Gönderen Konu: 1. vites ile geri vites dişli oranı  (Okunma sayısı 4435 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
1. vites ile geri vites dişli oranı
« : Ocak 22, 2009, 10:19:49 »
merhaba arkadaşlar,

işyerime yakın bir yerde ara bir sokak var baya bir rampa (30-40 metre) .
bu rampayı 1. vites ile çıkarken bir sıkıntı yok. fakat 2-3 kere geri viteste çıkmayı denediğimde rampanın ortasında takılıp kalıyor.

bizim araçlarda (2004 1.4 corolla terra sedan) geri vites ile 1. vites diş oranları ne kadar?
debriyaj sorunu değil olsa 1. viteste de yapar diye düşünüyorum.
önden çekişli araçlarda geri geri tırmanmak daha rahat olması gerek diye düşünüyorum (en azından karda)

teşekkürler
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Toyota Club Türkiye

1. vites ile geri vites dişli oranı
« : Ocak 22, 2009, 10:19:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #1 : Ocak 22, 2009, 10:37:07 »


önden çekişli araçlarda geri geri tırmanmak daha rahat olması gerek diye düşünüyorum (en azından karda)

teşekkürler

Bence tam  tersi, yani önden  çekişli araçlar  karda, arkadan çekişli araçlara  nazaran daha  iyi tırmanırlar. Normal yönde, geri geri değil.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #2 : Ocak 22, 2009, 11:11:52 »
 bizim araçlarda tam olarak oran değeri veremem ama geri vites dişli oranı tam olarak 1 ve 2. vitesin ortası oranına denk geliyor. Yani 1 buçuk vites gibi bi dişli oranına sahip. Ayrıca karda geri giderken daha iyi tırmanabilmesi de bu sebepten kaynaklanıyor. 1. vites çok torklu geliyor patinaja kalıyor, 2. vites de çok ağır kalıyor araç kalkamıyor. Bu iki vitesin arasında kalan dişli oranı geri vitesin dişli oranına tekabül ediyor. Ayrıca tabi geri rampa çıkarken ağırlık merkezinin tamamının ön tekerleklerin üstüne kayması da ayrı bi rol oynuyor aracın karda geri geri çıkabilmesine.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #3 : Ocak 22, 2009, 13:00:11 »
Toyota' daki dişli oranlarını bilemem ama genelleme yapılırsa, oranlar arasındaki fark Pusat arkadaşımızın dediği gibidir.
Kendi kullandığım otomobilden örnek verirsem, 1. vites oranı 3,308:1, geri vites oranı da 2,923:1. Yani geri vites dişlisi 1. vites dişlisine göre biraz daha uzun oranlı. Geri geri rampa çıkışlarında motorun alt devirlerdeki torku geri vites dişlisini rahatça döndürmeye yetmiyor ki, 1. viteste rahatça çıktığınız rampayı geri viteste çıkarken sorun yaşıyorsunuz. Özellikle de gazı bir an için bile olsa bıraktığınız anda motor bayılıp bir alt vites dişlisi ister. Bu durumda ya rampayı daha yüksek devirle çıkmaya başlayacaksınız ya da çıkmaya başladıktan sonra motoru boğmadan devri yükselteceksiniz ve gazı kesmeden çıkışı tamamlayacaksınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #4 : Ocak 22, 2009, 16:19:42 »
Bence tam  tersi, yani önden  çekişli araçlar  karda, arkadan çekişli araçlara  nazaran daha  iyi tırmanırlar. Normal yönde, geri geri değil.

Osman bey benim bu konuda çok tecrübem var kesinlikle arkadan itişli araçlar önden çekişliye göre çok daha iyi tırmanıyorlar (karda,buzda) çok yaşadım çok ta iyi biliyorum motorun ağırlığından dolayı önden çekişliyi karda iyi çeker diyorsanız yanılıyorsunuz istatistikleri de araştırırsanız bunu göreceksiniz.
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #5 : Ocak 22, 2009, 17:18:23 »
 İstatistikleri bilemem ama karda bir çok aracı tecrübe ettim. Askerde kullandığım 2003 Model Taktik Man kamyon haricinde hiç bir arkadan itişli aracın karda ve buzda önden çekişliye nazaran daha iyi olduğunu görmedim. Kesinlikle önden çekişli daha iyi performans veriyor karda ve buzda. (tabi bu benim fikrim)
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. vites ile geri vites dişli oranı
« Yanıtla #6 : Ocak 23, 2009, 01:01:10 »
Aynı sorunu ben de yaşıyorum Murat Bey. Malum oturduğum muhit inişli çıkışlı rampalarla dolu ve dik eğimlerde karşıdaki araca yol vermem gerektiğinde (sokaklar tek şerit), geri geri yokuş yukarı gitmek ve aracı tam o esnada kaldırmak zorunda kalıyorum ve geri viteste motor acaip takırdıyor ayrıca, bazen yanık kokusu bile geliyor debriyajdan (özellikle geri geri yokuşta park ederken). Benim dikkat ettiğim kadarıyla geri vitesin dişli oranı; 1.vites ile 2. vites arasında, dolayısıyla 1. vitesten daha çok yoruyor debriyajı, tekere aktardığı güç daha az yani, aynı zamanda 1. vitesten daha hızlı götürüyor aracı..