Gönderen Konu: Servis pismanliktir..  (Okunma sayısı 5517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2016, 12:44:20 »
Konuyla alakalı benimde bir kaç çekindiğim konu var. Daha önce aracımın çalıştıktan 1-2sn sonra stop ettiğini ve 15-20sn marş basmam sonucunda ancak tekrar çalıştığını yazmıştım. Önce Toyan ile görüştüm arıza tespiti için 100TL istediler. Arıza bulunup kendilerinde tamir yaptırırsam 100TL almayacaklarını, varsa parça ve işcilik ücreti alacaklarını söylediler. 100TL fazla geldi diye bende özel bir servise baktırdım sağ olsun arkadaşlar baktılar ancak bir şey bulamadılar ücrette almadılar. Mecburen aracı Toyan'a getirdim araç bir gün orada kaldıktan sonra aradılar. Araçta bu arızayı yapacak 2 şey tespit ettiler, 1.si su ayırıcısı daha önce sökülmeye çalışılmış ve kırmışlar japon yapıştırıcısı ile yapıştırılmış (arabayı 2 sene önce aldım, alırken mi vardı bende iken mi yapıldı hiç bilgim yok). 2. si kullanılan mazot filtresi kesinlikle bu araca ait değilmiş. Arabayı aldığımdan beri bakımlarını dışarıda özel serviste yaptırıyorum.
Bu olaydan sonra acaba yetkili servis mi? özel servis mi? soruları kafamda.
Bir diğer soruda aracımın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum; Yetkili servis 250TL fiyat diyor, Özel servis 75TL, Fiyata bakınca bariz kime yaptırılması gerekiyor ortada, ama yukarıdaki olaylar ile bağlantılı kim alacağı ücret karşılığında ne yapacak ne kadar düzgün iş ortaya çıkaracak?
Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

Ben de büyük bakım yaptırıp şanzıman yağını da değiştirdim 10 gün kadar önce. Servis işçilik hariç 215 lira fiyat verdi. Ne kadar işçilik eklendi bilmiyorum.

Şanzıman kritik öneme sahip ve arıza halinde büyük masrafa gebe  bir parça olduğundan, güvendiğim bir usta da sanayide olmadığından, orijinal atf yağ ile yetkili serviste değişimi yaptırdım. En azından kafam rahat.

Benim merak ettiğim de, şanzıman yağının tam değişebilmesi için birkaç kez doldurulup boşaltılması (flush işlemi) gerekir diye bir görüş var. Yetkili servis şanzıman yağı değişimini bir defa değişime yetecek kadar yağ ile yaptığına göre acaba nasıl bir işlem uyguluyor? Yetkili servisin yaptığı değişimde şanzıman yağının tamamı değişmiş olmuyor mu?

Konu başlıktan saptı biraz.
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Toyota Club Türkiye

Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2016, 12:44:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 model comfort extra 1.4 Dizel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #21 : Ocak 26, 2016, 14:03:13 »
Herkes kendine göre haklı ama bindiğimiz arabaların en ufak parçalarına bu kadar para saçmamız hiç akıllıca değil benim demek istediğim insanlar biraz araştırdıktan sonra servisten kaçıyor bende isterim özel servise gideyim aracıma başka usta eli değmesin ama istedikleri fiyatlar nerdeyse bi memurun maaşı kızdığım konu bu en basitinden yağ değişimi tamam en iyi yağı koydu etti gene fiyat normal değil bu yüzden servise gitmeyi hiç sevmiyorum . Garantili bi sorun olsa daha büyük sorun olsa insan düşünür ama böyle ufak tefek şeylerde asla . benden test için yani arıza tespiti için bi ücret istemediler bu yönden sevdim zaten randevu alıpta gittik 1 saatte bunun için bekledik  :argh:
Toyota corolla 2011 1.4 d-4d comfort extra 85.000 km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #22 : Ocak 26, 2016, 15:28:52 »
Yetkili servisler çok para istiyor.Ama değer.
2001 model mitsubishi carisma aracıma amortisör ve arka dingi-l burçları değişimi için 800 lira fiyat istediler.Ben sanayide 240 liraya 2 ön amortisör 100 lira 2 burç ve 50 lira işçilikle değiştirdim.Ama aracın rot ayarı bozuldu.Bir türlü düzelmedi.Teşisler şu oldu;
1-araba yandan darbe aldığından dolayı kule içe girmiş.
2-Amortisör üst kulesi bozuk.
3-Kullanılan rot başları orjinali değil.
4-Arabanın aldığı darbe nedeniyle ön düzen yuvaları yerlerinden oynamış.
5-Arka dingi-l darbe sonucu eğilmiş.
6-Arka dingi-l kolu yuvası laçkalaşmış.
Ben sadece her teşislerinden sonra servise gitmeme pişmanlığı yaşadım.En son, soyguncular kralı olan ama işini yapan Erzurum Arazlar mitsubishi servisine götürdüm.Tek sorun şuydu;
Amortisör kulesi üçgen şeklinde.Bu ikizkenar üçgen mantıklı dizayn edilmiş.Çıkıntı ucu içeri verirsen yaylar kasaya sürter.Dışarı verirsen yerine oturur.
Elemanlar içe çevirdikleri için rot ayarı yapılamıyor,direksiyon çevrilince sanki arabanın önündeki herşey dökülüyormuş gibi gıcırtılar çıkıyordu.
Arka dingi-l burçları fazla içe doğru çakıldığından dışarıda kalıyor ve rota gelmiyordu.
250 lira işçilik verip hepsini düzelttirdim.Ama 3 ay boyunca yan giden bir arabayla gezdim.
Uzun lafın kısası işi bildiklerinden ötürü yaptırdığın işten emin oluyorsun.
(Arabanın tek darbesi de kaldırıma çıkmıştı)
Not.
dingi-l kelimesi bitişik yazılınca argo olarak algılanıp yerine otomatik olarak muhterem aks kafası yazılıyor.Ondan dolayı ayırdım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #23 : Ocak 26, 2016, 15:40:16 »
Hangi parçaların orijinal olması arabanın sağlığı açısından kritik öneme sahip, bunu iyi düşünerek işe girişmek lazım.

Bakım kapsamında antifriz de değişecekti, servis 210 lira dedi antifrize. Ben de Ufuk Beyden Shell SLLC aldım üç litre 35 liraya. Servise onu koydurttum. Ölçtüler –35 derece çıktı. Litresini 45 liraya sattıkları antifrizin değişimi için 210 lira istemelerinin nasıl bir açıklaması var bilmiyorum.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 26, 2016, 15:44:34
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #24 : Ocak 26, 2016, 16:01:54 »
Toyota bir araç satıyor ve 5 yıl garanti veriyor(extra ile birlikte).
Bu adamlar çalıştırdıkları işçilerin parasını ve kendi kârlarını nasıl kazanacaklar.Tabi ki de yaptıkları diğer işlere yükleyerek.
Ben aldıkları paranın doğruluğunu tasvip etmiyorum.Ama bütün servisler aynısını yaptığına göre başka çıkar yolları kalmamış gibime geliyor.
Ayrıca bu servisler bu ücretleri almazsa hepsi kapanır.Ozaman ciddi bir sorunda hangi kapıyı çalacağız?

Basit bir örnek vereyim.
2013 yılı sonunda mitsubishi carismam motor indirdi.Piston kolu yerinden çıktı.Motor bloğu ve silindir kapağını dağıttı.Bende çıkmacılardan faturalı yeni blok ve silindir kapağı aldım.Motoru topladık.Ama bir türlü çalıştıramadık.Benzin püskürtüyor,ateşleme yapıyor,motor dönüyor ama çalışmıyordu.Iğdır ve Erzurum'da gidilmedik usta kalmadı gibi.
En son bacanağın tırına yükleyip İstanbulda bir servise gönderdim.Adam sadece bir defa marşa bastı ve eski motoru istedi.Yeni motorun üzerinden gelen krank mili pozisyon sensörünün okuyucusu olan çember ile mevcut motorun çemberi farklı olduğundan araba zamanlama hatası yapıyor ve çalışmıyordu.Sadece bunu için arabam 1 yıl sanayide yattı.Eğer servis olmasaydı arabayı hurdaya çıkartacaktım.15000 lira eden arabamı hurdaya 3000 liraya verecektim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #25 : Ocak 26, 2016, 16:07:57 »
Servislerde sağlam bir idareci yoksa işi cıvıyor..insan yaptığı işi sevmeli ve emekçilere iyi ücretler verilmeli aksi taktirde işini hakkıyla yapmıyorlar.. Geçtiğimiz günlerde 1.33 yaris aracımız 70 bin bakıma girdi.. 60 binde 5/30 yağ koydukları araca 10/40 yağ konulmuş.Yağ kartına 5/30 yazılmış fatura 10/40 la kesilmiş :)) Tam sentetikten yarı sentetik bir yağa düşmek motora iyi gelmez.. Ne yaptıkları hangi yağı koydukları belli değil diğer bakıma yağı kendim alıp götüreceğim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #26 : Ocak 26, 2016, 18:00:40 »
İkinci el Yeniye yakın bir araç alacaksam yetkili servis bakımlısını tercih ederim.6 yaşından önce yetkili servisten bağını kesmiş bir arabayı ne kendim alırım nede çevreme tavsiye etmem.Sanayide bakıma girmiş araçların yağı dışında değişen hiç bir parçasına güvenemem.Çünkü yeteri kadar teknik bilgim yok.Bizim ustalarda ki mantık iş görür yeter.
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #27 : Ocak 26, 2016, 19:05:44 »
İkinci el Yeniye yakın bir araç alacaksam yetkili servis bakımlısını tercih ederim.6 yaşından önce yetkili servisten bağını kesmiş bir arabayı ne kendim alırım nede çevreme tavsiye etmem.Sanayide bakıma girmiş araçların yağı dışında değişen hiç bir parçasına güvenemem.Çünkü yeteri kadar teknik bilgim yok.Bizim ustalarda ki mantık iş görür yeter.

Ben arabayı aldığımda 160000 km idi, servise gittim geçmişine bakmak için. En son 30000 kmde servise girmiş :)

Genişçe bir bakım ile serviste motor yağını, hava polen yakıt ve yağ filtrelerini, şanzıman yağını, antifrizini, fren hidroliğini ve bujilerini değiştirdim.

Serviste ustalar bakmış, şu parçaların da değişmesi lazım dediler:
Sol aks körüğü
Arka iki amortisör
Arka dngil takozları
Marş motor dişlisi
Marş motor kömürü

Ben de onları da bi ara hallederiz dedim :D
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #28 : Ocak 26, 2016, 22:00:58 »
Konuyla alakalı benimde bir kaç çekindiğim konu var. Daha önce aracımın çalıştıktan 1-2sn sonra stop ettiğini ve 15-20sn marş basmam sonucunda ancak tekrar çalıştığını yazmıştım. Önce Toyan ile görüştüm arıza tespiti için 100TL istediler. Arıza bulunup kendilerinde tamir yaptırırsam 100TL almayacaklarını, varsa parça ve işcilik ücreti alacaklarını söylediler. 100TL fazla geldi diye bende özel bir servise baktırdım sağ olsun arkadaşlar baktılar ancak bir şey bulamadılar ücrette almadılar. Mecburen aracı Toyan'a getirdim araç bir gün orada kaldıktan sonra aradılar. Araçta bu arızayı yapacak 2 şey tespit ettiler, 1.si su ayırıcısı daha önce sökülmeye çalışılmış ve kırmışlar japon yapıştırıcısı ile yapıştırılmış (arabayı 2 sene önce aldım, alırken mi vardı bende iken mi yapıldı hiç bilgim yok). 2. si kullanılan mazot filtresi kesinlikle bu araca ait değilmiş. Arabayı aldığımdan beri bakımlarını dışarıda özel serviste yaptırıyorum.
Bu olaydan sonra acaba yetkili servis mi? özel servis mi? soruları kafamda.
Bir diğer soruda aracımın şanzıman yağını değiştirmek istiyorum; Yetkili servis 250TL fiyat diyor, Özel servis 75TL, Fiyata bakınca bariz kime yaptırılması gerekiyor ortada, ama yukarıdaki olaylar ile bağlantılı kim alacağı ücret karşılığında ne yapacak ne kadar düzgün iş ortaya çıkaracak?
Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

Mustafa bey,
Servis gerçekten rahatsız edici bedeller çıkarıyor. Özel serviste farklı bir filtre takıldığını yazmışsınız. Servis hangi servisti? Bilelim de biz de sıkıntı yaşamayalım.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis pismanliktir..
« Yanıtla #29 : Ocak 26, 2016, 22:50:52 »
Ciddi sıkıntı varsa servise, rutin işlere dışarıya gidilmesi ekonomi ve psikoloji anlaminda iyi olur.