Gönderen Konu: dinamo problemi  (Okunma sayısı 1413 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 220000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
dinamo problemi
« : Mayıs 15, 2016, 00:48:31 »
Merhaba arkadaşlar bugün seyir halinde iken yaklaşık 70-80km hızla seyir halindeyken 2005 model 1.6 avensis ile aracım stop etti ve göstergelerin ışığı gidip geldi. hemen kenara çektim ve marşa bastım aracım çalıştı. daha sonra bir kafede 2 saat vakit geçirdim aracıma bindiğimde marşa bastığımda herhangi bir tepki yok. ses dahi gelmiyor. arkadaşımı çağırdım takviye denedik yine çalışmadı son olarak vurdurduk ve çalıştı. aracın elektronik aksamlarında bir yavaşlama yok akü bitmiştir diye düşünsekde bundan olmayabileceğini varsaydık. arkadaşlar marş yada şarj dinamosundan diyor. yarın pazar sanayiye de gidemiyorum. sizce arızası ne olabilir ve ne kadar tutar? iyi akşamlar :wacko:

Toyota Club Türkiye

dinamo problemi
« : Mayıs 15, 2016, 00:48:31 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 156 kere teşekkür etti
  • 207 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2016, 01:02:01 »
aynı sorunu corollada yaşadık büyük ihtimal marş dinomosudur çünkü corollada vurdurarak çalıştırılmıştı 2002 corollada masraf 470kağıttı ama marş dinomosunun tamamı değişmedi sizinkinde daha fazla tutucaktır diye düşünüyorum
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 220000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #2 : Mayıs 15, 2016, 01:03:52 »
aynı sorunu corollada yaşadık büyük ihtimal marş dinomosudur çünkü corollada vurdurarak çalıştırılmıştı 2002 corollada masraf 470kağıttı ama marş dinomosunun tamamı değişmedi sizinkinde daha fazla tutucaktır diye düşünüyorum

teşekkürler.. o kadar tutarsa bittik biz öğrenci adamız :)) marş dinamosunun içine bi bobin iki kömür attırırsak inşallah çözülür yoksa araba 1 ay kapının önünde yatacaktır :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 144000
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #3 : Mayıs 15, 2016, 18:02:17 »
Öncelikle geçmiş olsun. İki ay önce aynı şekilde akü boşalmadığı halde marş basmama sorunum oldu. Önce aracı viteste ileri geri esneterek marş basıyordu. Aynı gün sorun çoğaldı ve ancak vurdurarak çalıştırabildim. Güvendiğim bir elektrikçiye gittim ve marş dinamosunun kömürü değişti. Parça 30₺, işçilik 70₺, toplam 100₺'ye çözümleyebilirsiniz.

Aracımı toplam 3 kez vurdurarak çalıştırdım. Üçüncüsü sanayiye giderken kırmızı ışıkta beklerken aracın stop etmesi yüzündendi. O gün aracı vurdurduğumdan beri araçta 400-1200 rpm arası rölanti dalgalanması , sarsıntılı çalışma ve sık sık rölantide stop etme sorunu var. Triger zincirine diş atlattık sanırım. Kaç usta baktı motor açılmadan birşey söyleyemiyorlar. Ya da yolunacak tavuk muamelesi yapıyorlar. Yok üst kapak açılacak, yok subaplar değişecek, sensörler, hava kaçakları, vs. vs. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Forumda stop etme ve rölanti dalgalanması sorunu olan kullanıcıların yorumlarını üşenmeden okuyun bence bu akşam. Aracınızı vurdurmadan önce iki kez düşünün derim. 100₺ çekici parasından kaçarken 1500-2000₺ rakamlarla karşılaştım. Bu arada aracım 2006 Avensis 1.6 Linea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 156 kere teşekkür etti
  • 207 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #4 : Mayıs 15, 2016, 18:27:18 »
Öncelikle geçmiş olsun. İki ay önce aynı şekilde akü boşalmadığı halde marş basmama sorunum oldu. Önce aracı viteste ileri geri esneterek marş basıyordu. Aynı gün sorun çoğaldı ve ancak vurdurarak çalıştırabildim. Güvendiğim bir elektrikçiye gittim ve marş dinamosunun kömürü değişti. Parça 30₺, işçilik 70₺, toplam 100₺'ye çözümleyebilirsiniz.

Aracımı toplam 3 kez vurdurarak çalıştırdım. Üçüncüsü sanayiye giderken kırmızı ışıkta beklerken aracın stop etmesi yüzündendi. O gün aracı vurdurduğumdan beri araçta 400-1200 rpm arası rölanti dalgalanması , sarsıntılı çalışma ve sık sık rölantide stop etme sorunu var. Triger zincirine diş atlattık sanırım. Kaç usta baktı motor açılmadan birşey söyleyemiyorlar. Ya da yolunacak tavuk muamelesi yapıyorlar. Yok üst kapak açılacak, yok subaplar değişecek, sensörler, hava kaçakları, vs. vs. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Forumda stop etme ve rölanti dalgalanması sorunu olan kullanıcıların yorumlarını üşenmeden okuyun bence bu akşam. Aracınızı vurdurmadan önce iki kez düşünün derim. 100₺ çekici parasından kaçarken 1500-2000₺ rakamlarla karşılaştım. Bu arada aracım 2006 Avensis 1.6 Linea.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Babamın corollayı elektirikçi vurdurarak çalıştırcaz dediğinde karşı çıkmıştım ama susturuldum keşke bizimde başımıza bu gelseydide o elektirikçinin yüzünü görseydim
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 220000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #5 : Mayıs 15, 2016, 18:37:59 »
Öncelikle geçmiş olsun. İki ay önce aynı şekilde akü boşalmadığı halde marş basmama sorunum oldu. Önce aracı viteste ileri geri esneterek marş basıyordu. Aynı gün sorun çoğaldı ve ancak vurdurarak çalıştırabildim. Güvendiğim bir elektrikçiye gittim ve marş dinamosunun kömürü değişti. Parça 30₺, işçilik 70₺, toplam 100₺'ye çözümleyebilirsiniz.

Aracımı toplam 3 kez vurdurarak çalıştırdım. Üçüncüsü sanayiye giderken kırmızı ışıkta beklerken aracın stop etmesi yüzündendi. O gün aracı vurdurduğumdan beri araçta 400-1200 rpm arası rölanti dalgalanması , sarsıntılı çalışma ve sık sık rölantide stop etme sorunu var. Triger zincirine diş atlattık sanırım. Kaç usta baktı motor açılmadan birşey söyleyemiyorlar. Ya da yolunacak tavuk muamelesi yapıyorlar. Yok üst kapak açılacak, yok subaplar değişecek, sensörler, hava kaçakları, vs. vs. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Forumda stop etme ve rölanti dalgalanması sorunu olan kullanıcıların yorumlarını üşenmeden okuyun bence bu akşam. Aracınızı vurdurmadan önce iki kez düşünün derim. 100₺ çekici parasından kaçarken 1500-2000₺ rakamlarla karşılaştım. Bu arada aracım 2006 Avensis 1.6 Linea.


Sent from my iPhone using Tapatalk
. Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Söylediklerinizi dikkate alarak hareket edeceğim hayırlı akşamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 30000
  • Kan Grubu: B+
  • 26 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #6 : Mayıs 15, 2016, 22:46:34 »
elektrkçi saglam bir akü ile denesin bakalım marj çok arıza yapan birşey değil arıza sanki aküden eger merjtana söktür sanayide ana parçalar pahalıdır ama genelde arıza yapmaz yaparsada artık şansına elektrikçi başka bir aküden marş moturuna bypass yapsın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 220000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: dinamo problemi
« Yanıtla #7 : Mayıs 18, 2016, 01:25:43 »
arıza marş dinamo kömüründenmiş. kömürü değiştirdik 60 tl parça masrafı 60 tlde işçiliğe verdik sorun halloldu. :)

Etiketler: dinamo marş şarj akü