Gönderen Konu: üçncü vitese geçerken zorlanma  (Okunma sayısı 4291 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
üçncü vitese geçerken zorlanma
« : Mayıs 03, 2016, 13:16:24 »
arkadaşlar 98 xei spesiyal aracımda diğer viteslerde değil ama üçüncü vitese geçerken biraz zorlanıyor ve geçerken kırt diye bir ses geliyor vites kutusundan. bilgisi olan varmı neden olabilir.

Toyota Club Türkiye

üçncü vitese geçerken zorlanma
« : Mayıs 03, 2016, 13:16:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #1 : Mayıs 03, 2016, 13:36:39 »
Şanzıman yağınız olması gereken (API GL5 75W90) yağ ise muhtemelen senkromenç problemi yaşıyorsunuz.Olabildiğince bahsettiğiniz "kırt" sesini hissetmeden vites değiştirmeye çalışın aksi takdirde masrafların içine "kayıcı" ve "manşon" olarak geçen parçalar da girer.Sorunu ne kadar erken sürede bertaraf ederseniz masrafınız da o derece düşük olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2016, 15:13:48 »
@Ufuk Sönmez (16363) üstadım, şanzıman yağı için marka tavsiyesinde bulunma durumunuz var mı? Ben de değiştirmeyi düşünüyorum. 2-2,5 litre kadar yağ ile değişim yapacağım.

  Yüksel Bey Ufuk ustamızın yazdığı gibi "sadece 3. viteste yapıyor" dediğinize göre senkromeç (senkromaj da derler) sıkıntısı var. Kısa zamanda yaptırmanız lehinize olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #3 : Mayıs 03, 2016, 17:55:51 »
@Ufuk Sönmez (16363) üstadım, şanzıman yağı için marka tavsiyesinde bulunma durumunuz var mı? Ben de değiştirmeyi düşünüyorum. 2-2,5 litre kadar yağ ile değişim yapacağım.

  Yüksel Bey Ufuk ustamızın yazdığı gibi "sadece 3. viteste yapıyor" dediğinize göre senkromeç (senkromaj da derler) sıkıntısı var. Kısa zamanda yaptırmanız lehinize olacaktır.

Estağfurullah, benim şahsi görüşüm Mobil, Castrol, Motul, Eneos gibi bilinen ve kaliteli ürünlerden yana olur, ama şu unutulmamalı asıl önemli olan doğru standartlardaki yağı kullanmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #4 : Mayıs 03, 2016, 18:02:08 »
Konuya bende dahil olayım. Benim passatta 2.vitesin senkromenç takımını değiştirmeme rağmen kırtlama devam ediyor.(Önceden geçmiyordu yani garçlayarak geçiyordu.) Bazen çok rahat geçiyor.Genelde kırtlayarak geçiş oluyor. Bazen ise garçlayarak geçiş oluyor.  Yağıda yeni. Sorun nerede düşüneyim. 1. vitese ise hareket halinde hiç geçiremiyorum artık. Birde yavaşlarken iyice durduğumda debyraja basılı tutuyorum sürekli kalkana kadar. Yoksa kalkarken 1e taktığımda ya sorunsuz giriyor yada onada kırtlayarak giriş yapıyor.

Baskı balata bu şekilde çabuk bitermi? ( Rölantide debyraja basılı durursam)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #5 : Mayıs 03, 2016, 18:11:39 »
Konuya bende dahil olayım. Benim passatta 2.vitesin senkromenç takımını değiştirmeme rağmen kırtlama devam ediyor.(Önceden geçmiyordu yani garçlayarak geçiyordu.) Bazen çok rahat geçiyor.Genelde kırtlayarak geçiş oluyor. Bazen ise garçlayarak geçiş oluyor.  Yağıda yeni. Sorun nerede düşüneyim. 1. vitese ise hareket halinde hiç geçiremiyorum artık. Birde yavaşlarken iyice durduğumda debyraja basılı tutuyorum sürekli kalkana kadar. Yoksa kalkarken 1e taktığımda ya sorunsuz giriyor yada onada kırtlayarak giriş yapıyor.

Baskı balata bu şekilde çabuk bitermi? ( Rölantide debyraja basılı durursam)

Passat'da debriyaj pedal ayarı var mı İlke? var ise kontrol edebiliyor musun?

Senkormenç değişirken manşon, göbek ve kayıcı kontrol edildi mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2016, 18:18:38 »
Passat'da debriyaj pedal ayarı var mı İlke? var ise kontrol edebiliyor musun?

Senkormenç değişirken manşon, göbek ve kayıcı kontrol edildi mi?

Abi passatta pedal ayarı yok. Değişim yaparken gözle yaptığımız kontrolde birşey görmedik. 1-2 arasındaki senkromenç gövdesi ve onu iten parçada sorun tespit etmedik.

Benim şanzımanın iç yapısı:

http://vagpart.com/vw/passat-pa-us-2004-31186-shift-rod-selector-shaft-selector-fork-for-5-speed-manual-transmiss/

http://vagpart.com/vw/passat-pa-us-2004-31139-output-shaft-gears-and-shafts-for-5-speed-manual-transmiss/

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #7 : Mayıs 03, 2016, 18:32:24 »
Durdugu yerde de vitesler gecerken zorlanma oluyor mu Ilke?
Debriyaj catali kontrol edilmis miydi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2016, 18:33:45 »
Durdugu yerde de vitesler gecerken zorlanma oluyor mu Ilke?
Debriyaj catali kontrol edilmis miydi?
Durur haldeyken sorun yok. Motor çalışırken 1e takarken yukarıda anlattığım şekilde sorun yaşıyorum abi. Evet abi kontrol edildi çatal. Birde çatalda sorun olsa tüm viteslerde sorun yaşamazmıyım?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #9 : Mayıs 03, 2016, 18:34:37 »
http://vagpart.com/vw/passat-pa-us-2004-31139-output-shaft-gears-and-shafts-for-5-speed-manual-transmiss/

bu figürde 7-8-9 pnc numaralı parçalar değişti mi İlke? yoksa sadece 9 pnc numaralı senkromenci mi değiştirdin?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2016, 18:39:07 »
http://vagpart.com/vw/passat-pa-us-2004-31139-output-shaft-gears-and-shafts-for-5-speed-manual-transmiss/

bu figürde 7-8-9 pnc numaralı parçalar değişti mi İlke? yoksa sadece 9 pnc numaralı senkromenci mi değiştirdin?



7 8 9 değişti abi. 3 parça olarak.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #11 : Mayıs 03, 2016, 18:45:35 »
Motor devri ile de alakali olabiliyor Ilke. Yani bir viteste sorun ortaya cikarken (oradaki dislilerin durumu da onemli) digerlerinde sorun hissedilmeyebilir. Bu sadece ihtimal tabi.
3 den 1 e ve 2 den 1 e de de gecmiyor mu? Degisik devirlerde denedin mi?
Vites kol ayari var mi onda, gereginden fazla bosluk falan?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #12 : Mayıs 03, 2016, 18:53:46 »
Motor devri ile de alakali olabiliyor Ilke. Yani bir viteste sorun ortaya cikarken (oradaki dislilerin durumu da onemli) digerlerinde sorun hissedilmeyebilir. Bu sadece ihtimal tabi.
3 den 1 e ve 2 den 1 e de de gecmiyor mu? Degisik devirlerde denedin mi?
Vites kol ayari var mi onda, gereginden fazla bosluk falan?

Rahat geçiş olsun diye genelde 1 den 2 ye veya 3 ten 2 ye çekmeden önce debyraja basıp devirin düşmesini bekleyip o şekilde geçiriyorum. Vites kolu ayarı yok passatta abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #13 : Mayıs 03, 2016, 20:35:08 »
Durur haldeyken sorun yok. Motor çalışırken 1e takarken yukarıda anlattığım şekilde sorun yaşıyorum abi. Evet abi kontrol edildi çatal. Birde çatalda sorun olsa tüm viteslerde sorun yaşamazmıyım?
İlke şanzıman yağı kitabında hangi viskozite yazıyor siz ne koydunuz?
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #14 : Mayıs 03, 2016, 21:40:09 »
7 8 9 değişti abi. 3 parça olarak.
Vag şanzımanları da kendileri gibi acayip geliyor bana :) Bu durumda 1. Vites dişlisi, karşılığı ve fork'ları incelemek lazım İlke.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #15 : Mayıs 04, 2016, 12:02:38 »
VolksWagen kardeşliği...
 İlke sana müteşekkirim kardeşim, sayende Passat alma ihtimalimi ortadan kaldırdım. Arabamı değişirsem gene Japon veya Kia.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2016, 12:05:09
Estağfurullah, benim şahsi görüşüm Mobil, Castrol, Motul, Eneos gibi bilinen ve kaliteli ürünlerden yana olur, ama şu unutulmamalı asıl önemli olan doğru standartlardaki yağı kullanmak.

  Ufuk ustam ilginize teşekkür ederim. Eneos veya Mobil ile tercih yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #16 : Mayıs 04, 2016, 14:06:23 »
VolksWagen kardeşliği...
 İlke sana müteşekkirim kardeşim, sayende Passat alma ihtimalimi ortadan kaldırdım. Arabamı değişirsem gene Japon veya Kia.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2016, 12:05:09
  Ufuk ustam ilginize teşekkür ederim. Eneos veya Mobil ile tercih yapacağım.
Abi sifirdan bende olsa emin ol bu hale gelmezdi araba. Sahsen ben passatla veya es degeri bir aracla devam ederim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #17 : Mayıs 04, 2016, 14:27:31 »
Abi sifirdan bende olsa emin ol bu hale gelmezdi araba. Sahsen ben passatla veya es degeri bir aracla devam ederim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



  Sıfır Passat alacak gücümüz şu an olmadığından ikinci el bakınmakla avunuyorduk. Senin araç ve birkaç tane gördüğüm VW benim gözümde Toyotayı Efsaneleştirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #18 : Mayıs 04, 2016, 14:36:08 »
VolksWagen kardeşliği...
 İlke sana müteşekkirim kardeşim, sayende Passat alma ihtimalimi ortadan kaldırdım. Arabamı değişirsem gene Japon veya Kia.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2016, 12:05:09
  Ufuk ustam ilginize teşekkür ederim. Eneos veya Mobil ile tercih yapacağım.
Abi benim aracın kmsi 270bin ve daha önce hiç şanzıman yağı değişmemiş. Değişimden sonra birkaç gün şanzımandan ince bir ses geldi sonrasında kesildi, şuanlık bir sorun yok alışma süresi dedi ustalar. Eneos tamam kaliteli ama ilk defa kullanıyorum. Şahsi fikrim üretim tarihi güncel bir mobil bulursan onu kullanman.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: üçncü vitese geçerken zorlanma
« Yanıtla #19 : Mayıs 05, 2016, 08:36:04 »
Abi benim aracın kmsi 270bin ve daha önce hiç şanzıman yağı değişmemiş. Değişimden sonra birkaç gün şanzımandan ince bir ses geldi sonrasında kesildi, şuanlık bir sorun yok alışma süresi dedi ustalar. Eneos tamam kaliteli ama ilk defa kullanıyorum. Şahsi fikrim üretim tarihi güncel bir mobil bulursan onu kullanman.
  Teşekkür ederim Yasin uayrın için. Eneos kendi ıspatlamış bir markadır, motor yağları ile ilgili bir dönem işim olmuştu oradan tanıyorum markayı. O kilometreye kadar insan evladı hiç mi acımamış araca. Al buyur, yap aynısını "bazı" başka marka araçlara da gör bakalım kaliteyi konforu. Neyse bakalım inşaAllah sorunsuz binersin aracınıza, Allah kaza bela vermesin.