Gönderen Konu: Rolanti düşmesi (Yardım)  (Okunma sayısı 3800 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Rolanti düşmesi (Yardım)
« : Mayıs 11, 2016, 10:21:49 »
Arkadaşlar, bu sorun hakkında ne yaptıysam olmadı. Tecrübeli ve yol gösterebilecek arkadaşlar varsa sevinirim. Araç 2011 1.6 manuel tüplü. Sorun şu:
-Bu aracın normal rolantisi 820 devir diyor servis. Benim aracım ara ara 700, bazende 600 devirde rolantisi. (Resim 1)
-Asıl sorun ise 1. vites kalkışında,  2 ye atarken, rolanti 400 devire kadar düşüyor (youtube videosu)
-Bu durum beni şehir içinde bazen sıkıntıya sokuyor. araba stop edecekmiş gibi oluyor, farların ışığında bir azalmada oluyor devir düşünce.
Bunun için araştırma yaptım ve servise gititm, 2 kere baktılar, ilkinde ne yaptılar bilmiyorum ama düzelmiş gibiydi 2-3 km gittim yine aynı  :( ikincisinde yapılacak bişey yok, bu durum normal dediler. (Sanırım uğraşmak istemediler)
Gazdan olabilir dediler, maf sensörünü değiştirdim, ayarlarını yaptırdım.
Boğaz kelebeğinden olur dediler. 40bin bakımıda serviste temizlendiğini söylediler (yaptılar mı bilmiyorum)
4-5 gün benzinde bindim acaba gazdan mı yapıyor diye, benzinde de aynı, gazda da.
Birkaç usta sorun etme böyle bin, bu kadar takıntı yapma diyor ama iyice uyuz oldum bu işe.
Umarım anlatabilmişimdir, videoyu da ekliyorum. Saygılar...



Toyota Club Türkiye

Rolanti düşmesi (Yardım)
« : Mayıs 11, 2016, 10:21:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #1 : Mayıs 11, 2016, 13:06:08 »
Aracı çok düşük devirlerde mi kullanıyorsunuz ? Videoda öyle görünüyor ve bu zararlı.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #2 : Mayıs 11, 2016, 13:15:29 »
Aracı çok düşük devirlerde mi kullanıyorsunuz ? Videoda öyle görünüyor ve bu zararlı.

Hayır, bilakis 3 bin devirden aşağı kullanmıyorum. Sorunu doğru şekilde göstermek için o video.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #3 : Mayıs 18, 2016, 08:45:50 »
Bu konu hakkında bilgisi veya tecrübesi olan yok mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 112000
  • Model Yılı: '97
  • 19 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #4 : Mayıs 18, 2016, 09:26:23 »
Hocam kendi aracımdan gördüğümü söyleyeyim. Şöyle ki 1. viteste 3000 devire kadar çıkıp 2. vitese attığında devir saati ortalama 1800-2000 arası devire düşer. Aslına bakarsan sorun gibi görünmüyor.
1997 Toyota Corolla 1.6 XEİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2016, 09:34:29 »
Mehmet bey araç rölantide beklerken gene devir aşağı düşüp araç titriyor mu . Araç rölanti beklerken bu durum olmuyorsa araç bir yerlerden fazla hava alıyor olabilir . Buda rölantiyi bozar Bu aracın LPG enjektör hortumları da olabilir malum manifolt üzerine delik deliniyor bir oynama boşa çıkma durumu olursa araca fazladan hava girer ve bu aracın rölantisini etkiler .Onun dışında aracın eksi kutup başını söküp 3-5 dakika bekleyin aracı benzine alın 100-200 km benzinde kullanın durumda bir değişme olacak mı takip edin . Eğer düzelirse buna göre ayar yaptırırsınız. Eğer araç normal rölantide çalışırken de rölanti ciddi şekilde düşüyor ise sibop sıkması veya ayarsızlığı olabilir lpg li araçlarda olan şeyler bunlar .Kopresyon ölücümü yapılabilir motora
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2016, 12:00:03 »
Mehmet bey araç rölantide beklerken gene devir aşağı düşüp araç titriyor mu . Araç rölanti beklerken bu durum olmuyorsa araç bir yerlerden fazla hava alıyor olabilir . Buda rölantiyi bozar Bu aracın LPG enjektör hortumları da olabilir malum manifolt üzerine delik deliniyor bir oynama boşa çıkma durumu olursa araca fazladan hava girer ve bu aracın rölantisini etkiler .Onun dışında aracın eksi kutup başını söküp 3-5 dakika bekleyin aracı benzine alın 100-200 km benzinde kullanın durumda bir değişme olacak mı takip edin . Eğer düzelirse buna göre ayar yaptırırsınız. Eğer araç normal rölantide çalışırken de rölanti ciddi şekilde düşüyor ise sibop sıkması veya ayarsızlığı olabilir lpg li araçlarda olan şeyler bunlar .Kopresyon ölücümü yapılabilir motora

           Yücel Bey, öncelikle anlatımınız için teşekkür ederim. İlk dediğiniz gibi olduğu oluyor. Rolantide dururken, bazen 700 devir (bu devirdeyken sıkıntı yok, araba titremiyor), bazen 600 devir,bazen de 500 devire indiği oluyor. Gaza basıp ayağımı çektiğimde 400 devire düşüyor, ve 1-2 saniyede 600 veya 700 devire yükseliyor. Bu manifolttan hava alma konusunu servise bu sorunu 2. defa götürdüğümde bahsettiler. Ama bişey yapmadılar veya yapamadılar bilmiyorum. 3-4 gün arabayı çalıştırmadığımda, ilk gaza geçerken gaz göstergesi hataya geçiyor ve bazen stpo ettiği oluyor, mesela 3 gün kullanmadım p.tesi çalıştırdım, araba gaza geçeceği zaman gaz göstergesi bip sesini çıkardı ve stop etti. Aracımdaki LPG Prins USA1 modeli Kein enjektörlü. Bu sorun benzinle kullanımda da yapıyor, yani stop etmiyor ama devir düşüyor, çıkıyor. Bu rolanti düşdüğünde gece farların ışığında da biraz fark oluyor, düşünce hafif sönüyor, yükselince yerine geliyor.
      Şimdi bu sorun için ilk olarak ne yapmalıyım?
     - Manifolta mı baktırayım? (bunun için gazcıya mı yoksa motorcuya mı gitmem gerekiyor?)
     - Bu akü olayını mı yapayım?



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #7 : Mayıs 18, 2016, 13:36:55 »
aynı sorun bendede vardı motoru yıkattıktan sonra 1 hafta boyuncaaynı sıkıntıyı yaşadım ama şimdi düzeldi.
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Rolanti düşmesi (Yardım)
« Yanıtla #8 : Mayıs 18, 2016, 15:13:16 »
1 - Mehmet ilk önce lpg servisine git  manifolt bağlantılarında oynama hava alma durumu var mı kontrol etti . Bu arada sıkıntısını da aktar  . Aracın manifoltun da lpg regülatörü arasında emiş yapan vakum hortumu var özellikle onları kontrol ettir . Neden dersen bu hortumların birinin çıkık yırtık olması söylediğin sorunu yaşatır .

2 - Bu hortumların kontrolü yapılıp sorun çıkmaz ise manifolt contası kontrolü için ustana götür aracı manifolt contasını kontrol ettir --  kelebek boğazı ile hava filtresi arasındaki hortum bağlantı var . Mesela benim aracın hava filtresi kutusu tarafındaki plastik kelepçeyi fazla sıkmaktan ezilmiş kenarından hava alıyormuştu  bir sorun teşkil etmiyor du ama rölantide titreme falan oluyor du. Şeş kaza kelebek felan temizlemek için sökmüştüm orda fark ettim de sıcak hava ile düzelttim . böyle bir durum da olabilir .

3 -  Lpg enjektörlerinin bağlantısı için benzin enjektörlerinden bağlantı alınıyor . Bu bağlantılarda bir oksitlenme durumu zamanla yaşanabiliyor buda bu tür arızalara sebep oluyor . Kimsenin aklına gelmez ama başını ağrıtır .

4 - Maf sensörünün jakını kontrol et içinde oksitlenme varsa yanlış ölçüm yapıyor veya ölçümü aktaramıyor gibi bir durum olabilir .

5 - Lpg ile yaşadığın sorun .Lpg sistemi ile ilgi yazdıklarımdan bir kaynaklı olma ihtimali yüksek kardeşim . Vakum hortumu veya enjektör bağlantıları mutlaka kontrol ettir .

6 - Kardeş bunların hepsini denedin bir cevap bulamaz isen . Lpg sistemini sigortasını çek çıkar lpg sistemini iptal etmiş oluyorsun. Akü kutup başını çıkar 10 dakika bekle . Akabinde geri tak . Lpg sistemin zaten iptal . aracını 200-250 km benzinde kullan duruma göre paylaşırsın aşka çözümlere bakarız umarım bu kadar uğraşmana kalmadan düzelir . Canımmm arabaları lpg illetine bulaştırıyoruz . Ondan sonra böyle uğraşıyoruz .Ama işte tasarruf içinde mecburuz oda ayrı bir konu

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "