Gönderen Konu: Rampada 3. vitese kadar düşüyorum, Direksiyon tam dönmede rölanti aşırı düşüyor  (Okunma sayısı 1546 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Maracash
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 266000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Öncelikle herkese merhaba,
Aracım 97 Model Xei, Lpg'li benim 2 sorum var, siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerinden faydalanmak istiyorum,
Rampada inanılmaz şekilde araç performans kaybediyor, 1600 Motor, 115 Bglik araba ile uzun yolda 3. vitese kadar düştüğüm oldu,
Diğer araç 98 Beygirlik 1.4 clio araç yükleri ve kişi sayıları aynı, zorlanmadan bastı gitti, onunla birlikte diğer binek otolarda bende kamyonlar ile birlikte tırmandım, yol düzlendiği anda sorunsuz şekilde istediğim hızlara lpg'de çıkıyorum, benzinde ankara istanbul arasında denedim sıkıntı yoktu, ama çekişin rampada bu denli düşmesine bir anlam veremedim sizce aracın sorunu ne ? ne yapmam lazım ? bu rampalardan şöyle bahsedeyim, Ereğli/Konya'dan Ankara Üstü İstanbul, Niğde Kolsuz geçidi, Mersin Tekir, ve İzmir bu yollarda gittim ve her rampada test ettim çok can sıkıcı oluyor.
Gelelim 2. soruya aracımı sabahları çalıştırdığımda ilk çalışmadan sonra istop ediyor, gaz ile desteklemezsem ( bazen öyle iken bile istop ediyor ) , motor soğuk tam ısınmadan park yerinden çıkmak için tam sol yada tam sağ yaptığımda araba gaz yemeyecek duruma geliyor rölanti düşüyor ( bazen istop ediyor ) gazı geç yemeye başlıyor.

Tüp beynini değiştirdim, gaz ayarı yaptırdım ama değişen birşey olmadı.

Edit: rakamla yazılı otoban hızları düzenlendi
Benim için arabalar toyota ve diğerleri olarak ikiye ayrılır.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Öncelikle herkese merhaba,
Aracım 97 Model Xei, Lpg'li benim 2 sorum var, siz değerli arkadaşlarımın tecrübelerinden faydalanmak istiyorum,
Rampada inanılmaz şekilde araç performans kaybediyor, 1600 Motor, 115 Bglik araba ile uzun yolda 3. vitese kadar düştüğüm oldu,
Diğer araç 98 Beygirlik 1.4 clio araç yükleri ve kişi sayıları aynı, zorlanmadan bastı gitti, onunla birlikte diğer binek otolarda bende kamyonlar ile birlikte tırmandım, yol düzlendiği anda 170-180 civarı lpg'de çıkıyorum, benzinde ankara istanbul arasında denedim sıkıntı yoktu, ama çekişin rampada bu denli düşmesine bir anlam veremedim sizce aracın sorunu ne ? ne yapmam lazım ? bu rampalardan şöyle bahsedeyim, Ereğli/Konya'dan Ankara Üstü İstanbul, Niğde Kolsuz geçidi, Mersin Tekir, ve İzmir bu yollarda gittim ve her rampada test ettim çok can sıkıcı oluyor.
Gelelim 2. soruya aracımı sabahları çalıştırdığımda ilk çalışmadan sonra istop ediyor, gaz ile desteklemezsem ( bazen öyle iken bile istop ediyor ) , motor soğuk tam ısınmadan park yerinden çıkmak için tam sol yada tam sağ yaptığımda araba gaz yemeyecek duruma geliyor rölanti düşüyor ( bazen istop ediyor ) gazı geç yemeye başlıyor.

Tüp beynini değiştirdim, gaz ayarı yaptırdım ama değişen birşey olmadı.

1. soru  lpg filtre, buji vs aracın genel bakımlarını yaptırın, lpg ayarı yaptırın.

2. soru regülatörün sıfır olduğuna emin misiniz? enjektörlerden kaynaklanabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Aynı sıkıntıyı bende   iki aydır yaşıyorum.Benzin- lpg li farkediyor mu denediniz mi?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Çekiş sorununuz için Mutlu bey'in de yazdığı gibi, aracın hava, yakıt ve ateşleme sistemini kontrol edin yada ettirin.

Rölanti sorununuz için LPG regülatörü ve ISCV valfini kontrol ettirin, daha önce kelebek gövdesi söküldüyse ISCV valfi ile kelebek gövdesi arasındaki bağlantıları kontrol edin, "hava alma" olasılığına karşın ISCV valfi ve kelebek gövdesi arasına ince zar şeklinde sıvı conta sürün.

Son olarak vakum hortumlarını ve bağlantılarını kontrol edin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Sağa ve sola kırdığınızda hidrolik direksiyon servo ünitesi motoru hafif zorladığını biliyoruz,bu normal .Diğer sorun ise yakıt ,hava karışımı ayarsızlığını işaret ediyor,Arkadaşlar yakın yanıtlar vermiş zaten.Unutmadan hız kuralarlarına uymak forum kuralıdır .Otoban hızlarınızı belirtmeyiniz.Yönetici arkadaşlar mesajınızı silebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Maracash
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 266000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
1. soru  lpg filtre, buji vs aracın genel bakımlarını yaptırın, lpg ayarı yaptırın.

2. soru regülatörün sıfır olduğuna emin misiniz? enjektörlerden kaynaklanabilir.


Bujiler değişti, ancak lpg filtresinden emin değilim.

Regülatör sıfır çünkü kardeşim gidip alıp ustaya taktırtıyor, hatta eskisinide almış gelmiş belki problem yoktu bize boş yere değiştirttiler diye, rampada tırmanmama işine beyin'in bir etkisi olmadı,

Enjektörlere ne gibi bir şey yaptırmalıyım temizletmeli miyim değiştirmeli miyim ?


EDİT: Bujiler ve kabloları değişmemiş, benim zamanım olmadığı için kardeşlerime veriyorum onlar sormuş ben o ara darda olunca değiştirmemişim, ilk zaman onu değiştireceğim
Benim için arabalar toyota ve diğerleri olarak ikiye ayrılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '08
  • 16 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun. Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmış. Aynı araç bende de var. Rampada çekmeme olayı vardı Tüp sıralı değildi ilk iş tüpü sıralı sistem yaptırdım, tam düzelmemişti. Buji kablolarını ve bujileri değişince araç yeniden doğmuş gibi oldu.
Çalışan kazanır!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Maracash
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 266000
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
Geçmiş olsun. Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmış. Aynı araç bende de var. Rampada çekmeme olayı vardı Tüp sıralı değildi ilk iş tüpü sıralı sistem yaptırdım, tam düzelmemişti. Buji kablolarını ve bujileri değişince araç yeniden doğmuş gibi oldu.


Buji kablolarını değiştireceğim 2-3 hafta içinde bir Ankara yolu görünüyor bakma fırsatım olur. Teşekkür ederim.
Benim için arabalar toyota ve diğerleri olarak ikiye ayrılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Uzun zamandır cevap verilmemiş. Sorun düzeldi mi?

Araçtaki lpg kiti sıralı sistem mi yoksa karbüratörlü sistem mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi

Buji kablolarını değiştireceğim 2-3 hafta içinde bir Ankara yolu görünüyor bakma fırsatım olur. Teşekkür ederim.
Benden tavsiye gidip 70-80 liraya kablo almayın, NGK marka 150-200 tl arası kaliteli kabloları tavsiye ederim. Ucuz kablolar motora kaçırma yapıyor yalıtımı iyi olmadığı için.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km