Gönderen Konu: Sola çekme  (Okunma sayısı 4189 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Sola çekme
« : Şubat 16, 2016, 19:10:13 »
Merhaba değerli forum üyeleri
2 gündür bir sorun yüzünden sanayiye gidip geliyorum. Bu sorundan biraz bahsedeyim, birkaç gün öncesinde hava yağmurluydu acil bir işim olduğu için arabayı biraz hızlı kullandım fakat hiç bir şekilde çukura düşme veya tekerleri sert bir şekilde vurma gibi bir olay olmadı. Fakat hemen sonrasında trafikte ilerlerken aracın sola gitmeye çalıştığını farkettim. Bir süre arabayla gezip durumu gözlemleme şansım oldu durum şöyle gaza yüklendiğim zaman bir sorun yok fakat ayağımı gazdan çektiğimde vitesteyken direksiyon vuruntulu bir şekilde sola dönmeye çalışıyor. Aynı şey frene bastığım zaman da gerçekleşiyor ve fren pedalında hafif bir titreme oluşmaya başladı. Dün ön düzen bakıma girdi değişen parçalar:
Sağ sol z rot
sağ sol salıncak burçları
sağ sol rot başları
sağ rot mili
sol ön teker bilyası
sağ sol rotiller.

Sorunum hala devam etmekte.
Birden bire bu sorun neden oluşmuş olabilir bana akslardan gibi geliyor sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Toyota Club Türkiye

Sola çekme
« : Şubat 16, 2016, 19:10:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2016, 19:51:21 »
Merhaba değerli forum üyeleri
2 gündür bir sorun yüzünden sanayiye gidip geliyorum. Bu sorundan biraz bahsedeyim, birkaç gün öncesinde hava yağmurluydu acil bir işim olduğu için arabayı biraz hızlı kullandım fakat hiç bir şekilde çukura düşme veya tekerleri sert bir şekilde vurma gibi bir olay olmadı. Fakat hemen sonrasında trafikte ilerlerken aracın sola gitmeye çalıştığını farkettim. Bir süre arabayla gezip durumu gözlemleme şansım oldu durum şöyle gaza yüklendiğim zaman bir sorun yok fakat ayağımı gazdan çektiğimde vitesteyken direksiyon vuruntulu bir şekilde sola dönmeye çalışıyor. Aynı şey frene bastığım zaman da gerçekleşiyor ve fren pedalında hafif bir titreme oluşmaya başladı. Dün ön düzen bakıma girdi değişen parçalar:
Sağ sol z rot
sağ sol salıncak burçları
sağ sol rot başları
sağ rot mili
sol ön teker bilyası
sağ sol rotiller.

Sorunum hala devam etmekte.
Birden bire bu sorun neden oluşmuş olabilir bana akslardan gibi geliyor sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.
Bu işlemlerden sonra rot ayarına girdinizmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2016, 21:15:53 »
Evet rot ayarına girdim. Bugün yine gittim baktı sürdü araba sola dönmeye çalışıyo sanki dedi. Tekrar kontrol etti gevşek biyer var mı acaba diye heryerini sıktı sonuç yine aynı. Sabah gel detaylı bakalım dedi yarın yine gidicem ama önce burda bir paylaşayıp size danışmak istedim.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2016, 21:27:00 »
Fren kaliperlerinizi kontrol ettirin, özellikle sol ön tarafı. Kaliper pistonu ve/veya kaliper pimleri sıkışmış olabilir.Piston ve pimleri çalıştırıp, pim yataklarını bakır gres ile yağlayın. Kaliper pistonları sıkışmış ise tamir takımı ile değişimi yapın, kaliper tamir takımı montajı yapılırken piston lastiklerinin "vazelin" ile oturtulmasına özen gösterin.

Ardından fren balatalarının kulaklarının oturduğu sacları ve balata yüzeyini kontrol edin, balata saclarında balatanın takılma yapacağı kadar balata tozu ile katran varsa temizleyin, balata yüzeyinde orantısız ve eğimli aşınma varsa fren balayalarınızı da değiştirin.

Son olarak bunların hepsi normal ise kaput altında göğüs sacında fren ana merkezinden çıkan hidrolik borusunun girdiği dörtgen bir parça (p valfi) göreceksiniz, üzerindeki dört rekoru sökün ve p valfini gövdeden ayırın portların her birini ayrı ayrı basınçlı hava ile kontrol edin, tamiri mümkün değildır değişmesi gerekebilir ve tabi fren hidroliğini DOT4 yada DOT5.1 hidrolik ile yenileyin.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2016, 21:27:55 »
Evet rot ayarına girdim. Bugün yine gittim baktı sürdü araba sola dönmeye çalışıyo sanki dedi. Tekrar kontrol etti gevşek biyer var mı acaba diye heryerini sıktı sonuç yine aynı. Sabah gel detaylı bakalım dedi yarın yine gidicem ama önce burda bir paylaşayıp size danışmak istedim.
Bunun birkaç sebebi var ya rot ayarı ya lastik basıncı düşük yada çeken taraftaki frenler sıkıyor diyeceğim aklıma gelen bunlar geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2016, 01:42:57 »
Fren kaliperlerinizi kontrol ettirin, özellikle sol ön tarafı. Kaliper pistonu ve/veya kaliper pimleri sıkışmış olabilir.Piston ve pimleri çalıştırıp, pim yataklarını bakır gres ile yağlayın. Kaliper pistonları sıkışmış ise tamir takımı ile değişimi yapın, kaliper tamir takımı montajı yapılırken piston lastiklerinin "vazelin" ile oturtulmasına özen gösterin.

Ardından fren balatalarının kulaklarının oturduğu sacları ve balata yüzeyini kontrol edin, balata saclarında balatanın takılma yapacağı kadar balata tozu ile katran varsa temizleyin, balata yüzeyinde orantısız ve eğimli aşınma varsa fren balayalarınızı da değiştirin.

Son olarak bunların hepsi normal ise kaput altında göğüs sacında fren ana merkezinden çıkan hidrolik borusunun girdiği dörtgen bir parça (p valfi) göreceksiniz, üzerindeki dört rekoru sökün ve p valfini gövdeden ayırın portların her birini ayrı ayrı basınçlı hava ile kontrol edin, tamiri mümkün değildır değişmesi gerekebilir ve tabi fren hidroliğini DOT4 yada DOT5.1 hidrolik ile yenileyin.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Fren sistemi hiç aklıma gelmemişti.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2016, 01:43:21
Bunun birkaç sebebi var ya rot ayarı ya lastik basıncı düşük yada çeken taraftaki frenler sıkıyor diyeceğim aklıma gelen bunlar geçmiş olsun
Teşekkür ederim sonuçları paylaşacağım.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2016, 08:45:59 »
Direksiyonda titreme varsa kesinlikle lastiklerin balans ayarına baktırın.Ve bu işlemi en son gittiğiniz rot-balansçıya yaptırmayın.Farklı ve işin ehli birine yaptırın.
Kışlık lastik taktığımdan beri,hafif virajlı bir yolda küçük bir çukura bile vursam,arabamın arkası atıyordu.Aynı elemana 3 defa gittim.Birşey yok dedi.Farklı bir rotçuya gittim.Adam bir ayar yaptı ve olay bitti :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #7 : Şubat 17, 2016, 17:16:27 »
Herkese tekrardan merhaba.
Hüseyin bey gerçekten usta değiştirmeye korkuyorum artık çünkü her yeni ustaya gidişimde bi öncekini kötülüyo fakat sonuçlar yine aynı, sorunların çözümü yok.

Şimdi sorun hala güncel, dün gece arabayla biraz dolaştım ama çok sakin kullandım sonuç sola çekme yok direksiyonda vuruntu yok frende titreme yok. Sevindim ve bugün ustaya gitmekten vazgeçtim. Tekerlerin havalarına baktım önler 31 arkalar 29. Fakat az önce sol ön fren balataları ve kaliperini söküp disk dahil herşeyi spreyle temizledim. Sonra araçla dolaşmaya çıktım 1. ve 2. viteste yüksek devir kullanım sonucu sorun tekrar oluştu. Direksiyonda ağırlaşma- Serbest bırakınca vuruntulu bir şekilde kademe kademe sola dönme. Bu durum gaza yüklenince olmuyor araba yavaşlayınca veya sabit hızda giderken oluşuyor. Araba ısınınca ya da bi mekanizma ısınınca bu sorun oluşuyor gibi sanki. Direksiyon hidrolik yağı görevini mi yapmıyor yoksa akslar ısınınca mı birşey oluyor anlamadım. Sorun güncel yardımlarınızı bekliyorum.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #8 : Şubat 17, 2016, 18:37:21 »
Herkese tekrardan merhaba.
Hüseyin bey gerçekten usta değiştirmeye korkuyorum artık çünkü her yeni ustaya gidişimde bi öncekini kötülüyo fakat sonuçlar yine aynı, sorunların çözümü yok.

Şimdi sorun hala güncel, dün gece arabayla biraz dolaştım ama çok sakin kullandım sonuç sola çekme yok direksiyonda vuruntu yok frende titreme yok. Sevindim ve bugün ustaya gitmekten vazgeçtim fakat az önce sol ön fren balataları ve kaliperini söküp disk dahil herşeyi spreyle temizledim. Sonra araçla dolaşmaya çıktım 1. ve 2. viteste yüksek devir kullanım sonucu sorun tekrar oluştu. Araba ısınınca ya da bi mekanizma ısınınca bu sorun oluşuyor gibi sanki. Sorun güncel yardımlarınızı bekliyorum.
Ufuk sönmez beye bir mesaj atarmısınız maslak toyota tem özel servis sahibi kesin yardımcı olacaktır.forum üyemizdir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #9 : Şubat 18, 2016, 02:09:33 »
Bugün 50-60 km hızla sağa doğru viraj dönerken sol önden tak tak diye yüksek bir ses gelmeye başladı. Aracı durdurup direksiyonu sağa çevirip patinajla kalktım ses yok, aynı şekilde sola çevirip patinajla kalkınca çatır çutur sesler geldi sol ön tekerden. Aksın arızalı olduğunu düşünüyordum bu konuda haklı çıkacakmışım gibi geliyor. Sanki sol taraftan bir parça gittikçe dağılıyor bir an gelince pes edecekmiş gibi.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2016, 02:12:10 »
Porya bilyası yada akis bilyası dağılmış.Muhtemelen Akis bilyası.Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #11 : Şubat 18, 2016, 03:55:13 »
Porya bilyası yada akis bilyası dağılmış.Muhtemelen Akis bilyası.Geçmiş olsun.
Mustafa Bey sol ön teker bilyası bir kaç gün önce değişti. Peki bu aks bilyası aks ısınınca daha çok mu sorun çıkarır. Sabah il 1 km falan sıkıntı yok fakat araç yol aldıkça daha çok rahatsız ediyo. Bir de maliyetli midir baya ?
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #12 : Şubat 18, 2016, 04:14:31 »
Birgün önce bakıma götürmüşsün ,akis körüğüne baktılarmı,eğer yırtılmış ve yağsız kalmış ise sorunlar başlamıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #13 : Şubat 18, 2016, 04:17:42 »
Sol aks kafasi dağılmış.  Şimdiden geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #14 : Şubat 18, 2016, 04:21:53 »
Sol aks kafasi dağılmış.  Şimdiden geçmiş olsun
Yırtılan körük ve devamı kaçınılmaz yağsız kalan akis.. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #15 : Şubat 18, 2016, 09:57:59 »
Öncelikle geçmiş olsun. Abicim aracının ön takımlarındaki o kadar parçayı neden değiştirdin, bunu anlamadım. Madem o parçalar sıkıntılı ve arızalıydı değiştiği halde neden sorunun devam ediyor.Ben artık sanayideki ustalardan korkar oldum.Para kazanmak için araçtaki sağlam parçalara hiç bakmadan "bu parça bozuk, arızalı, değişmesi lazım" diyen sözde ustalarda var.O kadar parça değiştirmiş, bi dünya masraf yapmışsındır belki ama sorunun hala devam ediyorsa o usta! dediğin adamdan pek bişey bekleme abi.Sana bu parçalar değiştiğinde veya şu işlemi yaptığında sorunun düzelecek diye garanti veren bi sanayici ben daha görmedim henüz, gören varsa yazsın.Abicim yakınındaki servise git, a dan z ye baksınlar,en azından aracındaki problemin kaynağını öğrenirsin.Sanayide boş yere parana,zamanına ve arabana yazık etme.
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #16 : Şubat 18, 2016, 12:45:40 »
Öncelikle geçmiş olsun. Abicim aracının ön takımlarındaki o kadar parçayı neden değiştirdin, bunu anlamadım. Madem o parçalar sıkıntılı ve arızalıydı değiştiği halde neden sorunun devam ediyor.Ben artık sanayideki ustalardan korkar oldum.Para kazanmak için araçtaki sağlam parçalara hiç bakmadan "bu parça bozuk, arızalı, değişmesi lazım" diyen sözde ustalarda var.O kadar parça değiştirmiş, bi dünya masraf yapmışsındır belki ama sorunun hala devam ediyorsa o usta! dediğin adamdan pek bişey bekleme abi.Sana bu parçalar değiştiğinde veya şu işlemi yaptığında sorunun düzelecek diye garanti veren bi sanayici ben daha görmedim henüz, gören varsa yazsın.Abicim yakınındaki servise git, a dan z ye baksınlar,en azından aracındaki problemin kaynağını öğrenirsin.Sanayide boş yere parana,zamanına ve arabana yazık etme.
Ya Erdem Abi acımıyorlar gerçekten bir de ben öğrenciyim bana koyuyo. Bugün gidip aksa baktırcam büyük ihtimal sorunlu çıkcak, e o zaman bu kadar parça niye değişti diyeceğim.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #17 : Şubat 18, 2016, 14:55:33 »
Ya Erdem Abi acımıyorlar gerçekten bir de ben öğrenciyim bana koyuyo. Bugün gidip aksa baktırcam büyük ihtimal sorunlu çıkcak, e o zaman bu kadar parça niye değişti diyeceğim.

Sana kesin arıza şudur diyen bi usta bul kardeşim yoksa kesinlikle bulaşma böyle şeylere, gerçekten yazık olmuş üzüldüm.İyi bir usta bulamıyorsan da servise git.Al yanına servisin baş ustası kimse test sürüşüne çık derdini anlat sonra yaslan arkana bekle.En azından problem neymiş onu öğrenirsin.Tekrardan geçmiş olsun...
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #18 : Şubat 18, 2016, 15:02:19 »
Acaba disk yamulmuş olabilir mi yada kaliper sıkışıyor olabilir mi ?

Çok frenlerde diskler ısınır ve yağmurlu hava da diske su giderse çatlayabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Sola çekme
« Yanıtla #19 : Şubat 18, 2016, 16:36:13 »
Değerli vakitlerini ayırıp yardımcı olmak isteyen ve yorumlarını esirgemeyen bütün arkadaşlara ve abilere teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız. Az önce sanayideydim, son durumu ustama anlattım direksiyona oturup geri viteste sağa doğru hızlı kalkış yaptı sol aks sıkışmış dedi. JKP Marka sol dış aks kafası (60tl) + motor ustası işçiliği (50tl)= 110tlye sorunum halloldu. Yalnız aks kafası sökülürken bilyenin biri fırlayıp metal dolabın kapağını deldi Allah'tan kimseye bir şey olmadı dikkat etmek lazım. Sonrasında rot ayarlarına bakıldı uzun yol deneme sürüşüne çıktık araba ok gibi maşallah. Şimdilik sorunum halloldu.
Ama şunu belirtmek istiyorum ben sorunu gözlemleyip ustaya anlatmasam direksiyon kutusu ve rot millerine girişecekti bence sanayiyi tercih edenler gözlem ve durumu ustaya anlatma şekli çok önemli bence. En ufak ayrıntı atlandığı zaman her şey birbirine karışıyor. Keşke imkanımız olsa da her şeyi kendimiz söküp taksak. Tekrardan teşekkürler.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km