0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Zafer bey,bende de ilk çalıştırmada benzin kokusu geliyor bariz bir şekilde, lpg ye gectikten sonra böyle bir koku ben hissetmiyorum veya benim kokuyu alma eşiğimin altında da gerçekleşiyor olabilir. Benzin kokusunun ilk başlarda gelmesinin ana sebebi, yanmamış çiğ benzinin motordan atılması diye düşünüyorum, ben benzinde de aracı kullandım ilk calıstırma haricinde benzinde devam ettiğimde benzin kokusunun kesildiğini farkediyorum. Bende genelde ilk calıstırmalarda bu kokuyla karşılaşıyorum . toyotadan anlayan iyi bir motor ustasına da baktırmak en doğrusu olacaktır.
Bende bu başka bir araçta olmuştu, depo sürtme nedeniyle çatlaktı ve benzin sızdırıyordu.
Belki alakası yoktur ama tecrübeyle sabit olduğundan anlatayım dedim. Geçen yılların birisinde sıcak bir yaz günü Fethiye yollarında kaç yıldır hiç koku gelmeyen arabamdan lpg ye benzer çok ağır bir koku gelmeye başladı. Oysa aracım sw olmasına rağmen yıllardır bir gram koku gelmezdi normalde. Aynı Zafer Beyin de dediği gibi özellikle eşim için yolculuk kabusa döndü. Neyse yolculuğun sonucunda bir tamirciye gittik, akünün suyu bitmiş, bu yüzden koku aküden geliyormuş, suyu eklettim, zaten ertesi günü araç çalışırken sıkıntı oldu bende direk değiştirdim aküyü. O gün bu gün koku yok Allah'a şükür. Sözün özü o ağır koku aküden geliyormuş. Sizinkisi benzin kokusuymuş ama yinede aklınızda bulunsun. Saygılar...
Benzin enjektörlerinin dip kısmında orig denen plastik pulcuklar eskimiş olabilir, parça ucuz ama işcilik maliyetli. Özetle Benzin enjektör origlerini kontrol ettirmenizde fayda var.
Depo kapağını daha önce kontrol etmiştim, şu orig'leri ustama bir danışayım. Bu arada geçen ay İstanbul-Ankara-Adana-Kayseri-Erzincan-Erzurum-Erzincan-Ankara-İstanbul güzergahını içeren tahmini 4-5 bin km uzun yol yaptım. Araçla ilk kez uzun yola çıktım ve açıkçası memnun kaldım. Ortalamada 20kr yaktı uzun yolda Lpg ortalama 2- 2.30 arası aldım. Toroslara çıkarken hava çok sıcaktı biraz hararet artar gibi oldu ama durmamıza gerek kalmadı, Erzincan dönüşü sakaltutan geçidine tırmanırken hararet hayli arttı, sağa çekip 3-4 dk beklemek zorunda kaldım. Haricinde araç herhangi bir sorun çıkarmadı.Döndükten bir hafta sonra klima bir çalışıp bir çalışmamaya başladı, ayrıca dün de aracım P'de olmasına rağmen D'deymiş gibi davrandı marşa basınca, anahtarı çevirince marş motoru devreye hiç girmedi tık bile etmedi. Acaba benzin çok azalmıştı ondan mı diye düşündüm. Biraz kontak açık bekledim, vitesi P-N-D arası gezdirdim. Biraz sonra çalıştı. Acaba benzin bitince araç böyle mi tepki veriyor diye düşünmeden edemedim. Bilenler bilgilendirirlerse sevinirim.
Zafer Bey araçta bir problem olduğu kesin.. Hararet hayra alamet değil ki sakaltutanda çıkmış. Erzurumdayım o yolu çok geçtim. Hararet ok gibi kımıldamaz. Araçın benzini azsa marşı geç alır. Benzin pompasını yakarsınız çeyrek deponun altına inmeyin. Araçta su eksiltme olabilir. Yola çıkmayın bu araçla yolda koyar rezil olursun...
Benzin azken marş uzun uğraştan sonra basar ancak pompayı zorladığınız için yanabilir. Benim benzin göstergesi arızalıydı. Araçı çalıştıramadım .Ne kadar marşladıysam almadı. Ustam geldi lpgde çalıştırdı. Sanayiye giderken benzin lambası yandı. Yanması dünyanın masrafı beni bekliyordu. 30 lira attım kendine geldi.
Daha önce de duymuştum,ilk kez benzin bu kadar az seviyeye indi. Bundan sonra dikkat ederim de , benzin bitince araçta tık bile olmaz mı? Yani tık bile yoktu, marş motoru devreye girmiyordu araçta. Bana sanki çalışmaya çalışıp marşı almaması gerekir gibi geliyor benzinden olsa.
Benzin kokusunu bilmiyorum fakat benzin azken aracın önü yukarı doğruysa çok zor çalışır yada hiç çalışmaz. Sakaltutanı ve kızıldağı iyi bilirim hararet yükselme sebebi hava filtresi kaynaklı olabilirde.
Benzin kokusundan yola çıktık başka dertlerimi de yazdım konu dallandı. Aracın motoru 10 bin km önce yapılmış, seneye Ocağa kadar garantisi var demişti aldığım öğretmen. Ama garanti Sakarya'da ve de sanayide bir yer. Muhtemelen hararet oluyor desem suçu bana çıkaracaklardır. Kendi ustama da dediğimde fanları açıyor, borularda da kaçak yok gibi, motoru düzgün yapmamış olabilirler dedi. Memlekette bir usta da radyatörü takyikli suyla yıkat dedi, radyatör aralıkları kir ve sinek olmuş olabilir dedi. Bu aralar yağ değişimi yaptıracam. Filtreyi de değiştiririm, radyatörü de yıkatırım. Bakalım, zaten normalde hararet yapmıyor günlük kullanımda, araç yüklü iken rampada ve güneş de karşıdan geliyorsa yapıyor. Yani sadece fiyatına bakıp araç almamak gerektiğini görmüş oldum bu araçla.