Gönderen Konu: Arabayı kaydırma hakkında  (Okunma sayısı 1537 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
Arabayı kaydırma hakkında
« : Mayıs 03, 2016, 19:15:18 »
Merhaba arkadaşlar, corolla 2011 model var ve yarı otomatik. Bugün manuele attım ve 3. vites giderken keskin sayılacak bir dönüşte frene basıp 2. vitese atıp direksiyonu cevirdim ve oldukca güzel bir şekilde kaydı :D bunun yanı sıra uyarı ışığı yandı (bu kaymayı önleyen sistem olan) ve söndü. Bu tarz sürüşler arabaya çok zarar verir mi? Daha ilk defa başıma geldi ama çok hoşuma gitti :)

Cevaplar için teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Arabayı kaydırma hakkında
« : Mayıs 03, 2016, 19:15:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabayı kaydırma hakkında
« Yanıtla #1 : Mayıs 03, 2016, 22:24:48 »
Zaten bu sistemler bunun icin var aliskanlik edip surekli kaydirmaya devam edersenis sık  parca ve bakim masraflarinida beraberinde getirir

TURKCELL T40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabayı kaydırma hakkında
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2016, 23:03:52 »
Arabayı vs boşverinde. Sizden tek ricam o hareketleri trafiğe kapalı alanda. Oncelikle cevredekilerin ve kendinizin can güvenliğini sağlayarak yapın.

2. Husus olarakta bu hareketler arabanın anasını belliyor. Haberiniz olsun.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabayı kaydırma hakkında
« Yanıtla #3 : Mayıs 03, 2016, 23:57:23 »
Bu tarz hareketleri oldukça yapmamanızı tavsiye ederim, yazık günah arabanıza o kadar para veriyorsunuz.
aracınıza

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabayı kaydırma hakkında
« Yanıtla #4 : Mayıs 04, 2016, 00:45:15 »
Trafiğin güvenliğini tehlikeye atmıyorsanız arabanızın keyfini sürün istediğinizi yapın. Para verip almışınız sonuçta.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '06
  • 14 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabayı kaydırma hakkında
« Yanıtla #5 : Mayıs 04, 2016, 01:00:55 »
Bu tür hareketler aracın aktarma organlarına ve lastiklerine zarar verir. Özellikle kuru asfaltta bu tür sert manevralardan kaçının, çünkü kuru zemin üzerinde aracın kopma noktası daha geç olacak ve koptuğunda da, ıslak veya karlı zemine göre toparlama şansınız daha zor olacaktır. Tabi çevrenize de zarar verebilirsiniz, ondan bahsetmedim bile.

Yine de aracın dinamiklerini öğrenmek ve acil durum anında doğru hareketleri yapma bilinci edinmek için aracın limitlerinin; araca minimum zarar verecek ve çevredeki insanları da tehlikeye atmayacak şekilde zorlanması gerektiği kanaatindeyim. Trafiğin olmadığı, güvenli bir alanda; özellikle karlı veya ıslak havada bu tür hareketler denenebilir. Aracın yol tutuşu, ne zaman nereden kaymaya başladığı, gerektiğinde ne şekilde, hangi mesafede durabileceği ya da toparlanabileceği gibi yazılı olmayan bilgileri bir şekilde edinmek gerek.

Ankara, Sabancı Bulvarı. Ere otomotiv'in arkasındaki viraj. Şu Rusya'daki ünlü tünel gibidir orası, üç günde bir kaza olur. Yağmur yağınca günde üçe çıkar kazalar. Sağa doğru ayrılır yol ve keskin bir sol dönüşle tünelin altına iner. O tünelin girişinde araçlar hep oradaki duvara vurur. Bu tür bir bilinçlenme imkanları olsa, muhtemelen orada o virajı görünce "bu hızda oradan çıkamam" diye düşünüp daha güvenli gidebilirler mesela.


Şu videoyu da ekleyeyim, madem bahsettim...
https://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ
 
2006 Toyota Yaris 1.0 MMT
2004 Subaru Impreza WRX STI