Gönderen Konu: Enjektörlerde kurum atma  (Okunma sayısı 6199 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Enjektörlerde kurum atma
« : Mayıs 17, 2016, 12:36:25 »
Arkadaşlar bu zamana kadar hep benzinli motor kullandım.1-2 haftadır dizele geçtim. İlk dizel arabam (2013 corolla)..Devir olayı, turbo, çok fazla ve uzun süreli devirli kullanmamam gerektiğini, uzun km sonra aracı 1 dk bekletip stop etmem çeyrek deponun altına inmeme vb vb gibi maddeleri öğrendim :) ekstra olarak sizlerdende bişeyler öğrenebilirim tabi.

Ama bu enjektörlerde kurum atma olayını tam anlamadım. Bizim araçlar otomotik kendisi atmıyor mu?  Bazı arkadaşlarım ayda 1 kez 30 dk 60 km hızın üstünde kullan diyor aracı. Kitapçıkta dizel partikül filtre sistemi uyarı ışığı yanınca sanki böyle bişey yapılmasını öneriyordu. Kafam karıştı..

Toyota Club Türkiye

Enjektörlerde kurum atma
« : Mayıs 17, 2016, 12:36:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2016, 12:47:28 »
Arkadaşlar bu zamana kadar hep benzinli motor kullandım.1-2 haftadır dizele geçtim. İlk dizel arabam (2013 corolla)..Devir olayı, turbo, çok fazla ve uzun süreli devirli kullanmamam gerektiğini, uzun km sonra aracı 1 dk bekletip stop etmem çeyrek deponun altına inmeme vb vb gibi maddeleri öğrendim :) ekstra olarak sizlerdende bişeyler öğrenebilirim tabi.

Ama bu enjektörlerde kurum atma olayını tam anlamadım. Bizim araçlar otomotik kendisi atmıyor mu?  Bazı arkadaşlarım ayda 1 kez 30 dk 60 km hızın üstünde kullan diyor aracı. Kitapçıkta dizel partikül filtre sistemi uyarı ışığı yanınca sanki böyle bişey yapılmasını öneriyordu. Kafam karıştı..
Duzenli olarak enjektor temizleyici kullanin gerisi bos. Evet uzun yol yapildiktan sonra araci 1 dakika rolantide bekletip stop etmek turbo icin faydali.
Stop etseniz cok mu zararli degil ama 1 dakika rolantide bekletmek faydali oluyor.
Ceyrek deponun altina inilmemesi bence sehir efsanesi yakiti surekli ayni istasyondan alirsaniz bi sorun sikinti olacagini sanmam.
Araci fazla devirli kullanmak gibi dusuk devirli kullanmakta zararlidir.
Dizel aracin can damarlarindan biri hava filtresi yanlis hatirlamiyorsam servis 30 bin de değişiyordu bence  20 binde degismek daha faydali olur hem motor icin hemde cekis icin.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #2 : Mayıs 17, 2016, 13:55:35 »
Ben de uzun zamandır benzinli araç kullanan biri olarak ilk defa 2013 yılında Dizel Toyota aldım. İlk 2 yıl boyunca hiçbir problem yoktu. 30.05.2015 yılında servis tarafından yapılan ECU güncellemesi sonrasında 6 kez partikül filtresi (DPF) dolu olması nedeniyle, kızdırma bujisi uyarı ışığı yandı. 5. kez yandığında Toyota Türkiye partikül filtresini değiştirelim ve bu sorundan kurtulalım  teklifinde bulundu. Filtre değişti ancak 1 ay sonra lamba tekrar yandı. Bu 6 aylık dönemde 6 kez uyarı lambası yandı ve serviste rejenerasyon yaptırarak sorunu çözmeye çalıştım. Sorunun aracı kısa mesafede kullanılması veya alınan yakıttan olabileceği söylendi. 5 yakıt istasyonu değiştirdim sorun yine çözülmedi. 1 haftada 1300 km yol yaptım geldim sorun yine çözülmedi. 7. kez yanarsa hukuki yollara başvuracağım diyerek Toyota Türkiye'ye bilgi verdim. 30 Mayıs'ta tam bir ay olacak umarım tekrar yanmaz. Bu sıklıkta partikül filtresi (DPF) dolan veya  kızdırma bujisi uyarı lambası yanan var mı acaba . Bu konu ile ilgili ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum. Hukuki olarak başvuracağım bir yer var mı? Toyota bu durumu normal olarak değerlendiriyor ancak her ay servise gidip rejenerasyon işlemini yaptırmak bana çok normalmiş gibi gelmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #3 : Mayıs 17, 2016, 14:58:18 »
Duzenli olarak enjektor temizleyici kullanin gerisi bos. Evet uzun yol yapildiktan sonra araci 1 dakika rolantide bekletip stop etmek turbo icin faydali.
Stop etseniz cok mu zararli degil ama 1 dakika rolantide bekletmek faydali oluyor.
Ceyrek deponun altina inilmemesi bence sehir efsanesi yakiti surekli ayni istasyondan alirsaniz bi sorun sikinti olacagini sanmam.
Araci fazla devirli kullanmak gibi dusuk devirli kullanmakta zararlidir.
Dizel aracin can damarlarindan biri hava filtresi yanlis hatirlamiyorsam servis 30 bin de değişiyordu bence  20 binde degismek daha faydali olur hem motor icin hemde cekis icin.
Düzenli bakıma giden biriyim. Bundan önce benzinli corollam vardı her 10 bine gelmeden bakım yaptırırdım. Ki bunda da öyle olacak. 28 binde araç. 30 bin için Haziran da gitmeyi düşünüyorum..  O yüzden bakıma her gittiğimde zaten Enjektör temizleyici kullanılacaktır. Ama bakıma gitmeden de kullanmam gerekli mi acaba Eyüp bey?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #4 : Mayıs 17, 2016, 15:00:06 »
Ben de uzun zamandır benzinli araç kullanan biri olarak ilk defa 2013 yılında Dizel Toyota aldım. İlk 2 yıl boyunca hiçbir problem yoktu. 30.05.2015 yılında servis tarafından yapılan ECU güncellemesi sonrasında 6 kez partikül filtresi (DPF) dolu olması nedeniyle, kızdırma bujisi uyarı ışığı yandı. 5. kez yandığında Toyota Türkiye partikül filtresini değiştirelim ve bu sorundan kurtulalım  teklifinde bulundu. Filtre değişti ancak 1 ay sonra lamba tekrar yandı. Bu 6 aylık dönemde 6 kez uyarı lambası yandı ve serviste rejenerasyon yaptırarak sorunu çözmeye çalıştım. Sorunun aracı kısa mesafede kullanılması veya alınan yakıttan olabileceği söylendi. 5 yakıt istasyonu değiştirdim sorun yine çözülmedi. 1 haftada 1300 km yol yaptım geldim sorun yine çözülmedi. 7. kez yanarsa hukuki yollara başvuracağım diyerek Toyota Türkiye'ye bilgi verdim. 30 Mayıs'ta tam bir ay olacak umarım tekrar yanmaz. Bu sıklıkta partikül filtresi (DPF) dolan veya  kızdırma bujisi uyarı lambası yanan var mı acaba . Bu konu ile ilgili ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum. Hukuki olarak başvuracağım bir yer var mı? Toyota bu durumu normal olarak değerlendiriyor ancak her ay servise gidip rejenerasyon işlemini yaptırmak bana çok normalmiş gibi gelmiyor.
Can sıkıcı bir durum Bülent bey [emoji53]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #5 : Mayıs 17, 2016, 16:39:00 »
Konu ile ilgili detayli bilgiler sitemizde mevcut.

Kurum vb temizleme ile hizin hic bir baglantisi yoktur. Belli sure, belli isi gerekir. Bunun icin, zaman zaman nispeten yuksek devirli kullanima ihtiyac olur yukarida arkadaslarin belirttigi gibi.
Kaliteli yakitlarda zaten gerekli temizleyiciler vardir.
Yakiti tam bitirmemek, yakit pompasi sagligi icin iyidir.
Araci ilk calistirmada da, mevsime ve yag tipine de gore, belli sure yuksek devir cevirmemek gerekir.
Uzun yol ya da yuksek devirli killanim sonrasi, yaglamanin birden kesilmemesi ve sistemde hararetin ve basincin nispeten normale donmesi icin, bir sure rolantide beklemek iyidir. Bu sureyi, aracin calistigi sure ve son km lerdeki devriniz belirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #6 : Mayıs 17, 2016, 20:38:57 »
hakan abiye ek olarak, uzun süreli sürüş illa bin kilometre zannetmeyin kısa mesafelerde agrasif araç kullanıyorsanızda aynı şeylere dikkat etmek gerekiyor. çok sık dur kalklar özellikle ani hızlanma yapıyorsanız kurum birikimi daha çabuk olur, çünkü yanmamış yakıt egzoza siyah duman olarak gider. türbin için sadece yağlama vs değil ısıl genleşme de dikkat eilmesi gereken konudur. çünkü türbin kanatları ve housing/salyangoz içindeki (nozul) arasında mikrometre ile ölçtüğümüz boşluklar bulunur ki araya şeker kristali kadar sert parça gelse türbini dağıtmaya yeter. dizel motorlarda yanmanın karakteristiği gereği yüksek devirde kullanmamalısınız.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #7 : Mayıs 17, 2016, 21:17:34 »
Konu ile ilgili detayli bilgiler sitemizde mevcut.

Kurum vb temizleme ile hizin hic bir baglantisi yoktur. Belli sure, belli isi gerekir. Bunun icin, zaman zaman nispeten yuksek devirli kullanima ihtiyac olur yukarida arkadaslarin belirttigi gibi.
Kaliteli yakitlarda zaten gerekli temizleyiciler vardir.
Yakiti tam bitirmemek, yakit pompasi sagligi icin iyidir.
Araci ilk calistirmada da, mevsime ve yag tipine de gore, belli sure yuksek devir cevirmemek gerekir.
Uzun yol ya da yuksek devirli killanim sonrasi, yaglamanin birden kesilmemesi ve sistemde hararetin ve basincin nispeten normale donmesi icin, bir sure rolantide beklemek iyidir. Bu sureyi, aracin calistigi sure ve son km lerdeki devriniz belirler.
Teşekkür ederim hakan bey :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 18, 2016, 08:29:58
hakan abiye ek olarak, uzun süreli sürüş illa bin kilometre zannetmeyin kısa mesafelerde agrasif araç kullanıyorsanızda aynı şeylere dikkat etmek gerekiyor. çok sık dur kalklar özellikle ani hızlanma yapıyorsanız kurum birikimi daha çabuk olur, çünkü yanmamış yakıt egzoza siyah duman olarak gider. türbin için sadece yağlama vs değil ısıl genleşme de dikkat eilmesi gereken konudur. çünkü türbin kanatları ve housing/salyangoz içindeki (nozul) arasında mikrometre ile ölçtüğümüz boşluklar bulunur ki araya şeker kristali kadar sert parça gelse türbini dağıtmaya yeter. dizel motorlarda yanmanın karakteristiği gereği yüksek devirde kullanmamalısınız.
Ersan bey teşekkür ederim. Dediklerinize dikkat edeceğim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #8 : Mayıs 19, 2016, 08:22:08 »
Düzenli bakıma giden biriyim. Bundan önce benzinli corollam vardı her 10 bine gelmeden bakım yaptırırdım. Ki bunda da öyle olacak. 28 binde araç. 30 bin için Haziran da gitmeyi düşünüyorum..  O yüzden bakıma her gittiğimde zaten Enjektör temizleyici kullanılacaktır. Ama bakıma gitmeden de kullanmam gerekli mi acaba Eyüp bey?
Selim bey ben her 5bin kmde bir kullaniyordum. Serviste her 10bin km de kullaniyordu yani duzenli olarak her 5bin kmde kullandim.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #9 : Mayıs 19, 2016, 11:08:13 »
Selim bey ben her 5bin kmde bir kullaniyordum. Serviste her 10bin km de kullaniyordu yani duzenli olarak her 5bin kmde kullandim.
Konunun yabancısı olduğum için sorayım hangi markayı tavsiye edersiniz Eyüp bey?  Bide kullanım şekliniz nasıl oluyor. Depoyu fulleyip mi koyuyorsunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #10 : Mayıs 19, 2016, 12:59:53 »
Konunun yabancısı olduğum için sorayım hangi markayı tavsiye edersiniz Eyüp bey?  Bide kullanım şekliniz nasıl oluyor. Depoyu fulleyip mi koyuyorsunuz?
Ben Genelde Shelden aliyordum wurth de iyi diyorlar. Depoyu fulleyecegim zaman  once arabayi yarim depo doldurup kutuyu bosaltiyordum sonra ustune tekrar full olana kadar yakit koyuyordum ki iyi karışsın diye  :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 19, 2016, 13:01:23
Ben de uzun zamandır benzinli araç kullanan biri olarak ilk defa 2013 yılında Dizel Toyota aldım. İlk 2 yıl boyunca hiçbir problem yoktu. 30.05.2015 yılında servis tarafından yapılan ECU güncellemesi sonrasında 6 kez partikül filtresi (DPF) dolu olması nedeniyle, kızdırma bujisi uyarı ışığı yandı. 5. kez yandığında Toyota Türkiye partikül filtresini değiştirelim ve bu sorundan kurtulalım  teklifinde bulundu. Filtre değişti ancak 1 ay sonra lamba tekrar yandı. Bu 6 aylık dönemde 6 kez uyarı lambası yandı ve serviste rejenerasyon yaptırarak sorunu çözmeye çalıştım. Sorunun aracı kısa mesafede kullanılması veya alınan yakıttan olabileceği söylendi. 5 yakıt istasyonu değiştirdim sorun yine çözülmedi. 1 haftada 1300 km yol yaptım geldim sorun yine çözülmedi. 7. kez yanarsa hukuki yollara başvuracağım diyerek Toyota Türkiye'ye bilgi verdim. 30 Mayıs'ta tam bir ay olacak umarım tekrar yanmaz. Bu sıklıkta partikül filtresi (DPF) dolan veya  kızdırma bujisi uyarı lambası yanan var mı acaba . Bu konu ile ilgili ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum. Hukuki olarak başvuracağım bir yer var mı? Toyota bu durumu normal olarak değerlendiriyor ancak her ay servise gidip rejenerasyon işlemini yaptırmak bana çok normalmiş gibi gelmiyor.
Gecmis olsun can sikici bir durum. Bence en son yapılan guncelleme hatasindandir.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #11 : Haziran 05, 2016, 23:59:23 »
hakan bey güzel açıklamış....
şu anki yakıtlarda herhangibir katkıya gerek yoktur.
dizel motor kurum yapar bu kurum dpf de yakılır.
depodaki yakıtı bitirmemek pompa için faydalıdır zira pompa yakıt la soğuyor.
turbo yağlama ve subap yağlaması ilk 10-15 sn de yapıldığından 10-15sn rolantide beklemek e ani gazlardan kaçınmak motor için faydalıdır.aşırı sıcaklarda turbo ısındığından aniden stop etmemek beklemek turbo için faydalıdır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #12 : Kasım 04, 2016, 01:07:30 »
Konu hortlayacak ama benim başıma da dpf ile ilgili bir sorun geldi.Nisan 2016 da  2013 model d,zel corolla aracım 30 binde ve 3 senedir hiç kızdırma bujisi lambası yanmadan direkt olarak kendini koruma moduna aldı.( Araç 3 vites aşağı düşüyor ve motor kontrol ve vsc hata uyarısı veriyor). Ancak bu 3 senelik zaman zarfında 1-2 ayda bir rölanti yükselmesi şeklinde belirtiler gösteriyordu ama aracın bu özelliğini bilmediğim için önemsemiyordum ve kontağı kapatıyordum. Bu şekilde aracımı birer hafta arayla aynı sorunla servise gönderdim çekici ile. 2 servis müdahalesinde aracın dpf filtresinin değişeceği söylendi. Bu olaylar garantinin bitmesine 2 hafta kala baş gösterdi. 10 gün sonra dpf değişti. Ertesi gün kızdırma bujisi lambası ilk defa yandı ve servisin talimatıyla 2500 devir 3. viteste 10-15 dk kullandım ve lamba söndü. 4 gün sonra da araç tekrar kendini korumaya aldı. Servisi aradım. Sağolsunlar yaklaşık 150 km lik uzaklıktan geldiler ve rejenerasyon yaptılar ve ilk defa böyle bir durumla karşılaştıklarını belirttiler. Aracı detaylı incelemek üzere benden aldılar ve yaklaşık 1 ay ikame araç vererek aracımla uğraştılar. Enjektör ve borularını değiştirdiler. Yaklaşık 6 aydır da herhangi bir sorun yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Enjektörlerde kurum atma
« Yanıtla #13 : Kasım 04, 2016, 13:48:19 »
Takip

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D