0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tarık bey, videoyu izledim. Turboda bir problem olduğunu düşünmüyorum. Çünkü turboda bir problem olsa bunu yalnızca ıslık sesi ile değil; çatır çutur sesler eşliğinde egzozdan çıkan yoğun bir beyaz duman ile görürdünüz. Turbo, yapısı gereği çok yüksek devirde dönen karşılıklı pallerden oluşur. Dediğim gibi, problem böyle yavaş yavaş çıkmaz, çat diye gider. Bence basınç hortumlarında ya da hava filtresi kabının bağlantısında bir boost kaçağı var. Uzun vadeli bir ses olması, hortum kaçağı ihtimalini yükseltiyor. Hortum giderek yırtılıyordur gibi. Öte yandan, 5600 lira abartılı bir rakam. O fiyatlara GT35 falan alınır. Hani mutlaka almak durumunda kalırsanız -vaktiniz de varsa- Almanya'ya gidip, 500 euroya orijinal avensis turbosu alıp dönmek bile daha ucuza malolur.Bir de şunu ekleyeyim, turbolu araç kullanırken asla motoru rölantide bir süre çalıştırmadan kapatmayın. Devirli kullanım sonrası turbo hala dönüyor olduğu için motoru kapatınca yağlama kesilir ve paller ışırı sıcak/yağsızlıktan dolayı kırılır.
Sondan başlayayım; rölantide bekleme sürenizi, son 3 dakikada yüksek devirli kullandıysanız 1 dakika, son 3 dakikada orta devirde kullandıysanız 30 saniye civarında olacak şekilde ayarlarsanız daha etkin bir koruma sağlarsınız. Maalesef İstanbul'da tanıdığım bir yer yok (Ankara olsaydı hiç problem olmazdı) ama en azından başka bir yere/ustaya da gösterip fikir almakta fayda var. Özellikle basınç hortumlarını kontrol ettirin. Intercooler bağlantıları, hava filtresi bağlantıları vs. Dediğim gibi, turbo sorunu olsa ses farklı çıkardı, videodaki ıslık sesi daha çok bir hava kaçağını düşündürüyor. Son zamanlarda turbo parçalarını söktürdüyseniz ve parça birleşimlerini termal macunla kapatmadılar ise ya da varolan macun eskidiyse de sistemde kaçak olabilir.
İstanbulda olduğunuzu görüyorum@Ufuk Sönmez (16363) Abi ile iletişime geçmenizi tavsiye ederim
2.0 dizel düşük km lerde araç bakan birisi olarak sizin konuyla yakından ilgilenmek istedim.Google dan diğer markalardaki sorunlara baktim ve çözümleri var.1. Turbo hortumunda çatlak var mı, hava kaçırıyor mu iyi kontrol edilmeli. 2. Araçtaki diğer hortum akşamları da kontrol edilmeli. Oradan da ıslık sesi gelebiliyormus turboyla alakasız.3. Turboya yağ kactiysa mesele olabilirmiş.4. Turbo pervaneleri yüksek ihtimal gibi geliyor ..miladini doldurmaya başlamışsa. Diğer donanımlarda hasar varsa ..Ama bu durumlarda araba biraz daha fazla yakar ve duman atar ..daha da kritik ise.Normalde motordan anlamam sikayetlerden okuduğum sonucu ve ihtimalleri yazıyorumGenelde taksiciler iyi ustaları daha iyi bilirmis. Belki bu konuda onlar daha iyi yardımcı olabilir ..Umarım sorununuzu en yakın zamanda ve az masrafla çözersiniz..
Güngören Sanayi Mahallesi çeşme durağında Toyotronic Servisin sahibi Mithat Usta var.Ben 2006 dan bu günü kadar gidip geliyorum. Tel.0212 637 80 80 bir görüş istersen.Dükkanında sırf Toyota arabalara bakıyorlar. Ben bu güne kadar bir sıkıntı yaşamadım.