Bu tür hareketler aracın aktarma organlarına ve lastiklerine zarar verir. Özellikle kuru asfaltta bu tür sert manevralardan kaçının, çünkü kuru zemin üzerinde aracın kopma noktası daha geç olacak ve koptuğunda da, ıslak veya karlı zemine göre toparlama şansınız daha zor olacaktır. Tabi çevrenize de zarar verebilirsiniz, ondan bahsetmedim bile.
Yine de aracın dinamiklerini öğrenmek ve acil durum anında doğru hareketleri yapma bilinci edinmek için aracın limitlerinin; araca minimum zarar verecek ve çevredeki insanları da tehlikeye atmayacak şekilde zorlanması gerektiği kanaatindeyim. Trafiğin olmadığı, güvenli bir alanda; özellikle karlı veya ıslak havada bu tür hareketler denenebilir. Aracın yol tutuşu, ne zaman nereden kaymaya başladığı, gerektiğinde ne şekilde, hangi mesafede durabileceği ya da toparlanabileceği gibi yazılı olmayan bilgileri bir şekilde edinmek gerek.
Ankara, Sabancı Bulvarı. Ere otomotiv'in arkasındaki viraj. Şu Rusya'daki ünlü tünel gibidir orası, üç günde bir kaza olur. Yağmur yağınca günde üçe çıkar kazalar. Sağa doğru ayrılır yol ve keskin bir sol dönüşle tünelin altına iner. O tünelin girişinde araçlar hep oradaki duvara vurur. Bu tür bir bilinçlenme imkanları olsa, muhtemelen orada o virajı görünce "bu hızda oradan çıkamam" diye düşünüp daha güvenli gidebilirler mesela.
Şu videoyu da ekleyeyim, madem bahsettim...
https://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ