Gönderen Konu: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?  (Okunma sayısı 2907 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Iyi gunler arkadaslar. 70000 bakımında arka ön disk ve balataları değiştirdim. Faturaları mevcut. Bugün 90000 bakımında arka balata ve diskler bitik durumdaydı. Diskin çiziklerine tırnağım giriyordu. Onler tertemiz idi çizik yoktu. 100000 de ki aracın diskiyle karşılaştırdık onunki benimkiyle aynıydı. Cok fren de kullanmam. Ustada bunu senin yapman mumkun degil kaldi ki önler tertemiz dedi. Yetkili servislere kapalı oldugu icin ulasamadim. Canim sıkıldı. Haziran 2015 te yaptirmistim. Garantisi var midir acaba.  sadece arkalara 600 tl vermistim.  nasil bir yol izlemem lazim. Tesekkurler

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2016, 18:09:25 »
Geçmiş olsun. Yetkili servisler yaptıkları işlem sonrası çıkan parçaları müşteriye teslim ediyorlar. 20.000 km balatanın bitmesini anlarım ama disklerin bitmesi bana mantıklı gelmedi. En iyisi yetkili servisle görüşüp 70.000 bakımda disklerin değişip değişmediğini teyit etmeniz. Belki şuan ki disk balata üzerinde tarih vardır.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '11
  • 33 kere teşekkür etti
  • 81 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2016, 19:25:46 »
20.000 km de disk de bitmez balatada bitmez. benim aracım 37.000 km de ne disk ne balada değişti. ben hiç bir arbamda yetkili servise gitmedim fakat özel servis de bile çıkan parçaları genelde alırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #3 : Nisan 23, 2016, 20:12:21 »
O zaman herhangi bir disk balata çıkan parçası almadık. Pazartesiyi bekleyeceğim artık

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #4 : Nisan 23, 2016, 20:25:55 »
Geçmiş olsun. Yetkili servisler yaptıkları işlem sonrası çıkan parçaları müşteriye teslim ediyorlar. 20.000 km balatanın bitmesini anlarım ama disklerin bitmesi bana mantıklı gelmedi. En iyisi yetkili servisle görüşüp 70.000 bakımda disklerin değişip değişmediğini teyit etmeniz. Belki şuan ki disk balata üzerinde tarih vardır.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hımmm doğru herhalde bana da bujileri vermişlerdi. Hava polen ve yağ filtrelerini vermediler ama  :P

İlbey hocam , insanoğlu çiğ süt emmiş derler ya, valla herşey beklerim ben bu piyasadan. Bende genelde çıkan parçaları alırım her gittiğim tamirciden.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #5 : Nisan 23, 2016, 20:29:54 »
O zaman herhangi bir disk balata çıkan parçası almadık. Pazartesiyi bekleyeceğim artık

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
10 ay önce yapılan bir işin ahvalini hatırlayabileceklerini gerçekten düşünüyor musunuz? Sisteme "müşteriye değiştirildiği bilgisi verildi ancak değiştirilmedi" gibi imkansız bir not kaydetmediler ise işiniz çok zor, bence polemiğe girerek sinirlerinizi yıpratmayın.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #6 : Nisan 23, 2016, 22:58:52 »
çıkan parcalari koymalari lazim.ama takilan parcaninda 1 2 yil garantisi vardir.siz bir görüşün ama 20 binde disk mi bitermiş

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #7 : Nisan 24, 2016, 13:12:39 »
1 yıl garantili parça takıyor servisler, bu km de nasıl bu hâle geldi diyip yenisini talep edin, kabul etmezlerse Toyota Türkiye yi arayıp servis hakkında şikayetçi olun bence.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #8 : Nisan 24, 2016, 15:08:37 »
10 ay önce yapılan bir işin ahvalini hatırlayabileceklerini gerçekten düşünüyor musunuz? Sisteme "müşteriye değiştirildiği bilgisi verildi ancak değiştirilmedi" gibi imkansız bir not kaydetmediler ise işiniz çok zor, bence polemiğe girerek sinirlerinizi yıpratmayın.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Değiştirecek servis değiştirir. Değiştirmeyecek adam zaten geçmişte değiştirmediğini bilse bile değiştirmez.
Hiç bir kazancım olmayacak olsa bile sessiz kalmakta iyi değil bence.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #9 : Nisan 24, 2016, 18:01:03 »
Arkadaşlar, Bu tamamen servisin iyi niyetine kalmıştır. Değiştirmediği parçayı değiştirdim diyebilir. Çünkü servislerde hangi bakımda nelerin kontrol edileceği, nelerin değiştirileceği belli. Elindeki listeye göre parça değiştiriyorlar. Ama servisteki usta elinde yoksa veya araç üzerindeki parçanın idare edeceğini düşünmüşse değiştirmeden değiştirdim diye işleyebilir. (Şimdi bazı arkadaşlarım öyle şey olur mu diyecekler ama oluyor.)
Ayrıca, bir çok arkadaşım çıkan parçayı mutlaka alırım diyebilir. Ancak servislerin elinde daha önce değiştirilmiş ancak araç sahibi tarafından alınmamış parçalar da kalıyor. Bunun yanında Ankara'daki arkadaşlarım bilir, Yıldız, Macunköy ve benzeri yerlerde hurdacılar var. Buralara sabah erken saatlerde giderseniz bütün servislerin araçlarını buralarda görürsünüz. Bu hurdacılardan kazalı araçlardaki sağlam parçaları söküp toplarlar. Serviste sana senin aracından çıkan parçayı verse bile aracına yeni diye taktıkları hurdacılardan toplanan çıkma parça olma ihtimali oldukça yüksek. Samimi olduğunuz tamirci varsa bu konuyu sorabilirsiniz.
Demem o ki; iş tamamen servisteki yönetici ve ustaların iyi niyetine kalıyor. Burası Türkiye, her şeyin bir kolayı bulunur.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #10 : Mayıs 04, 2016, 11:11:17 »
dizel corollaların arka diskleri 15000 km de çiziliyormuş. Kronik bir sorunmuş.  Önemli olan disk kalınlığıymış. O da normaldi zaten. Yani bir sorun yokmuş.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #11 : Mayıs 04, 2016, 11:34:49 »
Benim aracımda polen filtresini değiştirmemişlerdi. Bakımdan 20 gün sonra koku şikayeti ile gittim ve onlara daha hiç bir şey söyleme fırsatı vermeden direk polen filtresini gözümün önünde çıkartmalarını istedim çıkan filtre berbat durumdaydı eleman hocam bakımda niye değiştirtmediniz diye sorunca faturayı önüne koyuverdim kusura bakmayın arkadaşlar unutmuş olabilir dediler.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #12 : Mayıs 04, 2016, 11:36:02 »
Benim aracımda polen filtresini değiştirmemişlerdi. Bakımdan 20 gün sonra koku şikayeti ile gittim ve onlara daha hiç bir şey söyleme fırsatı vermeden direk polen filtresini gözümün önünde çıkartmalarını istedim çıkan filtre berbat durumdaydı eleman hocam bakımda niye değiştirtmediniz diye sorunca faturayı önüne koyuverdim kusura bakmayın arkadaşlar unutmuş olabilir dediler.

Gözden kaçmış olabilir, kötü niyet olduğunu sanmam.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kırmızıda geçti, ama artık çok geçti...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 74 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #13 : Mayıs 04, 2016, 11:53:11 »
Gözden kaçmış olabilir, kötü niyet olduğunu sanmam.
Kotu niyet olmada bile , islerine saygilarinin olmadigi acik. Hem gereginden fazla para talep ediyorlar hem de is sonunda kontrol mekanizmalari calismiyor demek ki...
Geç gitmek, hiç gitmemekten iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #14 : Mayıs 04, 2016, 16:18:34 »
Aytaç bey kötü niyet demiyorum ama dikkatsizliğe kızıyor insan ben aynı servisle alakalı bir kaç şikayetim olmuştu.Hatta genel merkeze durumu bildirdim. servis müdürünün puanını kırmışlar arkadaş abi beni yaktın demişti. sıkıntı şurada başlıyor ben sanayide yaptıracağım bedelin 2-3 katını ödüyorum ve ödüyoruz neden daha özenli olsun diye ama insan evladı işte.
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 52 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #15 : Mayıs 04, 2016, 16:52:38 »
aracım 80 bin km de ama hala arka disklerim orjinal 10 bin km de bitmesi mümkün değil, unutulma ihtimali yüksek ben servisten çıkınca değişen parçalara mutlaka bakarım yani gözle kontrol ederim. 
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '10
  • 68 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #16 : Mayıs 04, 2016, 17:16:57 »
Bir yıl parça ve işçilik garantisi var. Servise gidin, 1 yıl dolmamasına dikkat edin. Tutanak tutturun. En azından, şikayetinizi iş emrine yazdırın , sonra da merkeze durumu bildirin. Parçalarda üretim numarası ya da seri no vardır üzerinde. Oradan parçanın değişip-değişmediğini anlarsınız.
Servis şu an değişmese bile siz iş emrine yazdırıp, durumu belgeleyin ve şikayet sürecini başlatın. Bu kadar zamanda balata bitebilir ama disk biter mi?
Tüketici hakem heyetine dilekçe ile, eski fatura ve şimdiki iş emri ile başvurun.  Onlar, şehrinizdeki başka bir servisten görüş alır. Eğer  bu servis de FORD, Fiat vb. servisi ise zaten TOYOTA'yı haksız bulur. Muhtemelen sizin lehinize karar verecektir.
Zaten o aşamada Toyota merkez duruma el koyar, özür mahiyetinde aracın diğer balatalarını bile değişir. Takipçisi olun. Servislere güven konusunda dikkatli davranmak gerek. Öyle tahmin ettiğimiz kadar da sütten çıkma ak kaşık değiller. 
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis parçayı değiştirmeden değiştirdim der mi?
« Yanıtla #17 : Mayıs 04, 2016, 17:54:42 »
Aytaç bey kötü niyet demiyorum ama dikkatsizliğe kızıyor insan ben aynı servisle alakalı bir kaç şikayetim olmuştu.Hatta genel merkeze durumu bildirdim. servis müdürünün puanını kırmışlar arkadaş abi beni yaktın demişti. sıkıntı şurada başlıyor ben sanayide yaptıracağım bedelin 2-3 katını ödüyorum ve ödüyoruz neden daha özenli olsun diye ama insan evladı işte.

Evet kontrol mekanizmaları biraz zayıfmış, demek ki gözle kontrol edilebilenleri etmek lazım. Bu durumda acaba yağda mı değişmedi sorusu akla gelebilir. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.