Gönderen Konu: Acil Yardım 97 corolla xe 1.3 elektrik kaçağı var bulamıyorlar !!!  (Okunma sayısı 8625 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Aracım 1.3  97 xe arkadaşlar akü 60 amper bosch ve daha 1,5 sene oldu alalı garanti kapsamında.Ancak ben son 3 haftadır 4 kere aracı takviye kablosuyla çalıştırmak zorunda kaldım.2 gün kontağa dokunmayayım 3 üncü gün araçta tık yok.. Çalışmıyor :(... Kaç tane elektrikçiye gittim aracı baştan aşağı kontrol ettiler aküde sorun çıkmadı çünnkü şarz ediyor,ancak kaçak var.Bu arada araçta klima yada tesisat gibi hiçbirşey yok sadece sis lambası var onunda rölesi var..
Bu kaçağın normalde belli bir miktar olması gerektiğini biliyorum ancak benimki normalmi onu bilmiyorum ampermetreyle ölçüldü kaçak 9 amper bizim konsoldaki saati kontağa bağladılar düşsün diye 7 ampere düştü tabii kontağı her kapatım açtığımda saat sıfırlıyor :) bu da  doğru değil sanırım.Hatta teyibin entegresini bile kontrol ettirdim arızalı olunca o da çok çekermiş dediler.Ama ondada sorun yok.Bir yandan elektrikçiler kafayı yiyiyor biryandan ben :(
Bulamıyoruz sorunu ....:(
Arakadaşlar bilgisi olan varsa yardımcı olsun lütfen ... 9 amper normalmidir normal değilse nerden olabilir başka?
Aküdede sorun olmadığına göre normal değil çünkü 3 gün kontak değmezse çalışmıyor bütün elektrik bitiyor...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
9 amper olması mümkün değil, 9 amperlik bir kaçak ile 3-4 saat bile dayanamaz akü.

Yapmanız gereken tüm sigortaları teker teker çıkartıp avometre ile hangisinden kaçak olduğunu bulmaya çalışmak.

Avometre'yi akım ölçümüne getirip uçlarından birini sigorta soketinin birine, diğerini diğerine değdirin. Eğer akım gözükürse o sigorta üzerinden kaçak vardır demektir. Bu şekilde nerden kaçak olduğunu tespit edebilirsiniz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Peki akşam araçtan ayrılırken akü kutup başını çekmeyi denedinizmi? Eğer kaçak varsa akü bitmez ve bu şekilde aracı istediğiniz zaman çalıştırabilirsiniz ;)
Ama eğer kaçak yoksa ve sorun aküden kaynaklanıyorsa kutup başınıda çekseniz dediğiniz gibi birkaç gün sonra akü çalışmaz
Ama siz bunları değerlendirmişsinizdir sanırım, aracın kontak kapalı ve herhangi bir donanım çalışmazken (elbette alarm çalışırken) 9 amper akım çekmesi normal değildir, birkaç gün içinde aküyü bitirmeside anormal oluşunun ispatıdır,
İşin en kötü tarafı eğer ciddi bir kısa devre yada halk arası tabirle şase olsa sigorta atar ve sizde o hattı takip edersiniz, sorunu bulmanız kolay olur
İşin ehli bir elektrikçi kaçak olan 9 amperin nerden olduğunu bulabilir, örneğin sigortaları teker teker sökerek hangisinin akım çektiğini yada birden fazlaysa hangisinin ne kadar akım çektiğini ve tecrübesi sayesindede durumun normal yada anormal oluşunu bulabilir,
Acaba araç çalışmazken flan açık olarak unutulan kontak haricinden elektrik hattı çekilmiş bir donanımınızmı var? Ve bu donanımmı aküyü bitiriyor?

Bende sonbaharda bir elektrik sorunu yaşamıştım yazmadan edemeyeceğim çünkü oda bana ot yoldurmuştu tabiri caizse:
Aracın seyrederken bazen farları zayıflıyor farlar açıkken aracı çalıştırınca çalıştırıyor, frene basınca farlar kuvvetleniyor, gaza ve debriyaja basınca zayıflıyor... kendim ilgili olduğum için epey baktım ettim ama bulamadım, bi elektrikçiye gittim kontağa giden ana 12V elektrik kablosunun pabucu kararmış ondan kaçak yapıyormuş!!! dedi pabucu değiştirdi, hakikatende bir süre sorun yapmadı, ama tekrar yaptı bu sefer başka bir elektrikçiye gittim, 15 dk. içinde şarj dinamosunun şase almadığını tespit etti, şarj dinamosunun şase kablosuna pabuç taktı ve aracın şarjı mükemmel oldu, ayrıca doğru dürüst çalışmayan şarj göstergeside faal hale geldi, yani gaza basınca zayıflaması... flan çok komik bi örnek gibi geliyor insana hadi canım olmaz böylesi der bilmeyen ama yaşayınca...
demekki şarj dinamosu gaz teli yada fren pedalı aracılığıyla biraz şase alarak devreyi tamamlıyormuş...
Diyeceğim oki sizinde sorununuz çok basit olabilir, ama bulmak bazen gerçekten zor oluyor...

İnşaallah en kısa sürede sorununuz hallolur.
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Peki akşam araçtan ayrılırken akü kutup başını çekmeyi denedinizmi? Eğer kaçak varsa akü bitmez ve bu şekilde aracı istediğiniz zaman çalıştırabilirsiniz ;)
Ama eğer kaçak yoksa ve sorun aküden kaynaklanıyorsa kutup başınıda çekseniz dediğiniz gibi birkaç gün sonra akü çalışmaz
Ama siz bunları değerlendirmişsinizdir sanırım, aracın kontak kapalı ve herhangi bir donanım çalışmazken (elbette alarm çalışırken) 9 amper akım çekmesi normal değildir, birkaç gün içinde aküyü bitirmeside anormal oluşunun ispatıdır,
İşin en kötü tarafı eğer ciddi bir kısa devre yada halk arası tabirle şase olsa sigorta atar ve sizde o hattı takip edersiniz, sorunu bulmanız kolay olur
İşin ehli bir elektrikçi kaçak olan 9 amperin nerden olduğunu bulabilir, örneğin sigortaları teker teker sökerek hangisinin akım çektiğini yada birden fazlaysa hangisinin ne kadar akım çektiğini ve tecrübesi sayesindede durumun normal yada anormal oluşunu bulabilir,
Acaba araç çalışmazken flan açık olarak unutulan kontak haricinden elektrik hattı çekilmiş bir donanımınızmı var? Ve bu donanımmı aküyü bitiriyor?

Bende sonbaharda bir elektrik sorunu yaşamıştım yazmadan edemeyeceğim çünkü oda bana ot yoldurmuştu tabiri caizse:
Aracın seyrederken bazen farları zayıflıyor farlar açıkken aracı çalıştırınca çalıştırıyor, frene basınca farlar kuvvetleniyor, gaza ve debriyaja basınca zayıflıyor... kendim ilgili olduğum için epey baktım ettim ama bulamadım, bi elektrikçiye gittim kontağa giden ana 12V elektrik kablosunun pabucu kararmış ondan kaçak yapıyormuş!!! dedi pabucu değiştirdi, hakikatende bir süre sorun yapmadı, ama tekrar yaptı bu sefer başka bir elektrikçiye gittim, 15 dk. içinde şarj dinamosunun şase almadığını tespit etti, şarj dinamosunun şase kablosuna pabuç taktı ve aracın şarjı mükemmel oldu, ayrıca doğru dürüst çalışmayan şarj göstergeside faal hale geldi, yani gaza basınca zayıflaması... flan çok komik bi örnek gibi geliyor insana hadi canım olmaz böylesi der bilmeyen ama yaşayınca...
demekki şarj dinamosu gaz teli yada fren pedalı aracılığıyla biraz şase alarak devreyi tamamlıyormuş...
Diyeceğim oki sizinde sorununuz çok basit olabilir, ama bulmak bazen gerçekten zor oluyor...

İnşaallah en kısa sürede sorununuz hallolur.


Teşekkürler yorumunuz için benim araçtada şu sorun var tersine gaza basınca farlar ve gösterge ışıkları kuvvetleniyor çekince zayıflıyor :) Kontakta benim arızalı yani araç çalışırken anahtarı çekip çıkarıp yola devam edebilirsin :) Yani ondanda olabilirmi diye düşünmeye başladım şimdi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
9 amper olması mümkün değil, 9 amperlik bir kaçak ile 3-4 saat bile dayanamaz akü.

Yapmanız gereken tüm sigortaları teker teker çıkartıp avometre ile hangisinden kaçak olduğunu bulmaya çalışmak.

Avometre'yi akım ölçümüne getirip uçlarından birini sigorta soketinin birine, diğerini diğerine değdirin. Eğer akım gözükürse o sigorta üzerinden kaçak vardır demektir. Bu şekilde nerden kaçak olduğunu tespit edebilirsiniz.

Ampermetre 20 ye ayarlandığında 0.9 gösteriyor pardon

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
9 amper olması mümkün değil, 9 amperlik bir kaçak ile 3-4 saat bile dayanamaz akü.

Yapmanız gereken tüm sigortaları teker teker çıkartıp avometre ile hangisinden kaçak olduğunu bulmaya çalışmak.

Avometre'yi akım ölçümüne getirip uçlarından birini sigorta soketinin birine, diğerini diğerine değdirin. Eğer akım gözükürse o sigorta üzerinden kaçak vardır demektir. Bu şekilde nerden kaçak olduğunu tespit edebilirsiniz.

Aküler üzerinde yazan 60Ah yazısının anlamı bildiğim kadarıyla 60 amper/saat yani saatte maximum 60 amper akım çekilebilir - anlamına geliyor, yani 9 amper ile akünün dediğiniz gibi 3-4 saat bile dayanamaması durumu imkansız diye düşünüyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Aküler üzerinde yazan 60Ah yazısının anlamı bildiğim kadarıyla 60 amper/saat yani saatte maximum 60 amper akım çekilebilir - anlamına geliyor, yani 9 amper ile akünün dediğiniz gibi 3-4 saat bile dayanamaması durumu imkansız diye düşünüyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...


0,9 pardon

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Teşekkürler yorumunuz için benim araçtada şu sorun var tersine gaza basınca farlar ve gösterge ışıkları kuvvetleniyor çekince zayıflıyor :) Kontakta benim arızalı yani araç çalışırken anahtarı çekip çıkarıp yola devam edebilirsin :) Yani ondanda olabilirmi diye düşünmeye başladım şimdi :)

Gaza basınca şarj seviyesi arttığı ve bu model araçlarda bunu hatasız şekilde sabitleyecek bir donanım olmadığı için (konjektör var ama tam olarak sabitlemiyor sadece dengeliyor) gaza bastığınızda eğer akünüzde biraz zayıf yada dinamo kömürlerinde eskime azalma - endüvide kurumlanma v.b. varsa ışık şiddetinin artması zaten normaldir
Eğer 0,9 amper ise bu çok nominal bir değer, bence siz aküyü bi düşünün, yada 0,9 amper akım çeken kısmıda yukarıda yazdığım gibi lokalleştirin örn: bu alarm devreside olabilir, devreden çıkarın ve öyle deneyin,
ayrıca diğer yazdıklarımıda değerlendirmenizi öneririm ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
0,9 pardon

Erhan bey düzeltme için teşekkür, ben zaten mesajı Alper beye yazmıştım, yani 9 amper bile olsa 3-4 saat dahi dayanamaması bence imkansız diye.

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Gaza basınca şarj seviyesi arttığı ve bu model araçlarda bunu hatasız şekilde sabitleyecek bir donanım olmadığı için (konjektör var ama tam olarak sabitlemiyor sadece dengeliyor) gaza bastığınızda eğer akünüzde biraz zayıf yada dinamo kömürlerinde eskime azalma - endüvide kurumlanma v.b. varsa ışık şiddetinin artması zaten normaldir
Eğer 0,9 amper ise bu çok nominal bir değer, bence siz aküyü bi düşünün, yada 0,9 amper akım çeken kısmıda yukarıda yazdığım gibi lokalleştirin örn: bu alarm devreside olabilir, devreden çıkarın ve öyle deneyin,
ayrıca diğer yazdıklarımıda değerlendirmenizi öneririm ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...

Alarmıda düşündük onu devre dışı bıraktığımız zaman sadece 0,1 amper kar sağlıyor farkı bu yani 0,9 nominalse aküyü şarza bağlattım..Yine aynı sorunu yaparsa artık aküden diycez heralde .tabii dinamo kömürlerine vs bakmamız gerekebilir saç baş yoldurtuyor valla yaa ...:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Alarmıda düşündük onu devre dışı bıraktığımız zaman sadece 0,1 amper kar sağlıyor farkı bu yani 0,9 nominalse aküyü şarza bağlattım..Yine aynı sorunu yaparsa artık aküden diycez heralde .tabii dinamo kömürlerine vs bakmamız gerekebilir saç baş yoldurtuyor valla yaa ...:(

Sizden ricam ilk mesajımda yazdığım durumları teker teker değerlendirmenizdir, en azından ilk fırsatta akü kutup başını ayırıp ertesi sabahki akü durumunu gözlemleyebilirsiniz bazı aküler yavaş yavaş ömrünü doldurduğunu belli eder bazısıda aniden bozuluverir konduramazsınız, ilk mesajımda yazdığım maddeleri teker teker aşmanız neticesinde sonuca ulaşırsınız sanırım, bazen bazı sorunlar insanı gerçektende deli ediyor... Neyse hayırlısı olsun hallolur inşaallah ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Aküler üzerinde yazan 60Ah yazısının anlamı bildiğim kadarıyla 60 amper/saat yani saatte maximum 60 amper akım çekilebilir - anlamına geliyor, yani 9 amper ile akünün dediğiniz gibi 3-4 saat bile dayanamaması durumu imkansız diye düşünüyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...

Dediğinizi anlamadım, benim dediğim mi imkansız? Deşarj olurken voltaj da düştüğü için tam 60amper x 1 saat olayı olmuyor, daha hızlı bitiyor aslında. Ben tahmini söyledim.

0.9 yine de çok fazla. En fazla 0.2 -0.3 gibi olması lazım.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Erkan bey kontak anahtar kısmının bozuk olduğundan bahsetmişsiniz. Kontağı kapatınca teyp çakmaklık ve ayrıca kalorifer fanı çalışmaya devam ediyormu? Teyp çok fazla önemli değil ama kalorifer fanı çalışıyor ise indiksiyon bobini de çalışıyor demektir ve akünüzü bitirme nedeni olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Dediğinizi anlamadım, benim dediğim mi imkansız? Deşarj olurken voltaj da düştüğü için tam 60amper x 1 saat olayı olmuyor, daha hızlı bitiyor aslında. Ben tahmini söyledim.

0.9 yine de çok fazla. En fazla 0.2 -0.3 gibi olması lazım.

Alper bey 60 amperlik bir aküden saatte 9 amper sabit çekildiği zaman birkaç saat sürede bitmesi normal değildir diye düşünüyorum, tabirinizle deşarj olurken yani üzerinden akım çekilirken voltaj çokta fazla düşmez eğer dayanabileceği güce yakın bir değerde akım çekilirse ancak o zaman voltajıda düşer, benim acizane bilgim ve tecrübem bu ama dediğiniz gibi araba kullanılmazken 0,9 amperde olsa akım çekmesi doğru değildir, ancak ekstra güvenlik sistemleri yada daimi çalışan küçük bir sistem olmalı bunun için...

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Erkan bey kontak anahtar kısmının bozuk olduğundan bahsetmişsiniz. Kontağı kapatınca teyp çakmaklık ve ayrıca kalorifer fanı çalışmaya devam ediyormu? Teyp çok fazla önemli değil ama kalorifer fanı çalışıyor ise indiksiyon bobini de çalışıyor demektir ve akünüzü bitirme nedeni olabilir.

Kontağı kapatınca Kalorifer fanı çalışmıyor ancak teyip çalışıyor...Bide saatler bizim kasalarda kontağa bağlı değilmi arkadaşlar ancak ben kontağı her açıp kapadığımda sıfırlanıyor saat 01:00 dan başlıyor ...Bunuda yanlış bağladılar sanırım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Kontağı kapatınca Kalorifer fanı çalışmıyor ancak teyip çalışıyor...Bide saatler bizim kasalarda kontağa bağlı değilmi arkadaşlar ancak ben kontağı her açıp kapadığımda sıfırlanıyor saat 01:00 dan başlıyor ...Bunuda yanlış bağladılar sanırım...
Saat kontağa bağlı olamaz ve olmamalı çünkü o zaman bi anlamı yok saatin her bindiğinde ayarla, saat direkt olarak aküden bir sigorta aracılığıyla elektriği almalıdır,

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Saat kontağa bağlı olamaz ve olmamalı çünkü o zaman bi anlamı yok saatin her bindiğinde ayarla, saat direkt olarak aküden bir sigorta aracılığıyla elektriği almalıdır,

Selam ve dua ile
Saygılar...
ama kontak kapanınca saat de kapanıyor.. benim tebi de ben bağladım, neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama kontağı kapatınca bütün ayarlar sıfırlanıyor..ama saat öyle değil saat sıfırlanmıyor ama kontağı kapatınca kapanıyor açınca kaldığı yerden devam..teypte de öyle olması lazım ama yapamadım onu  :blink:
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
ama kontak kapanınca saat de kapanıyor.. benim tebi de ben bağladım, neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama kontağı kapatınca bütün ayarlar sıfırlanıyor..ama saat öyle değil saat sıfırlanmıyor ama kontağı kapatınca kapanıyor açınca kaldığı yerden devam..teypte de öyle olması lazım ama yapamadım onu  :blink:
Doğru saat her 101 kasada aynı kontak kapanınca kapanıyor ancak sıfırlanmıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
merhaba,
bu durumlarda çok rastlanılan bir durum:
merkezi kilitli otolarda ikaz alan kapı kilit düzeneği kapıyı kilitleyene/açana kadar akım çeker ve kilitleyip/açtığında susar yani akım çekmez hale döner;
eğer kapı içindeki elektrikli kilitleme mekanizmasında eskimeden ve paslanmadan dolayı sağır çalışma varsa bu durum devamlı akım çekmesine ve dolayısıyla akünün bitmesine sebep olmaktadır;
bu arıza zaman zaman olabildiğinden bazen ölçümle de tesbit edilememektedir;
kapılarınızdan herhangi birinde geç (veya hiç) açılıp kapanma sorunu varsa veya zaman zaman oluyorsa bu arızadan şüphelenmelisiniz.
kolaygelsin,saygılar.

Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
ama kontak kapanınca saat de kapanıyor.. benim teybi de ben bağladım, neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama kontağı kapatınca bütün ayarlar sıfırlanıyor..ama saat öyle değil saat sıfırlanmıyor ama kontağı kapatınca kapanıyor açınca kaldığı yerden devam..teypte de öyle olması lazım ama yapamadım onu  :blink:

Evet haklısınız bu  araçlarda saat kapanıyor ama sıfırlanmıyor yani sıfırlanmaması lazım,
teybinizin (hemen hemen bütün teyiplerin) iki tane +12 volt girişi vardır, birtanesi teybin tüm gücünü aldığı hattır ve kontaktan geçer diğeride hafıza içindir aküden sigortayla direkt gelir, siz o ucu bağlamamışsanız dediğiniz gibi kontağı kapatınca hafıza silinir, eskiden hafıza pili vardı şimdi geçici bellekte tutulduğu için sürekli elektiriğe ihtiyaç duyuluyor, daha kapsamlı teyplerdede zaten yazılıp silinebilen sürekli elektiriğe ihtiyaç duymayan sistemler var ;)

Doğru saat her 101 kasada aynı kontak kapanınca kapanıyor ancak sıfırlanmıyor :)
Olması gerekende bu zaten ama eğer saat in elektrik hattı kontaktan geçirilmişse silinir ancak ;)

merhaba,
bu durumlarda çok rastlanılan bir durum:
merkezi kilitli otolarda ikaz alan kapı kilit düzeneği kapıyı kilitleyene/açana kadar akım çeker ve kilitleyip/açtığında susar yani akım çekmez hale döner;
eğer kapı içindeki elektrikli kilitleme mekanizmasında eskimeden ve paslanmadan dolayı sağır çalışma varsa bu durum devamlı akım çekmesine ve dolayısıyla akünün bitmesine sebep olmaktadır;
bu arıza zaman zaman olabildiğinden bazen ölçümle de tesbit edilememektedir;
kapılarınızdan herhangi birinde geç (veya hiç) açılıp kapanma sorunu varsa veya zaman zaman oluyorsa bu arızadan şüphelenmelisiniz.
kolaygelsin,saygılar.

Arkadaş sanırım alarmıda devre dışı bırakıp denemişti, ama çok doğru bir nedeni söylemişsiniz buda neden olabilir, fakat bildiğim kadarıyla alarm sistemleri kapı kilit motorlarına belli bir süre elektrik verir, yada belli bir akım seviyesinde üzerini çekince otomatik olarak keser akım rölesiyle, yani belli bir süre voltaj uygulanıp daha sonra kesildiği içinde sürekli akım çekemez diye düşünüyorum, olsa olsa alarm merkezi böyle birşey yapabilir merkezi kilit motorunu kontrol eden parça olduğu için, ama belkide dediğiniz gibidir ;)

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...