Gönderen Konu: Mazda CX-5 Kar Testi  (Okunma sayısı 2204 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Mazda CX-5 Kar Testi
« : Nisan 30, 2016, 22:40:46 »
Videonun en sonunda Forester ve CRV ile kıyaslamasını da görebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=ze2bR_3oIGs&feature=em-uploademail

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Mazda CX-5 Kar Testi
« : Nisan 30, 2016, 22:40:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #1 : Mayıs 01, 2016, 00:08:24 »
Cx5 güzel bir SUV ama videonun sonunda ki Forester'da bir sorun olmalı aksi takdirde o zeminde en iyi iş görecek çekiş sistemi Forester'da.Orada CR-V yada olsaydı RAV4 için aynı şeyi söyleyemem  ama Forester'a resmen haksızlık etmişler :)

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #2 : Mayıs 01, 2016, 00:11:19 »
Ben de şaştım Ufuk bey, son kasanın awd sisteminde değişikliğe mi gidildi mekanik yerine elektronik bir sistem mi konuldu?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #3 : Mayıs 01, 2016, 00:31:56 »
Ben de şaştım Ufuk bey, son kasanın awd sisteminde değişikliğe mi gidildi mekanik yerine elektronik bir sistem mi konuldu?
Symetric awd devam ancak bazı eklentiler var.Otomatik şanzımanlı ise ATS ( Automatic Teaction System) ve tüm modellerde VDC (ESP) standart hale geldi ki, bu videoda ki konum ile alakaları yok.Forester o pozisyonda patinaj çekmek bir kenara show yapar :)

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #4 : Mayıs 01, 2016, 01:21:31 »
http://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/

Ben de öyle düşünüyorum, ama videodaki foresterde bir hinlik vardır sanırım. Bir de subarunun simetrik awd sinin farklı çeşitleri olduğundan bahsedilmiş, bunlardan kaynaklanabilir mi? Ya da bu hinlik ne? Direksiyonu çevirerek kalkmaya karşı bir zaafiyet mi oluşuyor?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #5 : Mayıs 01, 2016, 11:09:29 »
Subaru awd çeşitliliğinde değişen kısımlar ön ve arka aks arasındaki dağıtım şekli ama symetrical awd sabit.


Videoda ki Forester da kesinlikle bir hinlik olmalı, direksiyon açısı ile de ilgili olabileceğini düşünüyorum, zira aşağıdaki video da aynı parkurda farklı bir sonuç çıkıyor :)









SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #6 : Mayıs 01, 2016, 12:34:43 »
CR-V'yi bilemem ama Forester'ın direksiyonu biraz daha fazla sağa kırıldı gibi geldi bana. Yoksa CX-5'ten bir eksiği yok, belki fazlası bile vardır arazi performansı olarak. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #7 : Mayıs 01, 2016, 14:29:16 »
Şöyle bir video daha var.
Subaru XV de kullanılan awd sistemi bilemiyorum. Subaru 3000 devir sonrası gücü arkalara veriyor diyor. Ama gerçekten şaşırtıcı.

https://www.youtube.com/watch?v=J66v5hdHAxw&feature=youtu.be
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #8 : Mayıs 01, 2016, 15:49:31 »
Subaru yıllardır diğerlerini ezen videolar çekiyor, bunların da kinlenip böyle videolar yayınlamaları normal bence.  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #9 : Mayıs 01, 2016, 16:02:16 »
Şöyle bir video daha var.
Subaru XV de kullanılan awd sistemi bilemiyorum. Subaru 3000 devir sonrası gücü arkalara veriyor diyor. Ama gerçekten şaşırtıcı.

https://www.youtube.com/watch?v=J66v5hdHAxw&feature=youtu.be

Viskoz kavrama awd sistemleri yapı itibariyle (hidrolik pleyt kavrama, tıpkı tork konvertörlü otomatik şanzıman gibi) yüksek devir istiyor, bu bütün viskoz kavrama awd sistemleri için geçerli.

Açıkçası ben aracın markası modeli ne olursa olsun viskoz kavrama transfer modellerini pek benimsemiyorum zira tam ihtiyacınız olduğu zamanda ne durumda, ne tepki verecekleri kestirilemeyen bir awd modeli.

Bence Subaru'da en yetenekli awd modeli ATS ve 2006-2008 yılları arasındaki 4EAT ve 5EAT şanzıman ile eklenen ATS + VDC modeli.ATS'nin farklı bir versiyonu olan ATSC'yi daha önce Mitsubishi Pajero'da ESP ile test etmiş ve hayran kalmıştım, Subaru'da henüz o test şartlarını bizzat yakalayamadım.

Mazda'nın düşük devirde dağılımı doğru ayarlayabilmesi çok iyi ancak hard off road koşulları dışında pratikte pek işe yarayacsğını sanmıyorum, CX serisi de hard off road koşullarında kullanılamayacağı için gereksiz bir meydan okuma olmuş.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #10 : Mayıs 01, 2016, 16:21:16 »
Subaru yıllardır diğerlerini ezen videolar çekiyor, bunların da kinlenip böyle videolar yayınlamaları normal bence.  :D
Mehmet bey Subaru mühendisliğine söz yok ancak awd aktarma modeli söz konusu olduğunda marka Subaru'da olsa Toyota'da olsa VTD (Viscous Transfer Drive) modeli bana göre "kısmen" dört çeker aracı ifade eder.

Örneğin, 2006 model Subaru 2.0 (VTD) ve 2.5XT (ATS+VTC) videolarını izleyin ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.



SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda CX-5 Kar Testi
« Yanıtla #11 : Mayıs 01, 2016, 17:20:42 »
Bu videoda bir cinlik var. Subaru Öyle bir durumda hemen arkaları da devreye cok rahat sokabilir. Ki roller testlerde aracın rakibi BMW nin yeni nesil sisteminden bile daha iyi performans gösteriyordu. Acaba direksiyon kırma acisi olabilir mi diyeceğim ama dusunmuslerdir onu.  Bu tür testlerde Çünkü mazdanın adı bile geçmez başarı olarak
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah