Gönderen Konu: Dizel Motor  (Okunma sayısı 1273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 73000
  • Model Yılı: '13
  • 69 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Dizel Motor
« : Şubat 20, 2016, 18:53:34 »
1.33 Auris Life 2013

Toyota Club Türkiye

Dizel Motor
« : Şubat 20, 2016, 18:53:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 73000
  • Model Yılı: '13
  • 69 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
1.33 Auris Life 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #2 : Şubat 20, 2016, 22:28:03 »
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=468808629990217&id=427052924165788

Hala bu yöntemle mi elde ediliyor ? Yoksa döküm yada CNC talaş kaldırma ile mi? Bu dövme yöntemi biraz sağlıksız gibi geldi bana?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #3 : Şubat 20, 2016, 22:40:31 »
Hala bu yöntemle mi elde ediliyor ? Yoksa döküm yada CNC talaş kaldırma ile mi? Bu dövme yöntemi biraz sağlıksız gibi geldi bana?

dövme yöntemi ile elde edilmesi daha iyidir. Hareketli ve titreşim yüküne maruz maddeler bu yöntemle daha uzun ömürlü olurlar... (yapısal birliktelik teorisi)
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #4 : Şubat 20, 2016, 23:41:32 »
dövme yöntemi ile elde edilmesi daha iyidir. Hareketli ve titreşim yüküne maruz maddeler bu yöntemle daha uzun ömürlü olurlar... (yapısal birliktelik teorisi)

Peki iç gerilimi nasıl homejen hale getiriyorlar? Neticede Krank milleri birbirine çokta eksenel yapıdan oluşan bölümlerden ibaret değil.Özellikle birleşim yerlerindeki gerilimi almazlarsa bu ileride çatlak ve kopmalara sebep olmuyor mu?

Yekpare ve eksen olarak (3 eksendede) düz parçalarda dediğiniz en mantıklısı ama bu tür bir parçada ben (hala kristal yapıda ve gerilimde) nasıl homojenlik sağladıklarını anlamadım?Üzerine birde Yüzey sertleştirme yapılıyor galiba?

Nedir bunun çözümü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2016, 00:33:26 »
çatlak ve kopmalara sebep olan talaş kaldırmalı yöntemdir.
yüzey sertleştirme yapılabilir yapılmayadabilir. nasıl üretildiğine bağlı.
ben malzeme mühendisi değilim ama merak ediyorsanız yarın arkadaşlara sorup öğreneyim...
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2016, 00:45:30 »
çatlak ve kopmalara sebep olan talaş kaldırmalı yöntemdir.
yüzey sertleştirme yapılabilir yapılmayadabilir. nasıl üretildiğine bağlı.
ben malzeme mühendisi değilim ama merak ediyorsanız yarın arkadaşlara sorup öğreneyim...

Size zahmet öğrenir aydınlatırsanız memnun olurum.

iç kısmı esneklik sağlasın diye sadece yüzeye sertleştirme yapılıyor diye biliyorum ben.Talaş kaldırmanın verdiği hasarda yüzeysel diye.Neyse merak ettim bu Krank ve kam millerinin nasıl seri üretimle üretildiklerini.

Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Motor
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2016, 01:01:14 »
Size zahmet öğrenir aydınlatırsanız memnun olurum.

iç kısmı esneklik sağlasın diye sadece yüzeye sertleştirme yapılıyor diye biliyorum ben.Talaş kaldırmanın verdiği hasarda yüzeysel diye.Neyse merak ettim bu Krank ve kam millerinin nasıl seri üretimle üretildiklerini.

Şimdiden teşekkürler.

tabikide ne demek...
ben teşekkür ederim...
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG