Gönderen Konu: Araç seçimi.. Toch-Advance  (Okunma sayısı 42107 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Araç seçimi.. Toch-Advance
« : Mart 11, 2016, 12:06:30 »
 Merhabalar arkadaşlar. 1.33 2011 model corolla mı satıp 1.4 d4d yeni kasa corolla almayı düşünüyorum. (2. El)  kafama takılan bir kaç soru var.  Touch ile advance arasında donanım farklılığı nedir. Baktığım kadarıyla yağmur, far sensörü, otomatik kararan dikiz aynası çelik jant . Diğer donanımlar aynı. Ya da ben mi yanlış biliyorum. Touch mu advance mi alsam karar veremedim..

Şansımı Yarı otomatik şanzıman dan yana kullanacağım. Acaba kullanan arkadaşlar fikir verebilir mi. Manuel den bu şanzımana geçeceğim için çok garipsemem gibi. Ama yokuşlarda kalkarken bi önceki kasa gibi çıkmamazlık yapıyormu? Şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Araç seçimi.. Toch-Advance
« : Mart 11, 2016, 12:06:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #1 : Mart 11, 2016, 13:27:58 »
Merhabalar arkadaşlar. 1.33 2011 model corolla mı satıp 1.4 d4d yeni kasa corolla almayı düşünüyorum. (2. El)  kafama takılan bir kaç soru var.  Touch ile advance arasında donanım farklılığı nedir. Baktığım kadarıyla yağmur, far sensörü, otomatik kararan dikiz aynası çelik jant . Diğer donanımlar aynı. Ya da ben mi yanlış biliyorum. Touch mu advance mi alsam karar veremedim..

Şansımı Yarı otomatik şanzıman dan yana kullanacağım. Acaba kullanan arkadaşlar fikir verebilir mi. Manuel den bu şanzımana geçeceğim için çok garipsemem gibi. Ama yokuşlarda kalkarken bi önceki kasa gibi çıkmamazlık yapıyormu? Şimdiden teşekkürler.
Yazdığınız özelliklerden farklı başka bir özellik yok. Fakat 2016 lara dizele cruise control gelmiş sanırım advanceler de. Siz 2.el alacağınız icin dizel de yazdığınız ozelliklerden farklı bişey yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #2 : Mart 11, 2016, 13:38:17 »
Yazdığınız özelliklerden farklı başka bir özellik yok. Fakat 2016 lara dizele cruise control gelmiş sanırım advanceler de. Siz 2.el alacağınız icin dizel de yazdığınız ozelliklerden farklı bişey yok.

Teşekkür ederim sönmez  bey. Şanzıman hakkında bilginiz var mı peki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #3 : Mart 11, 2016, 13:42:26 »
Selim bey, neden yarı otomatik? Yarı otomatiğin esprisi nedir sizce? Bence tam otomatik alın.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2016, 15:10:28 »
Teşekkür ederim sönmez  bey. Şanzıman hakkında bilginiz var mı peki

Selim Bey,
Şanzıman hakkında pek bilgim yok. Bu konu da tecrübeli arkadaşlar eminim size yardımcı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #5 : Mart 11, 2016, 15:14:06 »
Selim bey, neden yarı otomatik? Yarı otomatiğin esprisi nedir sizce? Bence tam otomatik alın.

Seyit bey ben dizellerin yarı otomatik olduğunu biliyordum. Tek kavrama diye biliyorum ama yanlışsam düzeltin  :hoş:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #6 : Mart 11, 2016, 15:24:13 »
Selim bey, yarı otomatik değil de MMT yani Multimode desek daha doğru olur sanırım. MMT ye göre tam otomatik almanızı tavsiye ederim. MMT viteslerde zaman zaman problemler oluyor. Forumda buna ilişkin çok konu bulabilirsiniz.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #7 : Mart 11, 2016, 15:54:50 »
Selim bey, yarı otomatik değil de MMT yani Multimode desek daha doğru olur sanırım. MMT ye göre tam otomatik almanızı tavsiye ederim. MMT viteslerde zaman zaman problemler oluyor. Forumda buna ilişkin çok konu bulabilirsiniz.

Anladım Seyit bey.  Ben dizellerin hepsinin MMT şanzıman diye biliyorum. 2013 öncesi kasada sorunların olduğunu okumuştum. Isınma koku vb.  Ayrıca 2. El alacağım için yarı otomatik ya da tam otomatik farkını anlamam zor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #8 : Mart 11, 2016, 16:21:32 »
Bence kesinlikle Advance alın, touch şirket aracı olarak geçiyor, ayrıca MMT'ler de ki  problemler son kasalarda tamamen giderildi, vites geçişleri çok daha iyi ( her 2 kasa da da mmt kullanan biri olarak konuşuyorum  :tamam:
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #9 : Mart 11, 2016, 16:58:21 »
@Selim  Yılmaz (26282)  Aradaki fiyat farkına göre ilave olan donanımların işinize yarayıp yaramayacağına göre değerlendirme yaparsanız daha doğru karar verirsiniz. Sadece taşıt işin değil genelde kullanmadığımız bir çok özelliklere boşa veren milletiz. Bunun en tipik örneği cep telefonları.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #10 : Mart 11, 2016, 17:28:18 »
Bence kesinlikle Advance alın, touch şirket aracı olarak geçiyor, ayrıca MMT'ler de ki  problemler son kasalarda tamamen giderildi, vites geçişleri çok daha iyi ( her 2 kasa da da mmt kullanan biri olarak konuşuyorum  :tamam:

Çok teşekkür ederim.  Buna bende dikkat ettim. Touch dediğiniz gibi hep şirket aracı. Ama advance deki farkı çok çok aşırı değil. Benimde gönlüm advance den yana bakalım artık :)

Mesaj Birleştirildi: Mart 11, 2016, 17:30:21
@Selim  Yılmaz (26282)  Aradaki fiyat farkına göre ilave olan donanımların işinize yarayıp yaramayacağına göre değerlendirme yaparsanız daha doğru karar verirsiniz. Sadece taşıt işin değil genelde kullanmadığımız bir çok özelliklere boşa veren milletiz. Bunun en tipik örneği cep telefonları.

Katılıyorum Aytaç bey. Daha öncesinde bu donanımları kullanmadım. Nedir neyin nesidir rahatlığı varımdır olmasa da olur denilebilecek donanımlar mı?  Açıkçası bunu öğrenme derdindeyim. Örneğin Daha önce yağmur sensörlü araç kullansaydım biraz daha sağlıklı  kıyaslama yapabilirdim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #11 : Mart 11, 2016, 18:09:15 »
Seyit bey ben dizellerin yarı otomatik olduğunu biliyordum. Tek kavrama diye biliyorum ama yanlışsam düzeltin  :hoş:

Foruma daha öncede yazmıştım.Her şeye Otomatik dersek sonunda olacağı budur diye.Otomatik vites tabiri maalesef o kadar karışmış vaziyetteki doğru tanımı vermekten çıkalı çok oldu.Eğer Biz her debriyaj pedalı olmayan araca otomatik yada yarı otomatik demeye devam edersek dahada karışacak.

Günümüzde Dizellerde büyük oranda Robotize vites kutusu kullanılmakta.Buda içten debriyajlı diyebileceğimiz debriyajın otomatikleştirildiği ama arkasındaki Vites kutusunun klasik vites kutusu olduğu sistemler kullanılmakta.Bunlarda büyük çoğunlukla alt ve üst viteslere geçiş hızı ve konforu için iki debriyaj sistemi kullanmakta oldukları için Çift kavrama olarak geçmekte (DGS Ve EDC gibi).Anlıyacağınız bu sistemlerde Vites kutusu değil kavrama mekanizması otomatik.Bunlara otomatik demek bence yanlış.

Yarı otomatik sistemlere gelince piyasada bu tür sistem kullanan araç kaldı mı haberim yok (yeni arabalardan bahsediyorum).İşin açıkçası olduğunu zan etmiyorum.Eğer model bilen biri varsa aydınlatsın lütfen.

Otomatik şanzımanlar ise kabaca klasik  ve CVT olarak iki ana ağırlıkta.Dizellerde Tork sıkıntısından dolayı (aşırı torkun Vites kutusunun içindeki mekanizmaya zarar vermesinden dolayı) CVT pek kullanılmıyordu.Bu yıllarda değişmeye başlayacak herhalde bu teknoloji. Onun haricinde piyasada son bir kaç yıldır tam otomatik-Dizel seçenekleri çoğalmakta .Çoğunda ise yıllardır otomatik diye yukarıda anlattığım çift kavramalı sistem mevcut.Buna dikkat etmeniz lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #12 : Mart 11, 2016, 19:49:07 »
Foruma daha öncede yazmıştım.Her şeye Otomatik dersek sonunda olacağı budur diye.Otomatik vites tabiri maalesef o kadar karışmış vaziyetteki doğru tanımı vermekten çıkalı çok oldu.Eğer Biz her debriyaj pedalı olmayan araca otomatik yada yarı otomatik demeye devam edersek dahada karışacak.

Günümüzde Dizellerde büyük oranda Robotize vites kutusu kullanılmakta.Buda içten debriyajlı diyebileceğimiz debriyajın otomatikleştirildiği ama arkasındaki Vites kutusunun klasik vites kutusu olduğu sistemler kullanılmakta.Bunlarda büyük çoğunlukla alt ve üst viteslere geçiş hızı ve konforu için iki debriyaj sistemi kullanmakta oldukları için Çift kavrama olarak geçmekte (DGS Ve EDC gibi).Anlıyacağınız bu sistemlerde Vites kutusu değil kavrama mekanizması otomatik.Bunlara otomatik demek bence yanlış.

Yarı otomatik sistemlere gelince piyasada bu tür sistem kullanan araç kaldı mı haberim yok (yeni arabalardan bahsediyorum).İşin açıkçası olduğunu zan etmiyorum.Eğer model bilen biri varsa aydınlatsın lütfen.

Otomatik şanzımanlar ise kabaca klasik  ve CVT olarak iki ana ağırlıkta.Dizellerde Tork sıkıntısından dolayı (aşırı torkun Vites kutusunun içindeki mekanizmaya zarar vermesinden dolayı) CVT pek kullanılmıyordu.Bu yıllarda değişmeye başlayacak herhalde bu teknoloji. Onun haricinde piyasada son bir kaç yıldır tam otomatik-Dizel seçenekleri çoğalmakta .Çoğunda ise yıllardır otomatik diye yukarıda anlattığım çift kavramalı sistem mevcut.Buna dikkat etmeniz lazım.

Katılıyorum hocam. Ancak ben Toyota için demiştim. Ki bunu da ben demiyorum satan yetkili servis bu şekilde bir ibare kullanıyor. Yarı otomatik, otomatik. :)  benim anlamadığım nokta konum yarı otomatik ya da otomatik farkı değil ki :)  ama teşekkür ederim bilgiler için  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #13 : Mart 11, 2016, 20:03:18 »
Katılıyorum hocam. Ancak ben Toyota için demiştim. Ki bunu da ben demiyorum satan yetkili servis bu şekilde bir ibare kullanıyor. Yarı otomatik, otomatik. :)  benim anlamadığım nokta konum yarı otomatik ya da otomatik farkı değil ki :)  ama teşekkür ederim bilgiler için  :)

Selim Bey; Yarı otomatik Otomatik farkını  yazma sebebim sizin şansımı yarı otomatikten yana kullanacağım diye yazmanızdır.Piyasada Toyotoda dahil yarı otomatik yeni araba yok diye biliyorum ben.O yüzden farkı yazdım.Eğer yanlış bilinirse doğruyu bulamazsınız. Toyota'nın MMT vitesi de buna dahil.Zira MMT viteste Debriyajın aktüatör ve ECU komutu ile çalıştığı klasik vitestir.

Bu vites türüne satış elemanı tutupta yarı otomatik diyorsa diyecek lafım yok zaten. Forumda da okuyacağınız üzere satış elemanlarının bu konulardaki teknik bilgisi ne derece doyurucu Allah kerim.

Netice olarak  Siz yarı otomatiğe değil Robotize vitese  karar vermişsiniz.Yazma sebebim buydu.

Edit: Evet piyasada çift kavramalara yarı otomatik deniyormuş. 1930 lardan beri kullanılan yarı otomatik vites kutuları artık kullanılmadığı için olsa gerek çift yada tek kavramalı Robotize vites kutularına artık yarı otomatik vites kutusu denmeye başlanmış. Hatta Megep dökümanlarında bile böyle geçiyor.

Tabi bu durumda sizin söyleminiz güncel dolayısı ile doğrusu oluyor.Bizim otomatik vitesler ölmüş Robotizeler onların yerine geçmiş. Ne diyelim ruhuna fatiha..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 25 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç seçimi.. Toch-Advance
« Yanıtla #14 : Mart 11, 2016, 21:00:13 »
Selim Bey; Yarı otomatik Otomatik farkını  yazma sebebim sizin şansımı yarı otomatikten yana kullanacağım diye yazmanızdır.Piyasada Toyotoda dahil yarı otomatik yeni araba yok diye biliyorum ben.O yüzden farkı yazdım.Eğer yanlış bilinirse doğruyu bulamazsınız. Toyota'nın MMT vitesi de buna dahil.Zira MMT viteste Debriyajın aktüatör ve ECU komutu ile çalıştığı klasik vitestir.

Bu vites türüne satış elemanı tutupta yarı otomatik diyorsa diyecek lafım yok zaten. Forumda da okuyacağınız üzere satış elemanlarının bu konulardaki teknik bilgisi ne derece doyurucu Allah kerim.

Netice olarak  Siz yarı otomatiğe değil Robotize vitese  karar vermişsiniz.Yazma sebebim buydu.

Edit: Evet piyasada çift kavramalara yarı otomatik deniyormuş. 1930 lardan beri kullanılan yarı otomatik vites kutuları artık kullanılmadığı için olsa gerek çift yada tek kavramalı Robotize vites kutularına artık yarı otomatik vites kutusu denmeye başlanmış. Hatta Megep dökümanlarında bile böyle geçiyor.

Tabi bu durumda sizin söyleminiz güncel dolayısı ile doğrusu oluyor.Bizim otomatik vitesler ölmüş Robotizeler onların yerine geçmiş. Ne diyelim ruhuna fatiha..


Çok teşekkür ederim Hamza bey. Hem bu bilgiler için hem de yanlış olanı düzeltiğiniz için.  Demek istediğim sizin de dediğiniz gibi ben bilseydim bile robotize vites arıyorum demem ya da aracınız robotize vites mi demem absürt olacak..  O yüzden bu halk dili adı altında kavramsallaşmış bir terim oldu sanırım artık. Başka da bir şans yok malesef. Tekrar teşekkür ederim.  :)