0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gecenlerde bir arkadasimizinda farkli model bir arabasinda boyle sorun vardi bazilari turbo bazilari motor revizyon dedi.en sonunda saglam paraci olmayan ve isini severek yapan bir tanidik vadirasi ile bir usta bulduk.bu kmde bu uflemeyi yapmasi cok normal sakin turboyu vs elletme hic bir sikinti yok dedi.
Arkadasin arabada ayni senin gibi ufleme ve yag yakma olayida var 190 bin kmde arabasi ve belli bir kmde belli bir lt yag yakmasi normal demisti su an arabasi ari gibi masalah.
Turbo araçlarda sonradan oluşan bir ses normal karşılanmamalıdır. Araç sıfırken turbo üflemiyor, yüzbinlerde üflemeye başladı ise turbo yağlanmamış demektir. Turbolu araç turbosuz araç gibi marşa bas gaza yüklen mantığı ile kullanılırsa genelde üfleme yapar. Üflemeyi de bizim ustalarımız normal karşılar.Turboda paller deniler parçalar vardır ve bunlar yüksek mühendislik ister. Aracı çalıştırırken ve park ederken birer dk rölantidw bekletmek gerekir. Bu sayede turbo kendini yağlayacak ve soğutacaktır.Park esnasında bekleyemem diyenler için turbo timer tavsiye edilir. Ek olarak turboya bağlı civatalarda gevşeme varsa turbo eskisi gibi randımanlı olmaz. Civata ve hortumların bakıma ihtiyacı olabilir.
Görüntüde aracın altında su izleri var. Bu nereden gelmekte? Beyaz ya da siyah dumanın gelmesi dizel araçlarda sık karşılaşılan bir durumdur. Zaman zaman kurum atılır ya da dizel yakıtın kalitesine oranla da bu gözlemlenebilir. Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanmanızı tavsiye ederim. Yine duman sorununda subapların da ayar görmesi gerekebilir. Su eksiltme durumu ile ilgili olarak ise aracınızı çok iyi gözlemlemek ve kontrol etmek gerekir ki bu problemin bir çok nedeni vardır. Aracın çekişinde bir sorun yok ve turboda siren şeklinde bir ses duymuyorsanız genel olarak sorun olmadığı anlaşılsa da turbo bağlantılarının ehil biri tarafından kontrol edilmesi gerekir. Arıza tam tespit edilinceye kadar aracınızın soğutma sıvısı ile hararet göstergesini sürekli kontrol ediniz. Geçmiş olsun.