Gönderen Konu: 30 binde Baskı Balata  (Okunma sayısı 3121 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür edildi
30 binde Baskı Balata
« : Mart 04, 2016, 23:48:24 »
Merhabalar. 2006 model Corolla 1.4 dizel aracım var. Araç 30 binde baskı balata bitiriyor. 3 kere değiştirdik. Farklı markalar kullanıldı ve son değiştiren ustada toyota servisinde çalışan bir usta. bu konu hakkında bilgisi olan başına gelen ve çözüm bulan arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar

Toyota Club Türkiye

30 binde Baskı Balata
« : Mart 04, 2016, 23:48:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #1 : Mart 05, 2016, 01:07:18 »
Merhabalar. 2006 model Corolla 1.4 dizel aracım var. Araç 30 binde baskı balata bitiriyor. 3 kere değiştirdik. Farklı markalar kullanıldı ve son değiştiren ustada toyota servisinde çalışan bir usta. bu konu hakkında bilgisi olan başına gelen ve çözüm bulan arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar
Ahmet bey merhaba:Bir yerde bir sıkıntı var,yoksa 30 bin km.de baskı balata bitmez.Bence olasılıklar;1-orijinal yedek parça 2-volant yüzeyinin aşırı bozulmasından(sertleşmesinden)dolayı balatanın aşırı zorlanması 3-aracınızı kullanırken sol ayağınızın debreyaj pedalı üzerinde devamlı durması(vites değiştirmeye hazırmış gibi).Orijinal yedek parça hk.da Ufuk Sönmez arkadaştan bilgi alabieceğiniz gibi forumdan araştırırsanız bilgilenebilirsiniz.iyi günler
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #2 : Mart 05, 2016, 09:21:39 »
Merhaba Ahmet bey, Debriyaj seti konusunda "farklı markalar kullanıldı" derken, kullanılan marka ve modelleri biliyor musunuz? size mi öyle söylendi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2016, 03:30:29 »
En son takılan aısın olması lazım. oda 20.000 gitti. Serviste çalışan bir tanıdık bulduık. En son değşimini o yapmıştı. Yan sanayi taktı ama sorun olmayacağını söyledi. Bence ustalar takarken birseyi atlıyor. Yoksa araç 1 yılda 3 tane baskı balata bitiremez. Şu an servisten orjinal parça sipariş ettik. Araçtan soğuttu bu baskı balata işi. İnşallah orjinal parçada da yapmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2016, 04:01:31 »
Kullanım hatası yoksa yan sanayi bile olsa 30 binde bitmesi ilginç.Bir de değişen balata ne kadar aşınmış onada bakmalı. Ankarada Dörtnal toyota servisi var oraya gidip sorunu anlatın.  http://www.yenidortnal.com/ Forumdaki Ankarada yaşayan çoğu arkadaşımız oraya gidiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2016, 10:54:45 »
3 kere olması bana biraz kullanıcı kaynaklı gibi geldi. Eğer aracınızı yokuşlu yollarda sürekli yatım debriyaj kullanıyır yada sürekli eğimli yerlere park etmek için debriyajı zorluyorsanız yada şehir içi rampalarda çok dur kalk yapıyorsanız bence normal.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2016, 13:24:34 »
Araç MMT mi, düz vites mi?
2013 Auris Premium Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2016, 16:37:27 »
En son takılan aısın olması lazım. oda 20.000 gitti.
Serviste çalışan bir tanıdık bulduık. En son değşimini o yapmıştı. Yan sanayi taktı ama sorun olmayacağını söyledi.
Bence ustalar takarken birseyi atlıyor. Yoksa araç 1 yılda 3 tane baskı balata bitiremez.
Şu an servisten orjinal parça sipariş ettik. Araçtan soğuttu bu baskı balata işi. İnşallah orjinal parçada da yapmaz.

Aisin'ın hangi ürününü kullandınız? Exedy Daikin denediniz mi?
Kullanım esnasında, ses, titreşim vs. gibi bir sorun olsa işçilik hatası olabilir ancak kullanım süresi ile işçiliğin bir alakası olduğunu düşünmüyorum.
Orijinal seti de kullanın derim, çok değişiklik olacağını sanmıyorum.

3 kere olması bana biraz kullanıcı kaynaklı gibi geldi. Eğer aracınızı yokuşlu yollarda sürekli yatım debriyaj kullanıyır yada sürekli eğimli yerlere park etmek için debriyajı zorluyorsanız yada şehir içi rampalarda çok dur kalk yapıyorsanız bence normal.

Aynen katılıyorum @MEHMET AKIN (32918) bey, aracın S/W yapıda olması da söyledikleriniz ile birleştiğinde durumu normalleştiriyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #8 : Mart 06, 2016, 20:52:52 »
3 kere olması bana biraz kullanıcı kaynaklı gibi geldi. Eğer aracınızı yokuşlu yollarda sürekli yatım debriyaj kullanıyır yada sürekli eğimli yerlere park etmek için debriyajı zorluyorsanız yada şehir içi rampalarda çok dur kalk yapıyorsanız bence normal.

Park etmekle debriyaj arasında  ilişkiyi bilmiyorum Mehmet Bey.Aydınlatır mısınız?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #9 : Mart 06, 2016, 21:39:31 »
Park etmekle debriyaj arasında  ilişkiyi bilmiyorum Mehmet Bey.Aydınlatır mısınız?
Sürekli (yani her gün) rampaya park etme, yada rampada geri geri park etmeye çalışmak debriyajın ömrünü çok etkiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #10 : Mart 06, 2016, 22:54:51 »
Bu aracın debriyaj merkezleri bozuk olabilir mi acaba siz debriyaja basmasanızda takılı kalabiliyor olabilir mi çok ilginç sadece bir fikir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #11 : Mart 06, 2016, 22:57:56 »
Bu aracın debriyaj merkezleri bozuk olabilir mi acaba siz debriyaja basmasanızda takılı kalabiliyor olabilir mi çok ilginç sadece bir fikir.
Tolga abi dedigin durum olsa çekişte hissettirmezmi kendini aceb?
(bilmedigimden soruyorum, duz mantik dusundugumde debyraj az bise ayrilsa aracin cekisi dusecek)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2016, 13:46:44 »
Bizim isyeri yokusta ama araç surekli ankara icinde geziyor. Fakat bizde focus ta vardi broadway de hic birinde boyle bir sorun yasanmadi. Focusta sw kasa idi.Araci ben ve babam kullaniyor. Baska kullanan yok. Son takilan 20 bin gitti. Ayagim surekli debriaj ustunde yarim debriaj gitse bile 20 binde bitmez. Araci aldigimizda 88 binde idi. Ilk baski balatasi 140 binde degisti. Kullanim yerleri ayni. Kullanan kisiler ayni. Teknik bir sorun var bence simdi orjinal parca siparisi verdik oyle de olmazsa araci satmayi dusunuyorum. O kadar soguttu bizi arac.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2016, 03:56:08 »
 http://www.yenidortnal.com/ Bence sorun montaj hatası ve malzeme kalitesizliği.Dörtnala gidip kaliteli bir malzeme ile değiştirin.Sorunuda iyice anlatın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2016, 09:39:45 »
-Debriyaj baskı-balatası sıkıntılı olunca illakide motor devri yüksek hız düşük mü oluyor?

-Motor devri ve hız beraber düşüyorsa(düşmemesi gereken bir yerde) debriyaj baskı-balatasından şüphelenilmez mi?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 143000
  • Model Yılı: '04
  • 50 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #15 : Mart 09, 2016, 22:17:53 »
Tumseti aynı markadan taktirdinizmi. Arada balata tek değişmişseniz birbiri ile uyumsuz set ayarları kaydirir. Birde marka çok önemli.mesela bie ara benim araba atesliyo tam çalışacak mis gibi ama tık duruyor. Çekici çağır git ustaya usta 3 saat uğraş arabayi bilgisayar a bağla. Hata var atesleme hatası.Bana habire teklettinmi yok diyom. Enson bir baska usta geldi. Ateşleme bobinlerine bakak. Baktık dene dene biri bozuk.Daha önce ki sahibi o bozuk olanı değişmiş ama üçkağıtçı Opel birde yansanayi takmış.bn Toyota orjinal taktırdım tanesi 300 tl
toyotacı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #16 : Mart 21, 2016, 04:00:32 »
bence balatadan ziyade volantda sıkıntınız var gibi...
debriyaj seti ne kadar yeni ve iyi olursa olsun, kaçırıyorsa aşındırıyorsa biter... başka parçanızda sıkıntı var onu bi araştırın derim. balata volant ile güzel yapışıp ayrılmıyorsa veya volantda deformasyon varsa volant balatayı yer bitirir... biri balata diğeri çelik. çelik balatayı sıyırmaya başlarsa eritir...

ideal baskı balata değişimiğinde volant'ın ya taşlanması ya da değişmesi gerekir.

fren diski ile fren balatası gibi düşüneiblirsiniz.. disk yamuksa balatayı yer. disk ile balata merkezli durmuyorsa sürtünmeden balata biter.. böyle hayal edebilrisiniz.. volant=disk, balata=balata :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: 30 binde Baskı Balata
« Yanıtla #17 : Mart 21, 2016, 09:25:12 »
Bir kaç defa baskıyı değiştirmenize rağmen aynı km de aynı sorunu yaşıyorsanız ve kullanıcı hatası olmadığından eminseniz bir daha ki değişimde volanı kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Geçmiş olsun.