Gönderen Konu: EDS Kameraları hakkında  (Okunma sayısı 4637 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
EDS Kameraları hakkında
« : Ocak 18, 2016, 10:18:16 »
Malumunuz yollar boydan boya  eds Kameralarıyla doldu,uzunlamasina dizili.Bunlara yaklaşmadan da uyari levhalari mevcut ve kendi uzerlerinde de dijital olarak hiz sınırı yazıyor.
Simdi araba icin 80km,benim öğrenmek istediğim bu kameralar hangi mesafeden ölçüm yapıyor ve illa hiz 80 mi olmali acaba bir tolerans varmi?örnek 85 km ile gectik ceza gelirmi ?
Malum hepimiz 100 ile giderken kameralari farketmeye yakın hemen 80 e iniyoruz,geçtikten sonra gene hizlanmaya devam ediyoruz??

Toyota Club Türkiye

EDS Kameraları hakkında
« : Ocak 18, 2016, 10:18:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #1 : Ocak 18, 2016, 10:31:04 »
Hız sınırlarına % 10 kanuni hakkımız vardır.

Örneğin: şehirler arası bölünmüş yollarda hız sınırı 110 km dir.% 10 kanuni hakkı eklediğimizde  110 nun  % 10u, 11 eder. Oda 110+11 = 121 yapar. Yani 122 ile radara yakalandığınızda
201 TL ceza yersiniz.121 ile yakalanırsanız yemezsiniz.Bu bir kat ceza içindir.

Birde iki kat ceza sınırı vardır.İki kat ceza yememek için hız sınırının % 30 unu aşmamak gerekiyor.
Örneğin: Hız sınırı 110 km % 30u, 33  eder. 110+33= 143 yapar.Yani 144 de iki kat ceza (400 TL) yersiniz.143 de yemezsiniz.

Sizin 80 km hıza gelince; 80 km nin %10u 8 yapar.80+8 = 88 eder.89 da ceza yersiniz

Mesaj Birleştirildi: Ocak 18, 2016, 11:36:06
yardımcı olabilmek amacıyla ; Araç navigasyonu veya android cihazlarında  igo yazılımını kullananlar için speedcam dosyası
Bu dosya daha önce radar kurulan yerleri uyarır

İndirdiğiniz speedcam dosyasını igo/content/speedcam içine kopyalayın.
http://www111.zippyshare.com/v/JL3oJ9LS/file.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 18, 2016, 19:58:42 »
Artık bir çok yerde hız koridoru var, kamerada yavaşlayıp, geçince hızlanmak sizi kurtarmayabilir, ikinci kameraya kadar olan ortalama hız üzerinden kesiyor cezayı.
Kameralı yollarda en iyisi varsa cc açmak, yoksa gps hızına baka baka sınırlar dahilinde gitmek. Doğru gösteren ibreye henüz denk gelmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #3 : Ocak 18, 2016, 20:48:58 »
GPS, hiç bir zaman aracın km hıznı tam olarak göstermez zaten.Aralarında 7-9 km fark vardır.Yani siz 100 km ile giderken gps hızı  92-93 km gösterir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #4 : Ocak 18, 2016, 23:04:50 »
GPS, hiç bir zaman aracın km hıznı tam olarak göstermez zaten.Aralarında 7-9 km fark vardır.Yani siz 100 km ile giderken gps hızı  92-93 km gösterir.

Ben doğru olduğunu düşündüğüm GPS hızını dikkate alıyorum. Araç ibrelerinin doğru gösterdiğini düşünmüyorum. Hızın içeriden ölçülmesi ne kadar doğru olabilir? Zaten dijital olmayan göstergeye gözünüzden birini kapayıp baksanız bile 5 km fark ediyor. Kullandığım araçta orjinalde 3 farklı jant-lastik ebadı var, hangisini doğru ölçsün bu araç?  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2016, 08:23:16 »
Bir yanlisa ortak bulmak icin genelleme yapmak o yanlisi dogru yapmaz. Burada bir cok kisinin kurallara riayet ettigini biliyorum. Ayrica o kurallar yine bizler icin ve oyle olmalarinin nedenleri var.
Aslinda cok fazla ihlal yapilan araca eds koymak gerek. Boylece her an izlenir.
Gecen gun yine Bagdat caddesinde gencecik bir kiz hayatini kaybetti, nede? Birileri kurallara uymak istemedi. Ama o kiz da insan evladi, can, hayat, gelecek...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2016, 10:27:00 »
Ben doğru olduğunu düşündüğüm GPS hızını dikkate alıyorum. Araç ibrelerinin doğru gösterdiğini düşünmüyorum. Hızın içeriden ölçülmesi ne kadar doğru olabilir? Zaten dijital olmayan göstergeye gözünüzden birini kapayıp baksanız bile 5 km fark ediyor. Kullandığım araçta orjinalde 3 farklı jant-lastik ebadı var, hangisini doğru ölçsün bu araç?  :)
eskiden araçlar hızı tekelerlerdeki sensörlerden ölçerdi  şimdiki teknolojide araçların hızı sanzuman millerinden ölçülüyor o yüzden lastik çapının değişmesi göstergede hız degerini değiştirmez sadece direksiyona verilen tepkileri değiştirir.  Lastik çapı ne kadar büyütülmüş ise direksiyon hassasiyeti o kadar azalıyor.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2016, 12:13:56 »
eskiden araçlar hızı tekelerlerdeki sensörlerden ölçerdi  şimdiki teknolojide araçların hızı sanzuman millerinden ölçülüyor o yüzden lastik çapının değişmesi göstergede hız degerini değiştirmez sadece direksiyona verilen tepkileri değiştirir.  Lastik çapı ne kadar büyütülmüş ise direksiyon hassasiyeti o kadar azalıyor.

Eyüp Bey, değerli yorumunuz için teşekkürler ama çap değişikliği şanzımandan yapılan ölçümü etkiler. İki elinize farklı çapta bozuk para alıp orta noktalarından tutarak yan yana ilerletirseniz düz bir zeminde, birinin az birinin çok döndüğünü görebilirsiniz. Şanzımanın farklı çaplara göre hesaplama şansı yok, dönüş sayısı üzerinden bir hesap yapıyor.
Dışarıdan radarla anlık yada yol-zaman formülü ile ortalama hız ölçüldüğünde ise çap konusu devre dışı kalır, sizin kadranınızın bir önemi yoktur.

Hız limitleri dahilinde iyi sürüşler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2016, 13:37:47 »
Düz yolda gps in gösterdiği hız doğrudur, gerçek hızdır. Prizdirek milinden alınarak aracın kendi hızı hesaplanır kadrana yansıtılır. Bu da gps hızından her zaman düşüktür. Gps ile kadran hızı arasındaki fark % cinsindendir. Buna göre hızınızı da ayarlayabilirsiniz. Ben mesela 82 km hızla giderken gps tam 77 gösteriyor. Yine de 1-2 km pay bırakmakta fayda var. 78 ile ceza yemeyi kimse istemez. 77 km, 90 km, 121 km ve 132 km hız sınırları için bu kadran değerlerini bulup aklınızda tutarsanız da tekrar tekrar gps hızına bakmak zorunda kalmazsınız.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '97
  • 4 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2016, 16:59:29 »
Evet EDS güvenlik acısından bakıldıgında ıyı bır uygulama ama birazda makul bır hız secilmeli.80 km de gercekten cok az.biraz yukseltilmeli diye düşünüyorum.3 havalimanına baglanan yol var kemerburgaz yolu.otoban gibi yol yapmıslar cok nefis ama 3 yada 4 yerde eds kameraları mevcut.hafriyat kamyonlarını görmenizi isterdim boncuk gibi dizilmişler kuzu kuzu sagdan gidiyorlar.Tonajlı aracları dizginlemek için mukemmel bir çözum olmus eds.Ama binek araclar ıcın hız sınırı 90 yada 100 olmalı diyorum.
Not: kemerburgaz yolunda eds hız sınırı 90 km idi şaşırdım  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #10 : Ocak 19, 2016, 18:45:56 »
Eyüp Bey, değerli yorumunuz için teşekkürler ama çap değişikliği şanzımandan yapılan ölçümü etkiler. İki elinize farklı çapta bozuk para alıp orta noktalarından tutarak yan yana ilerletirseniz düz bir zeminde, birinin az birinin çok döndüğünü görebilirsiniz. Şanzımanın farklı çaplara göre hesaplama şansı yok, dönüş sayısı üzerinden bir hesap yapıyor.
Dışarıdan radarla anlık yada yol-zaman formülü ile ortalama hız ölçüldüğünde ise çap konusu devre dışı kalır, sizin kadranınızın bir önemi yoktur.

Hız limitleri dahilinde iyi sürüşler.
mehmet bey haklısınız buyuk teker kucuk tekere gore daha az doner bunda sıkıntı yok. ama hız bır degerdır ve sabıttır buyuk tekere veya kucuk tekere gore degısmez degısen sadece buyuk teker ıle kucuk tekerın tur sayısı. olcum sanzımandan yapılıyor sanzıman mılının donus esasına gore hız kadrana yansıyor. aracın tekerı buyuk olursa  kendı etrafında daha az tur atar teker kucuk olursa daha fazla tur atar. ama arac hızını aynı oranda hesaplar cunku sanzıman 2 farklı lastık ebatında da ornek 100 km hızda aynı tur sayısında donecektır.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2016, 19:01:03 »
Evet EDS güvenlik acısından bakıldıgında ıyı bır uygulama ama birazda makul bır hız secilmeli.80 km de gercekten cok az.biraz yukseltilmeli diye düşünüyorum.3 havalimanına baglanan yol var kemerburgaz yolu.otoban gibi yol yapmıslar cok nefis ama 3 yada 4 yerde eds kameraları mevcut.hafriyat kamyonlarını görmenizi isterdim boncuk gibi dizilmişler kuzu kuzu sagdan gidiyorlar.Tonajlı aracları dizginlemek için mukemmel bir çözum olmus eds.Ama binek araclar ıcın hız sınırı 90 yada 100 olmalı diyorum.
Not: kemerburgaz yolunda eds hız sınırı 90 km idi şaşırdım  :)
Kamyonlara önlem amaçlı kemerburgaz dere yoluna kasis yaptılar ama oda tam bir işkence. Bahsettiğiniz yoka eds olması çok iyi olmuş. Hem kamyonlar kurallara uyuyor. Hemde Göktürkte oturan zengin kısmı lüks araçlarıyla aşırı hız yapamıyor. Sanırsam ordaki eds ler hız kolidoru şeklinde.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #12 : Ocak 20, 2016, 15:03:06 »
mehmet bey haklısınız buyuk teker kucuk tekere gore daha az doner bunda sıkıntı yok. ama hız bır degerdır ve sabıttır buyuk tekere veya kucuk tekere gore degısmez degısen sadece buyuk teker ıle kucuk tekerın tur sayısı. olcum sanzımandan yapılıyor sanzıman mılının donus esasına gore hız kadrana yansıyor. aracın tekerı buyuk olursa  kendı etrafında daha az tur atar teker kucuk olursa daha fazla tur atar. ama arac hızını aynı oranda hesaplar cunku sanzıman 2 farklı lastık ebatında da ornek 100 km hızda aynı tur sayısında donecektır.
İyi de şanzımandan çıkan (ki nihaî olarak diferansiyelin tur sayısını sayar) hareket tekerlekte nihayetlenecek ve attığı tur sayısını tekerleğin çapına göre hesaplayacak. Diferansiyel bir tur attığında tekerlek de bir tur atmış olacak ve tekerleğin bir turu 1 metre(misâl) ise saatte 10.000 tur atıyorsa 10km/s olarak gösterilecektir. Tekerleğin bir turunu 2 metre yaparsak 20km/s hızla gidilecek ancak gösterge hâlâ 10km/s gösterecek çünkü ayar/kalibrasyonu 1 metreye göre yapılmış.
Lastik ebadı yapılan yol veya sürati etkiliyor olmasaydı taksimetre ayarlanırken lastik ebadı önemli olmazdı. Dürüst taksici ise ebat değiştirdiğinde tekrar gidip ayarlattırır taksimetresini. Bazı çakallar da 15' jantla ayarlatıp ayar sonrası 14' janta dönüyorlardı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2016, 15:13:51 »
Karayollarında  + %10 toleransının iki nedeni var.Birincisi yola odaklanan bir kimsenin bir kaç kilometre az veya fazla hassasiyeti ayarlamaya uğraşıp yoldan kopmasını önlemek ikincisi kilometre göstergelerinin %12 gibi bir oranda yanlış gösterme toleransı. Yeni araçlarda bu hassasiyet ne kadar bilmiyorum ama ibre %100 doğruyu göstermez.

Ayrıca Uğur Beyin dediği gibi aynı aracın teker çapını değiştirirseniz ibrede gösterilen hız ile gerçek hızınız farklılaşır.Araçlar imal edilirken belirli bir teker çapına göre hesap edilerek ölçüm ayarlanıyor.

Eğer teker çapını büyütürseniz (15" ten 17" çıkmak gibi ) göstergedeki hızınızdan daha hızlı yol alırsınız (Tabi bunu yakalandığınız zaman polise nasıl anlatırsınız orası muamma ) Tersi de çapı küçültürseniz hızınız ibrede daha fazla gözükür.Tabi bu durum aracın teker çapının orjinalinden farklı olması ve ayarlama yapılmaması halinde geçerli olduğunu tekrar hatırlatayım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #14 : Ocak 20, 2016, 15:20:46 »
İyi de şanzımandan çıkan (ki nihaî olarak diferansiyelin tur sayısını sayar) hareket tekerlekte nihayetlenecek ve attığı tur sayısını tekerleğin çapına göre hesaplayacak. Diferansiyel bir tur attığında tekerlek de bir tur atmış olacak ve tekerleğin bir turu 1 metre(misâl) ise saatte 10.000 tur atıyorsa 10km/s olarak gösterilecektir. Tekerleğin bir turunu 2 metre yaparsak 20km/s hızla gidilecek ancak gösterge hâlâ 10km/s gösterecek çünkü ayar/kalibrasyonu 1 metreye göre yapılmış.
Lastik ebadı yapılan yol veya sürati etkiliyor olmasaydı taksimetre ayarlanırken lastik ebadı önemli olmazdı. Dürüst taksici ise ebat değiştirdiğinde tekrar gidip ayarlattırır taksimetresini. Bazı çakallar da 15' jantla ayarlatıp ayar sonrası 14' janta dönüyorlardı.

Bende size katılıyorum. Dikkat ederseniz araçlarda bile  jant ebatını büyütürken lastiğin yanak kalınlığı düşürülerek totaldaki çap  sabit kalıyor. Bunun sebebi de aracın kilometre sayacının doğru hesaplaması gerektiği için.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2016, 15:38:58 »
Orjinal lastik değiştiği zaman ibredeki ile gidilen hız tutmuyor. Tırlar sıfır geldiği zaman orjinal lastikler söküldü büyük takılınca bir çoğu radara düştü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #16 : Ocak 20, 2016, 18:29:37 »
Kamyonlara önlem amaçlı kemerburgaz dere yoluna kasis yaptılar ama oda tam bir işkence. Bahsettiğiniz yoka eds olması çok iyi olmuş. Hem kamyonlar kurallara uyuyor. Hemde Göktürkte oturan zengin kısmı lüks araçlarıyla aşırı hız yapamıyor. Sanırsam ordaki eds ler hız kolidoru şeklinde.

Bu tür yorum yapmam genel de ama dayanamadım, O kasislerin ben....

Adamlar önce eğitim sonrasında teknolojik yatırım ile önlem alacağına,fasonun fasonunun fasonu beşinci şahıs firmaları hesaplamasız, itinasız iki el arabası çimento ile katil kasisler yaratıyor. Ülkemizde satılan araçların yerden yükeklik ortalaması yaklaşık 10cm adamlar 45 derece açılı 20-25cm kasis yapıyorlar, herkes yerden 40cm yükseklikte arazi aracına binmek zorunda mı? Araçlarımıza, yakıtımıza, milli servetimize, güzelim yollarımıza (tartışılır) yazık değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #17 : Ocak 20, 2016, 18:55:46 »
Bu tür yorum yapmam genel de ama dayanamadım, O kasislerin ben....

Adamlar önce eğitim sonrasında teknolojik yatırım ile önlem alacağına,fasonun fasonunun fasonu beşinci şahıs firmaları hesaplamasız, itinasız iki el arabası çimento ile katil kasisler yaratıyor. Ülkemizde satılan araçların yerden yükeklik ortalaması yaklaşık 10cm adamlar 45 derece açılı 20-25cm kasis yapıyorlar, herkes yerden 40cm yükseklikte arazi aracına binmek zorunda mı? Araçlarımıza, yakıtımıza, milli servetimize, güzelim yollarımıza (tartışılır) yazık değil mi?
Haklısınız. Dün kumkapıda ara sokaklarda dolaştık arnavut taştan kasis yapmışlar ama böyle bişey yok kasise ne şekilde girerseniz girin aracın altı yırtılacakmış gibi  sürttükçe benim de içim parçalandı.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #18 : Ocak 20, 2016, 19:03:34 »
İlçemizde Toki ve okul yoluna parke taştan öyle bi kasis yapıldıki!!!!! Beledıye başkanının şahsi aracı askıda kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EDS Kameraları hakkında
« Yanıtla #19 : Ocak 21, 2016, 01:12:58 »
İlçemizde Toki ve okul yoluna parke taştan öyle bi kasis yapıldıki!!!!! Beledıye başkanının şahsi aracı askıda kaldı.   
İyi olmuş :islik: :islik:
Ufuğun yorumuna katılmakla beraber bir de bu tarz apartmanımsı kasislere rağmen yavaşlamadan geçip gidenler var. Bu tiplere böyle kasislerde fayda etmiyor
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR