Gönderen Konu: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü  (Okunma sayısı 2399 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« : Mart 06, 2016, 10:45:28 »
Selamın aleyküm,
Ben Konyadan Muhammet 93 model 1.6 xl karbüratörlü  corollam var. 2 yıl önce aracı aldığımda motor sesi vardı ama performas düşüklüğü yoktu. Son bir yıldır motor çok sıkı çalışıyor gibi yani ayrıntılı anlatmak gerekirse normal motor sesinin yanında ince bi motor sesi daha var motorun rahat çalışmasını engeleyen bir ses ve gaz pedalına yüklendikçe motor sesiyle birlikte ikinci seste artıyor ve cok rahatsız ediyor sanki turbo var sanırsın ve hangi viteste olursan ol 3000 devire kadar araba acayip sağır sen istediğin kadar yüklen gaza o bildiği gibi kavrıyor ama 3000 devirden sonra oluyor bir cevahir tutamıyorsun arabayı bi rahatlama bi kükreme motor sesi devam ediyor ama performans yüzde binbeşyüz değişiyor konyada seydişehirde kaç tane ustaya sorduysam bilemediler illa motoru acıp bakmak lazım diyorlar komprasör testi yapalım dedi birisi. Eğer bilgisi yada tahmini olan varsa benimle paylaşırsa sevinirim.

Toyota Club Türkiye

EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« : Mart 06, 2016, 10:45:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2016, 22:32:49 »
Aklıma gelenler egzos susturucuları distiribitör  ve ustaların dediği gibi kompresyon testi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2016, 23:07:38 »
Aracınız LPG'li mi?
LPG varsa benzinde de aynı şekilde mi?
Aracınız hep böylemiydi?
Değil ise hangi işlemden sonra bu hale geldi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2016, 11:56:42 »
Aklıma gelenler egzos susturucuları distiribitör  ve ustaların dediği gibi kompresyon testi.


egzos susturucularına baktırmadım ama distribütör yeni değişti değişmeden öncede aynı idi. kompresör testi nasıl oluyor peki tolga abi ?

Mesaj Birleştirildi: Mart 07, 2016, 12:02:04
Aracınız LPG'li mi?
LPG varsa benzinde de aynı şekilde mi?
Aracınız hep böylemiydi?
Değil ise hangi işlemden sonra bu hale geldi ?

gazda ve benzinde aynı şekilde ufuk abi. lpg var lavato beyin var üzerinde. önce atiker vardı aldığımda motor sesi vardı performans çok iyiydi ama çok yakıyordu. lavato taktırdım motor sesi aynı performans dahada arttı bu arada yakıt 35 krş tan 20 krşa indi kaç kez mudailleriyle kapıştım tozuma yetişen yoktu. ama son bir yıldır git gide sağırlaştı 15 gün önce distribütör baskı balata triger seti amortisör ön düzen arka düzen komple bakıma soktum 2500 tl yedi. arka motor takozu kopukmuş oda değişti ses yine çok gürültülü performans aynı kötü anlamadım gitti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2016, 12:03:35 »

egzos susturucularına baktırmadım ama distribütör yeni değişti değişmeden öncede aynı idi. kompresör testi nasıl oluyor peki tolga abi ?
Manifold contası  ve boğaz contalarından  kaçırmalarda arabayı bağırtır. Kontrol ettirin
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #5 : Mart 08, 2016, 08:16:47 »
Manifold contası  ve boğaz contalarından  kaçırmalarda arabayı bağırtır. Kontrol ettirin

onlarada baktırayım barış abi inşallah büyük bi sıkıntıdan kaynaklanmıyordur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #6 : Mart 12, 2016, 12:42:07 »
Aracınız LPG'li mi?
LPG varsa benzinde de aynı şekilde mi?
Aracınız hep böylemiydi?
Değil ise hangi işlemden sonra bu hale geldi ?
Bi cvp yazmadin ufuk usta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2016, 18:15:37 »
Bi cvp yazmadin ufuk usta
Bazen konulara yetişemiyorum, kusura bakmayın.

Distribütör değişimi sonrası avans ayarı yapıldı mı? Avans ayarınız aracın katalog değerine göre avans tabancası ile yapılması gerekir.

Triger seti değişimi yapılırken sente doğru ayarlanmalı ve subap ayarları da kontrol edilmeli.

Ayrıca distribütör neden değişti ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #8 : Mart 12, 2016, 19:35:39 »
Muhammet Bey;

Konya'dan size tavsiye edeceğim bir usta var onunla görüşün size yardımcı olsun.Cep numaramı özelden mesaj olarak atıyorum size.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2016, 09:29:49 »
Bazen konulara yetişemiyorum, kusura bakmayın.

Distribütör değişimi sonrası avans ayarı yapıldı mı? Avans ayarınız aracın katalog değerine göre avans tabancası ile yapılması gerekir.

Triger seti değişimi yapılırken sente doğru ayarlanmalı ve subap ayarları da kontrol edilmeli.

Ayrıca distribütör neden değişti ki?

Distribütör içerisindeki devir dengeleyicinin bobini ortada dönen mekanizmaya sarmış o yüzük gibi bi parça var onunda sıfırı yok maalesef daha önce yine yapmıştı orijinal cikma alıp takmistim 6 ay anca dayandı yine sardı bu seferde komple degistirdim. Ayrıca ufuk abi avans ayarı yapılmadi avans tabancası dediğin şey su ışıklı bisey var yanıp sonuyor lazer atıyor beyaz renkte o dediğin sanirim onunla hiç bakilmadi. Trigeri değiştirdik tabi ama senteyi iyi ayarlamıştır usta umarım son olarak subap ayarı ve avans ayarı yaprinca bu motor sesi kesilip performans artışı saglarmiyiz bu bana ortalama ne kadara malolur acaba ?


Mesaj Birleştirildi: Mart 14, 2016, 09:44:23
Muhammet Bey;

Konya'dan size tavsiye edeceğim bir usta var onunla görüşün size yardımcı olsun.Cep numaramı özelden mesaj olarak atıyorum size.

numaranızı yazmamışsınız yazarsanız hemen dönüş yapacağım size..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #10 : Mart 14, 2016, 15:58:17 »
Lpg de, ozellikle bahsi gecen kullanim tarziyla motorun yipranmisligi da goz onune alinirsa, saglikli motor omrunun kisaldigini unutmamak lazim. 3 bin devirlerde hissettigin guc artisi yuksek devir egzantrigi kaynakli. Ozellikle dusuk devir egzantrigi ve supaplar kontrol edilebilir, debriyaj balatasi durumu da onemli. Hepsinden onemlisi; Trafik Guvenligi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #11 : Mart 14, 2016, 16:32:39 »
Distribütör içerisindeki devir dengeleyicinin bobini ortada dönen mekanizmaya sarmış o yüzük gibi bi parça var onunda sıfırı yok maalesef daha önce yine yapmıştı orijinal cikma alıp takmistim 6 ay anca dayandı yine sardı bu seferde komple degistirdim. Ayrıca ufuk abi avans ayarı yapılmadi avans tabancası dediğin şey su ışıklı bisey var yanıp sonuyor lazer atıyor beyaz renkte o dediğin sanirim onunla hiç bakilmadi. Trigeri değiştirdik tabi ama senteyi iyi ayarlamıştır usta umarım son olarak subap ayarı ve avans ayarı yaprinca bu motor sesi kesilip performans artışı saglarmiyiz bu bana ortalama ne kadara malolur acaba ?


Mesaj Birleştirildi: Mart 14, 2016, 09:44:23
numaranızı yazmamışsınız yazarsanız hemen dönüş yapacağım size..

Özelden mesaj atmıştım ama tekrar atayım
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Her Toyota bir Aşk..!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '93
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #12 : Mart 15, 2016, 10:03:55 »
Lpg de, ozellikle bahsi gecen kullanim tarziyla motorun yipranmisligi da goz onune alinirsa, saglikli motor omrunun kisaldigini unutmamak lazim. 3 bin devirlerde hissettigin guc artisi yuksek devir egzantrigi kaynakli. Ozellikle dusuk devir egzantrigi ve supaplar kontrol edilebilir, debriyaj balatasi durumu da onemli. Hepsinden onemlisi; Trafik Guvenligi.

Tesekkur ederim hakan abi yanı bizim avans subap ve egzantrige bakılması sart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • TOYOTA 16.GLİ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 243000
  • Model Yılı: '95
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: EA101 Motor Sesi ve Performans Düşüklüğü
« Yanıtla #13 : Mart 15, 2016, 17:59:58 »
Alıntı
Bazen konulara yetişemiyorum, kusura bakmayın.

Distribütör değişimi sonrası avans ayarı yapıldı mı? Avans ayarınız aracın katalog değerine göre avans tabancası ile yapılması gerekir.

Triger seti değişimi yapılırken sente doğru ayarlanmalı ve subap ayarları da kontrol edilmeli.

Ayrıca distribütör neden değişti ki?

katılıyorum ben triger takılırken sente atlaması olabilir veya trigerlerde yön var diye biliyorum yön doğru takılmadığı takdir de oluyor
K@R@KOÇ