Gönderen Konu: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı  (Okunma sayısı 5236 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi


VW, uzun bir zamandır kullandığı 1.4 TSI yani turbo-benzinli motorlarda değişikliğe gidiyor. Grubun tüm araçlarında yaygın bir şekilde kullanılan bu motor yerine artık 1.5 litre hacme sahip yeni tasarlanan ve özel bir turbo sistemine sahip olan motora bırakacak.

Hatırlanırsa VW geçtiğimiz yıl mevcut 1.4 TSI motorlarda bazı değişikliklere zaten gitmişti. Çok büyük değişiklikler barındırmasa da 1.4 TSI motorun ürettiği güç 122ps'den 125ps'e çıkarılmış ve yakıt tüketimi de bir miktar düşürülerek daha verimli hale getirilmişti. Bu son yıl değişikliği bile 1.4 TSI motorların sonunun geldiğini göstermişti. Birçok rakibine göre başarılı performans - tüketim değerlerine sahip olan bu motorların versiyonları 1.5 TSI ile başarısını daha da yukarılara taşıyacak gibi görünüyor.

Motor hacminin yükselmesi haricinde en dikkat çekici değişiklik normal turbo sisteminden VGT yani (Variable Turbine Geometry) Değişken Geometrili Turbo sistemine geçilmiş olması olarak gösterilebilir. Ayrıca hareketli türbin kanatçıkları elektrikli olarak harekete geçecek. Bize göre bu hacim değişikliğinden çok daha önemli bir değişiklik. VW grubu bünyesinde bulunan Porsche'nin 718 ve 911 modellerinde de aynı tip turboyu kullandığını belirtmekte fayda görüyoruz. Bu arada Ford markası da Ticari modellerde kullanacağı 2.0lt VGT turboya sahip dizel motorları kullanacağını yakın zamanda açıklamıştı.

VGT tipi turboda düşük devirlerde egzoz gazının basıncını artırabilmek için açılıp kapanabilen kanatçıkların olduğu bir turbo sistemidir. Bu sayede düşük devirlerde daha yüksek tork elde edilebilir. Günlük bir örnek ile açıklanacak olursa hortumdan düşük basınçla akan suya parmak basarsak basıncı artar ve daha tanzikli bir hal alır. Bu sistem alt devirlerde basıncı düşük olan egzoz gazının geçiş aralığını daraltarak gazın basıncını artırır ve türbinin daha hızlı dönmesini sağlar. Bu sayede özellikle düşük hacimli motorlardan alt devirlerde yeterli miktarda tork elde edilir.



VGT Turbo ve hareketli kanatçıklar

Kullanılacak motorların tüm detayları henüz açıklanmadı ancak 130ps ve 150ps olarak iki farklı güç seçeneği olacağı belirtiliyor. Ayrıca 177ps gücünde ve 300nm torka sahip bir versiyon bu motorun en güçlü versiyonu olacak. EA211 koduna sahip bu motorların en büyük özelliği ise VGT turbo sayesinde üretilen torkun büyük bir bölümünün 1300 dev/dakikadan itibaren alınabilecek olması. Bu sayede turbo boşluğu (turbo-lag) problemi büyük bir oranda çözülmüş olacak.

Aşağıdaki grafikte 1.5 TSI 130ps güce ve 200nm torka sahip olan motorun hangi devirde ne kadar güç ve tork ürettiği görülebilir. Burada dikkat edilmesi gereken 1300devir/dakikada üretilmeye başlanan 200nm maksimum torkun 4000devir/dakikaya kadar değişmeden alınabiliyor olması.



Motorda yapılan değişiklikler hacim artması ve turbo tipi değişikliğiyle de sınırlı değil. Daha yüksek sıkıştırma oranı, daha yüksek basınçlı yakıt enjektörleri ve elden geçirilen silindir kafası sayesinde yakıt tüketiminin %10 oranında düştüğü de belirtiliyor. Ayrıca silindir kapatma (ACT) sisteminin de tüm versiyonlarda olacağı ancak bu sistemin standart olarak mı yoksa opsiyon olarak mı olacağı açık bir şekilde belirtilmiyor.

Yeni tasarlanan 1.5 TSI motorun yakın bir zamanda tüm VW Grubu araçlarında kullanılmaya başlanması bekleniyor. Ayrıca 1.6 TDI motorda da benzer değişiklikler olacak ve aynı şekilde hacim 1.5lt olarak güncellenecek. Daha önce BMW ve Ford gibi markaların da benzinli ve dizel ünitelerde 1.5lt hacmi tercih ettiğini hatırlatmakta fayda görüyoruz.


Kaynak: http://www.sekizsilindir.com/2016/04/vw-15-tsi-motor.html
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2016, 19:28:11 »
Toyota hala  1.6 atmosferiğe devam etsin...


iPhone 6 ile gönderildi
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #2 : Mayıs 02, 2016, 20:44:23 »
Yakıt ekonomisi ve meşhur emisyon çıktısı ne olur bilmiyorum ama mükemmel bir Tork eğrisi var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2016, 21:30:36 »
200nm ile sınrlandırılmış gibi malum emisyon ve meşhur dsg arızaları. bu hacimde daha fazla tork üreten motorlar var başka markaların wv sadece alt devirlerde canlandırmış motoru.

***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #4 : Mayıs 02, 2016, 21:42:28 »
200nm ile sınrlandırılmış gibi malum emisyon ve meşhur dsg arızaları. bu hacimde daha fazla tork üreten motorlar var başka markaların wv sadece alt devirlerde canlandırmış motoru.


Daha fazla Tork  üreten mutlaka vardır ama bu düzlemde üreten  var mı onu bilmiyorum.Pik olarak 500 NM üretsede bunu sadece (atıyorum) 1900-2000 devir aralığında veriyorsa bir şeye benzemez.Bu motor gördüğüm kadarı ile 1600-4000 devir bandında 200Nm verebiliyor.Eğer daha geniş aralıkta veren bir motor varsa onu taktir etmek lazım.

İşin aslı piyasadaki Motorların teknik verilerine hakim değilim.Sadece bu motor için verdiği tork aralığı -bence- çok iyi diyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #5 : Mayıs 02, 2016, 22:26:49 »
Daha fazla Tork  üreten mutlaka vardır ama bu düzlemde üreten  var mı onu bilmiyorum.Pik olarak 500 NM üretsede bunu sadece (atıyorum) 1900-2000 devir aralığında veriyorsa bir şeye benzemez.Bu motor gördüğüm kadarı ile 1600-4000 devir bandında 200Nm verebiliyor.Eğer daha geniş aralıkta veren bir motor varsa onu taktir etmek lazım.

İşin aslı piyasadaki Motorların teknik verilerine hakim değilim.Sadece bu motor için verdiği tork aralığı -bence- çok iyi diyebilirim.
Toyotayı yerlerde sürüdüğü ensesine kocaman bir şaplak patlattığı kesin bu motorun.
Sorsan Toyota elektrikli motora dönecek ondan motor geliştirmez denir.
Komik
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '10
  • 68 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #6 : Mayıs 02, 2016, 23:11:36 »
Bu motor bana pek başarılı gelmedi. Toyota nın motorundan daha iyi ama turbo olan ve yeni tanıtılan bir motora göre çok da aman aman bir özellik değil. 
Çünkü Toyota 1,6 atmosferik motorda 132 bg. güç 160 Nm tork üretiyor.
Bu motor  turbo ile 1,5 lt. de 130 beygir güç, 200 NM tork üretiyor. 170 beygir civarında güç üretmesi gereken bir motor olmalı.
Eğer araçta turbo taşıyorsam, güç artışı daha iyi olmalı.
Bu motorun , tek iyi tarafı tork eğrisi gibi görünüyor. Gerçek, yakıt değerlerini de görmek lazım tabii.
Toyota'da tork eğrisi , alt devirlerde daha başarısız ama atmosferik motor.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #7 : Mayıs 02, 2016, 23:29:08 »

Bu motor  turbo ile 1,5 lt. de 130 beygir güç, 200 NM tork üretiyor. 170 beygir civarında güç üretmesi gereken bir motor olmalı.
Eğer araçta turbo taşıyorsam, güç artışı daha iyi olmalı.


Tüm teknik değerleri açıklanmadığı için bir şey söylemek zor ama Euro 6 normlarına uymak için (yani Emisyon standartlarına uymak ve bir dahada sahtekarlık yapmadan o standartları yakalayamayacakları için) bu sınırda kaldılar tahminimce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2016, 06:45:55 »
Bende 1.4 tsi passat bakıyordum arada kaldım
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #9 : Mayıs 03, 2016, 08:19:36 »
Bende 1.4 tsi passat bakıyordum arada kaldım
Passatta kullanılan 1.4tsı lar sanırsam 140 bg lik. Jetta golf 1.4 tsı 122 bg idi şuan 125 oldu.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2016, 08:22:56 »
Sadece tork ya da guc ile aciklamak dogru olmaz. Yukarida belirtildigi gibi, bir cok seyi gormek lazim. Azami torkun belli devir araliginda olmasi da bilgi icin yeterli degil. Tork ve guc egrisi onemli. Bir motor digerinden daha genis devir araliginda azami torkunu veriyor olabilir, digeri de azami torkunun %90 nini daha genis devir araliginda verebilir, bakmak lazim.
Emisyondan, sanziman dayanimina, tuketime kadar bir cok sey var.
Tuketim verileri ne olacak bakalim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #11 : Mayıs 03, 2016, 08:25:03 »
Passatta kullanılan 1.4tsı lar sanırsam 140 bg lik. Jetta golf 1.4 tsı 122 bg idi şuan 125 oldu.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir abimiz 1.4TSI Passat aldı. 1.ylın sonunda piston sekman şanzıman(dsg) dağıldı. Garantili olduğu için servise gitti. 3 defa toparlanmasına rağmen yine yolda bıraktı. En son komple motor şanzıman değişince acil satıldı. Servis küçük boyutlu motorlarda bu büyüklükteki arabayı çekerken çok daha fazla yıprandığını söyledi. Bilgi vereyim istedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #12 : Mayıs 03, 2016, 08:29:06 »
Millet 1.4 turboyu bırak 1.0 turbo motorları aynı sınıf arabalarda kullanıyor. 1.33 atmosferik için mühendisler düşünmüş koymuş ise bence 1.4tsı için de mühendisler gerekli fikir alışverişini yapmışlardır.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #13 : Mayıs 03, 2016, 09:25:43 »
Bu ACT sistemi vw nin kendi sitesinde 0,4lt/100 km tasarruf demiş. Ama bu sisteme sahip araca 8000 TL fark alıyor (+25 hp artış için bu rakam çok uçuk bunu es geçerek yazıyorum). Eğer bu teknoloji rutin bakımlara ekstra bir maliyet getirmiyor ve ayrıca hiç arıza yapmadan çalıştığını varsayarsak: Kaba hesap ile bu tasarruf rakamı ve ödenilen par 450.000 km sonra kendini amorti ediyor. (Hee, yok yeşil çevre bilmem ne diyen olursa bu konuya girecek olsak sayfalarca yazılar az kalır.)

  Ama; grafikteki devir aralığına göre torkun alt devirden itibaren belli süre düz gitmesi bence başarı ve bütün araçlarda görmek istediğim bir sistem. Bu kısım başarılı kanımca.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #14 : Mayıs 03, 2016, 09:27:01 »
Tamam güzel de bana göre normalden yüksek olan Vw fiyatları daha da artar, nereye gidiyoruz?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: VW yeni 1.5 TSI motorlar hakkında ilk bilgileri yayınladı
« Yanıtla #15 : Mayıs 03, 2016, 11:43:50 »
Tamam güzel de bana göre normalden yüksek olan Vw fiyatları daha da artar, nereye gidiyoruz?
Aynen aytaç abi. Araç fiyatları şuan uçuşlarda. Yeni kasa çıkıyor hop koy 10 15 bin üstüne. D sınıfı araçlar Anadoluda yaşayanlar için bir ev parası. Ben zaten artık büyük ve yeni kasa araçlardan gözümü çektim. 1.0 1.2 arabalara bakar oldum. Eğer nasip olursa ilerleyen dönemde ya 1.0 yeni kasa fabia yada 1.2 Yeni kasa Clio alırım. Kapının önünde dursun ihtiyaç olursa binerim.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."