Gönderen Konu: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme  (Okunma sayısı 8845 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #20 : Mayıs 08, 2016, 09:29:17 »
@Hamza Bingöl (34347)  lpg ayarından bahsediyorum. Mikserli sistem lpgde Egsoza çubuk bağlıyorlar ekrana değerler çıkıyor.Güya ona göre ayar yapıyorlar. Ama arabaya binince araba gitmiyor. O yüzden tecrübeli lpg ustaları dinleyerek yapıyor. Deviri motorun sesini dnliyor diyelim. Araç hem çekişli olur hem tasarruflu olur.
1.3ün subab ayarı farklıymış. Enjeksiyonlularda taşlanıyor. Ama şunu söyleyim 1.6larda usta motoru çalışmasını dinleyerek "Motor çok sıkı çalışıyor Subab ayarı isteyebilir."diyerek açıp subablara ölçüm yapıyor. 2 kere öyle yaptırdım. Tabi bununla sizin yazdıklarınız farklı . Tornayı soktuk taşları ayarı yaptık..
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Toyota Club Türkiye

Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #20 : Mayıs 08, 2016, 09:29:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 201426
  • Model Yılı: '98
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #21 : Mayıs 08, 2016, 12:22:31 »
uzun süredir lpg beynindeki pisliği(kostik) boşaltmayı düşünüyordum.. sabah uğraştım tapayı sökemedim.. el ile olmadı, pense ile denedim olmadı.. anahtar kullanamadım.. tapanın yeri çok zor.. kkale sanayiye gittim.. lpgcinin birine çektim.. durumu anlattım.. ama usta neden bahsettiğimi eminim anlamadı.. kostik ne dedi, orada biriken yağ/pislik dedim.. öyle bir şey yapmıyoruz dedi.. sen böyle bin dedi.. zaten beyin yeni, 20-30 krş yakması normal abi.. sen buna böyle bin elletme deyip gönderdi beni..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #22 : Mayıs 08, 2016, 12:56:40 »
uzun süredir lpg beynindeki pisliği(kostik) boşaltmayı düşünüyordum.. sabah uğraştım tapayı sökemedim.. el ile olmadı, pense ile denedim olmadı.. anahtar kullanamadım.. tapanın yeri çok zor.. kkale sanayiye gittim.. lpgcinin birine çektim.. durumu anlattım.. ama usta neden bahsettiğimi eminim anlamadı.. kostik ne dedi, orada biriken yağ/pislik dedim.. öyle bir şey yapmıyoruz dedi.. sen böyle bin dedi.. zaten beyin yeni, 20-30 krş yakması normal abi.. sen buna böyle bin elletme deyip gönderdi beni..



Eski sanayide Demirhanlar lpg var oraya gidin.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #23 : Mayıs 10, 2016, 10:33:52 »
50 TL 232 km bence gayet başarılı. Çok kabataslak hesaplarsak ortalama 11 LT/100 KM rakamı var. Bu da öyle çok yakma durumu göstermiyor. Kaldı ki, gittiğiniz yerlerde sürekli denemeler v.s. işlemler de dahilse bu 50 TL yakıta ortalama da başarılı sonuç almışsınız. Testler dahil karma yakıtta ki değer bence normal. Rolanti işine birşey diyemiyorum, ama muhakkak ayar ihtiyacı vardır. Karbüratör ve rölanti ayarını; bütün sebep-sonuç işlemlerini usta-sanayi-servis kontrollerinden sonra;  forumda yapan arkadaşlardan destekle deneme yanılma ile yapmanızı tavsiye ediyoruım. Karbüratör ayarı çok çok abartılı zor bir iş değil. Ne

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 201426
  • Model Yılı: '98
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #24 : Mayıs 10, 2016, 21:45:05 »
Eski sanayide Demirhanlar lpg var oraya gidin.

oraya gitmiştim zaten.. pazar bi orası açıktı..

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 11, 2016, 10:54:11
50 TL 232 km bence gayet başarılı. Çok kabataslak hesaplarsak ortalama 11 LT/100 KM rakamı var. Bu da öyle çok yakma durumu göstermiyor. Kaldı ki, gittiğiniz yerlerde sürekli denemeler v.s. işlemler de dahilse bu 50 TL yakıta ortalama da başarılı sonuç almışsınız. Testler dahil karma yakıtta ki değer bence normal. Rolanti işine birşey diyemiyorum, ama muhakkak ayar ihtiyacı vardır. Karbüratör ve rölanti ayarını; bütün sebep-sonuç işlemlerini usta-sanayi-servis kontrollerinden sonra;  forumda yapan arkadaşlardan destekle deneme yanılma ile yapmanızı tavsiye ediyoruım. Karbüratör ayarı çok çok abartılı zor bir iş değil. Ne

üstad dörtnalda avans ve sübap ayarında sıkıntı yok dediler.. karbüratör konusunda sadece kırıkkalede gösterdiğim bir usta karbüratörcüye git demişti. onun yerine dörtnala götürdüm işte..

besim beyin bahsettiği şekilde tüp ayarını yapayım dedim. ama benzinde rölant 1200 civarı.. onu nasıl bine düşüreceğimi bilmiyorum.. zaten tüp ayarını da bozdum. ben o hortumun üzerindeki vidayı rölant ayarı sanıyordum, gaz ayarıymış.. onunla oynadım.. 

şimdi karbüratörcüye götürsem; iyi usta değilse sorunun daha da büyümesinden korkuyorum.. ama işlem çok ustalık gerektirmiyorsa götüreyim.. artı olarak benzinde kullanırken rölant düşme problemi olmuyor..

bir de şunu belirteyim.. hava girişini sökünce içinde bantlama yapıldığını gördük.. ben dörtnalda bantı sökelim mi kalsın mı dedim.. onlar, kalsın abi dediler.. besim bey onları sökün demiş, söküp sökmeme konusunda kararsız kaldım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #25 : Mayıs 13, 2016, 11:23:19 »
 Karbüratörcüler genelde ortalama ayar yapar. Çok mükemmel usta olmasına gerek yok, neticede siz ona sorunum bu diye tamire geldim dediğinizde onu giderebilir.
Benim bildiğim kadarı ile;
  Eğer biraz arabanızın motor sesini ve gaza basıncaki tepkilerini biliyorsanız, alet edevat kullanmak konusunda (tornavida, anahtar, pense tutma vb gibi) korkmuyorsanız, hele biraz da merak ve heves varsa siz bu işi yaparsınız. AMA: Karbüratörlü LPG ayarı nasıl yapılır ve başarı yakalayanların yaptıklarını biraz okuyup araştırın. Emin olun çok abartılı bir değil. Yeter ki örnek olan tecrübeli yazı yad kişilerin uıygulamalarına sadık kalın.
  Fakat hiç anlamadım, nereden ne yapılır gibi bir sorularınız varsa hiç bulaşmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #26 : Mayıs 13, 2016, 12:29:55 »
Hasret bey rölanti ayarı daire içine aldığım civatadan yapılır. Karbüratörün arka tarafında gaz halatının takıldığı mekanizmanın arkasında bulunur. Aracı önce benzinde ısıtın fan açıp kapadıktan sonra rölantiyi 1000 d/d'ye ayarlayın.  (tüpte ayar yanıltır soğukken yükseltilirse ısınınca yüksek çalışır)daha sonra tüpe alın ve tüp beyni üzerindeki sarı civatayı sonuna kadar sıkıp sonrasında 1.5 tur gevşetin. Daha sonra tüp beyni ile karbüratör arasındaki vanayı 3000 devirde sabit tutarak motor sesine göre gevşetin sıkın,motor sesi nerde gür çıkarsa orda bırakın. Bant olayına gerek yok,bant kapatırsa benzinde tam performans olmaz. Lpg az havada benzinde  tersi çok havada daha verimli yanar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #27 : Mayıs 13, 2016, 15:28:25 »
Teşekkürler Yaşar Bey. Benim araç enjeksiyonlu olduğu için motrdaki kopnumlandırmaları bilemedim ve bu şekilde bir resim paylaşmanız da çok isabetli oldu. @Hasret Doğan (36643) arkadaşımıza da artık rahatlıkla ayarlamak kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 201426
  • Model Yılı: '98
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #28 : Mayıs 18, 2016, 21:22:08 »
Hasret bey rölanti ayarı daire içine aldığım civatadan yapılır. Karbüratörün arka tarafında gaz halatının takıldığı mekanizmanın arkasında bulunur. Aracı önce benzinde ısıtın fan açıp kapadıktan sonra rölantiyi 1000 d/d'ye ayarlayın.  (tüpte ayar yanıltır soğukken yükseltilirse ısınınca yüksek çalışır)daha sonra tüpe alın ve tüp beyni üzerindeki sarı civatayı sonuna kadar sıkıp sonrasında 1.5 tur gevşetin. Daha sonra tüp beyni ile karbüratör arasındaki vanayı 3000 devirde sabit tutarak motor sesine göre gevşetin sıkın,motor sesi nerde gür çıkarsa orda bırakın. Bant olayına gerek yok,bant kapatırsa benzinde tam performans olmaz. Lpg az havada benzinde  tersi çok havada daha verimli yanar.

yaşar hocam dediğiniz vidadan ayarlamaya çalıştım.. geçtiğimiz cumartesi yaptım.. sonra tüp ayarını da dediğiniz şekilde yapmaya çalıştım.. bantı da söktüm attım.. ama tam beceremedim tüp ayarını, aracın gaza tepkisi çok azaldı.. gittim lpgciye ayarlattım... 

ama şimdi de araçta gaz kokusundan durulmuyor, ilk çalıştırdığımda ve stop edip indiğimde gaz kokusu alıyorum. önceden bu kadar yoktu.. (hiç yoktu diyemem önceden de stop edip indiğimde biraz alıyordum koku ama bu kadar değildi)

gaz kokusundan rahatsız olunca bugün benzinde kullanayım dedim. çalıştırdım rölant çok yüksek.. ısınınca düştü.. ama şunu söyleyeyim eskiden benzindeyken rölant daha stabildi sanki.. malum benim problemlerimden biri de tüpte 80 üstü bir hızla giderken debriyaja bastığımda ya da boşa aldığımda rölantinin aşrı düşerek arabaya can çekiştirmesi..

şimdi lpgciler sorun tüp beynindendir değişelim diyorlar.. bir motor ustası karbüratörcüye git dedi.. karbüratörcüye gittim.. hallederiz 150-200 masraf çıkar dedi.. ama bunu söylerken en ufak bir güven vermedi. yani sorun şurda diyemedi... habure hallederiz masrafı 150-200 olur dedi..

senin arabada olduğu gibi hafif devir dalgalanması da var.. çalıştığım için hafta içi sanayiye gidemiyorum.. her hafta sonu sanayiye gitmekten başka şeye zaman bulamaz oldum.. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: yokuşta bayılma ve benzinde gaz kesme
« Yanıtla #29 : Mayıs 18, 2016, 21:46:20 »
yaşar hocam dediğiniz vidadan ayarlamaya çalıştım.. geçtiğimiz cumartesi yaptım.. sonra tüp ayarını da dediğiniz şekilde yapmaya çalıştım.. bantı da söktüm attım.. ama tam beceremedim tüp ayarını, aracın gaza tepkisi çok azaldı.. gittim lpgciye ayarlattım... 

ama şimdi de araçta gaz kokusundan durulmuyor, ilk çalıştırdığımda ve stop edip indiğimde gaz kokusu alıyorum. önceden bu kadar yoktu.. (hiç yoktu diyemem önceden de stop edip indiğimde biraz alıyordum koku ama bu kadar değildi)

gaz kokusundan rahatsız olunca bugün benzinde kullanayım dedim. çalıştırdım rölant çok yüksek.. ısınınca düştü.. ama şunu söyleyeyim eskiden benzindeyken rölant daha stabildi sanki.. malum benim problemlerimden biri de tüpte 80 üstü bir hızla giderken debriyaja bastığımda ya da boşa aldığımda rölantinin aşrı düşerek arabaya can çekiştirmesi..

şimdi lpgciler sorun tüp beynindendir değişelim diyorlar.. bir motor ustası karbüratörcüye git dedi.. karbüratörcüye gittim.. hallederiz 150-200 masraf çıkar dedi.. ama bunu söylerken en ufak bir güven vermedi. yani sorun şurda diyemedi... habure hallederiz masrafı 150-200 olur dedi..

senin arabada olduğu gibi hafif devir dalgalanması da var.. çalıştığım için hafta içi sanayiye gidemiyorum.. her hafta sonu sanayiye gitmekten başka şeye zaman bulamaz oldum..
Gaz kokusu lpg rekorunda kaçak ihtimali var bende öyle oldu regülatör giriş rekoru gevşemiş sıktık düzeldi. Hatalı elektrik bağlantısı (arkadaşın aracında aynı sorun oldu)Lpg beyni  diyaframı zarar görürse suya gaz karıştırır. Karbüratörcü işinin ehliyse yapar,ilk çalışmada yüksek devir çalışması normal otomatik jiklenin özelliğinden. Benimkinde ilk çalışmada devir çok düşüyor ve normale dönüyor muhtemelen jikle mekanizması arızalı.