Gönderen Konu: Brexit sonrasi Turkiye'de Toyota  (Okunma sayısı 839 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Brexit sonrasi Turkiye'de Toyota
« : Haziran 27, 2016, 08:06:52 »
Selamlar,
Brexit'in tanimina girmiyorum, hemen herkes bir sekilde haberdardir zaten diye dusunuyorum. Peki bizim bu konu ile ilgimiz ne olabilir? Izninizle dusuncemi aktarayim.
Bildiginiz gibi EU gumruk birligi dahil belli antlasmalari icerir. Turkiye de gumruk birligine dahildir. Ithalat yaparken de,genelde EU gumruk tarifeleri esas alinir 3. ulkelere karsi. Ingiltere ise, Toyota'nin bazi modellerinin uretildigi bir ulkedir. Mumkun mertebe kisa surede sonuclandirilmak istenen Brexit surecinin sonunda, Ingiltere'den Turkiye'ye getirilen araclara olimsuz anlamda bir gumruk vergisi surprizi olabilir. Gelismeler bakalim ne gosterecek...

Toyota Club Türkiye

Brexit sonrasi Turkiye'de Toyota
« : Haziran 27, 2016, 08:06:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Brexit sonrasi Turkiye'de Toyota
« Yanıtla #2 : Haziran 27, 2016, 17:17:30 »
Neler yazmislar acaba, bir bakalim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Brexit sonrasi Turkiye'de Toyota
« Yanıtla #3 : Haziran 27, 2016, 18:46:54 »
VW açıklamasını da okumak lazım.
http://www.innover.life/volkswagenden-elektrikli-otomobil-hamlesi/

Türkiye bu kafayla ancak 'eski teknoloji çöplüğü' olma yolunda hızla ilerler gibi geliyor bana. Tabi ciddi bir savaş var. İçten yanmalı , artık 'buharlı tren' teknolojisindeki motorları bize düdüklemek herkesin işine geliyor.
Petrolden vergi toplayan devletin işine geliyor, istihdam açığı çok çeşitli yan sanayi ile kapatılıyor. Tamamen elektrikli araçlara geçen bir ülkede 'kara düzen' sistemler devre dışı kalacağı için, kara düzen istihdam da devre dışı kalacak. (Norveç gibi )http://www.dw.com/tr/norve%C3%A7te-elektrikli-otomobil-devrimi/a-17293405

 Bu 'yeni çağ' içerisinde , Türkiye eski teknolojiyi transfer edip, kendi topraklarını kirletmeye, havasını kirletmeye razı olacaktır. 80 milyon başka türlü nasıl geçinecek.
İyi ihtimal ise , bize eski teknolojiyi kolay çakamayacaklar ( vergiler artacak) , Yerli Üretim elektrikli araç desteklenecek , ve bizde de yeni teknoloji yabancı marka araçlar üretilmeye başlanacaktır.
Gümrük birliği anlaşmaları AB dağılsa bile bence devam eder. En azından büyük ülkeler arası devam eder.

Avrupa'nın çözüm bulamadığı şey, bu kadar çok 'düşük nitelikli' iş gücünü ne yapacağı? Bunu 3. ülkelerde tutma yoluna gitmeleri çok mantıklı geçiş süreci sonunda. Türkiye bundan yararlanabilir. Sonucu iyi olur demiyorum, ama durumu kurtarma ve batmamak adına fırsatı değerlendirebilir.

İngilterenin durumu çok daha karmaşık. Sonuçta finans onların elinde. Bir şekilde 'sanayi çağından'   bilgi çağına geçmenin yolunu bulacaktır. Sanayi çağı fabrikalarının Türkiye, Romanya , Bulgaristan gibi ülkelere taşınmasına da göz yumacaktır.
born to ride