Gönderen Konu: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri  (Okunma sayısı 2061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« : Mart 31, 2016, 11:46:35 »
FSI motorlar VW grubunda yakın zamana kadar üretilmiş  ardından üzerinde yapılan yenilikler ile TFSI ve TSI adını aldığı bilinmektedir. Bu motor grubu hakkında insanların çok fazla  bilgiye vakıf olmadıklarını yaptığım araştırmalar neticesinde öğrendim. Bu motorlar öncelikle direkt enjeksiyon sistemli olduğunu bilmemizde fayda var. Yani yakıt yanma odasına yüksek basınç değerleri enjektörler ile direkt olarak  püskürtülmektedir. Bu günümüzdeki TSI motor teknolojilerinde de aynı şekildedir. Bu yüzden LPG olayında uzunca bir müddet bu araçlara LPG sistemi uygulanamamış ancak günümüzde çok daha makul fiyatlara LPG sistemleri takılabilmektedir. Doğal olarak da LPG sisteminin zor uygulandığı bir motorun Ülkemizde tutulması pekte beklenemez. Ancak gerek hitler motordan az tüketimleri gerekse yine hitler motora göre daha verimli ve güçlü olmaları aslında aracını benzin ile kullanmak isteyenler için iyi bir tercih sebebidir.

Her direkt enjeksiyon motor gibi aslında yüksek oktanlı benzini daha çok seven bir motor tipi olduğunu da eklememiz gerekir. Edindiğim bilgiler neticesinde kalitesiz benzinin FSI motor ve sistemi üzerinde olumsuz etkileri olduğunu, özellikle katalizatör ve valf kurumlanmalarından kaynaklı sorunlar ile karşılaşılabildiği forumlarda yazmaktadır.

Yaptığım araştırmalarda D sınıfı 1.6 FSI motora sahip bir mauel vites Passat'ın uzun yol yakıt tüketimi verisinin 6,5-7lt +- olduğunu söyleyebiliriz. Triptronik viteslerde ise 7-,7,5lt. 2.0FSI motorların ise 1.6FSI'a göre daha düşük olduğunu söyleyebiliriz.

Toyota Club Türkiye

FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« : Mart 31, 2016, 11:46:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #1 : Mart 31, 2016, 12:00:15 »
motor ne kadar basit ise okadar lpg ile uyumlu olur. sonuçta lpg için tasarlanmamış bir araca bu sistem takılıyor. almanya da lpg kullanımı yaygın , çevrecilik için diyorlar ama bence vergi - yakıt gibi konularda vardır işin içinde.. fakat bizim gazcılar mı yapamıyor landirenzo gibi markalar kırsalda mı yok bilinmez , hala fsı motor deyince gaza uyumsuz diye geçiyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #2 : Mart 31, 2016, 12:08:00 »
motor ne kadar basit ise okadar lpg ile uyumlu olur. sonuçta lpg için tasarlanmamış bir araca bu sistem takılıyor. almanya da lpg kullanımı yaygın , çevrecilik için diyorlar ama bence vergi - yakıt gibi konularda vardır işin içinde.. fakat bizim gazcılar mı yapamıyor landirenzo gibi markalar kırsalda mı yok bilinmez , hala fsı motor deyince gaza uyumsuz diye geçiyor.

LPG'ye sıradan bir 102bglik hitler motor gibi uyumlu değil ancak biraz daha maliyetli olmak kaydıyla tamamen LPG ile çalışan kitlerin olduğunu biliyorum. Bu sistem TSI'lere de takılabiliyor. Daha uygun maliyetli olan LPG sistemlerinde ise FSI motor rölantide benzin ile çalışabiliyor ve uygun devire yükseldiğinde sistem LPG'ye geçiş yapıyor. Motor ve aksamının sıhhati için daha iyi bir yol aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2016, 12:51:45 »
FSI motorlara sıvı LPG ile çalışan sistemler takılabilmekte ancak fiyatları 5500-6500TL civarlarında seyretmekte.

Bu arada direkt benzin enjeksiyonunu ilk olarak Mitsubishi GDI adıyla uygulayıp pazara sundu diye hatırlıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #4 : Mart 31, 2016, 12:57:09 »
FSI motorlara sıvı LPG ile çalışan sistemler takılabilmekte ancak fiyatları 5500-6500TL civarlarında seyretmekte.

Bu arada direkt benzin enjeksiyonunu ilk olarak Mitsubishi GDI adıyla uygulayıp pazara sundu diye hatırlıyorum.

Hyundai'de aynı teknolojiyi kullanmakta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #5 : Mart 31, 2016, 13:05:33 »
Hyundai'de aynı teknolojiyi kullanmakta.
Zaten Mitsubishi' den aldılar o teknolojiyi. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2016, 13:38:34 »
Peki bu motora sahip araçları kullanan, bilen, sahip olan ya da tecrübesi olan var mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #7 : Mart 31, 2016, 13:42:18 »
Audi A4 TFSI larda yağ eksiltenleri duydum. Kronik galiba.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #8 : Mart 31, 2016, 13:50:44 »
Audi A4 TFSI larda yağ eksiltenleri duydum. Kronik galiba.

Bir zamanlar bir yakınımın vardı. Böyle bir sorundan bahsetmedi açıkçası. Bahsettiği bir şey vardı ki o da yakıt tüketiminin fazla olduğuydu. 1.8TFSİ idi yanılmıyorsam. Ancak güzel bir otomobildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #9 : Mart 31, 2016, 14:17:48 »
Fsi motorlar aklımda hep çok yakan az kaçan motor tipi olarak kalmış ki şu an pek tercih sebebi değil lpg uygulanması da maliyetli ve sorun çıkarma ihtimali yüksek
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2016, 14:22:34 »
Passat 1.6 ile 2.0 fsi cezbedici bir seçenek aslında. Forumlarda gördüğüm kadarıyla çok memnun arkadaşlar var. LPG'li kullanıpta memnun olanlarda yine oldukça fazla. Hem D sınıfı bir araç hem kısmen daha makul fiyata.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2016, 10:10:07 »
Fsi motorlar aklımda hep çok yakan az kaçan motor tipi olarak kalmış ki şu an pek tercih sebebi değil lpg uygulanması da maliyetli ve sorun çıkarma ihtimali yüksek
FSI motorlar biraz öyle evet.
Turbo desteklileri de sakin kullanırsanız ekonomik oluyorlar; ancak biraz gazlayayım dediğinizde tüketim epey artıyor fakat FSI gibi gitmemezlik etmiyorlar, gayet iyi gidiyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: FSI Motorlar, Araçları ve Teknolojileri
« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2016, 10:42:31 »
tsı fsı gdı d4 toyotadaki mantıkları aynı motorlar. direk enjeksiyon. opelde şuanda sıdı diye kullanıyor.lpg takılıyor takılmıyor değil ama maliyetli.