Gönderen Konu: auris m/m dizel şanzıman  (Okunma sayısı 2152 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
auris m/m dizel şanzıman
« : Mart 23, 2016, 16:43:49 »
Arkadaşlar m/m dizel şanzımanı ilk kez kullanıyorum. forumda bu şanzımanla ilgili yazılanları okudum. Aracın dik yokuşlara gelindiğinde m moduna veya  e modunda ise es moduna alınmasının faydalı olacağı belirtilmiş. Araç  ile e modunda seyir halinde iken  bir rampa ile karşılaşıldığında durmadan m moduna hareket halinde iken alınabilir mi?  Teşekkürler..

Toyota Club Türkiye

auris m/m dizel şanzıman
« : Mart 23, 2016, 16:43:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #1 : Mart 23, 2016, 16:46:13 »
Almanızda herhangi bir sakınca yok.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #2 : Mart 23, 2016, 17:17:51 »
Mustafa AYGÜN bey ancak bu sırada frene dokunmamız mı gerekli. bildiğim kadarıyla frene basmadan vites geçişi olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #3 : Mart 23, 2016, 17:18:38 »
Arkadaşlar m/m dizel şanzımanı ilk kez kullanıyorum. forumda bu şanzımanla ilgili yazılanları okudum. Aracın dik yokuşlara gelindiğinde m moduna veya  e modunda ise es moduna alınmasının faydalı olacağı belirtilmiş. Araç  ile e modunda seyir halinde iken  bir rampa ile karşılaşıldığında durmadan m moduna hareket halinde iken alınabilir mi?  Teşekkürler..
Araç hareket halindeyken R hariç istediğiniz moda gönül rahatlığı ile geçiş yapabilirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #4 : Nisan 14, 2016, 12:22:43 »
Aracı E konumunda kullanırken  trafik ışığında veya trafik beklemelerinde N konuma alınması öneriliyor. Aracı M konumunda kullanırken de beklemelerde N konumuna alınması gerekli mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #5 : Nisan 14, 2016, 12:33:41 »
Aracı E konumunda kullanırken  trafik ışığında veya trafik beklemelerinde N konuma alınması öneriliyor. Aracı M konumunda kullanırken de beklemelerde N konumuna alınması gerekli mi acaba?
Kisa sureli beklemelerde gerek yok 

TURKCELL T40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2016, 12:36:08 »
5dk ve fazlasi herzaman N-otur alin. M yada E olması farketmez. Debriyaj balatalari yoğun trafikte siksik vites gecislerinden dolayı E modda ısınır canınızı sıkar, o yüzdende yoğun trafikte M-anuel yüksek devirli yada Es modda kullanın. Yokuslarda kalkista kalkış destek sistemi kullanın yoksa motor bogulabiliyor.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #7 : Nisan 14, 2016, 12:38:14 »
Teşekkürler.. Yokuşlarda el freni mecbur kullanıyorum geri kaçırıyor ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #8 : Nisan 14, 2016, 16:35:24 »
Teşekkürler.. Yokuşlarda el freni mecbur kullanıyorum geri kaçırıyor ..
Yanlış bilmiyorsam aurislerin de yokuş kalkış desteği olması lazım. 
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 32700
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2016, 18:11:43 »
Yokuşlarda kaçırma var bu araçlarda . 

Ben de manuelde kullanırken istediği zaman vites değiştiremiyorum .  Yani mandalı her çektiğimde vites değişmiyo. Devri yükseltiyorum sonra yükseltiyo bazen . Normal mi bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2016, 18:30:53 »
Yokuşlarda kaçırma var bu araçlarda . 

Ben de manuelde kullanırken istediği zaman vites değiştiremiyorum .  Yani mandalı her çektiğimde vites değişmiyo. Devri yükseltiyorum sonra yükseltiyo bazen . Normal mi bilmiyorum.
Genelde bu durum yokus asagi giderken olur buda sanzumanin ozelligi guvenlik icin normal durum

TURKCELL T40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 32700
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: auris m/m dizel şanzıman
« Yanıtla #11 : Nisan 14, 2016, 23:20:08 »
Genelde bu durum yokus asagi giderken olur buda sanzumanin ozelligi guvenlik icin normal durum

TURKCELL T40 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Evet   hep de yokuş aşağı inerken dikkatimi çekiyo bu durum  ;)