Gönderen Konu: Shumix, Merrell Bot  (Okunma sayısı 1515 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Shumix, Merrell Bot
« : Mayıs 12, 2016, 16:07:40 »
Selamlar...
Konuda yorumdan ozellikle kacinmaya calisacagim ve bir surecin bilgisini aktarmaya gayret edecegim. Yine sorusu olan olursa sorabilir.

02.2015 tarihinde Shumix Bursa magazasindan Merrell marka su gecirmez bot aldim. Henuz bir kac hafta icinde, her iki tekte, taban ile yuzey baglanti yerlerinde acilma ve dilinde catlama ve dokulmeler olusmaya basladi. Magaza ile diyaloga gectim ve botlarin uretici tarafindan kontrolu icin birakmami istediler. Fotograflarini cektikten sonra botlari 05.2016 tarihinde magazaya biraktim. 06.2015 tarihinde ureticiden gelen cevap tarafima iletildi (Merrell ayakkabi inceleme uzmanlari tarafindan incelenmistir. Uretimden kaynakli bir probleme rastlanmamistir). Bunu kabul etmedigimi, bariz bot ile alakali bir probkem oldugunu, zaten taban ve yuzeyinde hic bir deformasyon olmadigini kendilerine bildirdim.
Bana, istersem Tuketici Hakem Heyetine basvurabilecegimi, kendilerinin bir sey yapamayacagini ve botlari gidip almam gerektigini belirttiler. Ben de uretici cevap faksini istedim ve aldim. Sonra, Tuketici Hakem Heyeti Standartlarina uygun bir dosya hazirladim ve heyete basvuruda bulundum. Uzun bir bekleme suresinden sonra bir gun aniden aranip; botlarin hemen getirilmesi gerektigi ve botlarin Bilirkisi'ye gonderilecegi soylendi. Oysa botlar magazadan alinmamisti geri. Uzun bir yol olmasina ragmen botlari alindi ve heyete teslim edildi. Tekrar bir beklemenin ardindan botlarin bilirkisiden geldigi ve almam gerektigi soylendi. Gidip aldim, Bilirkisi kararinin cikinca tarafimiza iletilecegi soylendi. Bir sure daha beklendi ve karar, resmi yazi seklinde, Tuketici Hakem Heyeti'nce tarafimiza bildirildi. Sonuc yazisinda, kisaca; ”Urunun ayipli mal oldugu ve para iadesine karar verildigi”  bilgisi yer buldu.
Magazayi aradim, kararin kendilerine de gidip, gitmedigini sordum. Bilgileri yoktu. Ben bilgilendirdim. Kendilerinin bir sey yapamayacagini, boyle durumlar ile merkezin ilgilendigini belirttiler. Ben de onlarin merkeze haber vermesini, benim de merkez ile iletisime gececegimi soyledim. Merkezin eposta adresini buldum, eposta ile durumu bildirdim, donus olmadi. Telefon ettim, ulasamadim hic bir yere. Icra takibini baslatmaya karar verdim. O sirada online musteri temsilcisi bolumunu gordum firmanin. Kisaca bilgi verdim. Bana donus yapilacagi soylendi. 30 dakika icinde, bir bayan donus yapti. Elimde karar olup olmadigini sordu. Mevcut oldugunu soyledim. Konuya ilgi gosterdi. Ilk once magazayi arasaydim, onlarin ilgilenecegini belirtti. Bunu zaten yaptigimi kendisine ilettim. Durumun bastan ozetini kendisine yaptim. Magazaya haber verecegini, benim karar belgesi ile magazaya gitmem gerektigini soyledi. Ben de gittim, iadeyi gerceklestirdim. Ucretin geri yatmasi da yaklasik 20 gunu buldu ve butun ucreti, tam olarak iade edilmis oldu, 05.2016 nokta.

Toyota Club Türkiye

Shumix, Merrell Bot
« : Mayıs 12, 2016, 16:07:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #1 : Mayıs 12, 2016, 16:39:45 »
Bende Zeytinburnu Olivium mağazasından Camel active ayakkabı almıştım. bir kaç gün sonra kenarı yırtıldı.Mağazaya gittim. Servise gönderdiler Kullanıcı hatası dendi.Zeytinburnu Tüketici Hakem Heyeti lehime karanını,ayakkabıyı ve faturasını mağazaya götürdüm. parayı kasadan nakit aldım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #2 : Mayıs 12, 2016, 17:29:37 »
Acaba daha cok karsilasan var mi bu durumla. Insanda farkli soru isaretleri dogurabilir cok karsilasiliyorsa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #3 : Mayıs 12, 2016, 17:33:40 »
Hakkınızı sonuna kadar aramakla, hem hakkınızı almış oldunuz hem de vatandaşlık görevinizi yapmış oldunuz.
Zira, hiç anlam veremediğim (!) bir şekilde, kendilerini dünya markası olarak lanse eden firmalar, iş hatayı kabul etme aşamasına gelince tam bir merdivenaltı işletmelere dönüşüveriyorlar. Bunu da gelişmemiş veya bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde yapıyorlar. Toplum bilincinin gelişmediğini, hak hukuk aramanın pek yaygın bir adet olmadığını,şans-nasip-kader-kısmet inancının topluma nüfus etmiş olduğunu gayet iyi biliyorlar anlaşılan. Diğer taraftan, tam bir hüsnüniyeti suistimal durumu da var tabii.

Bu firmalar, bu tutumunu hiçbir gelişmiş ülkede sergilemediğinden adım gibi eminim. Oturmuş hukuk sistemi ve bilinçli tüketici buna katiyen izin vermez zaten. Bu forumda da araçlarıyla ilgili merkezle iletişime geçip hiç bir cevap alamadığını söyleyen birçok arkadaşımız da mevcut. Tüketici hakem heyetleri son yıllarda bu konuda çok olumlu işler çıkardılar.

İşin peşini bırakmadığınız için tebrik ederim.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #4 : Mayıs 12, 2016, 17:37:49 »
Aynen katiliyorum.
Tuketici Hakem Heyeti ve Bilirkisi'nin hakkini teslim etmek lazim. Bu sistemin daha hizlanmasi cok faydali olur. Ayrica belli istatistiklere gore de firmalar puanlanmali ve bunlar tuketiciye sunulmali.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #5 : Mayıs 12, 2016, 19:19:27 »
2012 Yılında Akbank'tan konut kredisi kullanmıştım.60 ay vadeli olarak.
2015 martında dosya masrafı adı altında kesilen ücretin bir kısmı olan 1650 tl'nin iadesi için Tüketici hakem heyetine başvurmuştum.

2016 Martında yani iki ay önce paramın iadesinin yapılması konusunda yazı geldi eve.

Bankaya gittim.Hiç itiraz dahi etmediler.Sonuç kağıdını verdim.
2 gün sonra hesaba 1450 tl yatmış olduğunu görünce tekrar aynı şubeye gittim.
Sebebini sordum aradaki 200 tl'lik farkın hesap o yılki hesap hareketlerinde görülmediği için bana ödeme yapamayacaklarını belirttiler.
Peki kredi kartından çekildiyse o ücret dedim!Bakın lütfen görürsünüz diyince de ters bir şekilde,siz bakın biz göremiyoruz 4 yıl öncesine ait hesap hareketini diye cevap verdiler.
Yani o 200 tl ücreti sanki ben haksız yere istiyormuşum gibi bir hava oluştu.

Eve döndüm.
Kredi kullanılırkenki masraf kağıdını buldum.
masraflar kalem kalem yazılmıştı ancak banka görevlisi bir güzel üzerlerini karalamıştı masrafların.
200 tl gözüküyor ancak ne için kesildiği belirgin olarak gözükmüyordu.
Genel merkeze mail attım.Gelen cevapta Konut Sigortası ücreti olarak kesildiği için geri ödenemeyecğini belirttiler.
İsterseniz tekrar tüketici hakem heyetine gidebileceğimi söylediler.
Yani pes etmemi istiyorlardı!

Sonra banka içinden bir tanıdığım görevliye gidip 4 yıl öncesine dönük kredi kartı hesap hareketlerimi zorda olsa bulduk ve 200 tl nin kredi kartından çekildiğini kanıtlayan ekran çıktısını genel merkeze yolladım.Hemde çekilen ücret 220 tl'miş.

1 hafta sonra 220 tl paramda hesabıma yattı.

Böyle durumlarda pes etmemek lazım ancak bu işlerle uğraşmak içinde birazda zaman ve sabır gerekiyor.

Mesela şimdi eşimin kullanmış olduğu HTC One M8 cep telefonu 2 yıl içinde 3 kere aynı arızayı verdiği için servise gönderdik.
Her seferinde yapıldı denip gönderildi.fakat 1-2 ay sonra aynı sorun tekrarladı hep.
Şu anda garantisinin bitmesine 3 ay kaldı.
Nadirde olsa yine tekrarlıyor aynı sorunu,sonra kendiliğinden düzeliyor.(ses açma kapama tuşu ve home tuşu sorunu)
Şimdi tekrardan aynı yolları izleyip fatura bedelini mi geri istesem (2100 tl)
yoksa telefonda bir sorunla karşılaşılmadı diyip bana gerimi gönderirler telefonu bilemiyorum!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #6 : Mayıs 12, 2016, 20:09:14 »
Bekir bey tekrar gönderin.Ayni arizayi 3 defadan fazla yapinca geri iade almalari gerekiyor.Onuda tuketici hakem heyetine basvurun.Bende gecen sene yapi kredi den 2004 2015 e kadar ödediğim üyelik ücretini almıştım.
Kredilerde değişikliğe gitmişler.2015 kasimdan sonra cekilen kredilerde artik iade olmuyormuş.
Tuketici hakem heyetinden böyle demişlerdi

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #7 : Mayıs 13, 2016, 12:43:39 »
Tuccar tanimi cok iyi yapilmali ve bu tarz seylere imkan saglanmamali. Toplumu icten yipratan seyler onlenmeli.

2015 'in ozelligi ne imis ki?

Bilmiyorum takip eden var mi ama her ay su ucreti artiyor, sizlerde de oyle mi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #8 : Mayıs 13, 2016, 12:57:06 »
Giyim konusundan hiç anlamam ama (konu ile ilgili müşterilerimiz sayesinde) Outdoor giysileri konusunda inanılmaz bir kargaşa var Hakan abi.
Distribütör dışında aynı ürünü ithal eden farklı 3-4 firma olabiliyor, özellikle de bilinen outdoor markalarında fiyatlar neredeyse yarı yarıya fark edebiliyor.
İşin acı tarafı, outdoor ürününün yetkili satıcısı dahi paralel ithalat ürünü satıp, sorun çıktığında müşteriyi yüz üstü bırakabiliyor.
Ülkemizde her sektörde güvenilir satıcı, kaliteli ürün bulmak günden güne zorlaşıyor, bana göre bu bir ironi aslında, bilinçli kullanıcı artıyor ancak aynı doğrultuda bilinçli olduğunu sanan kullanıcı da artıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shumix, Merrell Bot
« Yanıtla #9 : Mayıs 13, 2016, 15:40:41 »
Katiliyorum Ufuk. Halbuki yetkili satici ve dagitici konusu daha net denetlense bunlar bu kadar olmaz. Isin ozunde dedigim gibi, Tuccar tanimi yatiyor. Kamu Spotu sart bunun icin. Sonucta isini ahlaki ile yapmayan da baska noktada baskasinin musterisi. 
Outdoor urun fiyatlari Turkiye'de genel olarak yuksek. 18 senedir, cok zorlu sartlar gordugu halde kullandigim urunler de var ve hala iyi durumdalar.