Gönderen Konu: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı  (Okunma sayısı 2882 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« : Mayıs 13, 2016, 12:47:22 »
Merhabalar.
1996 model Corolla GLİ (otomatik)  aracımda benzinde ve gazda düşük rolantideyken vuruntulu çalışma / titreşim var.
Aracı alalı 4 /5 ay kadar oldu. İlk zamanlar daha çok titreşim vardı. İki kere depoya würth enjektör temizleyici koyarak bu titreşimleri biraz azalltım. Ama kesilmedi.
Bu araçlarda sübap ayarı var mı?
Sübap ayarı yaptırsam titreşim biter mi?

Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Toyota Club Türkiye

96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« : Mayıs 13, 2016, 12:47:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #1 : Mayıs 13, 2016, 13:18:40 »
Merhaba,

Aracınızın kilometresi nedir? Düşük rölanti derken, ısındıktan sonra kaç d/d bandında çalışıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Edeb Yâ Hû!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '96
  • 66 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #2 : Mayıs 13, 2016, 13:36:29 »
Merhaba,

Aracınızın kilometresi nedir? Düşük rölanti derken, ısındıktan sonra kaç d/d bandında çalışıyor?

Ufuk bey. Aracım 172 binde.  Aldığımda 170 bindeydi. Motor sıcaklığıyla çok ilgili değilmiş gibi sanki. Sıcakken de rölanti 1000 devirde oluyor. Motor yağı, şanzıman yağı, triger ve diğer kayışlar değişti. Eski sitem sıralı olmayan bir lpg kiti var. Sadece gazda titreşim yapsa gazdan diyeceğim ama benzinde de hafif titreşim /vuruntu var.
Vites ''D''  veya  diğer hareket viteslerindeyken, firene basınca (örneğin kırmızı ışıkta) rölanti biraz  daha düşüyor ve titreşim artıyor. ''N'' veya ''P'' konumuna alınca motor rahatlıyormuş gibi rölanti tekrar 1000 devire gelip titreşim azalıyor.
Ayrıca normal seyir halinde tam gaz verince bir zırıldama sesi geliyor motordan.
Sübap ayarı var mı bu arabalarda?
Var ise şayet bu km ye kadar hiç yaptırılmamış olduğunu düşünüyorum. Yaptırmak uygun mu?
Her Yusufun bir Züleyhâsı vardır. Mühim olan, gömleğinizin nereden yırtıldığı...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #3 : Mayıs 13, 2016, 13:54:41 »
Sıralı enjeksiyonlu bir araçta mono point LPG sistemi zaten fahiş bir hata, ancak sorununuzun bu olduğunu sanmıyorum.
Aracınızda bence kontrol edilmesi gereken bir çok kısım var, başlıcaları,

Sente, Subap ve Avans Ayarı,
Buji kabloları ve Ateşleme bobini, Ateşleme modülü,
Gaz kelebek konum sensörü ve ISCV Valfi,
Egzoz sistemi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #4 : Mayıs 13, 2016, 16:04:56 »
  Sorunları Ustamız söylemiş, ben de affına sığınarak son zamanlarda dikkatimi çekmeye başlayan bu tam otomatik araçların rölanti olayında birşey paylaşmak isterim.
   Otomatik araç kullanan pek çok arkadaşımız hemen hemen aynı şeyi söylüyor artık. Daha önce tam otomatik araç kullandım ve hemen hepsinde böyle rölanti düşmesi vardı. Neden önemsemedim; çünkü araç N veya P konumda normal çalışıyorken diğer hareket viteslerinde biraz kasma/vuruntu/rölanti düşüşü olabiliyor. Sebebi de biz gitmek/harekete geçmek isteyen bir makina tertibatını frenle durdumaya çalışıyoruz. Araç bırak gideyim diyor, biz tutuyoruz o da mırıldanıyor kendi halinde işte. :)  Bu da sorun değil.
 
  Bu benim tam otomatik viteslerde hemen hemen istisnasız gördüğüm bir olaydı. Bundan hariç olarak motorda, normal hareket halindeyken sorun varsa, yani; rolantide N yada P konumunda çalışırken sürekli tekleme, dalgalanma oluyorsa, motor stop ediyorsa; kalkışlarda, ara hızlanmalarda ve yavaşlamalarda motor tekleme veya çekmeme hatta stop etme gibi git geller yaşıyorsa elbette sorun vardır.
      --Ama aracı (ayak frene basılı kalarak) N konumdan D yada R gibi hareket konumuna alınca rolantinin BİRAZ düşmesi veya arabanın BİRAZ kendini kasması sorun göstergesi olduğu anlamı taşımaz ve içimiz rahat olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #5 : Haziran 29, 2016, 11:02:29 »
Ufuk abi tekniklerden bahsetmiş kontrol edilmeli, Mahmut abi pratikten bahsetmiş kesinlikle katılıyorum. Clio 2000 otomatik araca biniyorum bazen, kırmızı ışıkta durunca kesinlikle N'ye atıyorum çünkü mırıldanıyor hatta horultu geliyor :D . Bu da normal tabi.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 96 Corolla GLİ Sübap Ayarı
« Yanıtla #6 : Haziran 29, 2016, 16:17:51 »
Ufuk abi tekniklerden bahsetmiş kontrol edilmeli, Mahmut abi pratikten bahsetmiş kesinlikle katılıyorum. Clio 2000 otomatik araca biniyorum bazen, kırmızı ışıkta durunca kesinlikle N'ye atıyorum çünkü mırıldanıyor hatta horultu geliyor :D . Bu da normal tabi.

  Otommatik vites araç satışı ve kullanımı ülkemizde son 8-10 senede, klimalı araç satış ve kullanımı ise son 15-20 sene içerisinde kabul gördü. Bizler Türk Ustaları hatta ordinaryus tamircilerinin hürafelerinden ve ülkemizdeki AŞAĞILIK SATIŞ POLİTİKASI UYGULAYAN MARKALARDAN ötürü "Klima motoru bozar, otomatik şanzıman çok gitmez, zaten çok yakıtırıyorlar...v.s......" gibi önyargılarla motoru 100.000 km içerisinde bozulup bir daha ayar tutturulamayan dandirik araçlarla kandırıldık.
   Ondan ötürü şimdi hepimiz 'genelde' sorun olmasa bile otomatik vites veya klima kullanırken rölanti değişmesini "Acaba?!?" korkularıyla karşılıyoruz.