Gönderen Konu: Yere Yakın?  (Okunma sayısı 4773 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '07
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #20 : Ocak 29, 2009, 01:40:33 »
bendede 2001 corolla var fakat ben aksine çok memnunum altının yüksek olmasından 4-5 kişiyle bile sürtmüyor çoğu yerde. kasislerden hiç yan geçmedim bugüne kadar dümdüz dalıyorum kasise :)  bi önceki kasanın altı çok yakın doğrudur ama 2001 lerde gayet yükseltmişler. daha yüksek olsa yol tutuşta problem olur diye düşünüyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #20 : Ocak 29, 2009, 01:40:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #21 : Ocak 29, 2009, 08:20:14 »
  Adem, aracın ağırlık merkezinin yere yakın olması yol tutuşu arttırıyor fakat yayaların sertliğide bunda etkili. Yüksek hızda güven vermeme sebebinin başında önden çekiş, ince tabanlı lastik, vb. noktalarda etkili. Mesela bir marşpiye bile yandan alınan havanın aracın altında daha az girmesini sağlayacağından yüksek hızda yol tutuşa etkisi olur. Yine ön tampon altı spoiler ve arka bagaj üstü spoiler ve tabiki bunlar doğru açılarda ve amaca uygun ürünler olmalı. Yine söylediğin (bunu hep bende söylüyorum) frenlerde sorun fren sisteminden ziyade lastiklerin taban inceliği ve kalitesinden kaynaklanıyor ki zaten frende lastikler çabuk kızaklıyor demişsin. Bu araç için en uygun lastik bence 185-60-14 ebatlı olanı ve tabiki lastiğin hamurunun ve dizaynının kaliteside önemli. Bu durumda eğer fren sistemine yapılan bakımlar doğru ve kaliteli ürünlerle (hidroliği, balataları, vs.) yapılmışsa ve amortisörlerde bir sorun yok ise frenlerde sorun yaşanacağını zannetmiyorum.
 Bu arada enjeksiyonlu modellerin ön fren disk çapları karburatörlülerden büyüktür.
 Bence bu araç herhengi bir spor araçdan daha alçak değil. :) Sorun daha çok yollarda bence. Yol tutuşuda bana kalırsa hiç bir elektronik yardımcı sistemleri olmadan fakat söylediğim gibi uygun lastikler ile oldukçada iyi bence. Tabi bunda amortisörlerin durumu ve aracın ön ve arka düzenlerinin geometrik ölçülerinin sağlığıda önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #22 : Ocak 29, 2009, 09:10:17 »
Efe bey benim aracım 1997 xei family ben 5 kişi(470kg) bagaj tavana kadar doluyken (200kg civarı) ,aracımla asfaltta ciddibir sorun yaşamadım.
Ama kasislerden geçişte egsoz ve paçalar yere sürtüyor. Ama bu araçlar renault 12 (toros) gibi kullanmaya gelmiyor.
 Ben  aracımı SW araba olarak görmüyorum bana HB bir araçgibi geliyor.
 Asfalt düzgün yollarda sorunsuz bir kullanıma sahip olan bu kasaları size tavsiye ederim. Mümkünse 1.6 olanlarından alın derim...

Serdar bey işte bana böyle tecrübeyle sabit öneriler lazım, toyotanın Renault12 gibi dağa taşa sürülemeyecek bir araç olduğunu elbette bende biliyorum, elbette aynı şeyi de bekelyecek değilim ama yurdumuzun yolları belli, gidilecek yerlerden araba yüzünden vazgeçilmesini istemem ya benim arabanın altı sürter demek istemem yani bu açıdanda içimin rahat olması lazım anladığınız üzere,
Sanırım sizin aracınız SW değilmi? Ülkemizde maalesef SW araçlar pek tutulmuyor en hızlı satılan tek SW Renault12 ler sadece :)
Neyse, yorumunuz için teşekkür

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #23 : Ocak 29, 2009, 09:19:23 »
  Adem, aracın ağırlık merkezinin yere yakın olması yol tutuşu arttırıyor fakat yayaların sertliğide bunda etkili. Yüksek hızda güven vermeme sebebinin başında önden çekiş, ince tabanlı lastik, vb. noktalarda etkili. Mesela bir marşpiye bile yandan alınan havanın aracın altında daha az girmesini sağlayacağından yüksek hızda yol tutuşa etkisi olur. Yine ön tampon altı spoiler ve arka bagaj üstü spoiler ve tabiki bunlar doğru açılarda ve amaca uygun ürünler olmalı. Yine söylediğin (bunu hep bende söylüyorum) frenlerde sorun fren sisteminden ziyade lastiklerin taban inceliği ve kalitesinden kaynaklanıyor ki zaten frende lastikler çabuk kızaklıyor demişsin. Bu araç için en uygun lastik bence 185-60-14 ebatlı olanı ve tabiki lastiğin hamurunun ve dizaynının kaliteside önemli. Bu durumda eğer fren sistemine yapılan bakımlar doğru ve kaliteli ürünlerle (hidroliği, balataları, vs.) yapılmışsa ve amortisörlerde bir sorun yok ise frenlerde sorun yaşanacağını zannetmiyorum.
 Bu arada enjeksiyonlu modellerin ön fren disk çapları karburatörlülerden büyüktür.
 Bence bu araç herhengi bir spor araçdan daha alçak değil. :) Sorun daha çok yollarda bence. Yol tutuşuda bana kalırsa hiç bir elektronik yardımcı sistemleri olmadan fakat söylediğim gibi uygun lastikler ile oldukçada iyi bence. Tabi bunda amortisörlerin durumu ve aracın ön ve arka düzenlerinin geometrik ölçülerinin sağlığıda önemli.
hakan abi kesinlikle katılıyorum
hatamız, bunu bende yapıyorum bu araçları yuksek modellerle kıyaslamak.
içeri ses veriyor,yol tutuşu kötü gibi
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #24 : Ocak 29, 2009, 11:05:23 »
İsmail, 8 kişiyle nasıl sürtmüyor yahu :wacko:
Belki lastik sürtmez ama kasislerde altı kesin sürter. Arkada 2 kişi bile olunca benim arabada bazen takk diye öyle bir vuruyorki altı, resmen içim eriyor.
Ama araba her lifte kaldırıldığında bakıyorum ve akan kokan herhangi bir yer göremiyorum :) Böyle de bi olay var. Elimden geldiğince dikkat ediyorum, olur da sürterse de çok da umursamıyorum artık.

erman ae101 bana şunu öğretti. kasislere sakın düz girme :D inan bana arabaya 8 kişi binince 1 defa bile sürtmedim arabamın altını. tam çapraz çekiceksin arkadaşım. gerekirse trafiği kapatıyorum ama yinede çapraza devam :D

ANGELLLL...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #25 : Ocak 29, 2009, 11:12:42 »
Aracından şikayet Edenler Buyrun Bakın. Bir Arkadaşımın Aracı;   :alkis:





ANGELLLL...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #26 : Ocak 29, 2009, 15:25:10 »
Hakan Katılıyorum söylediklerinede araç fabrika çıkışı böyle diğer araçlara haksızlık olmasın orjinaline eleştiri yaptım ayrıca ben yeni modellerle kıyaslamıyorum abs veya hava yastığı ile karşılaştırmıyorum arkadaşımın Tiposu aynı hızda aynı tepkiyle kızaklamıyor sadece benim tespitim mesala benim araç çok seri yaşıtı hiç bir araba benim ki kadar seri değil gibi bana göre eksi ve artılarını belirttim belki şöför hatasıdır :DYa kardeşim şu modifiyeleri gösteripde çıldırtmayın adamı para yok yaws :D
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #27 : Ocak 29, 2009, 17:05:14 »
  :)
 Adem, şunuda iyice araştırmak lazım aslında, 93 94 model Japon üretimler ile yerli üretimler arasında fren farkı var mı? Gerçi ben şu an kullandığım 94 Japonun yanında 95 ve 96 da ve uzunca süre kullanmıştım ama açıkçası uzun zaman önce idi ve hatırlamıyorum frenleri nasıldı diye.
 175 tabanlı lastik ile bencede kızaklama çabuk başlıyor frenaj esnasında buna kesinlikle katılıyorum. Farkındasındır benim özellikle vurgulamak istediğim, sorunu yaşadığını söyleyen arkadaşların sorunu aracın frenlerinden (kaliteli mazlemelerle bakımı ideal şekilde yapılmış) ziyade lastiklerinde aramaları gerektiği. Aslında bir buluşmada fırsat ve uygun ortam olursa bu frenleri karşılaştırmak lazım. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #28 : Ocak 29, 2009, 17:25:27 »
benim fren sıkıntım yok gayet iyi  (b330 evo)
araç değil lastikte sıkıntı olabilir
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #29 : Ocak 29, 2009, 17:36:50 »
Tamam Hakan her şeye tamam ama bende önceden Michelin H serisi Lastik var dı sert lastik kayıyordu sıfır lastik Taktırdım goodyear Duragrip T serisi yine aynı şekilde Tamam Balata orjinal olsa lastik iyi olsa biraz hissedilir derecede tutabilir zaten normal frenejda sıkıntı yok  şu anlaşılmasın  fren Tutmuyor her seferinde kızaklıyor diye bir şey yok Hız 60 km üzeri ani sert frenejlarda hiç haberiniz olmadan araç hiç sağa sola kaymıyor lastik sesi olmasa kaydığını kilitlediğini anlamıyacağım durum bu ama şu gerçek yerli ve japon üretimde fark olduğu ama benim kullanmam nasip olmadı japonu hep 96 altı ve yukarısı tanıklarımın araçları neyse İstanbulda olsaydım bir şekilde tanışır denerdik ama Antalyaya Tatile gelenlerle tanışabiliriz aslında,  pek imla kurallarıyla aram iyi değil yanıtlarımdaki anlatım bozukluklarından dolayı kusura bakmayın.
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #30 : Ocak 29, 2009, 17:43:46 »
  :) İnşallah Antalyaya da geleceğim, yakınlarım ve arkadaşlarım var orada ama ne zaman bilemiyorum.
 Konuya teşhiste şuna bakmak lazım;
 Yüksek hızda ani frende ön lastikler çabuk kızaklıyor ise;
 lastikler yetersizdir,
 arka fren ayarları yanlıştır ve çok tutuyorlardır (bu durmda aracın ağırlık dağılımı ön aks lehine bozulmaz ve ön lastikler yere yeterince kuvvetli basamaz),
 zemin kaygandır,
 eğer fren yapıyor ancak lastikler kızaklamıyor ise;
 fren sisteminin gözden geçirmek gerekir. Eski hidrolik bile fren basıncının yeterince balatalara iletilmesini engeller. WH yeterli basınç oluşturamaya bilir.
 Eğer fren pedalına basınca sanki çiğ ete basıyormuş gibi bir his (tuhaf bir tabir ama aklıma başka birşey gelmedi :) ) uyandırıyor ise;
 fren hotumları fren basıncı altında fazla esniyordur ve bu durumda fren basıncını balatalara ideal şekilde aktaramazlar bu yüzden çelik fren hortumları tavsiye edilir.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #31 : Ocak 29, 2009, 17:50:34 »
Hakan aynen dediklerini  ustama özel servis güvenirim tespitlerini aktaracağım arabaya binip baksın senin kadar teknik bilgim yok bu yüzden saymış olduğun sorunların bir veya bir kaçı arabada olabilir çiğ eti bilmiyorum ama bir ara fren pedalında basınca titriyor dediğmde disklerde sorun olabileceğini söylemiştin o zamanlarda bir şey yok demişti usta bakalım ne çıkacak
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aile için efsane
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: yere yakın?
« Yanıtla #32 : Ocak 29, 2009, 20:23:06 »
Serdar bey işte bana böyle tecrübeyle sabit öneriler lazım, toyotanın Renault12 gibi dağa taşa sürülemeyecek bir araç olduğunu elbette bende biliyorum, elbette aynı şeyi de bekelyecek değilim ama yurdumuzun yolları belli, gidilecek yerlerden araba yüzünden vazgeçilmesini istemem ya benim arabanın altı sürter demek istemem yani bu açıdanda içimin rahat olması lazım anladığınız üzere,
Sanırım sizin aracınız SW değilmi? Ülkemizde maalesef SW araçlar pek tutulmuyor en hızlı satılan tek SW Renault12 ler sadece :)
Neyse, yorumunuz için teşekkür

Selam ve dua ile
Saygılar...

Efe bey evet aracım 1.6 XEI FAMILY (SW) .
Aracımı son 3 aydır biraz fazla yüklemeye başlamıştım. Orjinal arka viraj rotilleri 189000 km de değişime zamanı geldi. Şu da bir gerçek bu km ye kadar iyi dayanmış. renault 12 lere köylerde kullananlar en geç 2 senede bir alt takım yaptırıyorlar. Araçlarımız Toyota'lar nazik oldukları kadar kaliteli ve az sorunlu araçlar..
EFSANELER HİÇBİR ZAMAN ÖLMEZ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yere Yakın?
« Yanıtla #33 : Ocak 30, 2009, 08:41:56 »
  Renault 12'nin alt takımında çok parça yoktur sanırım hatırlamıyorum ama. Broadway'de arkada hatırladığım sadece amortisör bağlantısı olduğu idi yanlış hatırlamıyorsam.  :blink:

 Adem, normal bir kullanıcı zaten çelik fren hotumlarına ihtiyaç duymaz. Fakat şöyle bir olgu vardır spor kullanımda özellikle. Bildiğin gibi fren hidrolik sıvılarının belli ısı dereceleri vardır. Mesela bizler standart araçlarda genelde Dot3 ya da 4 kullanırız. Bunların dayanabildikleri ısı dereceleri (kaynama) farklıdır. Spor amaçlı araçlarda ise Dot5 kullanılır ve bunun kaynama derecesi daha da yüksektir. Çünkü sürekli basınç altında kalan hidrolik (ısınan cisimlerin basıncı artar, üzerinde basıncı arta cisimlerinde ısısı artar) çok ısınır yarışta sürekli kullanılan fren yüzünden (heel and toe ve sol ayak freni gibi uygulamalar nedeni ile)(bunları, tecrübeli olmayanların kesinlikle denememesi lazım). Bu basınç altında da plastik fren hortumları her ne kadar dayanıklı olsalarda esneme yapar ve pedala uygulanan basıncın bir kısmı bu esnemede kaybolur. Oysa çelik fren hotrumları daha stabildir. Ama normal bir kullanıcı için gereklide değillerdir ve bir miktar pahalıdırlarda.
 
 Belli süratlerde fren yapılma durumunda, araçda ABS fren sistemi olmadığı halde fren pedalında titreme hissediliyorsa, öncelikle fren disklerinden şüphelenmek lazım. Bu titreme önemli boyutta değilse ya işlem yapmadan bir süre daha kullanlılabilir, ya diskler taşlanır, (izin verilen uygun disk kalınlığı töleransı geçilmeden) ya da diskler ve dolayısı ile balatalarda değişir.
  Bu arada lastik basınçlarının da doğruluğu, fren mesafesinde çok etkilidir.
 Önemli olan yaşanan sorunu (eğer sorun var ise tabiki) teşhis etmektir ve sonra çözümü kolay zaten.

 Not: Fren sistemi her noktada ne kadar güçlü olursa olsun olsun, eğer lastikler bu sistemle uyumlu değilse, fren mesafesinde kısalma olmaz ve hatta kızaklama ile fren mesafesi uzar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yere Yakın?
« Yanıtla #34 : Ocak 30, 2009, 09:11:25 »
Efe bey evet aracım 1.6 XEI FAMILY (SW) .
Aracımı son 3 aydır biraz fazla yüklemeye başlamıştım. Orjinal arka viraj rotilleri 189000 km de değişime zamanı geldi. Şu da bir gerçek bu km ye kadar iyi dayanmış. renault 12 lere köylerde kullananlar en geç 2 senede bir alt takım yaptırıyorlar. Araçlarımız Toyota'lar nazik oldukları kadar kaliteli ve az sorunlu araçlar..

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ;)
Ama Renault12 ler ön takımı en sağlam arabadır benim görüp bildiğim, eğer itinalı kullanılırsa hiçbirşey olmaz, fakat pervasızca kullanılsada en iyiden daha uzun süre dayanır...

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...