Gönderen Konu: Distribütör mü yoksa başka bişey mi  (Okunma sayısı 12244 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '00
  • 1 kere teşekkür edildi
Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« : Mart 07, 2016, 00:40:47 »
Arkadaşlar Merhaba,

Artık sanayiye para vermekten usandım. Arabanın bir yeri yapılıyor bir yeri bozuluyor.

Aracımla 40-50 km yaptıktan sonra aracımda devir göstergesi saçma bir şekilde devir 0 a düşüyor geri 2 ye 3 e cıkıyor sonra geri 0 a düşüyor sarı motor lambası yanıyor. Stop ettikten sonra bir süre araba çalışmıyor. Bi yarım saat sonra geri çalıştırıyorum yine 10-20 km gidiyorum yine aynısını yapıyor. Sanayiye gittim distribütör ateşleme yapmıyor dedi ve yeni distribütör alınması gerekli dediler. 500 tl masrafı varmış.

Sizce sorun Bobinde mi Modülde mi veya daha başka bişey de mi?

Aracım 2000 Toyota Corolla 1,6 terra.

Bir de Bobinin ve modülün tek fiyatı varmıdır tek satılıyor mu bunlar.

Teşekkürler iyi forumlar.

Toyota Club Türkiye

Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« : Mart 07, 2016, 00:40:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2016, 01:17:00 »
Motor yıkama yapıldı mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '00
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2016, 03:50:49 »
hayır kardeş motor yıkama felan olmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2016, 03:53:37 »
Nerede yaşıyorsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2016, 11:14:59 »
Geçmiş olsun.
...Sanayiye gittim distribütör ateşleme yapmıyor dedi ve yeni distribütör alınması gerekli dediler... ...Aracım 2000 Toyota Corolla 1,6 terra...
2000 model Corolla' da distribütör mü var ki?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '00
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2016, 14:47:13 »
Nerede yaşıyorsun.

Kayseri kardeş

Geçmiş olsun.2000 model Corolla' da distribütör mü var ki?

evet kardeş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2016, 14:57:13 »
Aracınıza yapılan hangi işlem sonrası bu durumu yaşıyorsunuz?

500TL'lik Distribütörü (muhtemelen çin malı) alırsanız en geç bir kaç ay sonra tekrar bobin ve modül ihtiyacınız olacaktır, zira distribütörün bobin ve modül dışında neredeyse kalan bütün aksamı mekaniktir, orijinal distribütörü bozmayın bence.

Ek olarak devir saati sıfıra kadar iniyor ancak motor devri sabit mi? şayet motor normal çalışıyor ancak devri saatinde bir anormallik söz konusu ise bu konu distribütör ile alakalı olmayabilir.

Bobin ve modül ayrı olarak satılıyor, Bobin 350TL, Modül 720TL orijinal liste fiyatına sahip.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '00
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2016, 15:29:37 »
Aracınıza yapılan hangi işlem sonrası bu durumu yaşıyorsunuz?

500TL'lik Distribütörü (muhtemelen çin malı) alırsanız en geç bir kaç ay sonra tekrar bobin ve modül ihtiyacınız olacaktır, zira distribütörün bobin ve modül dışında neredeyse kalan bütün aksamı mekaniktir, orijinal distribütörü bozmayın bence.

Ek olarak devir saati sıfıra kadar iniyor ancak motor devri sabit mi? şayet motor normal çalışıyor ancak devri saatinde bir anormallik söz konusu ise bu konu distribütör ile alakalı olmayabilir.

Bobin ve modül ayrı olarak satılıyor, Bobin 350TL, Modül 720TL orijinal liste fiyatına sahip.

500 tllik distribütör orjinal toyota hurdacıdaki parça.

Araca herhangi bir işlem yapılmadı devir saati anormal bir şekilde 3 e çıkıyor 0 a iniyor aracı bayağı silkeliyor stop ediyor. Parça ısındığından dolayı. Parça soğuyor geri çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2016, 15:35:10 »
500 tllik distribütör orjinal toyota hurdacıdaki parça.

Araca herhangi bir işlem yapılmadı devir saati anormal bir şekilde 3 e çıkıyor 0 a iniyor aracı bayağı silkeliyor stop ediyor. Parça ısındığından dolayı. Parça soğuyor geri çalışıyor.

Hurdacıdaki çıkma distribütörün sizin aracınızda bulunandan daha iyi olduğunu nereden bileceksiniz? 1 ay çalışıp sonra bozulursa elinizde iki adet bozuk distribütör ile kalırsınız, fikrim sabit bu konuda kendi aracınız üzerindeki distribütörü revize edin ki onun arızalı olup olmadığı da meçhul sanırım.

Nasıl yani? bir sabah marşa bastınız ve o gün bugün böyle mi?

Parça ısınması değil de motor ısınması ile ilgili gibi geldi bana, sente ve subap ayarı kontrol edildi mi? yakın zamanda triger seti değişimi vs. yapıldı mı aracınıza?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '00
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2016, 21:02:31 »
Hurdacıdaki çıkma distribütörün sizin aracınızda bulunandan daha iyi olduğunu nereden bileceksiniz? 1 ay çalışıp sonra bozulursa elinizde iki adet bozuk distribütör ile kalırsınız, fikrim sabit bu konuda kendi aracınız üzerindeki distribütörü revize edin ki onun arızalı olup olmadığı da meçhul sanırım.

Nasıl yani? bir sabah marşa bastınız ve o gün bugün böyle mi?

Parça ısınması değil de motor ısınması ile ilgili gibi geldi bana, sente ve subap ayarı kontrol edildi mi? yakın zamanda triger seti değişimi vs. yapıldı mı aracınıza?

aynen hurdacıdakinin 1 ay sonra bozulmayacağı ne malum ?

sorun tam olarak şu kardeş arabayı sürüyorum normal yürüründe sıkıntı yok 35-40 km gittikten sonra arabanın devir göstergesi 3ten 0 a düşüyo geri yükseliyo kendi kendine sonra sarı motor ışıgı yanıyor stop ediyor. 10-15 dk araba durduktan sonra tekrar çalıştırıyorum. araba yine gidiyor yine aynı hata. bana dedikleri buji ateşleme yapmıyor hata distribütörde

dediğin değişimler yapılmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2016, 21:15:20 »
aynen hurdacıdakinin 1 ay sonra bozulmayacağı ne malum ?

sorun tam olarak şu kardeş arabayı sürüyorum normal yürüründe sıkıntı yok 35-40 km gittikten sonra arabanın devir göstergesi 3ten 0 a düşüyo geri yükseliyo kendi kendine sonra sarı motor ışıgı yanıyor stop ediyor. 10-15 dk araba durduktan sonra tekrar çalıştırıyorum. araba yine gidiyor yine aynı hata. bana dedikleri buji ateşleme yapmıyor hata distribütörde

dediğin değişimler yapılmadı.
Bir kardeşiniz olarak :) size tavsiyem, gerçekten Toyota'dan anlayan bir ustaya gösterin aracınızı ve "onu değiştir, bunu değiştir" deneyci ustalardan uzak durun, aracınızı ele ayağa düşürmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '06
  • 7 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #11 : Mart 07, 2016, 22:06:17 »
Bu araç bilgisayara bağlanabilirmi? arıza sebebi bulunabilir belki.

 Aracin genel elektrik sistemi kesiliyor olmasın. sorunlu bir  role olabilir.
Syg.
Otomobilleri iyi,kötü diye ayırmayın. Herbiri farklı bir amaç için üretilmiştir. Onları iyi ve kötü kullananlar vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2016, 23:09:26 »
Bilgisayara bağlanıyor ama yeni nesil gibi sonuç vermez. Arıza tespiti de yapamıyor. Boscha bağlatmıştım. Bir şey çıkmadı.
1)Subab ayarıda arabayı stop ettirir durduk yere, subabların kontrol edilmesi lazım.
2) buji ve buji kablosu ateşlemeyi keser. Geçen  buji kablosu çıkmış araba yolda stop etti. Distribütöre bağlantıdan çıkmış.
3)Modül bozulsa aracı çalıştıramazsınız diye biliyorum distirütör arızası yaşadım araç aşırı silkeniyordu. Sanayidekiler sağolsun Distribütör aldıracaklardı. Toyotadan anlayan bir usta buldum. Modül mü Bobin mi diye sorduğumda modülsüz distirübütör çalışmaz demişti. Bobini değiştirdik düzeldi.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2016, 09:57:54 »
Bu araç bilgisayara bağlanabilirmi? arıza sebebi bulunabilir belki.

 Aracin genel elektrik sistemi kesiliyor olmasın. sorunlu bir  role olabilir.
Syg.

Diagnostik soketinden E1-TE1 terminalleri kısa devre yapılarak arıza kodu alınır, ancak aracın herhangi bir sensöründe hata olmadığından arıza kodu vereceğini sanmıyorum.

Elektrik sistemi kesilmesi halinde, tekrar çalışacağını sanmıyorum.

Bilgisayara bağlanıyor ama yeni nesil gibi sonuç vermez. Arıza tespiti de yapamıyor. Boscha bağlatmıştım. Bir şey çıkmadı.
1)Subab ayarıda arabayı stop ettirir durduk yere, subabların kontrol edilmesi lazım.
2) buji ve buji kablosu ateşlemeyi keser. Geçen  buji kablosu çıkmış araba yolda stop etti. Distribütöre bağlantıdan çıkmış.
3)Modül bozulsa aracı çalıştıramazsınız diye biliyorum distirütör arızası yaşadım araç aşırı silkeniyordu. Sanayidekiler sağolsun Distribütör aldıracaklardı. Toyotadan anlayan bir usta buldum. Modül mü Bobin mi diye sorduğumda modülsüz distirübütör çalışmaz demişti. Bobini değiştirdik düzeldi.

Modül arızası biraz ilginçtir, kiminde tekrar çalışır kiminde tekrar çalışmayabilir, ancak benim de öncelikli fikrim Bobin'den yana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 174000
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #14 : Mart 14, 2016, 14:15:35 »
aynı sorun bende de vardı.. motor nerede ne zaman sapıtacağı belli olmuyordu.. aynı şekilde ibre sapıtıyodu.. bobin değişti sorun düzeldi. orjinal çıkma bobin taktık hala üzerinde o var.. bir de LPG nin yüksek voltajından dolayı buji ve buji kabloları çabuk yıpranıyor. hele yan sanayi buji kablosu kesinlikle kullanmayın.. kötü kablonun bobine de zararı var.. geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 161000
  • Model Yılı: '94
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #15 : Eylül 06, 2018, 15:17:51 »
Arkadaşlar Merhaba,

Artık sanayiye para vermekten usandım. Arabanın bir yeri yapılıyor bir yeri bozuluyor.

Aracımla 40-50 km yaptıktan sonra aracımda devir göstergesi saçma bir şekilde devir 0 a düşüyor geri 2 ye 3 e cıkıyor sonra geri 0 a düşüyor sarı motor lambası yanıyor. Stop ettikten sonra bir süre araba çalışmıyor. Bi yarım saat sonra geri çalıştırıyorum yine 10-20 km gidiyorum yine aynısını yapıyor. Sanayiye gittim distribütör ateşleme yapmıyor dedi ve yeni distribütör alınması gerekli dediler. 500 tl masrafı varmış.

Sizce sorun Bobinde mi Modülde mi veya daha başka bişey de mi?

Aracım 2000 Toyota Corolla 1,6 terra.

Bir de Bobinin ve modülün tek fiyatı varmıdır tek satılıyor mu bunlar.

Teşekkürler iyi forumlar.
Merhabalar, Bende de aynı sorun var. Distrübitör kapağı içinde bulunan metal uçlar zaman içerisinde (LPG varsa daha erken) yüksek gerilim nedeniyle korozyon ile kaplanıyor. Büyük masraflara girmeden evvel bu uçlar kapak çıkarılıp temizlenmeli. Mekanik ateşlemede sorun çoğunlukla kapağın korozyonunun temizlenmesi ile bitiyor. Bobin arızası ısınma ile değişiklik göstermeyen bir arızadır çünkü her ateşlemede yüksek gerilim üretmeye ayarlıdır ve orijinal parçalar kolay kolay arıza vermez. Öyle olsa her devirde aynı sıkıntıyı yaşatır. Benim ilk işim bu kapağın korozyonunu temizlemek yönünde olacak. Sonuç olumlu yönde olursa YEC marka (Japon) kapak alıp kendim değiştireceğim. Pek çok usta büyük iş, büyük para için bu tarz küçük sorunları es geçebiliyor. Ben şahsen boğaz kelebeği temizliği, rölanti valfi temizliği, üst kapak contası kontrolü, sente ayarı kontrolü, yani anlayacağınız ne varsa yaptırdım. Buji ve buji kablosu dahil değiştirdim. Bir an bakıyorsunuz hiç problem yok, bir an bakmışsınız araba topal eşek olmuş. Kalkıp kalkıp oturuyor. Rölanti dalgalanması da bu yüzden : çünkü aracın beyni voltajı bir arttırıp bir azaltıyor. Çünkü korozyon atlamaya izin vermiyor. Ama tüm kanallar aynı oranda korozyonla kaplı olmadığı için denge kuramıyor. Bazı silindirler faal iken biri ya da birkaçı iş görmüyor. Umarım yardımcı olmuşumdur. Temizlik/Değişimin ardından yeniden bilgi vermeye çalışacağım.
Not: aracım 1994 Toyota Corona 2.0 GLi KM 165.000(düşürme filan yok :) ) LPG takıldıktan 10.000 km sonra bu sorun çıktı. Öncesinde motorla alakalı hiç bir sorunu yoktu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #16 : Eylül 06, 2018, 16:30:52 »
Eğer LPG sistemini takan usta ehil bir kişiyse sıkıntı olmaz aracınızın km sinin düşük olması bulunmayacak bir güzellik heleki Corona gibi bir araç'ta aynı araç bende var benim araçta'da devir saati bazen sapıtabiliyor,eğer bu arıza oluştuğu zaman motorun çalışması normal'sa sıkıntı saat'ın kendisinden kaynaklıdır.fatih beyin olayı tamamen farklı eğer ateşleme sisteminde ayriyeten bobin (yani ateşleme modülü ) varsa küçücük bir metal parçadır aynı zamanda soğutma görevi görür eğer arızalıysa ısınınca stop eder ve soğuyana kadar çalışmaz
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 161000
  • Model Yılı: '94
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #17 : Eylül 08, 2018, 19:00:09 »
Merhabalar,
Distrübitör kapağını elim yatkın olmadığı için biraz zorlanarak da olsa çıkardım. Alüminyum olduğunu düşündüğüm tırnakların üzerinde beyaz renkli birikimler vardı, bunları bir tornavida hamlesiyle oradan kaldırdım. Çok kolay çıktı dördü de. Ayrıca elektriği dağıtan T biçimli oval kol da oldukça oksitlenmişti. Burayı da ince su zımparası kullanarak temizledim. Kapak kapatıldıktan ve buji kabloları yerlerine takıldıktan sonra. Heyecanla marş bastım.
Sonuç harika. Dalgalanma tamamen ortadan kalktı. Hatta benzin-LPG geçişlerinde bile devirde en ufacık bir değişim dahi olmuyor. Bu kadar kolay. Ben yaptıysam herkes yapar diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Distribütör mü yoksa başka bişey mi
« Yanıtla #18 : Eylül 08, 2018, 19:52:49 »
Merhabalar,
Distrübitör kapağını elim yatkın olmadığı için biraz zorlanarak da olsa çıkardım. Alüminyum olduğunu düşündüğüm tırnakların üzerinde beyaz renkli birikimler vardı, bunları bir tornavida hamlesiyle oradan kaldırdım. Çok kolay çıktı dördü de. Ayrıca elektriği dağıtan T biçimli oval kol da oldukça oksitlenmişti. Burayı da ince su zımparası kullanarak temizledim. Kapak kapatıldıktan ve buji kabloları yerlerine takıldıktan sonra. Heyecanla marş bastım.
Sonuç harika. Dalgalanma tamamen ortadan kalktı. Hatta benzin-LPG geçişlerinde bile devirde en ufacık bir değişim dahi olmuyor. Bu kadar kolay. Ben yaptıysam herkes yapar diye düşünüyorum.
sorunu çözmüş olmanız güzel aracınızın kıymetini bilin sağlam konforlu bu modelde düşük km zor bulunur ve bu araçtan aldığınız sürüş keyfini başaka araçlarda zor bulursunuz iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.