0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
...Sanayiye gittim distribütör ateşleme yapmıyor dedi ve yeni distribütör alınması gerekli dediler... ...Aracım 2000 Toyota Corolla 1,6 terra...
Nerede yaşıyorsun.
Geçmiş olsun.2000 model Corolla' da distribütör mü var ki?
Aracınıza yapılan hangi işlem sonrası bu durumu yaşıyorsunuz?500TL'lik Distribütörü (muhtemelen çin malı) alırsanız en geç bir kaç ay sonra tekrar bobin ve modül ihtiyacınız olacaktır, zira distribütörün bobin ve modül dışında neredeyse kalan bütün aksamı mekaniktir, orijinal distribütörü bozmayın bence.Ek olarak devir saati sıfıra kadar iniyor ancak motor devri sabit mi? şayet motor normal çalışıyor ancak devri saatinde bir anormallik söz konusu ise bu konu distribütör ile alakalı olmayabilir.Bobin ve modül ayrı olarak satılıyor, Bobin 350TL, Modül 720TL orijinal liste fiyatına sahip.
500 tllik distribütör orjinal toyota hurdacıdaki parça.Araca herhangi bir işlem yapılmadı devir saati anormal bir şekilde 3 e çıkıyor 0 a iniyor aracı bayağı silkeliyor stop ediyor. Parça ısındığından dolayı. Parça soğuyor geri çalışıyor.
Hurdacıdaki çıkma distribütörün sizin aracınızda bulunandan daha iyi olduğunu nereden bileceksiniz? 1 ay çalışıp sonra bozulursa elinizde iki adet bozuk distribütör ile kalırsınız, fikrim sabit bu konuda kendi aracınız üzerindeki distribütörü revize edin ki onun arızalı olup olmadığı da meçhul sanırım.Nasıl yani? bir sabah marşa bastınız ve o gün bugün böyle mi?Parça ısınması değil de motor ısınması ile ilgili gibi geldi bana, sente ve subap ayarı kontrol edildi mi? yakın zamanda triger seti değişimi vs. yapıldı mı aracınıza?
aynen hurdacıdakinin 1 ay sonra bozulmayacağı ne malum ?sorun tam olarak şu kardeş arabayı sürüyorum normal yürüründe sıkıntı yok 35-40 km gittikten sonra arabanın devir göstergesi 3ten 0 a düşüyo geri yükseliyo kendi kendine sonra sarı motor ışıgı yanıyor stop ediyor. 10-15 dk araba durduktan sonra tekrar çalıştırıyorum. araba yine gidiyor yine aynı hata. bana dedikleri buji ateşleme yapmıyor hata distribütördedediğin değişimler yapılmadı.
Bu araç bilgisayara bağlanabilirmi? arıza sebebi bulunabilir belki. Aracin genel elektrik sistemi kesiliyor olmasın. sorunlu bir role olabilir.Syg.
Bilgisayara bağlanıyor ama yeni nesil gibi sonuç vermez. Arıza tespiti de yapamıyor. Boscha bağlatmıştım. Bir şey çıkmadı.1)Subab ayarıda arabayı stop ettirir durduk yere, subabların kontrol edilmesi lazım.2) buji ve buji kablosu ateşlemeyi keser. Geçen buji kablosu çıkmış araba yolda stop etti. Distribütöre bağlantıdan çıkmış.3)Modül bozulsa aracı çalıştıramazsınız diye biliyorum distirütör arızası yaşadım araç aşırı silkeniyordu. Sanayidekiler sağolsun Distribütör aldıracaklardı. Toyotadan anlayan bir usta buldum. Modül mü Bobin mi diye sorduğumda modülsüz distirübütör çalışmaz demişti. Bobini değiştirdik düzeldi.
Arkadaşlar Merhaba,Artık sanayiye para vermekten usandım. Arabanın bir yeri yapılıyor bir yeri bozuluyor. Aracımla 40-50 km yaptıktan sonra aracımda devir göstergesi saçma bir şekilde devir 0 a düşüyor geri 2 ye 3 e cıkıyor sonra geri 0 a düşüyor sarı motor lambası yanıyor. Stop ettikten sonra bir süre araba çalışmıyor. Bi yarım saat sonra geri çalıştırıyorum yine 10-20 km gidiyorum yine aynısını yapıyor. Sanayiye gittim distribütör ateşleme yapmıyor dedi ve yeni distribütör alınması gerekli dediler. 500 tl masrafı varmış. Sizce sorun Bobinde mi Modülde mi veya daha başka bişey de mi?Aracım 2000 Toyota Corolla 1,6 terra.Bir de Bobinin ve modülün tek fiyatı varmıdır tek satılıyor mu bunlar.Teşekkürler iyi forumlar.
Merhabalar,Distrübitör kapağını elim yatkın olmadığı için biraz zorlanarak da olsa çıkardım. Alüminyum olduğunu düşündüğüm tırnakların üzerinde beyaz renkli birikimler vardı, bunları bir tornavida hamlesiyle oradan kaldırdım. Çok kolay çıktı dördü de. Ayrıca elektriği dağıtan T biçimli oval kol da oldukça oksitlenmişti. Burayı da ince su zımparası kullanarak temizledim. Kapak kapatıldıktan ve buji kabloları yerlerine takıldıktan sonra. Heyecanla marş bastım. Sonuç harika. Dalgalanma tamamen ortadan kalktı. Hatta benzin-LPG geçişlerinde bile devirde en ufacık bir değişim dahi olmuyor. Bu kadar kolay. Ben yaptıysam herkes yapar diye düşünüyorum.