Gönderen Konu: Subap bilgisi..  (Okunma sayısı 5997 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kazasız mutlu günler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Subap bilgisi..
« : Nisan 25, 2016, 20:42:09 »
Merhabalar  aranıza bu akşam katıldım ve aramalarımda bulamadım yada gözümden kaçmış olabilir. 2015 corolla 1.33 sahibiyim subapların çelik olduğu bilgisi doğrumudur.  Başka bir alaşım olma ihtimali varmi dır. Aynı zamanda metal olan bir zincirden bahsediliyor  bu parça nedir.Sorularımı mahzur görün bu konular da pek bilgili değilim ne yazık ki.Şimdiden cevaplarınız icin teşekkürler.
Hayat bir gündür, oda bu gündür. .

Toyota Club Türkiye

Subap bilgisi..
« : Nisan 25, 2016, 20:42:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #1 : Nisan 25, 2016, 20:47:36 »
Bir sıkıntınız mi var araçla ilgili? subap ve zincir sorusturmasina neden girdiniz merak ettim. Gerekli bilgiyi triger zincir ve corolla subap aramasi yaptirirsaniz mutlaka forumda bulursunuz. :tamam:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #2 : Nisan 25, 2016, 20:47:39 »
Yalan. Yeni nesil araçların hiç birş çelik degil. Magnezyum alaşımlı.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #3 : Nisan 25, 2016, 20:52:11 »
Euro 5-6 motorların hiç biri çelik subaplı değildir. Magnezyum alaşımlıdır. Bu oran değişebilir markadan markaya.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kazasız mutlu günler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #4 : Nisan 25, 2016, 20:57:09 »
Bir sıkıntınız mi var araçla ilgili? subap ve zincir sorusturmasina neden girdiniz merak ettim. Gerekli bilgiyi triger zincir ve corolla subap aramasi yaptirirsaniz mutlaka forumda bulursunuz. :tamam:


Lpg değişiminde önemli bir konu olduğu için araştırma gereği duydum Ersan bey.Cevabınız için teşekkürler. Sanırım diğer arkadaşların verdiği cevaplara bakılırsa çelik değiller zaten nedense ne servisten ne de netten tam bir cevap bulabilmis değilim. .
Hayat bir gündür, oda bu gündür. .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #5 : Nisan 25, 2016, 21:08:27 »
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 4900
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2016, 21:20:06 »
Euro 5-6 normlarında motora sahip araçlarda subaplar magnezyum. Ancak Toyota motorlarda sertleştirilmiş subaplar olduğu için motor emsallerinden daha dayanıklı. Hepinizin yakından tanıdığı Mehmet Özenç ile geçenlerde yaptığım bir sohbette yeni nesil motor arızası ile bu güne dek bir aracın geldiğini onunda 250 bin km üzerinde biraz da hor kullanılmış olması olası olan bir toptancı ya da mümessil aracı olduğunu söyledi. Yine kendisine LPG'li araçlarda var olan yüksek devirde kullanım sıkıntısını sorduğumda Toyota motorların bu konuda toleranslı olduğunu ve 4 bin devirlere korkmadan çıkabileceğimi söyledi.Önceki aracımda gözüm devir saatine takılırdı. Bu vesveseden kurtuldum. Naçizane tavsiyem yine de çok zorlamadan kullanmak iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kazasız mutlu günler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2016, 21:25:41 »
Bilgiler ve cevaplarınız icin teşekkürler. Gerçekten çok verimli ve geliştirici bir club.Anladığım kadarı ile lpg sonrası devir kullanımına dikkat etmek bu problemi giderecektir.
Hayat bir gündür, oda bu gündür. .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sabretki zamanı geldiğinde çok şükür diyesin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 7100
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap bilgisi..
« Yanıtla #8 : Nisan 26, 2016, 20:24:18 »
Müjdat Bey;

Şu bir gerçek Toyota'nın motoru şu an piyasada ki lpg ye uyumu en iyi olanlardan birisidir. Eğer aracınızı performanslı (yüksek devirli) kullanmayacaksanız periyodik bakımlarını zamanında ve doğru yaptırırsanız bi problem yaşamazsınız. Bilginize
Lamekan