0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar arkadaşlar. 1.33 2011 model corolla mı satıp 1.4 d4d yeni kasa corolla almayı düşünüyorum. (2. El) kafama takılan bir kaç soru var. Touch ile advance arasında donanım farklılığı nedir. Baktığım kadarıyla yağmur, far sensörü, otomatik kararan dikiz aynası çelik jant . Diğer donanımlar aynı. Ya da ben mi yanlış biliyorum. Touch mu advance mi alsam karar veremedim.. Şansımı Yarı otomatik şanzıman dan yana kullanacağım. Acaba kullanan arkadaşlar fikir verebilir mi. Manuel den bu şanzımana geçeceğim için çok garipsemem gibi. Ama yokuşlarda kalkarken bi önceki kasa gibi çıkmamazlık yapıyormu? Şimdiden teşekkürler.
Yazdığınız özelliklerden farklı başka bir özellik yok. Fakat 2016 lara dizele cruise control gelmiş sanırım advanceler de. Siz 2.el alacağınız icin dizel de yazdığınız ozelliklerden farklı bişey yok.
Teşekkür ederim sönmez bey. Şanzıman hakkında bilginiz var mı peki Selim Bey,Şanzıman hakkında pek bilgim yok. Bu konu da tecrübeli arkadaşlar eminim size yardımcı olacaktır.
Selim bey, neden yarı otomatik? Yarı otomatiğin esprisi nedir sizce? Bence tam otomatik alın.
Selim bey, yarı otomatik değil de MMT yani Multimode desek daha doğru olur sanırım. MMT ye göre tam otomatik almanızı tavsiye ederim. MMT viteslerde zaman zaman problemler oluyor. Forumda buna ilişkin çok konu bulabilirsiniz.
Bence kesinlikle Advance alın, touch şirket aracı olarak geçiyor, ayrıca MMT'ler de ki problemler son kasalarda tamamen giderildi, vites geçişleri çok daha iyi ( her 2 kasa da da mmt kullanan biri olarak konuşuyorum
@Selim Yılmaz (26282) Aradaki fiyat farkına göre ilave olan donanımların işinize yarayıp yaramayacağına göre değerlendirme yaparsanız daha doğru karar verirsiniz. Sadece taşıt işin değil genelde kullanmadığımız bir çok özelliklere boşa veren milletiz. Bunun en tipik örneği cep telefonları.
Seyit bey ben dizellerin yarı otomatik olduğunu biliyordum. Tek kavrama diye biliyorum ama yanlışsam düzeltin
Foruma daha öncede yazmıştım.Her şeye Otomatik dersek sonunda olacağı budur diye.Otomatik vites tabiri maalesef o kadar karışmış vaziyetteki doğru tanımı vermekten çıkalı çok oldu.Eğer Biz her debriyaj pedalı olmayan araca otomatik yada yarı otomatik demeye devam edersek dahada karışacak.Günümüzde Dizellerde büyük oranda Robotize vites kutusu kullanılmakta.Buda içten debriyajlı diyebileceğimiz debriyajın otomatikleştirildiği ama arkasındaki Vites kutusunun klasik vites kutusu olduğu sistemler kullanılmakta.Bunlarda büyük çoğunlukla alt ve üst viteslere geçiş hızı ve konforu için iki debriyaj sistemi kullanmakta oldukları için Çift kavrama olarak geçmekte (DGS Ve EDC gibi).Anlıyacağınız bu sistemlerde Vites kutusu değil kavrama mekanizması otomatik.Bunlara otomatik demek bence yanlış.Yarı otomatik sistemlere gelince piyasada bu tür sistem kullanan araç kaldı mı haberim yok (yeni arabalardan bahsediyorum).İşin açıkçası olduğunu zan etmiyorum.Eğer model bilen biri varsa aydınlatsın lütfen.Otomatik şanzımanlar ise kabaca klasik ve CVT olarak iki ana ağırlıkta.Dizellerde Tork sıkıntısından dolayı (aşırı torkun Vites kutusunun içindeki mekanizmaya zarar vermesinden dolayı) CVT pek kullanılmıyordu.Bu yıllarda değişmeye başlayacak herhalde bu teknoloji. Onun haricinde piyasada son bir kaç yıldır tam otomatik-Dizel seçenekleri çoğalmakta .Çoğunda ise yıllardır otomatik diye yukarıda anlattığım çift kavramalı sistem mevcut.Buna dikkat etmeniz lazım.
Katılıyorum hocam. Ancak ben Toyota için demiştim. Ki bunu da ben demiyorum satan yetkili servis bu şekilde bir ibare kullanıyor. Yarı otomatik, otomatik. benim anlamadığım nokta konum yarı otomatik ya da otomatik farkı değil ki ama teşekkür ederim bilgiler için
Selim Bey; Yarı otomatik Otomatik farkını yazma sebebim sizin şansımı yarı otomatikten yana kullanacağım diye yazmanızdır.Piyasada Toyotoda dahil yarı otomatik yeni araba yok diye biliyorum ben.O yüzden farkı yazdım.Eğer yanlış bilinirse doğruyu bulamazsınız. Toyota'nın MMT vitesi de buna dahil.Zira MMT viteste Debriyajın aktüatör ve ECU komutu ile çalıştığı klasik vitestir.Bu vites türüne satış elemanı tutupta yarı otomatik diyorsa diyecek lafım yok zaten. Forumda da okuyacağınız üzere satış elemanlarının bu konulardaki teknik bilgisi ne derece doyurucu Allah kerim.Netice olarak Siz yarı otomatiğe değil Robotize vitese karar vermişsiniz.Yazma sebebim buydu.Edit: Evet piyasada çift kavramalara yarı otomatik deniyormuş. 1930 lardan beri kullanılan yarı otomatik vites kutuları artık kullanılmadığı için olsa gerek çift yada tek kavramalı Robotize vites kutularına artık yarı otomatik vites kutusu denmeye başlanmış. Hatta Megep dökümanlarında bile böyle geçiyor.Tabi bu durumda sizin söyleminiz güncel dolayısı ile doğrusu oluyor.Bizim otomatik vitesler ölmüş Robotizeler onların yerine geçmiş. Ne diyelim ruhuna fatiha..