VW açıklamasını da okumak lazım.
http://www.innover.life/volkswagenden-elektrikli-otomobil-hamlesi/Türkiye bu kafayla ancak 'eski teknoloji çöplüğü' olma yolunda hızla ilerler gibi geliyor bana. Tabi ciddi bir savaş var. İçten yanmalı , artık 'buharlı tren' teknolojisindeki motorları bize düdüklemek herkesin işine geliyor.
Petrolden vergi toplayan devletin işine geliyor, istihdam açığı çok çeşitli yan sanayi ile kapatılıyor. Tamamen elektrikli araçlara geçen bir ülkede 'kara düzen' sistemler devre dışı kalacağı için, kara düzen istihdam da devre dışı kalacak. (Norveç gibi )http://www.dw.com/tr/norve%C3%A7te-elektrikli-otomobil-devrimi/a-17293405
Bu 'yeni çağ' içerisinde , Türkiye eski teknolojiyi transfer edip, kendi topraklarını kirletmeye, havasını kirletmeye razı olacaktır. 80 milyon başka türlü nasıl geçinecek.
İyi ihtimal ise , bize eski teknolojiyi kolay çakamayacaklar ( vergiler artacak) , Yerli Üretim elektrikli araç desteklenecek , ve bizde de yeni teknoloji yabancı marka araçlar üretilmeye başlanacaktır.
Gümrük birliği anlaşmaları AB dağılsa bile bence devam eder. En azından büyük ülkeler arası devam eder.
Avrupa'nın çözüm bulamadığı şey, bu kadar çok 'düşük nitelikli' iş gücünü ne yapacağı? Bunu 3. ülkelerde tutma yoluna gitmeleri çok mantıklı geçiş süreci sonunda. Türkiye bundan yararlanabilir. Sonucu iyi olur demiyorum, ama durumu kurtarma ve batmamak adına fırsatı değerlendirebilir.
İngilterenin durumu çok daha karmaşık. Sonuçta finans onların elinde. Bir şekilde 'sanayi çağından' bilgi çağına geçmenin yolunu bulacaktır. Sanayi çağı fabrikalarının Türkiye, Romanya , Bulgaristan gibi ülkelere taşınmasına da göz yumacaktır.