Gönderen Konu: 1800€ araba hemde sıfır olmaz demeyin YENİ TATA NANO  (Okunma sayısı 1523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ''herkez TOYOTA binemez''
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bu da yeni tata NANO çıkış tarihi mart 2010 hollanda fiyatı tahmini 1800€ evet inanılmaz.Bizde herhalde 3000€ bulur bakalım, görüntü için lütfen tıkla.....http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10816

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 1800€ araba hemde sıfır olmaz demeyin YENİ TATA NANO
« Yanıtla #1 : Ocak 23, 2009, 13:53:01 »
Bir ara iptaldi (bkzn.), bu haber daha yeni ama, ne dediğini de bir anlayabilsem ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: 1800€ araba hemde sıfır olmaz demeyin YENİ TATA NANO
« Yanıtla #2 : Ocak 23, 2009, 22:12:33 »
Sanırsam zamanında Anadol unda buna benzer  özel üretimleri  vardı. Demek ki bizler bunu çok daha önceleri  düşünmüşüz.

Alıntıdır
"özel üretim anadollar:

böcek:

Ben bu aracı isviçrede program yapan ntv 0-100 programında gördüm ve kendi aracımızı orada ac shelby lerin shelbygt500 lerin yanında görünce oldukça duygulandım.

Tasarımı Otosan Mamul Geliştirme Şubesi' nde çalışan Jan Nahum tarafından yapılan Böcek modeli 1975 yılında satışa sunuldu. Bu araç, hem ordunun bu tarz bir otomobil isteği hem de ülke turizminin gelişmesi sonucu böyle bir aracın talep göreceği düşüncesinden doğmuştu.

Böcek o güne kadar üretilen otomobillerin tümünden farklıydı. Bir parça VW türevli Buggy araçlarla aynı sınıfta gibiydi ama tamamen farklı özellik ve görünümde özgün bir araçtı. Tasarımının ilginç özelliklerinden biri üzerinin açılabilir olması, bir kapısının olmayışı ve ön camın kaput ile aynı eğime sahip olmasıydı. Bu eğim dünyada denenmemiş bir tasarımdı ve sonradan üretilecek SUV araçlara önderlik ediyordu. Hatta gösterge panelinin benzeri daha sonraları bir çok Avrupa otomobilinde görüldü.

1298 cc 63 beygirlik Ford motoru kullanılan Böcek' te en dikkat çeken noktalardan biri de asimetrik ön ve arka görünümüydü. O dönemin pop-art tasarımlarına uygun olarak, değişken ölçülere sahip ön panjur, arkada solda üç, sağda ikili stop lambaları bulunmaktadı.

Bunların hepsine ilaveten ön camın üstünde konumlandırılmış, beş adet değişik açılı aynadan oluşan teleskobik bir dikiz aynası vardı. Ön camında da 'Sadece tecrübeli sürücüler kullanmalıdır' yazılı bir etiket bulunmaktaydı. Ön lastikleri 225*55*13 ve buna tekabül eden ölçülerdeydi. Ön koltukları fiber üzeri vinil kaplamaydı. Bu bile başlı başına bir yenilikti.

Bu aracın çeşitli versiyonlarda üretilerek hobi ve resmi görevlere de uygun olması planlanmıştı. Hatta kapıları gull-wing (martı kanadı) tipinde olan versiyonları hazırlanmış, kamera taşıyan, arazide giden, römork çeken, askeri kullanıma hitap edecek modelleri de planlanmıştı. Ne yazık ki bu düşünceler seri üretime yansıtılamadı. Hatta çöpe atılan martı kanatlara o dönemde Kadıköy' deki boş arsalarda rastlamak mümkündü.

Böcek de STC 16 gibi zamanının ilerisinde düşünülmüş bir arabaydı ve ülke şartlarından dolayı geniş kitlelere satılamadı. 1975 de 202 ve 1977 de de 1 adet üretildikten sonra üretimden kalktı.

Günümüzde bu otomobili inceleyen yabancı otomobil yazarları ve uzmanları Böcek' in o günkü dizaynıyla günümüzde bile rahatlıkla üretilip satılabileceğini vurgulamaktadırlar."





1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -