Gönderen Konu: buji ve buji kablosu değişimi  (Okunma sayısı 14128 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 236000
  • Model Yılı: '98
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
buji ve buji kablosu değişimi
« : Haziran 29, 2016, 15:36:41 »
Merhabalar,

Aracımda vuruntu ve teklemeler artınca ustaya götürmüştüm, buji ve kablolarından yapabileceğini söyledi... Sanırım kablolar eskimişti ve muhtemelende 1 buji tam işlevini yapmıyordu Carina 2000 motor yerine adeta 1,3 brodwey gibi davranıyodu...

Bunun üzerinde 4 adet Denso Buji (Stok Kodu : K20RU11) ve Doduco (Alman malı) buji kablosu sipariş verdim.


Değişim olduktan sonra arac kendine geldi...

15 binde bir buji ve 50 bin km de  bir kablo değişimi tavsiye ederim. Bu ürünü almak isteyen carinacı arkadaşlara da resimlerde kodlarını paylaşıyorum.

Malzeme Fiyatları:
4 x DENSOB K20RU11 (7.21 TL)=28,84 tl
1 x DODUCO 7891 (87.4 TL)      =87,40 tl
                            Genel toplam=116,24 tl tuttu.



eski bujiler



yeni bujiler  4 adet Denso Buji (Stok Kodu : K20RU11)



Buji kablosu Doduco (Alman Malı) Stok Kodu : 7891

98' model Toyota Carina E 2.0 GLİ / LPG

Toyota Club Türkiye

buji ve buji kablosu değişimi
« : Haziran 29, 2016, 15:36:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #1 : Haziran 29, 2016, 16:37:21 »
Parçalarınız hayırlı olsun Murat Bey umarım sorun tekrarlanmaz.
Bunun için de buji bakımı çok önemli. Ülkemizde motor sorun çıkarana kadar bujiler, kabloları, ateşleme bobini gibi parçalar akla gelmiyor malesef. Fakat bujilerin de ömrü vardır. Normal bir buji takımı şehir içi veya dışı kullanıma bağlı olarak 20-25.000 km'de bir değişimi gereklidir. Araçta lpg varsa bu durum 15-20.000 km'ye düşebilir. Bu aralıklarda buji değişimi yapılırsa motor sağlığı, performansı ve yakıt ekonomisine önemli derecede fayda sağlamaktadır.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 236000
  • Model Yılı: '98
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #2 : Haziran 29, 2016, 16:54:19 »
Parçalarınız hayırlı olsun Murat Bey umarım sorun tekrarlanmaz.
Bunun için de buji bakımı çok önemli. Ülkemizde motor sorun çıkarana kadar bujiler, kabloları, ateşleme bobini gibi parçalar akla gelmiyor malesef. Fakat bujilerin de ömrü vardır. Normal bir buji takımı şehir içi veya dışı kullanıma bağlı olarak 20-25.000 km'de bir değişimi gereklidir. Araçta lpg varsa bu durum 15-20.000 km'ye düşebilir. Bu aralıklarda buji değişimi yapılırsa motor sağlığı, performansı ve yakıt ekonomisine önemli derecede fayda sağlamaktadır.

Teşekkür ederim Yasin bey,

Açıkcası usta da beni yanıltmıştı cünkü bujilere bakıp bujier yeni gibi demişti bende 15bin kmkullandıktan sonra motor teklemeye başladı, belkide araç benden öncede bi 10-15 bin önce takıldı buji bilemiyorumki, lpgli kullanıncada iyice motor hantallaştı.. buji kablolarıda cok yıpranmış gibiydi. Düzenli Buji ve /Buji kablosu değişimi önemli cünkü biz biraz ihmal edebilyoruz...kayıt tutmak gerekir.
 
98' model Toyota Carina E 2.0 GLİ / LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #3 : Haziran 29, 2016, 17:10:01 »
Teşekkür ederim Yasin bey,

Açıkcası usta da beni yanıltmıştı cünkü bujilere bakıp bujier yeni gibi demişti bende 15bin kmkullandıktan sonra motor teklemeye başladı, belkide araç benden öncede bi 10-15 bin önce takıldı buji bilemiyorumki, lpgli kullanıncada iyice motor hantallaştı.. buji kablolarıda cok yıpranmış gibiydi. Düzenli Buji ve /Buji kablosu değişimi önemli cünkü biz biraz ihmal edebilyoruz...kayıt tutmak gerekir.
Malesef dediğiniz gibi sanayideki ustalarımız sebebini anlamadığım bir şekilde araç sorun çıkarmadıkça gerek yok deyip geçiştiriyorlar. Örneğin onlara göre şanzıman yağı hiç değişmemeli. Fakat arabayı yapıp üreten insanlar 80.000'de bir değiştirilmesi gerektiğini söylüyorlar ve öyle de olmalı. Siz içinizden geldiği gibi davranmışsınız sonuçta sizin malınız kararı siz vereceksiniz, aklınızda soru işaretleriyle yaşamaktansa. Bizi her gün ordan oraya taşıyan araçlarımızın bir an gelip de pes etmemesi için bunları yapmamız da lazım :) Forumdaki arkadaşlarımız da bu düşüncede ve her konuda üstatlarımıza danışarak en doğru kararı verme olanağımız mevcut.
 Saygılar :)
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 236000
  • Model Yılı: '98
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #4 : Haziran 29, 2016, 17:30:47 »
Kendime exelde bi tablo yaptım Yasin bey,
değişen ve değişmesi gereken km leri belirttim,  değişiecek parçalarıda sıraladım, tüketilen  km geldiği an parca yenide olsa eskide olsa değişsin istiyorum  en azından ana hatlarıyla ben
takip edeyim dedim.
:)  elimde fren hidroliği ile antifirizi ustaya değiştiretemedim neymiş gerek yokmuş yinede değiştir diyorum yok diyo  ;) durumları iyi diyo anlamadım gitti....  :-\
98' model Toyota Carina E 2.0 GLİ / LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #5 : Haziran 29, 2016, 20:17:07 »
Kendime exelde bi tablo yaptım Yasin bey,
değişen ve değişmesi gereken km leri belirttim,  değişiecek parçalarıda sıraladım, tüketilen  km geldiği an parca yenide olsa eskide olsa değişsin istiyorum  en azından ana hatlarıyla ben
takip edeyim dedim.
:)  elimde fren hidroliği ile antifirizi ustaya değiştiretemedim neymiş gerek yokmuş yinede değiştir diyorum yok diyo  ;) durumları iyi diyo anlamadım gitti....  :-\
Tebrik ediyorum :) antifriz olayına dikkat etmek lazım. Eğer motorun soğutma sistemi aşırı derecede korozyon bulunduruyorsa antifriz değişimi sonrası korozyonlar çözüleceği için delikler ortaya çıkıp bazı kısımlardan su kaçırabilir. Bu işlem boşaltılan suya göre yorum yapılıp öyle gerçekleştirilmeli.
 Fren hidroliği değişiminden sonra frenler yüksek ölçüde iyileşecektir. İkisini değişimi de yapmış biri olarak kesinlikle tavsiye ederim.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 235000
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #6 : Aralık 01, 2016, 11:14:17 »
Internette corona için NGK buji kablosu satıyorlar. fiyat 120 tl sizce orijinal midir? Fikirleriniz nedir? Bende değiştirmek istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #7 : Aralık 01, 2016, 11:17:05 »
peki bir soru?  buji takılırken ateşleme yapan açıklık motorun ne tarafına bakmalı?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #8 : Aralık 01, 2016, 12:06:36 »
peki bir soru?  buji takılırken ateşleme yapan açıklık motorun ne tarafına bakmalı?

Bunun tarafı olmaz.Siz zaten Tork ile sıkarsanız olması gereken yere gelir tırnak aralığı.

Tabi güzide memleketimde Yetkili servisler dahil hiç kimse Bujileri gerekli tork ile sıkmaz oda ayrı konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #9 : Aralık 01, 2016, 12:44:57 »
Bunun tarafı olmaz.Siz zaten Tork ile sıkarsanız olması gereken yere gelir tırnak aralığı.

Tabi güzide memleketimde Yetkili servisler dahil hiç kimse Bujileri gerekli tork ile sıkmaz oda ayrı konu.
http://www.guvenotolada.com/forum/viewtopic.php?t=1169
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #10 : Aralık 01, 2016, 12:48:38 »
http://www.guvenotolada.com/forum/viewtopic.php?t=1169


 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 :rofl:                 :rofl:
 :rofl:                 :rofl:
 :rofl:                 :rofl:
 :rofl:                 :rofl:
 :rofl:                 :rofl:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Sanki manyetolu çakmakta gaz yakıyoruz, yok artık ya...GORA daki gibi millet bişi uyduruyor, sonra ona inanıyor.. geçenlerde konusu vardı MANDELA ETKİSİ diye  :argh:

THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #11 : Aralık 01, 2016, 12:58:53 »
http://www.guvenotolada.com/forum/viewtopic.php?t=1169

Arkadaşlar buji yönünün etkisini söylüyorlar  ama (%15 abartı geldi gerçi) ne kadar doğru bunu ölçmek lazım.Öyle hissiyatla falan olmaz.

Buradaki durum şu.Fabrika çıkışında takılan bujiler ve daha sonra fabrikanın önerdiği bujiler olması gereken torkla sıkılırsa zaten belirli bir pozisyonu alırlar.Bunun haricinde araya pul koyarak bujinin konumunu değiştirirseniz yine yanlış yapmış olursunuz.

Ben yine orjinal bujilerin gerekli torkla sıkılmasında ısrar ediyorum.bujiye konum kazandıracağız diye bazılarına pul koymak doğru gelmiyor.Kaldı ki yanma odası geometrisi bujinin önerilen pozisyonuna uymayabilir bile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 235000
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #12 : Aralık 01, 2016, 13:07:55 »
peki bir soru?  buji takılırken ateşleme yapan açıklık motorun ne tarafına bakmalı?

Birde :() bu soruma değinseniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #13 : Aralık 01, 2016, 13:19:44 »
Birde :() bu soruma değinseniz.

Link var mı?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #14 : Aralık 01, 2016, 13:37:46 »
Birde :() bu soruma değinseniz.

Yukarıda yazdım ama arada kaynadı herhalde.

Bujinin tırnak aralığının nereye baktığını ayarlamak için uğraşmanız gerekmiyor.Orjinal buji olması gereken (servis tamir kitabında yazan) Tork değeri ile sıkıldığı zaman olması gereken yere gelir zaten.

Sizin dikkat etmeniz gereken Torku ile sıkılıp sıkılmadığı.Buji yönü ayarlama ile uğraşmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 235000
  • Model Yılı: '93
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: buji ve buji kablosu değişimi
« Yanıtla #15 : Aralık 06, 2016, 09:52:06 »
Yukarıda yazdım ama arada kaynadı herhalde.

Bujinin tırnak aralığının nereye baktığını ayarlamak için uğraşmanız gerekmiyor.Orjinal buji olması gereken (servis tamir kitabında yazan) Tork değeri ile sıkıldığı zaman olması gereken yere gelir zaten.

Sizin dikkat etmeniz gereken Torku ile sıkılıp sıkılmadığı.Buji yönü ayarlama ile uğraşmayın.

Merhaba benim sorum o değildi. Yanlış bir cümle kurmuşum özür diliyorum.  Sorum aşağıdadır.

Internette corona için NGK buji kablosu satıyorlar. fiyat 165 tl sizce orijinal midir? Fikirleriniz nedir? Bende değiştirmek istiyorum. Benim sıkıntım hem lpg de hem benzinde araç 2000-3000 devirde devirlenemiyor. ford transit bile benden hızlı:)