Motor yapılırken krank taşlanır diye bir kural yok, ölçüm işlemi bizim ülkemizde ne yazık ki yetkili servilerde bile kullanılmayan "plastik geyc" ile yapılarak kullanılacak standart yatağın 0.01mm ile derecelendirilen katlarında seçim yapılır, fabrikasyon montaj da genellikle 02 (yani standart ölçü +0.02mm) yatak kullanılır.Krank söküldüğünde ölçü değişmese bile olası sorunları engellemek ve bir sonraki revizyon süresini erteleyebilmek adına yataklar değiştirilmelidir.
Ölçümler sonucu 0.05'ten yüksek bir aşıntı varsa 0.25, 0.50, 0.75, hatta 1.0 'a kadar taşlanabilen örnekleri olduğu gibi günümüzün hassas motorlarının bazılarında krank taşlama izin verilmez, sadece standart yatak kullanılır.
Üreticinin önerdiği ölçüde krank taşlamak, uygun yatak kullanıldığında sorun çıkarmaz, performans düşürmez yada yükseltmez.