Gönderen Konu: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü  (Okunma sayısı 6591 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '11
  • 42 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« : Mayıs 31, 2016, 01:51:16 »
Herkese iyi forumlar, keyifli günler diliyorum.

Bu başlık altında, elimden geldiğince Brc  Lpg sistemleri hakkında sizlerden gelen soruları yanıtlamaya gayret edeceğim.

Motor elektroniği konularında da bilgilerimi paylaşmaya gayret edeceğim.

Sorularınızı elimden geldiği kadar hızlı cevaplamaya çalışacağım. Eğer sormak istediğiniz husus çok acil ise ve benim geç saatte ulaşacağımı düşündüyseniz mocanovunc@gmail.com mail adresime yazabilirsiniz veya 05333016461 nolu cep telefonuma sms, Whatsapp veya arama şeklinde de ulaşabilirsiniz.

Saygı ve sevgilerimle,


Toyota Club Türkiye

Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« : Mayıs 31, 2016, 01:51:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2016, 07:16:24 »
merhaba ustam.LPG Sistemlerde fakir karışım-zengin karışım dengesini  kontrol eden mekanizmada en önemli malzeme hangisidir
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2016, 08:56:11 »
Övünç bey foruma kat kıta bulunmaya çalıştığınız ve de yardımcı olmak istediğiniz için şimdiden teşekkür ederim . Aramıza hoş geldiniz
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '11
  • 42 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2016, 12:43:53 »
merhaba ustam.LPG Sistemlerde fakir karışım-zengin karışım dengesini  kontrol eden mekanizmada en önemli malzeme hangisidir

Merhaba,

LPG sistemlerinde elektronik kontrol ünitesi aracın benzin enjektör milisaniye değerlerini , aracın manifold mutlak basınç değerini ve motor devrini takip eder.

Sorduğunuz soruya cevaben bizce elektronik kontrol ünitesi ve LPG enjektörü fakir ve zengin karışım ayarlamasında çok önemli görev alırlar.

Ama tabii ki yakıt karışım oranı ( afr ) yi aracın oksijen sensörü tespit ederek aracın kendi benzin ecu'suna gönderir. Benzin ecu su gereken yakıt miktarını başka verileri de derleyerek ( Map sensörü, maf sensörü, motor suyu sıcaklık sensörü) benzin enjektörlerini çalıştırır.

Esasen LPG ecu sunun görevi benzin enjektörünün sinyaline göre kendine bir katsayı belirleyerek gaz enjektörlerini çalıştırmaktan ibarettir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2016, 16:39:52 »
Teşekkür ederim ustam.İzahınızı anladım.
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kazasız mutlu günler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2016, 19:01:21 »
Övünç bey suan Brc kitlerin hangi modeli revacta .My 11 devam etmektemi yoksa seg 32 gibi bir seriden bahsediliyor.Mümkünse bu iki urun icin özellik farklari ile güncel fiyat bilgisi verebilirmisiniz.

Şimdiden tesekkurler..
Hayat bir gündür, oda bu gündür. .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kırmızıda geçti, ama artık çok geçti...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 74 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #6 : Mayıs 31, 2016, 21:16:01 »
Ovunc Bey foruma hosgeldiniz. Sizi gormek guzel.

Bu arada Ovunc Bey isinde gayet basarili bir Makine Muhendisidir. Ozellikle iletisimde ve sorunlari cozmede oldukca iyidir. Bilgileri ve tecrubelerini buradan paylasmalari cok isabetli olmus.

Selamlar.


2015 1.6 Corolla Advance
Geç gitmek, hiç gitmemekten iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '11
  • 42 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #7 : Haziran 01, 2016, 06:15:48 »
Övünç bey suan Brc kitlerin hangi modeli revacta .My 11 devam etmektemi yoksa seg 32 gibi bir seriden bahsediliyor.Mümkünse bu iki urun icin özellik farklari ile güncel fiyat bilgisi verebilirmisiniz.

Şimdiden tesekkurler..

Merhaba,

Şu an Brc yetkili servislerinin stoklarında sequent32 kitleri mevcut, my11 serisi bitmiş durumda. İki kitin arasında elektronik kontrol ünitesi ve yazılım farkı var.

Sequent 32 kite bugün gelen ufak bir zam mevcut . Uygulama fiyatı 2000 TL / 9 taksit .

Saygılarımızla, iyi günler

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2016, 06:17:36
Ovunc Bey foruma hosgeldiniz. Sizi gormek guzel.

Bu arada Ovunc Bey isinde gayet basarili bir Makine Muhendisidir. Ozellikle iletisimde ve sorunlari cozmede oldukca iyidir. Bilgileri ve tecrubelerini buradan paylasmalari cok isabetli olmus.

Selamlar.


2015 1.6 Corolla Advance

Hoşbulduk Mehmet Bey,

Güzel düşünceleriniz için teşekkürlerimi sunuyorum.

Saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 26500
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2016, 06:48:02 »
Merhaba,

Şu an Brc yetkili servislerinin stoklarında sequent32 kitleri mevcut, my11 serisi bitmiş durumda. İki kitin arasında elektronik kontrol ünitesi ve yazılım farkı var.

Sequent 32 kite bugün gelen ufak bir zam mevcut . Uygulama fiyatı 2000 TL / 9 taksit .

Saygılarımızla, iyi günler

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2016, 06:17:36
Hoşbulduk Mehmet Bey,

Güzel düşünceleriniz için teşekkürlerimi sunuyorum.

Saygılarımla
Övünç bey merhabalar. Ben bu aralar aracıma otogaz dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum. Brc bana mantıklı geliyor simdi kafamda bırkac soru var bana yardımcı olabilirseniz sevinirim:
1)  Bazı arkadaslar regülatör kaynaklı ses problemi yaşamışlar sizde sağolun musterı memnunıyetı ıcın regulatorun yerini vs. degıstırıyosunuz ve sesi kesmeye çalışıyorsunuz. Ses yapmayan yeni regülatör ne zaman gelecek?  Beklesem yeni regülatörlü brc yi ne zaman taktırabilirim?
2) Brc seq 32 modelindeki enjektör hangi tip? Landirenzo evo ile aynı kalitede mi yoksa dahamı üstün? Bu enjektörün ortalama kaç km ömrü var?
3) Ben Uşak'ta yasıyorum buradaki brc yetkili bayisine gittiğimde sesi sordum ve sesin enjektörlerden geldiğini söylediler regülatörün bahsi geçmedi.. Enjektörü biraz daha uzaga monte ederek ve işçilikle sesi giderebileceklerini söylediler. Ses yapan enjektör mü regülatör mü?
4) Diğer markalardan farklı olarak Brc de motor manifoldu delinmeden mi montaj yapılıyor? Forumda okumuştum pipo sisteminden bahsediliyordu.
5) Usak'taki yetkili brc servisi yolda ince ayara gerek yok sizin araç (15 model toyota auris) zaten yeni biz o ayarı eski modelli araçlara yapıyoruz, ayrıca brc de ayar yapmaya gerek yok yazılımı ona göre vs. dedi ben ısrar edince siz isterseniz  yol ayarını yapabiliriz dedi. Bu dogru mu yeni araçlarda ve brc oldugu ıcın yol ayarına gerek yokmu?
6) Benim aracım yeni kasa 2015 model toyota auris mutlaka buna montaj yapmışsınızdır. Bagaja stepnenin yerine simit tank koydurmayı düşünüyorum kaç lt tank alıyor toyota auris ?
Her ne olacaksa aslında çoktan oldu bile...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '11
  • 42 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #9 : Haziran 01, 2016, 12:24:29 »
Övünç bey merhabalar. Ben bu aralar aracıma otogaz dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum. Brc bana mantıklı geliyor simdi kafamda bırkac soru var bana yardımcı olabilirseniz sevinirim:
1)  Bazı arkadaslar regülatör kaynaklı ses problemi yaşamışlar sizde sağolun musterı memnunıyetı ıcın regulatorun yerini vs. degıstırıyosunuz ve sesi kesmeye çalışıyorsunuz. Ses yapmayan yeni regülatör ne zaman gelecek?  Beklesem yeni regülatörlü brc yi ne zaman taktırabilirim?
2) Brc seq 32 modelindeki enjektör hangi tip? Landirenzo evo ile aynı kalitede mi yoksa dahamı üstün? Bu enjektörün ortalama kaç km ömrü var?
3) Ben Uşak'ta yasıyorum buradaki brc yetkili bayisine gittiğimde sesi sordum ve sesin enjektörlerden geldiğini söylediler regülatörün bahsi geçmedi.. Enjektörü biraz daha uzaga monte ederek ve işçilikle sesi giderebileceklerini söylediler. Ses yapan enjektör mü regülatör mü?
4) Diğer markalardan farklı olarak Brc de motor manifoldu delinmeden mi montaj yapılıyor? Forumda okumuştum pipo sisteminden bahsediliyordu.
5) Usak'taki yetkili brc servisi yolda ince ayara gerek yok sizin araç (15 model toyota auris) zaten yeni biz o ayarı eski modelli araçlara yapıyoruz, ayrıca brc de ayar yapmaya gerek yok yazılımı ona göre vs. dedi ben ısrar edince siz isterseniz  yol ayarını yapabiliriz dedi. Bu dogru mu yeni araçlarda ve brc oldugu ıcın yol ayarına gerek yokmu?
6) Benim aracım yeni kasa 2015 model toyota auris mutlaka buna montaj yapmışsınızdır. Bagaja stepnenin yerine simit tank koydurmayı düşünüyorum kaç lt tank alıyor toyota auris ?



Merhaba Ali Bey,

Regülatörlerin kısa sürede elimizde olmasını bekliyoruz. Bununla birlikte yeni tip regülatörü beklemenize gerek bulunmamaktadır. Regülatörü başka konuma alıp bundan sonraki montajlarımıza başka noktadan ( düz viteslerde akünün altı, otomatik viteslerde westinghouse ( fren Servosu) yakınına montaj yapıyoruz) devam ediyoruz ve ses gelmiyor.

Brc nin şu anki enjektör adı ıno3 my09 dur. Enjektörümüz çok düşük iç dirence sahiptir, bu sebeple çok yüksek çalışma hızlarına sahiptir. Stabil çalışır, hassas ayar yapılmasına olanak verir. Kötü gaza dayanıklıdır, tecrübemize dayanarak ortalama 200.000 km ömrü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Enjektörü uzağa taşımak yerine regülatörü uzağa taşımak daha mantıklı sonuçlar verecektir.

Pipo sistemi toyotalarda uygulanamamaktadır, Toyotaların enjektörü pipo sistemimizle uyumlu değildir.

Her araç için yolda ayar yapılmasına gerek vardır. Toyotanız 0 km de olabilir, 100.000 km de de olabilir. Haliyle 2 aracın yakıt tüketimleri, motor iç verimi aynı olmayacaktır.

Aracınıza simit LPG tankı uygundur. 51 litrelik simit tank aracınız için uygundur.

Saygılarımızla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #10 : Haziran 01, 2016, 13:02:39 »
Hocam 200bin km biraz iddialı değil mi. Khein enjektör ler bile 100 bin km gittiği söyleniyor
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #11 : Haziran 01, 2016, 13:18:17 »
Hocam 200bin km biraz iddialı değil mi. Khein enjektör ler bile 100 bin km gittiği söyleniyor
Talat hocam bu işler şans. Alınan yakıta ve lpg ayarına ve düşenli filitre değişimine bağlı sanırsam. Arkadaşım 2005 yılında aşdığı Lacettisine aldığında serviste BRC taktırmıştı 140.000 km fazla yol yaptı. Hiç lpg probleminden bahsetmedi. Ama yakıtı hep normalden pahalıya satan  Maslak Opetten alırdı.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #12 : Haziran 01, 2016, 14:07:32 »
Talat hocam bu işler şans. Alınan yakıta ve lpg ayarına ve düşenli filitre değişimine bağlı sanırsam. Arkadaşım 2005 yılında aşdığı Lacettisine aldığında serviste BRC taktırmıştı 140.000 km fazla yol yaptı. Hiç lpg probleminden bahsetmedi. Ama yakıtı hep normalden pahalıya satan  Maslak Opetten alırdı.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ya olay şu. Aslında sen bozulduğunu da öyle kolay anlayamazsın ki.  Sen ayarladın ltft stft enjektör ler bozulmaya başlayınca o değerler sapıtmaya başlıyor uygun dozajı ayarlayamıyor. Haliyle sen hissetmiyorsun sonra atıyorum araç yüzde 40 fakirden  birden yüzde 10 zengine atlıyor gibi.
Başıma gelmişti. Eniştemin terios rolantide  ltft stft toplamı  70ten 10 a iniyordu sonra geri çıkıyordu falan. Atiker enjektör 100 binden fazla kullanmış mesela
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #13 : Haziran 01, 2016, 14:20:42 »
Ya olay şu. Aslında sen bozulduğunu da öyle kolay anlayamazsın ki.  Sen ayarladın ltft stft enjektör ler bozulmaya başlayınca o değerler sapıtmaya başlıyor uygun dozajı ayarlayamıyor. Haliyle sen hissetmiyorsun sonra atıyorum araç yüzde 40 fakirden  birden yüzde 10 zengine atlıyor gibi.
Başıma gelmişti. Eniştemin terios rolantide  ltft stft toplamı  70ten 10 a iniyordu sonra geri çıkıyordu falan. Atiker enjektör 100 binden fazla kullanmış mesela
Desene yolda kalana kadar sorunsuz diye  kullanıyoruz.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #14 : Haziran 01, 2016, 14:39:32 »
Kehin enjektörler için 600 bin km ömür biçiliyor  100 bin km atiker ve onun muadili ürünler için geçerlidir . Şirketimizin 2010 Hyundai aracı vardı sıfır bayiden ben çıkardım 1.4 ERA direk lpg li . 167 bin km de satıldı .Brc lpg vardı üzerinde sistem olarak tek bir sefer 120 bin km de iken gaz kokusu gelmesi üzerine lpg servisine gitti hortumları tedbir amaçlı değişti .Onun dışında hiç sorun çıkardığını görmedim araç atıldığında hala benzindeki kadar atak ve seri şekilde gidiyordu . Ben 200 bin km enjektör ömrüne bu durumdan dolayı inanıyorum .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #15 : Haziran 01, 2016, 14:50:53 »
Kehin enjektörler için 600 bin km ömür biçiliyor  100 bin km atiker ve onun muadili ürünler için geçerlidir . Şirketimizin 2010 Hyundai aracı vardı sıfır bayiden ben çıkardım 1.4 ERA direk lpg li . 167 bin km de satıldı .Brc lpg vardı üzerinde sistem olarak tek bir sefer 120 bin km de iken gaz kokusu gelmesi üzerine lpg servisine gitti hortumları tedbir amaçlı değişti .Onun dışında hiç sorun çıkardığını görmedim araç atıldığında hala benzindeki kadar atak ve seri şekilde gidiyordu . Ben 200 bin km enjektör ömrüne bu durumdan dolayı inanıyorum .
Kaynak alalım 600bin kmlik enjektör ömrü için  mümkünse?


Kendi sitesinden buldum ben de yanlış biliyormuşum 240 bin km ortalama

Keihin Enjektör

• Japonya'nın lider enjektör üreticisi Keihin Corp. ve Prins iş birliği ile geliştirilmiştir.
• 1,2 Ω elektriksel direnciyle dünyanın en hızlı açılan LPG enjektörüdür.
• 2,5 ms'de dahi lineer akış sağlar.
• Motor gücüne göre özel olarak seçilir.
• Yüksek kapasiteli, yüksek performanslı ve uzun ömürlüdür.
• 290.000.000 çevrim veya 240.000 km'yi aşkın süre çalışabilir.


Enjektör Raili

• Kolay montaj imkanı sağlar.
• 2,3 ve 4'lü rail olarak bulunur.
• Enjektör raili, sızdırmazlık testinden geçmiştir.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 26500
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru -cevap bölümü
« Yanıtla #16 : Haziran 01, 2016, 15:10:45 »


Merhaba Ali Bey,

Regülatörlerin kısa sürede elimizde olmasını bekliyoruz. Bununla birlikte yeni tip regülatörü beklemenize gerek bulunmamaktadır. Regülatörü başka konuma alıp bundan sonraki montajlarımıza başka noktadan ( düz viteslerde akünün altı, otomatik viteslerde westinghouse ( fren Servosu) yakınına montaj yapıyoruz) devam ediyoruz ve ses gelmiyor.

Brc nin şu anki enjektör adı ıno3 my09 dur. Enjektörümüz çok düşük iç dirence sahiptir, bu sebeple çok yüksek çalışma hızlarına sahiptir. Stabil çalışır, hassas ayar yapılmasına olanak verir. Kötü gaza dayanıklıdır, tecrübemize dayanarak ortalama 200.000 km ömrü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Enjektörü uzağa taşımak yerine regülatörü uzağa taşımak daha mantıklı sonuçlar verecektir.

Pipo sistemi toyotalarda uygulanamamaktadır, Toyotaların enjektörü pipo sistemimizle uyumlu değildir.

Her araç için yolda ayar yapılmasına gerek vardır. Toyotanız 0 km de olabilir, 100.000 km de de olabilir. Haliyle 2 aracın yakıt tüketimleri, motor iç verimi aynı olmayacaktır.

Aracınıza simit LPG tankı uygundur. 51 litrelik simit tank aracınız için uygundur.

Saygılarımızla
Cevaplarınız icin cok tesekkurler. Yalnız kafama takıldı regülatörü otomatık vıteslı araclarda fren servosuna yakın yere monte etmek fren sıstemıni etkılemez mi? Yada fren arzası durumunda yetkili servis regülatörü bahane ederek fren sisteminin garantı dısında kalacagı yonunde yorumlama kolaylıgına kacabilir.
Her ne olacaksa aslında çoktan oldu bile...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #17 : Haziran 01, 2016, 15:13:57 »
Lpg enjektörünü temizlemeye giriştiğimde piston yuvalarında gözle görülür şekilde kılcal çizikler gördüm. Enjektörlerin iç yapısı bozuluyor zamanla temizlense de kalibre edilse de yorgun enjektörün markası ne olursa olsun düzgün çalışacağını zannetmiyorum. Düşünsenize milyonlarca kez açılıp kapanıyor. Ama buna rağmen ayar yaparken parametreler enjektörün eskiliği göz önüne alınarak girilirse bir müddet daha kullanılabilir. Ben valtek tipi atiker enjektörü yaklaşık 60.000 km kullandım, aracımı sattım yeni sahibi değiştirmediyse hala enjektörler duruyor üstünde. 100.000  km ayar sorunu yaşatmayan enjektör benim gözümde kalitelidir, çünkü parasının hakkını vermiştir o kadar km sonra zaten. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 42 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #18 : Haziran 01, 2016, 15:38:21 »
Övünç bey hoş geldiniz aramıza.
Benimde size küçük bir sorum olacak,geçenlerde otomotik vites aracıma brc marka lpg taktırdım.Bir kaç gün önce şamandıranın arızalı olduğunu gördüm.Baktırdım şamandıra topunu yukarı kaldıran plastik beyaz bir teker varmış o sıkışıp duruyormuş.Usta biraz açtım daha yapmaz , yaparsada değişime göndeririz dedi ama ben pek ikna olmadım.

Diğer bir sıkıntıda lpg de iken aracın motorda alttan çok ince bir hırıltı geliyor, benzine geçince ses kesiliyor.Ustaya sordum hatta arabaya bindi sese baktı, enjektörlerden geliyor toyotalarda bu ses  içeri geliyor dedi, acaba ustanın tespiti doğrumudur sizcede?Gerçekten enjektörlerde böyle ses geliyor mu gelmesi de normal mi.

Teşekkür ederim şimdiden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '11
  • 42 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg sistemleri ile ilgili soru - cevap bölümü
« Yanıtla #19 : Haziran 01, 2016, 22:18:13 »
Hocam 200bin km biraz iddialı değil mi. Khein enjektör ler bile 100 bin km gittiği söyleniyor

Kaliteli Lpg kullanan ( dökme gaz satan istasyonlardan Lpg almayan) kullanıcı çok rahat 200.000 km yi görür. Biraz kullanıcının elinde olan bir durum, 50.000 km de enjektör bozan müşterim var, 300.000 km de enjektörü lineer akış yapan , sorunsuz kullanan müşterim de var.

Bu sebeple kaliteli markaların Lpg sini almakta fayda var .

Saygılarımla

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2016, 22:29:41
Cevaplarınız icin cok tesekkurler. Yalnız kafama takıldı regülatörü otomatık vıteslı araclarda fren servosuna yakın yere monte etmek fren sıstemıni etkılemez mi? Yada fren arzası durumunda yetkili servis regülatörü bahane ederek fren sisteminin garantı dısında kalacagı yonunde yorumlama kolaylıgına kacabilir.

Regülatör mekanik bir parçadır, basit bir anlatımla çevresinde elektromanyetik bir alan oluşturmaz, su giriş - çıkışları, gaz giriş çıkışları mevcuttur.

Fren servosu da yine mekanik bir parçadır. Esp sistemi mevcut olan araçlarda fren servosuna bağlı olarak çalışan abs / esp / vsa elektronik kontrol ünitesi vardır. Bu sistem, çalışma sisteminin bir özelliği olarak elektromanyetik alanlara karşı son derece duyarlıdır.

2 üst parağrafta söylediğim gibi , regülatörümüz herhangi bir elektromanyetik alan oluşturmadığı için fren servosuna zarar verme ihtimali bulunmamaktadır.

Saygılarımla

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2016, 22:41:36
Övünç bey hoş geldiniz aramıza.
Benimde size küçük bir sorum olacak,geçenlerde otomotik vites aracıma brc marka lpg taktırdım.Bir kaç gün önce şamandıranın arızalı olduğunu gördüm.Baktırdım şamandıra topunu yukarı kaldıran plastik beyaz bir teker varmış o sıkışıp duruyormuş.Usta biraz açtım daha yapmaz , yaparsada değişime göndeririz dedi ama ben pek ikna olmadım.

Diğer bir sıkıntıda lpg de iken aracın motorda alttan çok ince bir hırıltı geliyor, benzine geçince ses kesiliyor.Ustaya sordum hatta arabaya bindi sese baktı, enjektörlerden geliyor toyotalarda bu ses  içeri geliyor dedi, acaba ustanın tespiti doğrumudur sizcede?Gerçekten enjektörlerde böyle ses geliyor mu gelmesi de normal mi.

Hoşbulduk Tayfun Bey,

Enjektörlerden gelecek ses miktarının az olması gerekiyor, Yapıldığı yer farketmez, bize gelin, elimizden geldiğince yardımcı oluruz.

LPG' alımlarınızı mümkün olduğunca litre bazında yapmanızı tavsiye ederiz( örnek : sürekli 35 litre ). İstasyonlar 15 bar basınca yakın basınçla dolum yapmaya çalışıyorlar. Avrupa gaz dolum basıncı ecr 67 standardına göre 7 bardır. Haliyle multivalfler ( şamandıra) zorlanıyor ve bazen de arıza veriyor.

Yine de multivalf probleminiz oluşur ise Brc Yetkili Servisi olarak bizler her zaman emrinizdeyiz.

Saygılarımızla

Mesaj Birleştirildi: Haziran 01, 2016, 22:44:54
Lpg enjektörünü temizlemeye giriştiğimde piston yuvalarında gözle görülür şekilde kılcal çizikler gördüm. Enjektörlerin iç yapısı bozuluyor zamanla temizlense de kalibre edilse de yorgun enjektörün markası ne olursa olsun düzgün çalışacağını zannetmiyorum. Düşünsenize milyonlarca kez açılıp kapanıyor. Ama buna rağmen ayar yaparken parametreler enjektörün eskiliği göz önüne alınarak girilirse bir müddet daha kullanılabilir. Ben valtek tipi atiker enjektörü yaklaşık 60.000 km kullandım, aracımı sattım yeni sahibi değiştirmediyse hala enjektörler duruyor üstünde. 100.000  km ayar sorunu yaşatmayan enjektör benim gözümde kalitelidir, çünkü parasının hakkını vermiştir o kadar km sonra zaten.

Valtek enjektör için iyi km yapmışsınız. Değişim maliyeti düşük olduğu için bu enjektörü her 50.000 de değiştirmenizi ( en azından bundan sonraki aracınızda) tavsiye ederim.

Saygılarımla