cikarsa normal bir durum degildir

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #10 : Temmuz 02, 2016, 20:32:50 »
Bugün aracı ilk çalıştırırken, klima açıkken ve kapalı iken devir saatinin videolarını çektim. 

İlk çalıştırma : https://www.youtube.com/watch?v=TzkjOJEXnFY
32. ve 44. saniyelerde gaza bastıktan sonra devir saati 900 e inip, 1000 devire çıkıyor.

Klima Açık : https://www.youtube.com/watch?v=U7jjaNLJUPw
Klima açıkken devir saatinde değişim var. Ayrıca sürücü koltuğunda da titreşim hissediliyor.
23. saniye de inip 30 da çıkıyor. Aynı durum 43 ve 49. saniyelerde, 1.02 ve 1.09. saniyelerde oluyor. 1.21 de devir iniyor. Videoyu devam ettirsem bir süre sonra tekrar çıkacak. Bu döngü klima açık kaldıkça tekrarlıyor.

Klima Kapalı :https://www.youtube.com/watch?v=7Y8aThixUuo
Klima kapalı olduğunda devir saati sabit kalıyor. Fakat videonun sonunda yine gaz verdikten sonra hafif bir düşüş var.

Devir saatindeki değişimler çok küçük. Gaz kelebeğinin temizlenmesini gerektirecek kadar mı bilmiyorum. Bu konu hakkındaki fikirlerinizi almak isterim. 

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #11 : Temmuz 02, 2016, 21:24:56 »
Merhaba.
Videoları izledim fakat bir sıkıntı olduğunu hiç sanmıyorum. İlk çalıştırmadaki devir yüksekliği siz gaz verince oluşan düşüş ve rolantide tekrar yükselme aracın motor sıcaklığına bağlı olarak kendisinin devri ayarlamasıyla alakalı. Zaten motor ısındığı zaman herşey normale dönüyor. Klima açıkken de değişen devir araçtaki elektrik miktarına göre düşüp yükselebilir. Mesela camları indirip kaldırırken farları açıp kapatırken de devirde değişim oluşabilir. Bence fazla kafaya takmanıza gerek yok.
Fakat içinizde kalmaması için boğaz temizliği yaptırabilirsiniz bir sakıncası yok. Serviste boğaz sökülüp içi temizleyici spreyle temizlenip geri takılacak. Aracınıza herhangi bir zarar vermesi söz konusu değil bu işlemde. Saygılar.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #12 : Temmuz 10, 2016, 15:01:07 »
Sizin araçlarda egzoz sesi öyle, çok ciğerli bi sesi var arabanın. gaz kelebeğinden değildir. Bence şimdilik hiç elletmeyin aracınızı

Bu ciğerli sesi egzozu değiştirerek normale döndürme imkanım var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #13 : Temmuz 10, 2016, 16:25:39 »
Bugün aracı ilk çalıştırırken, klima açıkken ve kapalı iken devir saatinin videolarını çektim. 

İlk çalıştırma : https://www.youtube.com/watch?v=TzkjOJEXnFY
32. ve 44. saniyelerde gaza bastıktan sonra devir saati 900 e inip, 1000 devire çıkıyor.

Klima Açık : https://www.youtube.com/watch?v=U7jjaNLJUPw
Klima açıkken devir saatinde değişim var. Ayrıca sürücü koltuğunda da titreşim hissediliyor.
23. saniye de inip 30 da çıkıyor. Aynı durum 43 ve 49. saniyelerde, 1.02 ve 1.09. saniyelerde oluyor. 1.21 de devir iniyor. Videoyu devam ettirsem bir süre sonra tekrar çıkacak. Bu döngü klima açık kaldıkça tekrarlıyor.

Klima Kapalı :https://www.youtube.com/watch?v=7Y8aThixUuo
Klima kapalı olduğunda devir saati sabit kalıyor. Fakat videonun sonunda yine gaz verdikten sonra hafif bir düşüş var.

Devir saatindeki değişimler çok küçük. Gaz kelebeğinin temizlenmesini gerektirecek kadar mı bilmiyorum. Bu konu hakkındaki fikirlerinizi almak isterim.

sorun yok gibi. video izlemedim ama.benzinde bile benim araçta 100 150 devir oynama oluyor ara sıra.  klima açık ip gibi rölanti beklemeyin derim :tamam:
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #14 : Temmuz 12, 2016, 14:24:27 »
Dün servise kontrol için gittim. Bilgisayarda kontrol edildi ve iki hata bulundu. Hata kodları P0014 ve P1604.  Gaz kelebeğinde sorun olmadığını ama egzoz supap zamanlarının aşırı avans kaldığını, hata kodlarının silinip test sürüşü yapıldığını ve herhangi bir sorun görülmediğini söylediler. Araç şu an 36000 de 40000 bakım için gittiğimde tekrar kontrol edilecek. Eğer aynı sorun çıkarsa detaylı incelemek gerekecekmiş. Bu konu hakkında ki fikirlerinizi almak isterim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2019, 21:02:14 »
Yeni bir konu açmak istemedim bir sorum var motor soğutma suyu neden gaz kelebeği üzerinden de dönüyor ? bazı araçlarda böyle bir şey yok Ufuk beye ve Ahmet beye özelden mesaj atarak sorucaktım ama özelden mesaj atamadım nedense.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Auris II Gaz Kelebek Temizliği
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2019, 23:45:52 »
Yeni bir konu açmak istemedim bir sorum var motor soğutma suyu neden gaz kelebeği üzerinden de dönüyor ? bazı araçlarda böyle bir şey yok Ufuk beye ve Ahmet beye özelden mesaj atarak sorucaktım ama özelden mesaj atamadım nedense.
Tolga bey soğuk motor en ideal çalışma ısısına ulaşmak için ilk etapta yüksek devir çevirir ve  yanma odasındaki yakıt sıcak havayla daha ideal olarak yanar boğaz kelebeği de su dolaştırmanın amacı geçen havayı bir nebze ısıtıp en ideal çalışma devrine düşmek içindir aynı zamanda çok soğuk havalarda boğaz kelebeğin donmasını engellemek içindir karbiratörlü araçlarda aynı su emme manifoldu etrafında dolaşır manifold üzerinde hava emiş valfleri vardır orada ısıtılan hava karbüratör içine basılır ve giren hava ısıtılır zaten ilk çalışmada devrede olan kapış otomatiği yeterli ısıyı bulunca kendini bırakır aynı sistem enjeksiyon lu araçlar içinde geçerli,boğaz kelebeği üzerinde bulunan kelebek konum sensörü motor ısısı yükseldikçe yavaş yavaş kelebek klepesini bırakır motor normal çalışma devrine iner,ben dilimin döndüğünce bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım üstadlar daha doğru bilgi aktarırlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.