Gönderen Konu: Auris'in şişirilmiş B, İ30'un sıkıştırılmış D sınıfı olduğu fikri ....  (Okunma sayısı 3937 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Auris uzunluk        4330                            İ30  uzunluk        4300
  " "   en              1760                             " "   en              1780
  "  "  yükseklik     1475                            " "   yükseklik     1470
"muhterem aks kafasi" mesafesi     2600                             "muhterem aks kafasi" mesafesi       ?

yaris   aks mesafesi: 2510            yükseklik: 1520         genişlik: 1695
i20     aks mesafesi: 2570            yükseklik: 1474         genişlik: 1734
auris  aks mesafesi: 2600             yükseklik: 1475         genişlik: 1760
i30    aks mesafesi: 2650 (wiki)    yükseklik: 1470         genişlik: 1780

i20 haddinden büyük bir araba
auris de ölçü olarak i20 ile i30 arasında kalmış.
polo ve golfü de düşünürsek polo küçük golf ise geniş oluyor.

auris denememde çok darlık hissi vermişti bana sevenler olabilir tabi.
artık b c d sınıfları ortadan kalktı sınıflar arası ölçüler çok azaldı ve ölçüler büyüyor genelde.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
aurise b+ demek ne kadar saçmaysa
i30 d+ demek o kadar saçma.
ayrıca dizelinin verimli olmadığını belirtmenizde ayrı bir muamma.
otomatik versiyonunu kullandığınızı düşünüyorum. aracın manuel versiyonuyla asfalt söktüğüne şahit olabilirsiniz. 100000 km üstü i30da nasıl oluyorsa eski bir araç hissiyatı hissettiniz. arabada birdefa sıkılmıyorsunuz. içinde donanımsal olarak eksik gedik yok. direksiyonu pamuk gibi süspansiyonları koltukları vs herşeyiyle mükemmel bir araç. önündeki amblem toyota olsaydı yere göğe sığmazdı. şimdi otomatik şanzımanınıda değiştirdiler yakıtı düşük performansı yüksek araç yaptılar. ben opel vw araçlarını çok severim. ama astra golf ayarında bir araba yapan hyundai  tebrik ederim her zaman. marka takıntınız olmasaydı emin olun 2 aracıda 10 gün kadar kullansaydınız auris yerine i30 daha mantıklı seçim olurdu.


Öncelikle İ30'a D+ diyen ben değilim bir kere burayı yanlış anlamışsınız. Siz uzaktan gördüğüm kadarıyla Toyota'yı antipatik görüyorsunuz VAG ve GM vs. çok seviyorsunuz buna da saygı duyarım. Bende VAG grubu bir araç kullanıyorum.

Hiçbir şekilde marka takıntım yoktur. Toyota'yı Türkiye'ye karşı zayıf donanımlarla gönderdiği için epey de eleştirdim. Türkiye'de gördüğü ilginin karşılığını araç ve özellik olarak an itibariyle bana göre veremiyor.

Şöyle söyleyeyim uzak doğu araçlarını da zevk alarak kullandım avrupa araçlarını da. Hatta Kia cerato çok başka ve layık olduğu yerin çok altında bulunan bir otomobildir. Siz kia sahibi oldunuz mu bilmiyorum ya da alır mıydınız? Geely Emgrand'ı da fiyatına göre harika buluyorum. Hyundai çok beğendiğim bir markadır, İ30'da keza iyi bir otomobil, kötü denmediki.

Ben 100.000km den fazla olan km si ile yetkili servis bakımlı olan İ30'u oldukça gevşek buldum ya da böyle bir hissiyat oluştu. Sizin övdüğünüz direksiyonu da ben beğenmedim. Motorunu ben verimli bulmadım ve oldukça da hantal geldi. Kullandığım araç otomatik vitesti bu zaten en donanımlı versiyon kullandım dememden anlaşılan bir husus. İ30 alır mıyım? Mantıklı bir tercih karşıma çıkar ise neden olmasın.  Çünkü marka takıntım yok ve en azından bir markayı dışlayıp diğerlerini göklere çıkartmıyorum.

Önemli olan dayanım, güvenlik, araç ve motor teknolojisidir, marka değil. Markalar ise bu saydıklarımı iyi kullandığı ve ürettiği ölçüde değer görür. Toyota'nın yerinin de dünya da nerede olduğu bellidir, VW'nin de Hyundai'nin de Honda'nın da vs.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi

Öncelikle İ30'a D+ diyen ben değilim bir kere burayı yanlış anlamışsınız. Siz uzaktan gördüğüm kadarıyla Toyota'yı antipatik görüyorsunuz VAG ve GM vs. çok seviyorsunuz buna da saygı duyarım. Bende VAG grubu bir araç kullanıyorum.

Hiçbir şekilde marka takıntım yoktur. Toyota'yı Türkiye'ye karşı zayıf donanımlarla gönderdiği için epey de eleştirdim. Türkiye'de gördüğü ilginin karşılığını araç ve özellik olarak an itibariyle bana göre veremiyor.

Şöyle söyleyeyim uzak doğu araçlarını da zevk alarak kullandım avrupa araçlarını da. Hatta Kia cerato çok başka ve layık olduğu yerin çok altında bulunan bir otomobildir. Siz kia sahibi oldunuz mu bilmiyorum ya da alır mıydınız? Geely Emgrand'ı da fiyatına göre harika buluyorum. Hyundai çok beğendiğim bir markadır, İ30'da keza iyi bir otomobil, kötü denmediki.

Ben 100.000km den fazla olan km si ile yetkili servis bakımlı olan İ30'u oldukça gevşek buldum ya da böyle bir hissiyat oluştu. Sizin övdüğünüz direksiyonu da ben beğenmedim. Motorunu ben verimli bulmadım ve oldukça da hantal geldi. Kullandığım araç otomatik vitesti bu zaten en donanımlı versiyon kullandım dememden anlaşılan bir husus. İ30 alır mıyım? Mantıklı bir tercih karşıma çıkar ise neden olmasın.  Çünkü marka takıntım yok ve en azından bir markayı dışlayıp diğerlerini göklere çıkartmıyorum.

Önemli olan dayanım, güvenlik, araç ve motor teknolojisidir, marka değil. Markalar ise bu saydıklarımı iyi kullandığı ve ürettiği ölçüde değer görür. Toyota'nın yerinin de dünya da nerede olduğu bellidir, VW'nin de Hyundai'nin de Honda'nın da vs.
i30 d+ diyen sizsiniz demedim zaten.
kia cerato kullandım bir araç. accent muadilidir kendisi. ceed ve i30 ise ortak platform zaten biliyorsunuzdur.
şirket aracı olarak hemde en kötü kullanılan şirket araçlarından biri olan i30 kullanmışlığım var.sağından solundan ses gelmiyordu. direksiyonu tam kararında yumuşaklığı hızlanınca sertliği. derisi sorunlu seri vardı düzelttler. motoru verimsiz değil. zaten teknik verilerine bakarsanız 128 bg 260nm tork ile araba aslında oldukça atik. ama lanet ilk jenerasyon şanzımanı arabayı yürütmüyor yeterince. dct şanzımanlısını kullanmanızı tavsiye ederim.
toyotayıda antipatik görmüyorum aslında. kullandığım modellerine ısınamadım. tabi beklenti orantılı bir durum. ben sert araba kullanırım. kütür kütür süspansiyona alışkınım. virajda gaz kesmeden gaza asılarak girmek hoşuma gidiyor. toyotada bu güveni alamıyorum yanal rüzgar ve yatmalarından dolayı. gerçi konumuzda bu değil. aynı fiyat oranında 1.4 aurismi alırsınız 1.6 i30 mu derseniz manuel ve otomatik versiyonundada artık i30 alırım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ya bu konuyu silin gitsin. Yaratıcı olun anladıkta bu nedir. Bu forum toyota formu bu forum da yerin dibine sokulan başka markada görmedim.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ya bu konuyu silin gitsin. Yaratıcı olun anladıkta bu nedir. Bu forum toyota formu bu forum da yerin dibine sokulan başka markada görmedim.
Selçuk bey, siz beğenmediyseniz silsinler tabi. Adminlerden rica edelim silsinler. Bu nasıl bir zihniyet ya. Ben de başkaları da sanki yazılan , açılan her konuyu beğeniyor muyuz? Her beğenmediğimiz şeyi silin gitsin dersek nasıl olur acaba?

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2016, 09:18:42
@Aytaç Hut (27127) , @Kaan Kara (29002) konuyu silin lütfen, arkadaşlardan rahatsız olanlar var.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ya bu konuyu silin gitsin. Yaratıcı olun anladıkta bu nedir. Bu forum toyota formu bu forum da yerin dibine sokulan başka markada görmedim.
sizin keyfiyetinize göre konu açarız moderatörler kapatırlar. olmadı size sorarız ne yazacaksak edeceksek. olur mu ? izniniz var mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Salih Bey'in görüşlerine bende katılmıyorum ama düşüncedir sonuçta tartışılabilir. bu tip konuları silersek sonra marka fanatikliği yapılıyor diye eleştiriler gelecektir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Auris sisirilmis b i30 daraltilmis d sinifidir lafini ortaya atanlar otopark.com sitesinde iki aracida test edip karsilastirirken soylemislerdi. Ve darlik genislikle alakali bi durumdan dolayi soylenmis bi soz degildi. Aurisin sanki 2006 2007 model oldugunu eski jenerasyon gini hissettirdigini donanim olarak eksiklerini soyleyerek sanki b gibi demislerdi. Hatirladigim kadariyla. Ayrica arabanin sasesinin cok guclu oldugunu keske biraz daha teknolojik hissettirseydi dediklerini hatirliyor gibiyim. I30 icinde sanki ne donanim bulduysa koydugunu arabanin 1.5 ton olmasindan dolayi muhendislik olarak hic caba sarfedilmeden ne bulduysa donanim olarak eklendigini soylemislerdi. Alt yapinin yetersizliginden dolayi i30 un limitlerde sikintili aurisinde cok keyifli oldugunu eklemislerdi. Ben iki araci da surmedim! Ama bu cocuklar arabadan anliyor. Olayin farkinda sozlerine inaniyorum. Kim ne derse desin tartismasiz sekilde toyota tum modellerini bosaltip getiriyor. Ingilterede test edilmis 2005 corollada sunroof tan tutta elektrikli katlanir aynaya kadar her donanim vardi. Biz 3. Dunya ulkesi degiliz. Biri bunu toyotaya soylesin
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi

Selçuk bey, siz beğenmediyseniz silsinler tabi. Adminlerden rica edelim silsinler. Bu nasıl bir zihniyet ya. Ben de başkaları da sanki yazılan , açılan her konuyu beğeniyor muyuz? Her beğenmediğimiz şeyi silin gitsin dersek nasıl olur acaba?

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2016, 09:18:42
@Aytaç Hut (27127) , @Kaan Kara (29002) konuyu silin lütfen, arkadaşlardan rahatsız olanlar var.
Salih bey ben silinmesini isterken şunu düşündüm böyle konularda genelde fanatiklik ruhu ön plana çıkıyor ve konular içeriğinden çıkıp başka yerlere elbet sapıyor başlıktaki sizin düşünceniz saygı duyarım bana kalırsada alakası yok. İstediğiniz şekilde konu açabilirsiniz benim buna karışıyor olmam gibi bir durum söz konusu değil. Herkes fikrini çıkıp söyleyebilir.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi

sizin keyfiyetinize göre konu açarız moderatörler kapatırlar. olmadı size sorarız ne yazacaksak edeceksek. olur mu ? izniniz var mı ?
İstediğinizi yazıp çizebilirsiniz benim yorumumu üstüne alınacak salih bey gerekli yazıyı yazmış bnde ona istinaden bir yazı yazdım kendisi istediği gibi değerlendirir sizede benim konu hakkındaki söylediklerim için saygı duymak düşer ister silinsin derim veyahut ister i30 çok kötü derim benim bileceğim iş.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Kim ne derse desin tartismasiz sekilde toyota tum modellerini bosaltip getiriyor. Ingilterede test edilmis 2005 corollada sunroof tan tutta elektrikli katlanir aynaya kadar her donanim vardi. Biz 3. Dunya ulkesi degiliz. Biri bunu toyotaya soylesin
Sadece Toyota değil ki çoğu otomobil firmasında Türkiye'de bu tarz bir satış politikasi var. Avrupada sattıkları aynı Model aynı motor aynı donanım segmentinde sattıkları araçlara bakıyorsun bi çok özellik mevcut iken aynı araç Türkiye'ye gelince bazi özellikler için ekstra ücret ödüyorsunuz yada ücretini versenize  hiç koymuyorlar parayla bile alamiyorsunuz. Ve genelde Amortisör sert ve yüksek olarak ülkemize geliyor.
Bence bunun tek sebebi var Türkiye'nin bir çiftlik olması.  Devlet eliyle veya kendini kanıtlamış bağımsız bir denetleme kurumu olmadığı için otomobil üreticisi firmalar kafalarına göre at kosturuyorlar..
Vatandaşın hakkını hukukunu savunacak yeni çıkan araçlarda kullanılan malzemeyi sağlıklı mi değil mi diye kontrol eden bir kurum olsa inanın bir çok şey değişecek en basitinden 2. El piyasası düzene girer bayiler 1 veya 2 parça boyalı veya yolda gelirken ufak tefek hasar almış araçları vatandaşa sıfır diye satamazlar ayıplı kusurlu mal satışların bir çoğu son bulur.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
İ30 a binmedim ama auris e göre daha bir havadar duruyor. Auris e bindiğimde ise bana çok basık ve bunaltıcı gelmişti. Yine de bu iki araçtan birini tercih edecek olsam auris alırdım çünkü hyundan sağdan soldan tasarım kırpan bir araç gibi geliyor bana. İkincisi hyundai ın motorlarının övülecek bir yanı yok toyota bu konu da çok daha önde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Sınıf olarak yorum yapmıyım o kadar bilgim yok ama şunu söyliyim, çok donanım ilerde baş ağrıtabilir. Gelişmiş ülkelerde araçların kullanım süresi bizdeki kadar uzun olmuyor genelde, biz 20 yaşında aracı zor alıyoruz. Konuyu donanıma bağlıyım. E12 terra aracımın klima açma elle çevrilerek yapılandan ve sapasağlam ama arkadaşımın sol e12 sinde dijital klima var ve tuşları artık basmıyor :( . Bence az donanım o kadar kötü birşey değil. ( bu az donanımdan kastım tam otomatik olmayan ışıksız cam tuşları, davlumbaz eksikliği gibi artık olması gereken temel şeyleri demiyorum). Bazı temel donanımlar hariç fazla donanımı kişisel tercihim olarak çok istemem baş ağrıtabilir. İ30u sadece dışarda gördüm ama bence auriste o da gayet şık görünüyor sınıflara kafayı takmamak lazım kişisel deneyim önemli. Ben mesela 301 in içinde daha genişmiş gibi hissettim e12 den ama e12 daha genişmiş :)