Gönderen Konu: TOYOTA Camry Uzmanı Burada  (Okunma sayısı 5691 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür edildi
TOYOTA Camry Uzmanı Burada
« : Haziran 22, 2016, 06:30:17 »
Arkadaşlar selamlar;

Yaklaşık 2 yıldır bu modeli kullanan biri olarak Toyota'nın ABD'de en çok satılan Sedan modeli hakkında bilgi vermek istiyorum. Benim kullandığım 2007 model ve 2.4 litre 4 silindirli motora sahip. Bu kasa 2007'den 2010'a kadar devam etti ufak çaplı değişikliklerle. Yaptığım araştırmada Camry'nin ülkemizde de çok sayıda hayranı bulunduğunu ve 2.4. ve 3.5 litrelik modellerin ikinci el piyasasında satıldığını tespit ettim. Bu aracın avantajları ve dezavantajları hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Ama önce aracıma ait bazı resimler paylaşmak isterim:

https://www.flickr.com/photos/33349349@N06/shares/R2s2Z7

Tabi benim kullandığım model ABD versiyonu ülkemizde ve Dünyanın geri kalan bölgelerinde satılan araçlardan bazı açılardan farklı. Bahsedeceğim avantaj ve dezavantajların ABD dışında üretilen modellerde de olduğunu garanti edemiyorum. Bazı farklılıklar olmasına rağmen Dünya'da satılan tüm 07-10 model Camrylerin 2 farklı motor versiyonu var:

1. 2.4 litre 4 silindirli VVTİ Model no: 2AZ-FE (2010 model Camry'de revizyona uğradı)
2. 3.5 litre 6 silindirli VVTİ Model no: 2GR-FE

AVANTAJLAR

1. Aracın iç hacmi oldukça geniş, buna karşın görüş açısında hiçbir sıkıntı yok. Kapılarda aydınlatma, gözlük cebi, ön koltuk dayama, arka koltukta tutacaklar, elektrikli ayarlanan sürücü koltuğu, otomatik yanan farlar, 8 hoparlör gibi standart bir sedanda olmayan çok sayıda özellik var. İç mekan malzeme kalitesi son derece iyi. Kontak anahtarının girdiği yere bile led ışık koymuşlar karanlıkta deliği tutturabilesiniz diye :). Ayrıca fabrika alarm ve anahtardan kumandalı bagaj açma fonksiyonu bulunuyor.

Benim araçta manuel klima var. Bu araçlarda kullanlan klima kompresörü çok güçlü. Diğer kullandığım bir araç olan 2007 model 4.4. litre BMW X5'ten bile daha iyi bir klima performansı aldım.

2. Güvenlik donanımı son derece gelişmiş. ABS, ESP, 9 hava yastığı, (şöför konsolunun altında diz yaralanmalarını engellemek için ayrı bir airbag var),

3. 2.4. litre motor 156 beygir gücünde. Şehir içinde 12-13 litre olan tüketim şehir dışında 8 litreye kadar düşüyor. Genel kullanım için son derece yeterli bence. VVTİ teknolojisi var ve tavsiye edilen motor yağı 0w-20. Son derece hafif bir motor yağı kullanılıyor. İridium buji takıldığı için yaklaşık 200.000 km'ye kadar buji değişimi de gerekmiyor. 5 speed otomatik şanzımanın vites geçişleri son derece yumuşak. Toyota'nın otomatik şanzıman konusunda hakkını vermek lazım bence. Sorunlu dsg şanzımana sahip alman üreticilere kapak olur umarım. Corolla'dan sonra Toyota'nın sedan model bir araçta kullandığı en kaliteli ve dayanıklı şanzıman diyebilirim.

4. Süspansiyon konfor odaklı dizayn edilmiş. Araç kabininin ses izolasyonu çok iyi. Açıkçası ABD'de orta segment sedan olarak satılan bu araç çoğu yönden audi a6 veya bmw 5 kasa ile kapışabilir diye düşünüyorum. Araç şu anda yaklaşık 120 bin km'de olmasına rağmen amortisörler halen çok iyi durumda. Muayenede verimlilik olaranı %70'lerde seyrediyor.

5. Fiyat: Bu aracı 2014 yılında 11000 dolara aldım bulunduğum ülkede şu anda piyasası 8-9 bin Dolar civarında.

6. Bakım-servis: Şanzıman yağı ömürlük, motor ve diğer parçalar Lexus ES300, Toyota RAV4, Toyota Avalon, Highlander gibi pek çok modelle ortak kullanılıyor. ABD pazarında orijinal olmayan ama kaliteli yedek parça bulunuyor. Bir set komple aksı 150 ABD Dolarına, 2 tane rotili de Çin'den her şey dahil 20 ABD Dolarına aldım.


DEZVANTAJLAR

1. BOSCH tarafından üretilen ABS beyni arıza yapıyor. Kronik bir sorun. Aracın hız göstergesi, diğer bilgisayarlar da buna bağlı olduğu için hız göstergesi, kilometre sayacı ve klima (ne alakaysa) bir anda çalışmaz oluyor. Çözüm ABS beynini değiştirmek. Orijinal fiyat 4000 Dolar civarı, çıkmasını 150-200 Dolara alabiliyorsunuz.

2. Motor özellikle 100 bin km'den sonra yağ yakmaya başlıyor. Şu anda 120 bindeyim ve her 5000 km'de bir yaklaşık 1 litre yağ ekliyorum bu problem kilometreye bağlı olarak artıyor. Bununla ilgili ABD'de açılmış bir dava var. Forumlarda her 1000km'de bir 1 litre yağ eklemek zorunda kalan kullanıcıları gördüm. Piston halka tasarımında fabrika hatasının varolduğu söyleniyor. Bu sorun 2AZ-FE model 2.4. litre motora sahip 2007-09 Avensis ve RAV4 marka araçlarda da var. ABD dışında üretilen 2AZ-FE motorlar da risk altında olabilir. Toyota bu sorunu fark ettiği için 2010 yılında 2AZ-FE motordaki piston tasarımını değiştirdi.

3. Sıkışan gaz pedalı. Otoyolda benim başıma geldi. ABD'de insanların çoğu otomatik vitesi nasıl boşa alacağını bilmediği için çok sayıda kişi öldü ve bu Toyota'nın en büyük geri çağırmalardan birini yapmasına neden oldu. Milyonlarca araç geri çağrıldı. Türkiye'de satılan araçlarda durum nedir bilemeyeceğim.

4. 120 km ve üzeri hızlarda tekerlek rodajlarından kaynaklı şaside hafif titreşim oluyor. Bununla ilgili bir servis bülteni var. Çözüm rodajları değiştirmek.

5. Ön tekerlerin en dış cephesinde düzensiz aşınma sorunu var. Hemen hemen her servise girişte rot ayarı istiyor ayrıca 30 psi olan fabrik lastik basınç değeri çok düşük. Lastik basınçlarını en az 35 psi olarak yapınca bir nebze olsun düzeliyor. 10.000 km'den itibaren bu sorun kullanıcılar tarafından rapor edilmiş.

SONUÇ

Konfor ve güvenlik bakımından muadillerine göre üst seviyede bir araç olarak değerlendiriyorum. Bu aracı kullandığım 2 yıllık süre zarfında ABS beyni dışında hiçbir arıza çıkarmadı. Özellikle Türkiye'de bu model yılındaki bir Camry alacaklar mümkünse sorunlu 4 silindir 2AZ-FE motordan uzak dursunlar. Türkiye'de satılan ortalama 2007 model bir Camry herhalde bugün en az 200.000 km'dedir. Ciddi yağ yakma sorunu ve buna bağlı olarak motor ve katalitik sistem arızaları yaşayabilirler. Bu nedenle 6 silindirli  3.5 litrelik opsiyonları tercih edin derim. Toyota Camry'nin zamanında ülkemizde 50.000 Avro'ya falan satıldığını duyup hayretler içinde kalmıştım. Yine de 2007-2010 kasa Camry şu anda, bütün bu saydığım kronik problemlerine karşın, Türkiye'deki muadillerinden kat kat daha üstün ve güvenilir bir araç. ABD'de orijinal motor ve şanzımanla 400-500 bin kilometreleri gören insanlar var. Türkiye'de bu araçlar genelde makam kullanımı için alındığı için nispeten iyi kullanılmış Camry bulunabilir diye düşünüyorum. 2.4 litrelik versiyonunu alacaksanız mutlaka full sentetik fabrika değeri motor yağı kullanıldığını teyit edin ve mümkünse bujilerden birini çıkararak aşırı yağ yakma problemi bulunup bulunmadığını tespit ettirin. Genel olarak Toyota VVTİ motorlarında aracın kullanım kılavuzunda yazan yağ haricinde sentetik olmayan başka bir yağ kullanılmışsa motorda yağ yakma, vuruntu gibi ciddi sorunlar meydana geliyor. Türkiye'deki servislerde maalesef böyle bir cahillik var. Aynı markanın bütün modellerine aynı tip yağ koymak gibi son derece yanlış hareketler gördüm.

Parça arayanlar ebaye bakabilirler. Özellikle ABD ve Çin'den çok uygun fiyatlara süspansiyon ve fren yedek parçası getirmek mümkün. Bu model Türkiye'de yaygın olmadığından yetkili servislerde yedek parça stoğu olduğunu hiç sanmıyorum. Motor konusunda ise hiç umut yok. 2.4 litre 2AZFE motor ABD'de RAV4, Highlander, Avensis gibi modellerde olmasına rağmen Türkiye'de satılan bu modellerde farklı motorlar var. Kısaca 100 gram ağırlığındaki yağ filtresini bile yurtdışından getirtmek zorunda kalabilirsiniz. 6 silindirli 2gr-fe model motor için parça bulmak ise çok daha zor olabilir.

Bunun dışında özellikle 07-10 model Camrylerle ilgili olarak satın alma, bakım-onarım gibi konularda sorularınızı bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

TOYOTA Camry Uzmanı Burada
« : Haziran 22, 2016, 06:30:17 »